
Olihan kilometrejäkin kertynyt jo 377 tkm. Suuri määrä vikoja oli alkanut kuitenkin vähän 200tkm:n tuolla puolen. Manuaaliaski oli ollut väykystä jo pariin otteeseen remontissa, ABS oli kyssähtänyt kerran (maksoi kuulemma n. 1600 euroa) ja lukuisa joukko eriasteisia (lähinnä sähkö)vikoja. Nyt oli meneillään rutiinihomma: akun päivitys uuteen. Ongelma oli vain se, että akun vaihto aiheutti sekin joukon sähköongelmia.

Tämä tuttavani on pitkän linjan mersuilija. Itse asiassa en muista hänellä ammattikäytössä muun merkkisiä palvelijoita olleenkaan. Nyt tallissa kuitenkin kuulemma odottaa uusi pirssi - Volvo-merkkinen. Kaksi aikaisempaa Väyrystä olivat kuulemma pelanneet kovassa ammattikäytössä ihan hyvin.
Miten on, pitääkö paikkansa, että isot ongelmat tämän mallin kanssa ovat enemmän sääntö kuin poikkeus? Olen lähiaikoina vain havainnut, että pari muutakin pitkän linjan MB-ammattiautoilijaa on vaihtanut merkkiä - ja mihinkäs muuhun kuin Volvoon. Sääli, jos Mersu on alkanut valmistaa autojaan enimmäkseen maanantaisin.
