W220 320cdi ahdinta tarvitaan KIIRE
W220 320cdi ahdinta tarvitaan KIIRE
Onko kellään tiedossa paikkaa, mistä löytyisi hyllystä ahdin otsikossa mainittuun autoon?
Ilmeisesti ahdin itsessään on kunnossa, mutta säätöyksikössä on vikaa.
Ei näytä merkkiliike pystyvän kovin nopeaan toimitukseen, niin täytyy etsiä muualta.
Turbon numero on : 6480960199
Yhteydenotot numeroon 0500-542218 / Tuomo Väisänen
Ilmeisesti ahdin itsessään on kunnossa, mutta säätöyksikössä on vikaa.
Ei näytä merkkiliike pystyvän kovin nopeaan toimitukseen, niin täytyy etsiä muualta.
Turbon numero on : 6480960199
Yhteydenotot numeroon 0500-542218 / Tuomo Väisänen
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
.
Soittele nyt ansialkuun kaikki netistä löytyvät turbofirmat läpi.
Kyllä niitä lojuu siellä tarpeettomana.
Muutamalla foorumilaisellakin on sellainen hyllyssään.
Kaikkien mesen sähköahtimien säätömoottori on erinlainen.
Pitää olla juuri siitä kuusipyttyisen ahtimesta.
Muut ei oikein käy mitenkään.
Varaosanumeron lisäksi siellä on vielä "lisänumerokin", joka on tärkeä.
Toiminnat on erikätisiä ja vipusuhteet erinlaisia.
Soittele nyt ansialkuun kaikki netistä löytyvät turbofirmat läpi.
Kyllä niitä lojuu siellä tarpeettomana.
Muutamalla foorumilaisellakin on sellainen hyllyssään.
Kaikkien mesen sähköahtimien säätömoottori on erinlainen.
Pitää olla juuri siitä kuusipyttyisen ahtimesta.
Muut ei oikein käy mitenkään.
Varaosanumeron lisäksi siellä on vielä "lisänumerokin", joka on tärkeä.
Toiminnat on erikätisiä ja vipusuhteet erinlaisia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kiitos
Suonenjoelle on nyt sitten tilattu ahdin.
Tulee torstaina.
Sen verran on nyt tutukittu, että vika ei sittenkään ole säätöyksikössä, vaan akselissa on kuulleemma pitkittäisvälystä "hirveän paljon".
Olisi mielenkiintoista tietää, mitä siellä on tapahtunut, kun autolla ei ole ajettu vielä 100 tuhatta.
Kannnattaako muuten antaa vanha turbo vaihdossa, vai kannattaisiko siitä ehkä rakentaa jotain?
Tulee torstaina.
Sen verran on nyt tutukittu, että vika ei sittenkään ole säätöyksikössä, vaan akselissa on kuulleemma pitkittäisvälystä "hirveän paljon".
Olisi mielenkiintoista tietää, mitä siellä on tapahtunut, kun autolla ei ole ajettu vielä 100 tuhatta.
Kannnattaako muuten antaa vanha turbo vaihdossa, vai kannattaisiko siitä ehkä rakentaa jotain?
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
kerrotaan
Auto meni isän kertoman mukaan "vikatilaan".tuikku kirjoitti:.
Jaahas....................................
Keroisitko, mikäs oirehtiminen on nyt sitten tämän ahtimen vaihtotarpeen aiheuttanut ?
Littyykö johonkin ajotilanteeseen toimintahäiriötä, vai äänteleekös se potilas.
Merkkiliikkeessä diagnosoivat vian olevan joko ahtimessa tai sen säätöyksikössä.
Myöhemmin siagnoosia tarkennettiin siten, että turbon akselissa on kuullemma tosi paljon pitkittäisvälystä.
Auto on ammattikäytössä, joten sitä ei jouda kauaa seisottamaan tämän vuoksi, joten turbo on nyt sitten tilattu.
Se merkkiliikeen diagnoosin oikeellisuus saadaan nyt sitten varmistettua jälkikäteen. Ei se kyllä olisi ensimmäinen kerta, kun siellä virheitä tehdään .
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
.
Pitkittäisvälystä kärsii kyllä ollakkin.
Niinpäin ei siivet ota heti kiinni mihinkään ja öljynpaine "keskittää" laakeria.
Olisi kyllä mukava kuulla selitys, miten tuo aiheuttaa vikatilan.
Toivotaan nyt kuitenkin, että vika korjaantuu.
Tähän tekisi mieli jotain kirjoittaa, mutta ei arvostella keskeneräistä työtä.
Kertooko tarina sitä, että johtuuko vikatila liian korkeasta vai liian matalasta ahtopaineesta.
Kun kerran vika on ahtimessa.
Asiasta löytyy itse kunkin kirjoittamana täältä paljon juttua.
Ehken olisi sinunkin hyvä tutustua kaiken varalta aiheeseen, vaikkapa hakua käyttäen.
Kaikkien cdi- moottoreiden "toimintaperiaate" näiltä osin on samanlainen.
Pitkittäisvälystä kärsii kyllä ollakkin.
Niinpäin ei siivet ota heti kiinni mihinkään ja öljynpaine "keskittää" laakeria.
Olisi kyllä mukava kuulla selitys, miten tuo aiheuttaa vikatilan.
Toivotaan nyt kuitenkin, että vika korjaantuu.
