W 124TD perän kaasu/hydraulipallot, kuinka ne vaihdetaan?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vesa K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Pe 08.10.2004 10:43
Paikkakunta: Varkaus

W 124TD perän kaasu/hydraulipallot, kuinka ne vaihdetaan?

Viesti Kirjoittaja Vesa K »

Olen nyt päättänyt vaihtaa ne pallot jotta saan perän pomppimisen asettumaan.
Joku joka on vaihtanut nuo pallukat niin varmasti on oppinut joitain asioita jotka kannattaa huomioida työjärjestyksessä ja käytännön toteutuksessa.

Olisin kiitollinen kuullessani neuvoja ja ohjeita ko. toimenpiteestä. Juuri tässä elämänvaiheessa aikani on melkosen rajattua, joten mieluummin remontin askelmerkit valmiiksi, eikä soitellen sotaan.

Esim hydr.-öljyä kannattaa varmaankin varata. Työkaluja(isojakin) ja ruosteenirrotinta varmaan tarvitaan.

Lisäksi perästä kuuluu joskus montuissa(vaspuolelta) kolahdus, liekkö se sitten hydraulitolpan antama ääni? (varaosahinnastoon tutustuttauni..kalliinkuuloinen ääni :shock: )
W163 ML270 Final Ed
W123 200 1979
W115 200B 1969

W124 260E
W124 300TD 4-Matic
W124 250TD
Gee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 13.06.2005 13:18
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Gee »

Kannattaa varata kovat putket tasonsäätöventtiilin ja pallojen välille valmiiksi. lisäksi palloihin uudet banjopultit ja cu-tiivisteet. KL:lä ei hirveän kalliita ja säästävät hermoja. erikoistyökaluja ei tarvi kuin kynägeologin kädet ja pitkä pinna. öljyä vaihdossa vajenee ainakin 1/2 litraa.
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

Itse onnettomuudekseni otin putket auki myös tasonsäätöventtiilin päästä, ja takaisin saaminen oli työlästä, venttiilistä meni jengat. Muuten homma onnistui hyvin.
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Minulla kolahti töyssyssä vasen puoli kanssa niin oli ruostunut taka vakaajan kiinnike poikki.
otin veholta molemmille puolille uudet kumit ja kiinnikkeet maksoi yhteensä jotain 17 eeroa kaikki kilkkeet.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

Pari pointtia...

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Ennen kuin aloitat homman, irrota tasonsäädön tanko jotta voit laskea perän mahdollisimman alas. Kun perä on alhaalla aloitettaessa, niin sieltä on myös paineet pois ja öljyä tulee vähemmän ulos. -Valuu muuten mukavasti hihasta sisään ja aina kainaloon saakka...

Kun ruuvaat banjoja takaisin palloihin niin putkien on istuttava moitteettomasti paikoilleen siten että voit ruuvata käsin banjopultit alkuun paikoilleen. Muuten menee helposti kierteet palloista. Saattaa edellyttää putken toisenkin pään löysäämistä.

Kun olet saanut homman tehtyä, käynnistä auto ja aja perän säätötangosta autoa ylös/alas jotta systeemi ilmaantuu.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

11 mm kiintoavain ja 10 mm:n pitkä kuusiokolohylsy. Tarkemmat ohjeet löytyvät täältä.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin