Kävästiin eile hakee kaverin Saabiin puskurin pääty tuolta purkaamolta. Tuo lainauksessa mainittu 123 oli nyt sellasessa paikkaa, et siitä pääsis sitä sisustaakin purkamaan. Tuli tunnusteltua kuskin penkkiä siinä samalla ja se tuntu aika napakalta. Noissa oli suojat päällä noissa jakkaroissa, mutta niitten alle kurkkasin sen verran et kolmos sarjaa ovat ja vihreät väriltään. Siinä olis kenties hyväkuntoinen penkkisarja jos kuka sattuis tartteemaan.jackie kirjoitti:No eipä siinä, sinne oli tullu toine 123 missä sattu olee 3-sarjan sisustus ja niskatuet. Pitää ne käyä nappaamassa matkaan joku päivä. Tänää olin sen verra myöhää iltapäivällä liikenteessä etteivät kehanneet enää alkaa sitä koria nostelemaan sellaseen paikkaan et sinne ois mahtunu kulkee sisälle.
Hauskana sattumana voisi mainita, et tää auto, mistä nyt meinasin ne tuet purkaa, oli tossa keväällä myynnissä. Myöhä sitä käytiin tietty kattomassa PTI:n kanssa ja sen myyjä vähä niinku loukkaantu ja hyvä ettei suuttunu, ku sille sillo mainitsin et "täs ois vähä liikaa laittoa"![]()
Tallustelua romuttamolla (Imatra)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Romuttamo myynnissä
Sunnuntain Etelä-Saimaassa oli tuon Imatran romuttamon myynti-ilmoitus. Omistaja myy terveydellisistä syistä. Jos olis nappulaa, vois ostaa koko bisneksen. Mites on Jackie, joko kohta alkaa valmistuminen häämöttää?? Osta liiketoiminta pois 
Toivottavasti ei koko toiminta kuole pois, jos ei joku sitä osta.

Toivottavasti ei koko toiminta kuole pois, jos ei joku sitä osta.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3025
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Vai ihan tonnia meinas. Sillä logiikalla niitä on satalappusia sitte yks jos toinennii menny uusiokäyttöön.
Jos miekkonen ajatteli mobilistin tavoin: näitä ei Saksassa ole enää kuin palttiarallaa 12 000. Rekisteröitynä siis.
Pitäsköhnä muuttaa sinne Imatran suuntaan - valokuvaaja/autoromuttajaksi - kun työhuoneella tulee istuttua kuvankäsittelyhommissa nykyään puoli päivää. Jos samalla kun itse tekis ahterinkulutushommia niin olis sellanen "juo ensin kahvi, pura sitten itse" -tyyppinen purkamo. Olisi se kodikasta.
OT. ei tämä arki nyt niin kaukana moisesta ole; kävi tässä niin että kun pystäri on moottorinalakertaremontissa ja S124sesta löysentyi esikammio, niin että ainoa kulkeva kolmesta mersusta on purkuun (mukana tulleen) uuden starttimoottorin hinnalla ostetu -78 W123 220D:n raato
.
Ilman ohjautehostinta ja ruostetta poskettomasti. Leimassa Jumalan armosta kumminkin. Sillä sitten käytiin kaksi päivää työkeikkoja ja hitto että piti luimistella liikennevaloissa. Mutta yllättävän hyvä tuo 220 D:n OM616 vielä..
Jos miekkonen ajatteli mobilistin tavoin: näitä ei Saksassa ole enää kuin palttiarallaa 12 000. Rekisteröitynä siis.
Pitäsköhnä muuttaa sinne Imatran suuntaan - valokuvaaja/autoromuttajaksi - kun työhuoneella tulee istuttua kuvankäsittelyhommissa nykyään puoli päivää. Jos samalla kun itse tekis ahterinkulutushommia niin olis sellanen "juo ensin kahvi, pura sitten itse" -tyyppinen purkamo. Olisi se kodikasta.
OT. ei tämä arki nyt niin kaukana moisesta ole; kävi tässä niin että kun pystäri on moottorinalakertaremontissa ja S124sesta löysentyi esikammio, niin että ainoa kulkeva kolmesta mersusta on purkuun (mukana tulleen) uuden starttimoottorin hinnalla ostetu -78 W123 220D:n raato