Tähän tekisi mieli jotain kirjoittaa, mutta ei arvostella keskeneräistä työtä.
Kertooko tarina sitä, että johtuuko vikatila liian korkeasta vai liian matalasta ahtopaineesta.
Kun kerran vika on ahtimessa.
Asiasta löytyy itse kunkin kirjoittamana täältä paljon juttua.
Ehken olisi sinunkin hyvä tutustua kaiken varalta aiheeseen, vaikkapa hakua käyttäen.
Kaikkien cdi- moottoreiden "toimintaperiaate" näiltä osin on samanlainen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tarkennusta
Sen verran tarkennusta, että välystä on reilusti myös sivuttaissuunnassa ja tuntuu käteen etenkin hyvin imupuolelta kokeiltuna. Silloin kuuluu myös sellainen "loksahtava" ääni.tuikku kirjoitti:.
Pitkittäisvälystä kärsii kyllä ollakkin.
Niinpäin ei siivet ota heti kiinni mihinkään ja öljynpaine "keskittää" laakeria.
Olisi kyllä mukava kuulla selitys, miten tuo aiheuttaa vikatilan.
Toivotaan nyt kuitenkin, että vika korjaantuu.
Tähän tekisi mieli jotain kirjoittaa, mutta ei arvostella keskeneräistä työtä.
Kertooko tarina sitä, että johtuuko vikatila liian korkeasta vai liian matalasta ahtopaineesta.
Kun kerran vika on ahtimessa.
Asiasta löytyy itse kunkin kirjoittamana täältä paljon juttua.
Ehken olisi sinunkin hyvä tutustua kaiken varalta aiheeseen, vaikkapa hakua käyttäen.
Kaikkien cdi- moottoreiden "toimintaperiaate" näiltä osin on samanlainen.
Vikatila johtuu kuullemma siitä, että ahtopainetta ei kerry käytännössä lainkaan.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
No ei sitä akselin suuntaista pitkittäisvälystä kyllä kärsi olla nimeksikään, poikittaista taas on aina niin paljon että sen tuntee ja se häviää ahtimen pyöriessä. Mutta liika on liikaa siinäkin.
Jos siivet on vielä kunnossa niin onhan se vanha ahdin vielä muutaman satasen arvoinen.
Oliko uusi paljon yli tonnin paukku?
Jos siivet on vielä kunnossa niin onhan se vanha ahdin vielä muutaman satasen arvoinen.
Oliko uusi paljon yli tonnin paukku?
.
Sinappikaasuinsinööri on näköjään hereillä.
Mulla kait on välystä omassa päässä, kun netin kautta yritän selitellä toisten ahtimen välyksiä.
Taitaa olla parempi keskittyä vaan lintujahtiin.
Maailmanloppu on nimittäin lähellä, varmasti.
Taivaalta tippuu vainajia.
Luulisi, että kun/jos ahdin on nyykähtänyt "ahtamattomuuden tilaan", niin on kait jossain vaiheessa täytynyt kuulua ääntelyäkin reippaanlaisesti, tai tulla öljynkatkua pakoputkesta.
Sinappikaasuinsinööri on näköjään hereillä.
Mulla kait on välystä omassa päässä, kun netin kautta yritän selitellä toisten ahtimen välyksiä.
Taitaa olla parempi keskittyä vaan lintujahtiin.
Maailmanloppu on nimittäin lähellä, varmasti.
Taivaalta tippuu vainajia.

Luulisi, että kun/jos ahdin on nyykähtänyt "ahtamattomuuden tilaan", niin on kait jossain vaiheessa täytynyt kuulua ääntelyäkin reippaanlaisesti, tai tulla öljynkatkua pakoputkesta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kerron sitten
Kun se ahdin on nyt sitten vaihdettu, niin keskustellaan lisää.
Ei meinata antaa sitä vanhaa turboa vaihdossa, niin sitten sitä voi tutkia myöhemmin lisää.
Ei ole kuulunut mitään sivuääniä ja auto ei ole savuttanut eikä vienyt öljyä.
Polttoaineen kulutuskin on ollut suorastaan hämmentävän alhainen verrattuna esimerkiksi omaan E-sarjalaiseen.
Ei meinata antaa sitä vanhaa turboa vaihdossa, niin sitten sitä voi tutkia myöhemmin lisää.
Ei ole kuulunut mitään sivuääniä ja auto ei ole savuttanut eikä vienyt öljyä.
Polttoaineen kulutuskin on ollut suorastaan hämmentävän alhainen verrattuna esimerkiksi omaan E-sarjalaiseen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
kunnossa on
No nyt on mersu taas kunnossa.
Itse turbon säätöyksikössä ei ole "turbomiehen" mukaan vikaa, mutta väljää on vanhan ahtimen laakereissa sen verran, että siivet on kuullemma ottaneet jo vähän reunalta kiinni.
Vanha ahdin jäi kotiin "varaosiksi", joten jos nyt jollain menee säätöyksikkö paskaksi, niin voihan tuon vanhan myydä.
Itse turbon säätöyksikössä ei ole "turbomiehen" mukaan vikaa, mutta väljää on vanhan ahtimen laakereissa sen verran, että siivet on kuullemma ottaneet jo vähän reunalta kiinni.
Vanha ahdin jäi kotiin "varaosiksi", joten jos nyt jollain menee säätöyksikkö paskaksi, niin voihan tuon vanhan myydä.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"