190D -86 W201 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

nevis kirjoitti:minkä on kytkinlevyn halkasija 2.6 bensa koneesa? onko siinä minkälainen vauhtipyörä?
mulla ois sulle se 300:n vauhtipyörä mistä JP kysyi - vieläkö kaipaat :?:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

mulla ois sulle se 300:n vauhtipyörä mistä JP kysyi - vieläkö kaipaat
kahtellaan paripäivää. maanantaina seleviää tuo asetelmien saatavuus niin kahton sitte että minkä laitan. pijä tallesa vaan.
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Ainaki 300E kova vauhtipyörä vakiokytkimellä tuntuu pitävän kohtuullisesti 200 turbodieselin perässä.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

mutta tämä onki tulosa 2.5 20v koneeseen
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

mulla ois sulle se 300:n vauhtipyörä mistä JP kysyi - vieläkö kaipaat
en tarvi enään. herleviltä tulee valamis kytkin paketti. :oops:
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

veskola kirjoitti: Pumpun ruuvaus on halpaa kun sen tekee itse. :roll:
Kuinkas suurta osaamista kys.operaatio vaatii?
W201 -87 190D
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

MikkoS kirjoitti: Kuinkas suurta osaamista kys.operaatio vaatii?
Lue tuolta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38436

Vaikeaa siinä on ahtaat tilat :roll: riippuu moottorista joissain enemmän tilaa mutta mitkään eivät ole tila ihmeitä :lol:

Moottorisi on vissiin om 601 niin juuri se ahtain mutta kyllä se onnistuu jos on aikaa ja kärsivällisyyttä :)
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitenkäs THOOOOOONNI:n turbotusprojekti etenee, joko on vuodessa saatu solmu pellin alle ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

veskola kirjoitti:Mitenkäs THOOOOOONNI:n turbotusprojekti etenee, joko on vuodessa saatu solmu pellin alle ?

Kuva

tuli tuommonen kesäl hommattua 2.3 16v bensakonneel. oon mie kyl miettiny tota puhallinta joko toho bensakonneeseen tai sit hommais tuon 2.5 tai 3.0 lidran turbo dieselin. on tullu jo pari kertaa luettua mustan juttu 3.0 24v ois kyl mukava toho keulille. :D :D :D mut mennee ens kessää ku pittää lähtee sotimaa tammikuussa :? :?
Viimeksi muokannut THOOOOOONNI, To 01.11.2007 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Risto V kirjoitti:
MikkoS kirjoitti: Kuinkas suurta osaamista kys.operaatio vaatii?
Lue tuolta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38436

Vaikeaa siinä on ahtaat tilat :roll: riippuu moottorista joissain enemmän tilaa mutta mitkään eivät ole tila ihmeitä :lol:

Moottorisi on vissiin om 601 niin juuri se ahtain mutta kyllä se onnistuu jos on aikaa ja kärsivällisyyttä :)
Nöyrimmät kiitokset, tuli viikonlopuksi tekemistä...Ja vaimoke tykkää kun menee illat tallissa autoa ropatessa.Tosin edellinen auto oli Opel, joten kai se on jo siihen tottunut että aina saa olla autoa korjaamassa :!:
W201 -87 190D
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

MikkoS kirjoitti:
Nöyrimmät kiitokset, tuli viikonlopuksi tekemistä...Ja vaimoke tykkää kun menee illat tallissa autoa ropatessa.Tosin edellinen auto oli Opel, joten kai se on jo siihen tottunut että aina saa olla autoa korjaamassa :!:
MikkoS kirjoitti: Tosin edellinen auto oli Opel
Eipä mitään 8) opel auto :shock: en ole kuullukkaan aivan toinen käsitys autosta :lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
454SS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ke 17.03.2004 10:32

Viesti Kirjoittaja 454SS »

Toivottavasti kukaan ei pahastu kun lainaan tätä topicia omille kysymyksille. Miulla on kakkosautona (tai oikeastaan nelosautona, jolla kuljen työmatkat) 201 koppainen 2,0D (OM601 moottori) ja suunnitelmissa olisi pikkaisen piristää moottoria. Käyttötarkoitus tulisi siis edelleen olemaan halvalla 100km päivässä kulkeminen, mutta ohituskiihtyvyyttä saisi olla hieman enemmän.

Suunnitelma on seuraavanlainen: tehdään itse turbopakosarja ja ahtoputket, keulalle joku edullisesti löytyvä cooleri, ruuvataan itse vakiopumppua, tehdään turbon öljynkierto kunnon letkuilla koska kaveri on hydrauliikka firmassa töissä, ahtimeksi joku sopivankokoinen ja sopivanhintainen puhallin.

Pakoputkisto on tarkoitus jättää vakioksi. Pakosarjan ja ahtoputkien tekeminen ei ole ongelma. Seuraaviin asioihin kaipaisin kuitenkin vinkkejä. Minkä kokoinen cooleri ja mistä kannattaa hankkia? Mistä painekotelo, sopiiko jostain Mersun koneesta suoraan? Miten öljynkierto kannattaa rakentaa? Mitä ahdinta suosittelette? Tallissa olisi Mitsun TF035HL2-12GK2-VGK ahdin, mutta en ole vielä varma riittääkö mielenkiinto viritellä ohjausta tolle ahtimelle.

Lopuksi vielä sellainen kysymys että minkälaisiin teholukemiin tolla reseptillä on mahdollista päästä?
Vastaa Viestiin