rado kirjoitti:
Tyhjäkäynnillä kuuluu "koputus" tai "naputus" joten olisko joku suuttimen tiiviste menemässä?
Eli välillä käy epätasaisesti ja jokin venttiiliohjuri tai suutin naputtelee..
*hoh-hoijaa*
Tervetuloa "kerhoon"...
Mulla väyrynen kans lämpimänä "naputtaa" nelosen suutinta.
Tuon naputtavan suuttimen pystyy paikallistamaan siten et löysää suuttimen päälle tulevaa polttoaineputkea hieman.
Vaihdoin 3 ja 4 suuttimet keskenään niin "naputus" siirtyi kolmosen pyttyyn.
Viimeviikolla vaihdatin suuttimen kärkiosan (65€) siihen, mutta sama ääni jatkuu...
Paikallinen dieselkorjaamo veikkasi muuta vikaa koneessa (esikammio ym.), mut kokeilen vielä vaihtaa nuo suuttimet ristiin.
Eihän tuo vika siirtyis toisen pyttyyn muuten.
Eilen tein sopivan "hylsyn" putkesta tuon suuttimen avaamiseen.
(pitää olla pitkä ja todella kapea 24mm hylsy)
Mulla loppuu nuo naputus kun koneen ajaa tosi kuumaksi, silloin käy (lähes) yhtä hienosti kun tuo mun 606 vapari!
Jos noita suuttimia irrottelee niin kandee uusia ne tiivisteprikat ja kiristysmomentti turbossa on 45 newtonia.
Ja kuten "Pyhimys" jo tuossa mainitsi niin ilmavaoivoista tuo kalina ei johdu!!
Jos vetää ilmaa johonki polttoainejärjestelmään niin ei lähde käyntiin kylmänä.
(meitä on "muutama" täällä foorumilla jotka ovat noiden ilmavaivojen kanssa paininut)
Jos jollakulla ylimääränen toimiva 606 turbon suutin niin yyveetä mulle!
~KOS~