Ilman ohjautehostinta ja ruostetta poskettomasti. Leimassa Jumalan armosta kumminkin. Sillä sitten käytiin kaksi päivää työkeikkoja ja hitto että piti luimistella liikennevaloissa. Mutta yllättävän hyvä tuo 220 D:n OM616 vielä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Romuttamo myynnissä
Valmistuminen ei kyllä häämötä ihan hetkeen, eli sen takia ois kenties aika keksiä joku hyvä pisnesidea. Tuo romishomma ei vaikuta kovin tuottavalta, jos ajattelee et joutuu ton apaut kahen hehtaarin suurusen tontin maa-aineksen jossain vaiheessa uusimaan/puhdistuttamaan. Miettikäähä kuinka paljon tuolla on öljyä ynnä muuta päässy aikojen saatossa "lorahtamaan" maahan. Sama tilanne on taatusti lähes tulkoon kaikilla autopurkaamoilla. Pitäis siirtyy kymmenen kilometriä itään harjottaa tollasta pisnestä, ni ei tartteis niin paljoo pelätä et millo kolahtaa postilaatikkoon kirje kunnan ympäristösihteeriltäSami H. kirjoitti:Sunnuntain Etelä-Saimaassa oli tuon Imatran romuttamon myynti-ilmoitus. Omistaja myy terveydellisistä syistä. Jos olis nappulaa, vois ostaa koko bisneksen. Mites on Jackie, joko kohta alkaa valmistuminen häämöttää?? Osta liiketoiminta pois
Toivottavasti ei koko toiminta kuole pois, jos ei joku sitä osta.

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
OT: Siellä idemmässä vaan saattaa olla vähän muuta pelättävää. No ainakin romikselle olis varmaan kysyntää.
OOTEE: Minkähänlaiset luvat on noilla romiksilla nykyään? Mie kuvittelin, että sillon EU:hun liittymisen jälkimainingeissa kaikki pahimmat perinteiset romikset hävisivät, mutta tosiaan, nykykäytännön mukaanhan ei vissiin ees öljyjä sais valuttaa pois, ellei alla ole ainakin betonilattia tai vielä öljynerotuksella varustettu lattiakaivokin... Poikkeusluvallako noi perinteiset romikset toimii?
OOTEE: Minkähänlaiset luvat on noilla romiksilla nykyään? Mie kuvittelin, että sillon EU:hun liittymisen jälkimainingeissa kaikki pahimmat perinteiset romikset hävisivät, mutta tosiaan, nykykäytännön mukaanhan ei vissiin ees öljyjä sais valuttaa pois, ellei alla ole ainakin betonilattia tai vielä öljynerotuksella varustettu lattiakaivokin... Poikkeusluvallako noi perinteiset romikset toimii?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Mie käin taas vaihteeks tuolla romiksella pyörimässä. Iha tarpeeseenki hain tavaraa, ku piti kakkosneloseen saaha eteen kallistuksenvakaajan tuki. Sitte harrastemielessä tuliki touhuttua enemmän; sain vihdoinki purettua w123:n taka selkänojasta niskatukien kiinnikkeet ja nojat. Nuo on vihreet väriltää, mutta on noita pitkäkattosen sinisiä niskatukia jemmassa ni saapi niistä sitte ottaa verhoilun. Lisäksi purin w123:n hattuhyllystä orkkis kaijutinritilät. Yhestä s123:ta purin fader-potikan ja kajareitten johtoja sen verran ku helposti irti sai. Tuosta faikusta otin myös alkuperäiset takakajarit kiinnikerautoineen (nää voin vaikka myyä eteen päi jos joku tarttee). Romiskierroksen kruunas 123:n hanskalokeron ehjä sisäkansi, jossa on
"Stuttgartin tiepalvelun" tarra
Mitäs raati sanoo täläsestä ensiapulaukusta? Ei oo kyllä ainaska w123:n oma, mutta onko mihinkää mersuun kuuluva?
Noissa molemmissa satakakskolmosissa mistä purin osia, ois kolmossarjan vihreet sisustat - toisessa tosin mb-tex ovipahvit, ku korinvaihtoja ovat - joten jos joku sellasiin on osia vailla, ni nyt kannattas käyä hakee. Lisäks tossa faikussa oli ehjän oloset sumu- ja peruutusvalot

