ahtopaine.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Simp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 19.08.2004 21:03
Paikkakunta: Tyrnävä

ahtopaine.

Viesti Kirjoittaja Simp »

Onko kellään kokemuksia 220cdi koneesta,
Tuntuu ettei omassa 311cdi:ssä ole kaikki tehot kohdallaan. Raskoneen testerissä ei löytynyt vikaa.. Asentaja sanoi ettei turbon paineet noussut kun paikallaan kaasutteli, ja kohenteli olkapäitä..

Turbo kyllä vinkuu normaalisti.

Olisko ideoita?
Mersu kuin mersu
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

siivet jumissa.... juminut auki asentoon..........
turbo irti ja puhtista.
www.thaiklupi.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei niiden paineiden kuulukkaan nousta paikallaan polkiessa.
Korkeintaan puolen kilon luokkaan.

Ilmamassamittari.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Simp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 19.08.2004 21:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Tuota

Viesti Kirjoittaja Simp »

Sitä ilmamassamittaria olen itsekin epäillyt, mutta missäs se sijaitsee?
voi myös olla että siivet jumissa kun on seissyt yli puoli vuotta..
Täytyypä huomena purkaa.

Kiitti vastauksista.
Mersu kuin mersu
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mesessä taitaa harvemmin juuttua siivet.
Se johtuu ihan toimintaperiaatteesta, kun niitä ihan "normaalissakin" käytössä läpsitään auki ja kiinni.
Jos vakiosuuttimilla siivet on juuttunet auki, niin silloin ahdin ei herää kyllä ollenkaan, eli ei "vinkaise", pakoputkesta kuuluu vaan MOOOOOOO...

Ilmamasamittari on säköinen anturi.
Mittaa moottoriin menevän ilman määrää.
Ilmanputsarin ja ahtimen välissä.
Se, jossa on "leveämpi" liitin.
Se toinen on lämpötilan mittaava anturi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Simp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 19.08.2004 21:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Simp »

Jos vielä jaksat seurata ketjua, niin tässä pari huomiota.
Ilman putsarin ja turbon välissä on vain yksi anturi joka on huohotinputken yhteydessä, välijäähdyttimen jälkeen on kaksi anturia, leveä ja pyöreähkö.
Taitaa olla siinä se ilmamassamittari.

Kone ei muuten ota kierroksia kuin 3000 tai 3600. joskus antaa yli 4000.
Ilmamassamittarin vikaa ei ainakaan näkynyt testerissä..
Olko tuo mittari kallis jos sen vaihtaa.?
Mersu kuin mersu
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Simp kirjoitti:Jos vielä jaksat seurata ketjua, niin tässä pari huomiota.
Ilman putsarin ja turbon välissä on vain yksi anturi joka on huohotinputken yhteydessä, välijäähdyttimen jälkeen on kaksi anturia, leveä ja pyöreähkö.
Taitaa olla siinä se ilmamassamittari.

Kone ei muuten ota kierroksia kuin 3000 tai 3600. joskus antaa yli 4000.
Ilmamassamittarin vikaa ei ainakaan näkynyt testerissä..
Olko tuo mittari kallis jos sen vaihtaa.?
Välijähyn jälkeen on lämpömittari ja paineanturi.
Huohottimessa on sähkövastus.

Ilmamassamittarin vika ei näykkään testerissä.
Sitä anturin jännitettä pitäisi rasituksessa tarkkailla ja sitten siitä voisi päätellä, toimiiko se järjellisesti.
Oire voisi johtua aivan hyvin ilmamassamittarista.
Hinta Veholla vähän yli satasen.
Muualla sitten (paljonkin) halvempi.

Veholla nyt ainakin pitäisi osata sanoa, jos vika on siinä.
Ylivieskassa on sitten parikin foorumilla kirjoittelevaa "ammattilaisena", jos olet sieltäpäin.

Kun vika on "päällä", nykäise ilmamassamittarin piuhat irti.
Jos ei huononna kulkuja yhtään, niin vika on siinä.

Onko ilmanputsari vaihdettu ja kunnolla kiinni.
Anturi on nimittäin tosi perso lialle.
Uusikin menee nimittäin alle aikayksikön, jos saa likaa pintaansa.

Äkkiä löysin EPC,stä kahdenlaisia sprintterin ilmanputsareita.
Kumpi lienee, vai onko vielä erinlainen.

Kuva

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Simp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 19.08.2004 21:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Simp »

Tuo ylempi on äkikseltään katsottuna saman näköinen.

Jäi vielä hieman epäselväksi tuo ilmamassamittarin sijainti.?

Kyseisen vehkeen toimintaperiaatteet kiinnostaa kyllä kovasti, joten yritän tutustua laitteeseen syvällisemmin, mutta `"maalaisjärki" potkii aina välillä vastaan..

Lähes kaikki suodattimet olen juuri vaihtanut, täytynee putsata vielä ilmaputket.
Mersu kuin mersu
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jäi vielä hieman epäselväksi tuo ilmamassamittarin sijainti.?
Ilmamassamittari on osa numero 30, tuossa ylemmässä kuvassa. Ilmamassamittari on aina ilmansuodattimen ja turbon välisessä putkessa, heti ilmansuodattimen jälkeen.
Simp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: To 19.08.2004 21:03
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja Simp »

No niin selvisihän se miksen löytäny massamittaria.

Ei tässä vehkeessä ole koko laitetta.. Varaosa maahantuojalta sevitettiin
valmistenumerolla. Kaikissa sprinttereissä ei siis ole ilmamassamittaria.


Täytyy kokeilla ahtopainemittarin vaihtoa ja lämpötila anturin vaihtoa.
Mersu kuin mersu
Vastaa Viestiin