250 D turbon pesien kokoja millaisia olette käyttäneet?
250 D turbon pesien kokoja millaisia olette käyttäneet?
Elikkä neuvoja kaivattais taas tuon projektin kanssa, millaista turboa kannattaisi lähteä kokeilemaan? Kori on W124 vuodelta -86
Hiukan tietoa koneesta, 250 alkuperäinen turbo vuodelta 89,
-kansi portattu ja venttiilit muotoiltu pakokanava noin 15%suurempi kuin alkuperäinen, Virtauskansi Oy:ltä
-Ahtoilmanvälijäähdytin tulee Pro turbolta kokoa 500 mm leveä ja 300 korkea
-Ruiskutuspumppu Mynädieseliltä 7 mm elementeillä vetäviä kierroksia noin 5400 rpm
-pakosarja Pro turbolta
-Turbo Pro turbolta
-Mäntiin, palotilaan, pakokanavaan, pakosarjaan ja turbon pakopesään tulee keraaminen pinnoite.
Hiukan tietoa koneesta, 250 alkuperäinen turbo vuodelta 89,
-kansi portattu ja venttiilit muotoiltu pakokanava noin 15%suurempi kuin alkuperäinen, Virtauskansi Oy:ltä
-Ahtoilmanvälijäähdytin tulee Pro turbolta kokoa 500 mm leveä ja 300 korkea
-Ruiskutuspumppu Mynädieseliltä 7 mm elementeillä vetäviä kierroksia noin 5400 rpm
-pakosarja Pro turbolta
-Turbo Pro turbolta
-Mäntiin, palotilaan, pakokanavaan, pakosarjaan ja turbon pakopesään tulee keraaminen pinnoite.
Petri:
en voi auttaa turbojen kanssa mutta kansihomma kiinnostaa kun itsekin juuri hieman "porttailin", (kts 606 kannentiivisteen vaihto).
-paljonko kansi virtaa nyt?
-oliko pinnoittaminen kallista hommaa? hyödyt?
-miten venttiilejä on muotoiltu? 3-kulma seetit?
en voi auttaa turbojen kanssa mutta kansihomma kiinnostaa kun itsekin juuri hieman "porttailin", (kts 606 kannentiivisteen vaihto).
-paljonko kansi virtaa nyt?
-oliko pinnoittaminen kallista hommaa? hyödyt?
-miten venttiilejä on muotoiltu? 3-kulma seetit?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Tuota virtausarvoa ennen tiedä vielä, kansi pitäisi olla torstaina valmis, silloin tiedän virtausarvotkin.Ahti kirjoitti:Petri:
en voi auttaa turbojen kanssa mutta kansihomma kiinnostaa kun itsekin juuri hieman "porttailin", (kts 606 kannentiivisteen vaihto).
-paljonko kansi virtaa nyt?
-oliko pinnoittaminen kallista hommaa? hyödyt?
-miten venttiilejä on muotoiltu? 3-kulma seetit?
Pinnoitus maksaa vitoskoneeseen noin 350 ilman turbon ja pakosarjan pinnoitusta.
Seetit Hannu vetää tietääkseni Miralla kaikki 3-kulmaa. Eilen juttelin Hannun kanssa ja kertoi muotoilevansas venttiilit, mutta ei ollut puhetta kuinka. Oletan että samoin kuin edellisten kansien kanssa jonka hänellä laitatin, eli venttiilin lautasta muotoillaan "kattilan" puolelta jotta virtausta saadaan paremmaksi.
Kanteen tulee myös uudet ohjurit.
Minulla on toi mikko K vitoskoneen vanha puhallin on vähän ehkä pieni mutta se on vakio sarjassa kiinni ja minusta pelaa ihan hyvin siivet on 54 imu/58 pako ja olisiko pako ar 63 mut minusta hieman pieni voisi jottain 0.8 ar suhdetta käyttää....mut toi onkin alipainehella kulkeva käyttis....
Niin ja vetävät on säädetty vissiin 5400 mut ajossa menee melkein 6000 (viisaria vaille) mittari menee pohjaan ja kulkee riittävästi
milli nokasssa nostoja lisää auttoi hengitykseen kierroksilla....
Jotenkin on mielessä ollut joku vastaavan kokoinen kuulalaakeroitu ahdin ja parempi pakosarja mut pitää sitten venttilien lisäyksen yhteydessä paneutua asiaan sitten kun vihtii....muuten pelaa kun junan vessa



Niin ja vetävät on säädetty vissiin 5400 mut ajossa menee melkein 6000 (viisaria vaille) mittari menee pohjaan ja kulkee riittävästi




Jotenkin on mielessä ollut joku vastaavan kokoinen kuulalaakeroitu ahdin ja parempi pakosarja mut pitää sitten venttilien lisäyksen yhteydessä paneutua asiaan sitten kun vihtii....muuten pelaa kun junan vessa



Itse tein ja säästin
Katos kun opn vanha aihe noussut pintaan. Aikanaan maksoi vitoskoneen porttaus muistaakseni jotain 7tai 800Kari.J kirjoitti:paljon tuolle kannen porttaukselle tulee hintaa?
mikä firma tekee nuita keraamisia pinnoituksia?
Pinnoitteista ja pinnoittajista kysele tuolta firmasta www.roadmachine.fi
040-567 8924
Ruokkitie 11 A, 01450 VANTAA
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
mulla on itellä meneillään 250td koneen piristäminen niin pittää lueskella että mitä kaikkea sitä pystyy tekemään
koneistamothan tekee nuita kansien porttauksia? jos sitä ite kokeilis päälystellä tuolla keraamisella pinnoitteella.

-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-
-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Mulla 2.5 litrasessa kapeakantisessa on Schwitzer S200BG. Kompurakotelo, siivet ja ahtimen keskiosa on pro turbon joskus ostettu. Ahdin on vm 2006. Siivet muistaakseni 58/59. Kolmea eri pakopesää olen koittanut: Pienin on 76 ja isoin 100. Tällä hetkellä paikallaan on 86. Pakopesän oma hukkaportti ei riitä edes suurennettuna alkuunkaan. Jokaisella eri pakopesällä ahdot nousee yli 2bar vaikka hukkaportin läppä jumitettu rautalangalla auki
. Pakopaineita en ole valitettavasti mitannut yhdelläkään pesällä
. Mielestäni hyvä ahdin! Vähä se laskee öljyä kompurakoteloon, mutta mitäs me pienistä, ku ei nekään meistä.


" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Kehitys on ehtinyt kehittyä tällä välin aavistuksen verran kun ajatellaan mitkä oli lähtökohdatPetri K kirjoitti:Katos kun opn vanha aihe noussut pintaan.

Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
minkä kokosta puhallinta kannattais kahtella tuommoseen 2.5 20v koneeseen. tulosa on 7mm elementit ja tehotavote jottain +300hp
ite suunittelin vähä tuommosta http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php ... &prodid=75
ite suunittelin vähä tuommosta http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php ... &prodid=75
[quote="nevis"]minkä kokosta puhallinta kannattais kahtella tuommoseen 2.5 20v koneeseen. tulosa on 7mm elementit ja tehotavote jottain +300hp
ite suunittelin vähä tuommosta http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php ... &prodid=75[/quote
kovasti on pieni pakopesä
ite suunittelin vähä tuommosta http://hevosvoima.com/site/tuotteet.php ... &prodid=75[/quote
kovasti on pieni pakopesä
Eikös kannata kysyä, jos sieltä hevosvoimasta saa dieseliin sopivia ahtimia, siis suhteessa isommalla pakopesällä.
Lisää tietoa: www.skg.fi