250 D turbon pesien kokoja millaisia olette käyttäneet?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

250 D turbon pesien kokoja millaisia olette käyttäneet?

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Elikkä neuvoja kaivattais taas tuon projektin kanssa, millaista turboa kannattaisi lähteä kokeilemaan? Kori on W124 vuodelta -86

Hiukan tietoa koneesta, 250 alkuperäinen turbo vuodelta 89,
-kansi portattu ja venttiilit muotoiltu pakokanava noin 15%suurempi kuin alkuperäinen, Virtauskansi Oy:ltä
-Ahtoilmanvälijäähdytin tulee Pro turbolta kokoa 500 mm leveä ja 300 korkea
-Ruiskutuspumppu Mynädieseliltä 7 mm elementeillä vetäviä kierroksia noin 5400 rpm
-pakosarja Pro turbolta
-Turbo Pro turbolta
-Mäntiin, palotilaan, pakokanavaan, pakosarjaan ja turbon pakopesään tulee keraaminen pinnoite.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Petri:

en voi auttaa turbojen kanssa mutta kansihomma kiinnostaa kun itsekin juuri hieman "porttailin", (kts 606 kannentiivisteen vaihto).

-paljonko kansi virtaa nyt?
-oliko pinnoittaminen kallista hommaa? hyödyt?
-miten venttiilejä on muotoiltu? 3-kulma seetit?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ahti kirjoitti:Petri:

en voi auttaa turbojen kanssa mutta kansihomma kiinnostaa kun itsekin juuri hieman "porttailin", (kts 606 kannentiivisteen vaihto).

-paljonko kansi virtaa nyt?
-oliko pinnoittaminen kallista hommaa? hyödyt?
-miten venttiilejä on muotoiltu? 3-kulma seetit?
Tuota virtausarvoa ennen tiedä vielä, kansi pitäisi olla torstaina valmis, silloin tiedän virtausarvotkin.
Pinnoitus maksaa vitoskoneeseen noin 350 ilman turbon ja pakosarjan pinnoitusta.
Seetit Hannu vetää tietääkseni Miralla kaikki 3-kulmaa. Eilen juttelin Hannun kanssa ja kertoi muotoilevansas venttiilit, mutta ei ollut puhetta kuinka. Oletan että samoin kuin edellisten kansien kanssa jonka hänellä laitatin, eli venttiilin lautasta muotoillaan "kattilan" puolelta jotta virtausta saadaan paremmaksi.
Kanteen tulee myös uudet ohjurit.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

paljon tuolle kannen porttaukselle tulee hintaa?
mikä firma tekee nuita keraamisia pinnoituksia?
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Minulla on toi mikko K vitoskoneen vanha puhallin on vähän ehkä pieni mutta se on vakio sarjassa kiinni ja minusta pelaa ihan hyvin siivet on 54 imu/58 pako ja olisiko pako ar 63 mut minusta hieman pieni voisi jottain 0.8 ar suhdetta käyttää....mut toi onkin alipainehella kulkeva käyttis.... :lol: :lol:

Niin ja vetävät on säädetty vissiin 5400 mut ajossa menee melkein 6000 (viisaria vaille) mittari menee pohjaan ja kulkee riittävästi :lol: :lol: :lol: milli nokasssa nostoja lisää auttoi hengitykseen kierroksilla.... :lol:

Jotenkin on mielessä ollut joku vastaavan kokoinen kuulalaakeroitu ahdin ja parempi pakosarja mut pitää sitten venttilien lisäyksen yhteydessä paneutua asiaan sitten kun vihtii....muuten pelaa kun junan vessa :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kari.J kirjoitti:paljon tuolle kannen porttaukselle tulee hintaa?
mikä firma tekee nuita keraamisia pinnoituksia?
Katos kun opn vanha aihe noussut pintaan. Aikanaan maksoi vitoskoneen porttaus muistaakseni jotain 7tai 800

Pinnoitteista ja pinnoittajista kysele tuolta firmasta www.roadmachine.fi

040-567 8924
Ruokkitie 11 A, 01450 VANTAA
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

mulla on itellä meneillään 250td koneen piristäminen niin pittää lueskella että mitä kaikkea sitä pystyy tekemään :) koneistamothan tekee nuita kansien porttauksia? jos sitä ite kokeilis päälystellä tuolla keraamisella pinnoitteella.
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Mulla 2.5 litrasessa kapeakantisessa on Schwitzer S200BG. Kompurakotelo, siivet ja ahtimen keskiosa on pro turbon joskus ostettu. Ahdin on vm 2006. Siivet muistaakseni 58/59. Kolmea eri pakopesää olen koittanut: Pienin on 76 ja isoin 100. Tällä hetkellä paikallaan on 86. Pakopesän oma hukkaportti ei riitä edes suurennettuna alkuunkaan. Jokaisella eri pakopesällä ahdot nousee yli 2bar vaikka hukkaportin läppä jumitettu rautalangalla auki :( . Pakopaineita en ole valitettavasti mitannut yhdelläkään pesällä :oops: . Mielestäni hyvä ahdin! Vähä se laskee öljyä kompurakoteloon, mutta mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Petri K kirjoitti:Katos kun opn vanha aihe noussut pintaan.
Kehitys on ehtinyt kehittyä tällä välin aavistuksen verran kun ajatellaan mitkä oli lähtökohdat :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

XUX63 kirjoitti:
Petri K kirjoitti:Katos kun opn vanha aihe noussut pintaan.
Kehitys on ehtinyt kehittyä tällä välin aavistuksen verran kun ajatellaan mitkä oli lähtökohdat :lol:
Ja kehittyy parhaillaan lisää :wink:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

katos joo en ite hokannutkaan et kuinka vanha topiikki no kehitys on ollut huomaa... :lol:
Itse tein ja säästin
^Larke^
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 13.04.2007 18:56
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja ^Larke^ »

Kuinka se S200BG eroo S200G:stä. itellä tulossa sellanen OM603sen kylkeen. mihkähän asti se riittää tehossa?
Mercedes W163 400CDI, W124 varaosa autoja ja Saab 96😎
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

ero on toinen on portillinen ja toinen portiton
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

minkä kokosta puhallinta kannattais kahtella tuommoseen 2.5 20v koneeseen. tulosa on 7mm elementit ja tehotavote jottain +300hp

ite suunittelin vähä tuommosta http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php ... &prodid=75
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

[quote="nevis"]minkä kokosta puhallinta kannattais kahtella tuommoseen 2.5 20v koneeseen. tulosa on 7mm elementit ja tehotavote jottain +300hp

ite suunittelin vähä tuommosta http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php ... &prodid=75[/quote

kovasti on pieni pakopesä
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

joo o
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

1.5bar-1.7bar ahdoilla voisi pelata....ar voisi olla hieman isompi pakopuolella...mut kokeilun arvoinen...jos loytyy ehkä käytettykkin... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös kannata kysyä, jos sieltä hevosvoimasta saa dieseliin sopivia ahtimia, siis suhteessa isommalla pakopesällä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

ostin holset hx40:n
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

nevis kirjoitti:ostin holset hx40:n
minkä kokoisella pakopesällä se on.
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Vastaa Viestiin