"Stuttgartin tiepalvelun" tarra

Mitäs raati sanoo täläsestä ensiapulaukusta? Ei oo kyllä ainaska w123:n oma, mutta onko mihinkää mersuun kuuluva?
Noissa molemmissa satakakskolmosissa mistä purin osia, ois kolmossarjan vihreet sisustat - toisessa tosin mb-tex ovipahvit, ku korinvaihtoja ovat - joten jos joku sellasiin on osia vailla, ni nyt kannattas käyä hakee. Lisäks tossa faikussa oli ehjän oloset sumu- ja peruutusvalot


Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3025
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Eeikö muka ole siellä (sedanin) takaikkunan luota löytyvän luukun alla tuommoinen poksi! Muistan jostain raadosta moisen pelastaneeni - oliskos sittenkin ollut hylätystä W126sesta..jackie kirjoitti:Mitäs raati sanoo täläsestä ensiapulaukusta? Ei oo kyllä ainaska w123:n oma, mutta onko mihinkää mersuun kuuluva?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Ei oo, ku siel w123:n hattuhyllyn laatikossa on sellane läpinäkyvästä plastiikista valmistettu pussi. Koitin tost nyt arvuutellusta poksista ettii varaosanumeroa, mut en löytäny.Petteri Kivimäki kirjoitti:Eeikö muka ole siellä (sedanin) takaikkunan luota löytyvän luukun alla tuommoinen poksi! Muistan jostain raadosta moisen pelastaneeni - oliskos sittenkin ollut hylätystä W126sesta..jackie kirjoitti:Mitäs raati sanoo täläsestä ensiapulaukusta? Ei oo kyllä ainaska w123:n oma, mutta onko mihinkää mersuun kuuluva?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Ensiapulaukkuja on ollut noissa mersuissa kahdenlaisia; mustia muoviboxeja ja sitten niitä läpinäkyviä muovisia.
Kumpiakin olen evakuoinut romiksilta ja sitten noista omista autoista.
Kerran alkukesällä (tämä kesä) hitsasin pystärin ovea ja rälläköin hitsisaumaa puhtaaksi katkaisulaikalla.
Siinä sitten ajatuksissani rälläköin vasempaan etusormeen nivelen kohdalta luuhun asti. No, vertapa ei tullut yhtään ja varastoon katsomaan noita mesen ea-laukkuja / pusseja.
Muovisessa (läpinäkyvässä) ea-laukussa on paremmat sidetarpeet mutta täysin tylsät sakset. Näin käyttäjäkokemuksena voista laukuista voin sen sanoa.
Kumpiakin olen evakuoinut romiksilta ja sitten noista omista autoista.
Kerran alkukesällä (tämä kesä) hitsasin pystärin ovea ja rälläköin hitsisaumaa puhtaaksi katkaisulaikalla.
Siinä sitten ajatuksissani rälläköin vasempaan etusormeen nivelen kohdalta luuhun asti. No, vertapa ei tullut yhtään ja varastoon katsomaan noita mesen ea-laukkuja / pusseja.
Muovisessa (läpinäkyvässä) ea-laukussa on paremmat sidetarpeet mutta täysin tylsät sakset. Näin käyttäjäkokemuksena voista laukuista voin sen sanoa.

203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3025
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Juu mullakin on kokemusta ensiapulaukusta! Rälläköin viime syksyn ruostetalkoissa vanhaa lattiaa pois niin sieltäpä vanhasta hitsisaumasta otti ja irtos palanen suoraan ylähuuleen. Kas kun se irtosuoja on turha ja tiellä.
En aluksi huomannut mitään mutta vähitellen märkä tunne ja raudan maku valtasi suupielen.. Rälläköinti loppu siltä päivältä siihen, onneks oli autossa tuppoa.
En aluksi huomannut mitään mutta vähitellen märkä tunne ja raudan maku valtasi suupielen.. Rälläköinti loppu siltä päivältä siihen, onneks oli autossa tuppoa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966