Talvisäilytys - ovet haassa vai kokonaan kiinni?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Talvisäilytys - ovet haassa vai kokonaan kiinni?

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Paikkana kylmä talli - pitäisittekö ovet "haassa" vai kokonaan kiinni? Näen itse että kyseessä on valita välillä tiivisteiden säilyminen vs. mahdolliset jyrsijöiden tihutyöt, miten te?
Hyuandai Santa Fe 2.2D 4WD aut -12 50tkm
Chevrolet S-10 4.3 V6 -95 210tkm
Peugeot 207CC 1.6d -11 7tkm
MB W124 230E -87 254tkm
MB W124 200d -86 601tkm
MB W123 200 -85 147 tkm
Lynx Forest Fox -04 10tkm
Lynx Ranger -07 4tkm
Yamaha Bravo -85 >10 tkm

ex
Ford Falcon 4.0 aut -96
Saab 93 2.0 turbo aut cabriolet -99
Yamaha Viking III -04 1850 km
Peugeot 406 HDi -02 105 tkm
MB W124 200E -89 265 tkm
MB W123 200 -85 242 tkm
MB W123 230 aut. -79 225tkm
MB W123 230 -79
MB W123 240d -85 kolaroitu
Lynx 650 -84
VW Golf 1.6 -90
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Aikoinaan kun oli kylmä talli, niin ovet kokonaan kiinni ja hyvin säilyivät tiivisteet ilman mitään silikonejakin.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Auto pressun päälle(estää maasta nouseva kosteus) ja lävet raollaan(tiivisteet eivät painu kasaan)
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Oolrait, kaksi vastausta, kaksi tapaa - lisää kiitos! :D
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Pressu auton alle ja kosteusimupalloja jalkatiloihin - samoja palleroita käytetään myös veneiden säilytykseen ulkotiloissa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

M.K kirjoitti:Auto pressun päälle(estää maasta nouseva kosteus) ja lävet raollaan(tiivisteet eivät painu kasaan)
Tiivisteasiaa en ymmärrä. Ovet on kuitenkin kiinni 23h 58 min /vuorokausi ellei vähän enemmän, luulisi "normaalikäytön" ottavan yhtä lailla niiden päälle.

Itse olen tyytynyt jättämään mahdollisuuksien mukaan ikkunoita vähän raolleen, ei pääse elukat sisään ihan yhtä helposti kuin ovesta ja ilma kiertää autossa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Mikäli mahdollista kannattaa jättää pukeille seisomaan. Ovia en uskaltaisi jättää raolleen juuri jyrsiöiden ym. mönkiöiden aikaansaannosten pelossa. Kuivassa tallissa ei talven yli seisottaessa välttämättä imupalloja tarvitse, muttei niistä ole haittaakaan.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Leka kirjoitti:Mikäli mahdollista kannattaa jättää pukeille seisomaan.
Säästää jousia, laakereita ja renkaita.

No, renkaiksi voi tietty talveksi pistää jotkut huonot joilla ei ole niin väliä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin