pienellä vaivalla puhtia autoon
pienellä vaivalla puhtia autoon
Onko mitää viritys keinoa autoon et tulis vähä enemmän puhtia koneeseen pienellä vaivalla. Et ei tarvi purkaa koko konetta, ostaa hemmetisti osia. Mut saa toki ehdottaa pitää vaa toteuttaa sit ku on aikaa.
Auto on MB. 190 2.0 vm:89
Auto on MB. 190 2.0 vm:89
Tohtori sarvilahti
-----------------
-----------------
Kuinka pieni vaiva on "pieni vaiva"? Remmiahdin on aika varmaan kaikkein pienivaivaisin jos haluaa oikeesti tehoja. Itel ei oo mersussa sellaista, mutta Golffissa mulla on sellainen ja koko homman rakentamiseen ei mene kuin pari päivää. rahaakaan ei mene tonnia enempää. ja tulos on 112hp --> 151hp.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
aijaaSergey kirjoitti:Kuinka pieni vaiva on "pieni vaiva"? Remmiahdin on aika varmaan kaikkein pienivaivaisin jos haluaa oikeesti tehoja. Itel ei oo mersussa sellaista, mutta Golffissa mulla on sellainen ja koko homman rakentamiseen ei mene kuin pari päivää. rahaakaan ei mene tonnia enempää. ja tulos on 112hp --> 151hp.

Tohtori sarvilahti
-----------------
-----------------
just ostin ton ei toi ole ollut mul vast 3viikkoa. Ajettu 250 000. nyt pitäs vaan saada tehoa lisää okei mitä voi tehä jos purkaa vähä konetta, pakokanavien hiomista ja vähä imupuolta ?....mtuitto kirjoitti:Bensamoottorin kanssa vähän niin ja näin... Kun teet jotain voiman lisäämiseksi niin hetken se on mukava, muutaman viikon päästä oot jo tottunu siihen ja kaipaat vähän lisää jne. Noidankehä on valmis. Helpoin konsti on ostaa vähän tehokkaampi ajoneuvo.
Tohtori sarvilahti
-----------------
-----------------
On tietenkin! menet autokauppaan ja vaihdat tehokkaampaan malliin. Minimissään menee noin 10min ja tehot kasvaa varmasti.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Jos turbo tuntuu kalliilta, niin tuskin silloin kannattaa haaveilla myöskään remmiahtimesta. Uudet tulpat, polttoainesuodatin ja ilmanputsari tuovat varmasti 5hv koneeseen, joten sinänsä ne ovat halvin tie etsiä kadoksissa olevia hevosvoimia. Kantta ei kannata asiasta tietämättömän rueta viilailemaan ja vapaavirtausputsarit + yms. rojut ovat oikeastaan ihan turhia. Helpoimmalla pääset kun vaihdat sen vastaavaan, mutta 2.3i koneella varustettuun.
Ex. S202 cdi -99
Kaasarimallissa on -85 eteenpäin 109 / 105 heppaa. Vanhoissa oli tuo 90heppaa, siis 83-84. Kansi muuttui samaksi -85 vuonna molemmissa koneissa, aikaisemmin kaasarissa oli pienemmät venttiilit. 123:ssa oli koko ajan muistaakseni tuo 109 heppaa 2.0B m102 koneessa.Mika.T kirjoitti:Eipä siihen kummoisia voi tehhä.
Onko autosi kaasutin koneella? Kaasarimallissa on n.90hv 2.0E:ssä on jo n122hv, 2.3:ssa vastaavasti jo 136hv.
Helpoin tapa ois tässä tapauksessa vaihtaa keulalla 2.3 kone. Eivät ole enää kovin kalliita.
Mistäs saa koneita et ne sopis tohon autoon tuskin mikä tahansa kone käyJP74 kirjoitti:Kaasarimallissa on -85 eteenpäin 109 / 105 heppaa. Vanhoissa oli tuo 90heppaa, siis 83-84. Kansi muuttui samaksi -85 vuonna molemmissa koneissa, aikaisemmin kaasarissa oli pienemmät venttiilit. 123:ssa oli koko ajan muistaakseni tuo 109 heppaa 2.0B m102 koneessa.Mika.T kirjoitti:Eipä siihen kummoisia voi tehhä.
Onko autosi kaasutin koneella? Kaasarimallissa on n.90hv 2.0E:ssä on jo n122hv, 2.3:ssa vastaavasti jo 136hv.
Helpoin tapa ois tässä tapauksessa vaihtaa keulalla 2.3 kone. Eivät ole enää kovin kalliita.
Tohtori sarvilahti
-----------------
-----------------
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
kyllä tuo koneenkin vaihto on vielä sellainen show kaikkien papereiden kans, kun pitää esittää että alusta ja muut vastaa 2.3 mallia. eli ääni tehokkaamman mallin vaihdolle.
ja jos haluut vehkeen mitä virittää halvalla niin osta vaikka nissan 200 sx, niihin saa vaikka ja mitä puol ilmaseks.
ja jos haluut vehkeen mitä virittää halvalla niin osta vaikka nissan 200 sx, niihin saa vaikka ja mitä puol ilmaseks.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi