ahtopaine.
ahtopaine.
Onko kellään kokemuksia 220cdi koneesta,
Tuntuu ettei omassa 311cdi:ssä ole kaikki tehot kohdallaan. Raskoneen testerissä ei löytynyt vikaa.. Asentaja sanoi ettei turbon paineet noussut kun paikallaan kaasutteli, ja kohenteli olkapäitä..
Turbo kyllä vinkuu normaalisti.
Olisko ideoita?
Tuntuu ettei omassa 311cdi:ssä ole kaikki tehot kohdallaan. Raskoneen testerissä ei löytynyt vikaa.. Asentaja sanoi ettei turbon paineet noussut kun paikallaan kaasutteli, ja kohenteli olkapäitä..
Turbo kyllä vinkuu normaalisti.
Olisko ideoita?
Mersu kuin mersu
.
Mesessä taitaa harvemmin juuttua siivet.
Se johtuu ihan toimintaperiaatteesta, kun niitä ihan "normaalissakin" käytössä läpsitään auki ja kiinni.
Jos vakiosuuttimilla siivet on juuttunet auki, niin silloin ahdin ei herää kyllä ollenkaan, eli ei "vinkaise", pakoputkesta kuuluu vaan MOOOOOOO...
Ilmamasamittari on säköinen anturi.
Mittaa moottoriin menevän ilman määrää.
Ilmanputsarin ja ahtimen välissä.
Se, jossa on "leveämpi" liitin.
Se toinen on lämpötilan mittaava anturi.
Mesessä taitaa harvemmin juuttua siivet.
Se johtuu ihan toimintaperiaatteesta, kun niitä ihan "normaalissakin" käytössä läpsitään auki ja kiinni.
Jos vakiosuuttimilla siivet on juuttunet auki, niin silloin ahdin ei herää kyllä ollenkaan, eli ei "vinkaise", pakoputkesta kuuluu vaan MOOOOOOO...
Ilmamasamittari on säköinen anturi.
Mittaa moottoriin menevän ilman määrää.
Ilmanputsarin ja ahtimen välissä.
Se, jossa on "leveämpi" liitin.
Se toinen on lämpötilan mittaava anturi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jos vielä jaksat seurata ketjua, niin tässä pari huomiota.
Ilman putsarin ja turbon välissä on vain yksi anturi joka on huohotinputken yhteydessä, välijäähdyttimen jälkeen on kaksi anturia, leveä ja pyöreähkö.
Taitaa olla siinä se ilmamassamittari.
Kone ei muuten ota kierroksia kuin 3000 tai 3600. joskus antaa yli 4000.
Ilmamassamittarin vikaa ei ainakaan näkynyt testerissä..
Olko tuo mittari kallis jos sen vaihtaa.?
Ilman putsarin ja turbon välissä on vain yksi anturi joka on huohotinputken yhteydessä, välijäähdyttimen jälkeen on kaksi anturia, leveä ja pyöreähkö.
Taitaa olla siinä se ilmamassamittari.
Kone ei muuten ota kierroksia kuin 3000 tai 3600. joskus antaa yli 4000.
Ilmamassamittarin vikaa ei ainakaan näkynyt testerissä..
Olko tuo mittari kallis jos sen vaihtaa.?
Mersu kuin mersu
Välijähyn jälkeen on lämpömittari ja paineanturi.Simp kirjoitti:Jos vielä jaksat seurata ketjua, niin tässä pari huomiota.
Ilman putsarin ja turbon välissä on vain yksi anturi joka on huohotinputken yhteydessä, välijäähdyttimen jälkeen on kaksi anturia, leveä ja pyöreähkö.
Taitaa olla siinä se ilmamassamittari.
Kone ei muuten ota kierroksia kuin 3000 tai 3600. joskus antaa yli 4000.
Ilmamassamittarin vikaa ei ainakaan näkynyt testerissä..
Olko tuo mittari kallis jos sen vaihtaa.?
Huohottimessa on sähkövastus.
Ilmamassamittarin vika ei näykkään testerissä.
Sitä anturin jännitettä pitäisi rasituksessa tarkkailla ja sitten siitä voisi päätellä, toimiiko se järjellisesti.
Oire voisi johtua aivan hyvin ilmamassamittarista.
Hinta Veholla vähän yli satasen.
Muualla sitten (paljonkin) halvempi.
Veholla nyt ainakin pitäisi osata sanoa, jos vika on siinä.
Ylivieskassa on sitten parikin foorumilla kirjoittelevaa "ammattilaisena", jos olet sieltäpäin.
Kun vika on "päällä", nykäise ilmamassamittarin piuhat irti.
Jos ei huononna kulkuja yhtään, niin vika on siinä.
Onko ilmanputsari vaihdettu ja kunnolla kiinni.
Anturi on nimittäin tosi perso lialle.
Uusikin menee nimittäin alle aikayksikön, jos saa likaa pintaansa.
Äkkiä löysin EPC,stä kahdenlaisia sprintterin ilmanputsareita.
Kumpi lienee, vai onko vielä erinlainen.


.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuo ylempi on äkikseltään katsottuna saman näköinen.
Jäi vielä hieman epäselväksi tuo ilmamassamittarin sijainti.?
Kyseisen vehkeen toimintaperiaatteet kiinnostaa kyllä kovasti, joten yritän tutustua laitteeseen syvällisemmin, mutta `"maalaisjärki" potkii aina välillä vastaan..
Lähes kaikki suodattimet olen juuri vaihtanut, täytynee putsata vielä ilmaputket.
Jäi vielä hieman epäselväksi tuo ilmamassamittarin sijainti.?
Kyseisen vehkeen toimintaperiaatteet kiinnostaa kyllä kovasti, joten yritän tutustua laitteeseen syvällisemmin, mutta `"maalaisjärki" potkii aina välillä vastaan..
Lähes kaikki suodattimet olen juuri vaihtanut, täytynee putsata vielä ilmaputket.
Mersu kuin mersu
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Ilmamassamittari on osa numero 30, tuossa ylemmässä kuvassa. Ilmamassamittari on aina ilmansuodattimen ja turbon välisessä putkessa, heti ilmansuodattimen jälkeen.Jäi vielä hieman epäselväksi tuo ilmamassamittarin sijainti.?