veskola kirjoitti:Mitenkäs THOOOOOONNI:n turbotusprojekti etenee, joko on vuodessa saatu solmu pellin alle ?
tuli tuommonen kesäl hommattua 2.3 16v bensakonneel. oon mie kyl miettiny tota puhallinta joko toho bensakonneeseen tai sit hommais tuon 2.5 tai 3.0 lidran turbo dieselin. on tullu jo pari kertaa luettua mustan juttu 3.0 24v ois kyl mukava toho keulille. mut mennee ens kessää ku pittää lähtee sotimaa tammikuussa
Viimeksi muokannut THOOOOOONNI, To 01.11.2007 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Vaikeaa siinä on ahtaat tilat riippuu moottorista joissain enemmän tilaa mutta mitkään eivät ole tila ihmeitä
Moottorisi on vissiin om 601 niin juuri se ahtain mutta kyllä se onnistuu jos on aikaa ja kärsivällisyyttä
Nöyrimmät kiitokset, tuli viikonlopuksi tekemistä...Ja vaimoke tykkää kun menee illat tallissa autoa ropatessa.Tosin edellinen auto oli Opel, joten kai se on jo siihen tottunut että aina saa olla autoa korjaamassa
MikkoS kirjoitti:
Nöyrimmät kiitokset, tuli viikonlopuksi tekemistä...Ja vaimoke tykkää kun menee illat tallissa autoa ropatessa.Tosin edellinen auto oli Opel, joten kai se on jo siihen tottunut että aina saa olla autoa korjaamassa
MikkoS kirjoitti:
Tosin edellinen auto oli Opel
Eipä mitään opel auto en ole kuullukkaan aivan toinen käsitys autosta
Toivottavasti kukaan ei pahastu kun lainaan tätä topicia omille kysymyksille. Miulla on kakkosautona (tai oikeastaan nelosautona, jolla kuljen työmatkat) 201 koppainen 2,0D (OM601 moottori) ja suunnitelmissa olisi pikkaisen piristää moottoria. Käyttötarkoitus tulisi siis edelleen olemaan halvalla 100km päivässä kulkeminen, mutta ohituskiihtyvyyttä saisi olla hieman enemmän.
Suunnitelma on seuraavanlainen: tehdään itse turbopakosarja ja ahtoputket, keulalle joku edullisesti löytyvä cooleri, ruuvataan itse vakiopumppua, tehdään turbon öljynkierto kunnon letkuilla koska kaveri on hydrauliikka firmassa töissä, ahtimeksi joku sopivankokoinen ja sopivanhintainen puhallin.
Pakoputkisto on tarkoitus jättää vakioksi. Pakosarjan ja ahtoputkien tekeminen ei ole ongelma. Seuraaviin asioihin kaipaisin kuitenkin vinkkejä. Minkä kokoinen cooleri ja mistä kannattaa hankkia? Mistä painekotelo, sopiiko jostain Mersun koneesta suoraan? Miten öljynkierto kannattaa rakentaa? Mitä ahdinta suosittelette? Tallissa olisi Mitsun TF035HL2-12GK2-VGK ahdin, mutta en ole vielä varma riittääkö mielenkiinto viritellä ohjausta tolle ahtimelle.
Lopuksi vielä sellainen kysymys että minkälaisiin teholukemiin tolla reseptillä on mahdollista päästä?