W123 300d automatic '83
Olipahan sitte murtauduttu meseen toissa yönä!
Ovi oli hiukka raollaan ja hanskaluukku myllätty, mitään ei kuitenkaan tietääkseni oltu viety eikä rikottu. On laatutietoista porukkaa nykypäivän varkaat kun ei mun hieno kasettisoitin ollu kelvannu..
Mitenkähän sisään oli menty kun ei mitään jälkiä ollu?
Sattu siihen paikalle naapuri, jolla melkein samanmoinen tähtönen, ja kun käytiin kurkaamassa sen autoa, oli sielläkin käyty! Mitään ei myöskään viety, eikä mitään rikottu.
Kokeilin mun avainta naapurin autoon, ja kas se pelas täydellisesti sillä!
Voikohan olla niin, että varkaat on jollain pelillä rikkonu lukon jälkiä jättämättä siten, että se aukeisi millä vaan avaimella, vai onko 540tkm vaan tehnyt tehtävänsä lukoille? Kuinkahan virtalukko..
Miten saan jonkinlaisen toimivan ajoneston rakenneltua kotikonstein? Näissä kai ei ole edes magneettiventtiiliä?
Auto oli valaistun kadun varressa parkissa, mutta tekevät lähistöllä jotain asennustöitä, niin koko katu oli pimeenä - perkele.
Ovi oli hiukka raollaan ja hanskaluukku myllätty, mitään ei kuitenkaan tietääkseni oltu viety eikä rikottu. On laatutietoista porukkaa nykypäivän varkaat kun ei mun hieno kasettisoitin ollu kelvannu..
Mitenkähän sisään oli menty kun ei mitään jälkiä ollu?
Sattu siihen paikalle naapuri, jolla melkein samanmoinen tähtönen, ja kun käytiin kurkaamassa sen autoa, oli sielläkin käyty! Mitään ei myöskään viety, eikä mitään rikottu.
Kokeilin mun avainta naapurin autoon, ja kas se pelas täydellisesti sillä!
Voikohan olla niin, että varkaat on jollain pelillä rikkonu lukon jälkiä jättämättä siten, että se aukeisi millä vaan avaimella, vai onko 540tkm vaan tehnyt tehtävänsä lukoille? Kuinkahan virtalukko..
Miten saan jonkinlaisen toimivan ajoneston rakenneltua kotikonstein? Näissä kai ei ole edes magneettiventtiiliä?
Auto oli valaistun kadun varressa parkissa, mutta tekevät lähistöllä jotain asennustöitä, niin koko katu oli pimeenä - perkele.
Ei ole mikään kumma homma mennä noihin W123:siin sisään vaikka lukkoja olisikin rasvattu säännöllisesti. Autonasentaja kaveri näytti yksi kerta kun meni Micran avaimella sisään autooni. Se tarvi vaan kuuluisan "ranneliikkeen" siihen temppuun. Itse en päässyt samalla Micran avaimella omaan autooni. Jotkut ne vaan osaa... eli asentajat, rosmot ja hinausautoilijat jotka menevät työkseen autoihin sisään eri avaimilla.
Poliisitkin osasivat ainakin ennenvanhaan mennä autoihin sisään. Olin kerran todistamassa leirintäalueella kun yhden perheen lapsi lukitsi W123:sen avaimet autoon sisälle. Poliisit avasivat lukon jonkun Fordin avaimella.
Virtalukko on vahvempaa tekoa enkä ole vielä cräkännyt yhtäkään virtalukkoa. Paitsi kerran sain melkein yhden toisen 123:sen käyntiin oman auton avaimella mutta se lukko oli jo ihan finaalissa.
Poliisitkin osasivat ainakin ennenvanhaan mennä autoihin sisään. Olin kerran todistamassa leirintäalueella kun yhden perheen lapsi lukitsi W123:sen avaimet autoon sisälle. Poliisit avasivat lukon jonkun Fordin avaimella.
Virtalukko on vahvempaa tekoa enkä ole vielä cräkännyt yhtäkään virtalukkoa. Paitsi kerran sain melkein yhden toisen 123:sen käyntiin oman auton avaimella mutta se lukko oli jo ihan finaalissa.
Jep, nyt on nakutähdestä uusia kuvia kehissä;
http://s198.photobucket.com/albums/aa25/HasaKuvat/
Hieman maalaustöitä ja puunausta ja jo kiiltää - näpit verillä vain..
Puuttuu puskurin alle se vänkärin puoleinen maskin puolikas, ja takarekisterikilven rosteritausta - niitä sopii tarjota..
Edelleen on hakusessa myös 15 tuumaiset aluvanteet, mutta kesärengaskausi alkaa olla ohi, joten tuskin tarvitsee kiirehtiä niitä enää..
http://s198.photobucket.com/albums/aa25/HasaKuvat/
Hieman maalaustöitä ja puunausta ja jo kiiltää - näpit verillä vain..
Puuttuu puskurin alle se vänkärin puoleinen maskin puolikas, ja takarekisterikilven rosteritausta - niitä sopii tarjota..
Edelleen on hakusessa myös 15 tuumaiset aluvanteet, mutta kesärengaskausi alkaa olla ohi, joten tuskin tarvitsee kiirehtiä niitä enää..
Jo vain näyttää hyvälle, kunhan eteen vaihtuisivat vain oranssit vilkut... nyt näyttää liian hailakalle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sisustaa pesin tuossa, ja kun sitä piti purkaa, samalla tuli hieman perehdyttyä tuohon keskuslukkosysteemiin..
Koneen käydessä kaikkien ovien lukot selvästi haluaisivat toimia, mutta aivan kuin paine ei riittäisi.
Koneen puolelta sen letkun irrotin, ja kyllä siinä alipainetta tuntui olevan, vaan kun ei voi tietää paljonko on riittävästi.. Auto kuitenkin sammuu avaimesta - tosin ihan pieni viive siinä on.
Jos systeemi vuotaa, kuinka vuodon voisi kätevästi paikallistaa?
Koneen käydessä kaikkien ovien lukot selvästi haluaisivat toimia, mutta aivan kuin paine ei riittäisi.
Koneen puolelta sen letkun irrotin, ja kyllä siinä alipainetta tuntui olevan, vaan kun ei voi tietää paljonko on riittävästi.. Auto kuitenkin sammuu avaimesta - tosin ihan pieni viive siinä on.
Jos systeemi vuotaa, kuinka vuodon voisi kätevästi paikallistaa?
Asialle taisi selvitä syy; YK-miesten ilmeisesti piti aikoinaan tuoda autonsa uudenmaan kautta paikallisten viranomaisten hoitaessa rekisteröinnit ym., joten kilpikin on sieltä kotoisin. Ja YK-miehethän monasti kai toivat hyvinvarusteltuja autoja?Leka kirjoitti:Hyvin varusteltuja UUH- kilpisiä kolmesatasia on ollut muuten jostain syystä yllättävän paljon ja vielä jopa nykyään hengissä.
Näin tuossa toissa viikolla yhden kolmisatasen jossa oli UU?-alkuinen kilpi, ja innostuin tätä asiaa kyselemään..
Siinä on jo alkuperäisen moinen ruori paikoillaan..
Oli se myynnissä tuossa syksyllä, mutta luulin ettei se ilmoitus enää ole nettiautossa esillä. Tavallaan se on kyllä edelleen myytävänä - en varsinaisesti sitä tarvitsisi, mutta onnistuin saamaan sille lämpimän tallin talveksi, joten katsotaan nyt sitten keväällä tarpeet uudelleen. Kyllä sitä toki pääsee kattoon nytkin.. Sopii soittaa numeroon 0442800118 jos on kiinnostusta.
Meinasin kyllä talven aikana tutkia keskuslukon ongelmia, ja vaihtaa venttiilikopan tiivisteen, mutta juuri nyt on liikaa muuta tekemistä..
Oli se myynnissä tuossa syksyllä, mutta luulin ettei se ilmoitus enää ole nettiautossa esillä. Tavallaan se on kyllä edelleen myytävänä - en varsinaisesti sitä tarvitsisi, mutta onnistuin saamaan sille lämpimän tallin talveksi, joten katsotaan nyt sitten keväällä tarpeet uudelleen. Kyllä sitä toki pääsee kattoon nytkin.. Sopii soittaa numeroon 0442800118 jos on kiinnostusta.
Meinasin kyllä talven aikana tutkia keskuslukon ongelmia, ja vaihtaa venttiilikopan tiivisteen, mutta juuri nyt on liikaa muuta tekemistä..
Nyt näyttää että auto olis taas myynnissä.. Meni meinaan valmiiksi sovittu ja käyttöönotettu tallipaikka mönkään!!
Täytyy ilmeisesti joko keksiä joku muu säilytyspaikka, tai myydä nakutähti pois. Laitoin sen jo seisontaan jottei dieselverot juokse, joten siirtäminenkin on kallista ja työlästä.
Jos jollakulla olisi tarjota sopivaa tallipaikkaa edullisesti talveksi Tampereen alueelta, tai jos on innostunut ostamaan tällaisen upean klassikon, sopii soittaa numeroon 0442800118.
Auto on nettiautossa löydettävissä rekisterinumerolla UUH-858. Kuvat siellä tosin on loppukesältä toistaiseksi, täytyy ottaa vähän uusia kunhan kerkiää..
Täytyy ilmeisesti joko keksiä joku muu säilytyspaikka, tai myydä nakutähti pois. Laitoin sen jo seisontaan jottei dieselverot juokse, joten siirtäminenkin on kallista ja työlästä.
Jos jollakulla olisi tarjota sopivaa tallipaikkaa edullisesti talveksi Tampereen alueelta, tai jos on innostunut ostamaan tällaisen upean klassikon, sopii soittaa numeroon 0442800118.
Auto on nettiautossa löydettävissä rekisterinumerolla UUH-858. Kuvat siellä tosin on loppukesältä toistaiseksi, täytyy ottaa vähän uusia kunhan kerkiää..
Meinasin vaihtaa venttilikopan tiivisteen, ja tuli mieleen että pitäisi ehkä samalla tarkistaa/säätää venttiilit. Isä muisteli että siihen pitää olla vähän erikoisempia avaimia. Millaisia avaimia tarvitaan ja mistä niitä saa? Mitkä on välykset, vai onko siihen jokin muu systeemi?
Jos Tampereella joku omaa tarvittavat välineet ja tietotaidon, ja olisi innokas tulemaan sopivaa korvausta vastaan opastamaan operaatiossa, sopii ottaa yhteyttä numeroon 0442800118..
Jos Tampereella joku omaa tarvittavat välineet ja tietotaidon, ja olisi innokas tulemaan sopivaa korvausta vastaan opastamaan operaatiossa, sopii ottaa yhteyttä numeroon 0442800118..
Auto taisi vaihtaa jossain vaiheessa omistajaa? Nyt Nettiautossa "päivän hintaan": http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2060080


Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi