300 GD:n turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tuo putsari lähtee kunhan saan turbon päivitettyä. G:n oma putsari lienee liian pieni mutta varmuudeksi kävin romikselta hakemassa Valmetin putsarin joka on riittävä iso mutta kuitenkin mahtuu akun paikalle. Akku on siirretty jo kontin puolelle.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

HMK kirjoitti:kävin romikselta hakemassa Valmetin putsarin joka on riittävä iso mutta kuitenkin mahtuu akun paikalle.
Laitappa kuvia sitten tuostakin. Kiinnostaa nähdä millainen se on. Itsekin kerran tuumailin 702 valmetin putsaripönttöä yhteen juttuun.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Mulla on G:ssä M-filterin muovinen pönttö jota käytetään leikkuupuimureissa, maksoi varaosana muistaakseni jotain 100 euroa filtterin kanssa.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kun cooleri on noinpäin, niin huohottimen letkua ei voi laittaa ahtimen imupuolelle, kun se jäähdytin rupeaa sitten öljystä täyttymään.
Mutta eipäs sulla taida sellaisia aatoksia ollakkaan.

Ahtimen imutorvi ja putsari saisi olla kyllä tosiaan muutaman numeron suurempaa tavaraa, nyt ahdin joutuu varmaankin aloittamaan sen ahtamisen ikäänkuin alipaineen puolelta.
Ilma pitäisi saada ahtimelle, "kuin itsestään".
Kannattaa samalla vaivalla tehdä niin isosta tavarasta, kun vaan mahtuu.
Helpottaa pakopainetta.
Se imu aivan maskiin kiinni, ettei imetä moottoriin jo valmiiksi lämmitettyä ilmaa.

Samoin ahtimen toimintaedellytyksiä parantaa heti, kunhan metrinkään sinne pakoputken alkuun saisit avarampaa putkea.

Onnea vaan, uudelle tekniikalle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

tuikku kirjoitti:.
Kun cooleri on noinpäin, niin huohottimen letkua ei voi laittaa ahtimen imupuolelle, kun se jäähdytin rupeaa sitten öljystä täyttymään.
Mutta eipäs sulla taida sellaisia aatoksia ollakkaan.
Eihän ne mitään öljystä täyty, Vitossakin on umpinainen cooleri ja huohotus tuossa. Öljyinen se paineputkisto on mutta niin se saa ollakin...vakiokokoonpanossa.

Millin reikäkin auttaa, jos haluaa automaattityhjentää sen, tai oikea kierre ja ruuvi (snopailua).

Sitä paitsi miten niin noin päin, täyttyyhän se oli se miten päin vain, vai onko siellä nyt tyhjennysreiät ylhäällä ? tai no joo, ottaa se ilmavirta öljyn helpommin jos se on toisin päin...mutta onhan coolereita vaikka miten päin, jopa siten, että ilma puhalletaan ylös (Vitossa).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tänään puuhastelin ilmaputsarin akkutelineen päälle. Muuten ok mutta filtterin sisääntulo putki (120 mm) pitää todellakin saada vedettyä eteen. Nyt se imee moottoritilan takakulmasta joka on varmasti helevetin jälkeen toisis kuumin paikka. Putsarilta turbolle menevässä putkessa meinas näpit palaa. Mutta ekana pitää turbo vaihtaa ennenkuin voi imun eteenpäin rakentaa, sillä saattaa muiden putkien asennot muuttua ja imu ei välttämättä enää mahtuis samasta reijästä mistä nyt ois suunnitelma. Tuo huohottimen vetäminen imupuolelle on mietityttänyt jo jonkun aikaa. Tällä hetkellä höyryt menee ulkoilmaan ja hiukan sotkee konetta. Jotain tarttis tehrä sillekin. Jos kuuleriin kertyy öljyä riittävä määrä niin siinä voi käydä niinkin että sitä ryöpsähtää reilusti imuilman mukana ja voi tehdä saman ilmiön kuin vanha diesel Golf; lähtee kauhealla kolinalla moottori vetämään kuin viimeistä päivää vaikka olis kaasun nostanut ylös. Sammumaan ei saanut muuten kuin lyömällä jarrut pohjaan. Mutta se pohjaroppu homma ei hullumpi ajatus olekkaan. Näkis ainakin kertyyko sinne öljyä.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

huohotin turbon imupuolelle ja kuulerin pohjaan lähtöpuolelle vaikka 1mm reikä josta öljyt pääsee pois.

Ei täyty kuuleri. :D Kuulerin pohjan voi helposti sillontällön pestä jos se tuntuu sotkeutuvan.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Rojektin päivityksiä.Turbo on vaihtunut KKK 24.seen. Hengittää paremmin kuin Garretti. KKK on kutosturbon orkkis turbo. Ahtoja saa kellosta punomalla katsastus syötöillä 1.2 kun Garretissa sai nousemaan 0.6:teen. Harmi kun jäi tukkimatta portin letku niin olis nähnyt aukeaako portti liian aikaisin vai ahdistiko muuten. Pakopaineet ainakin puolittuivat. Nyt on pakopaineet 0.1-0.15 ahtoja korkeammat normaali ajossa kun Garretin kanssa oli 0.2-0.3. Herkkyydessä ei eroja. Ilmanputsari on Valmetista ja sikäli onnistui ettei perstuntumalta tehot pudonnut ja ja hävisi se helevetillinen kompuramainen jytinä kokonaan. Kuvia tulee kun kerkiän.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tässä kuvia
Kuva
Putsari on Valmetista (406 ?) josta otettu sisältä hienosuodatin pois, elikkä normaali paperisuodatin on käytössä. Tilavuutta on on lähes tuplaten Mersun omaan. Ja desibeelit putos ainakin 90 %..tai ainakin melkein. On sikäli mielenkiintoista kun vertaa sisä melua ennen ja jälkeen turbotuksen niin moottorin melu putosi ainakin 20 % . Turbo on yllättävän hyvä äänenvaimennin vaikka pakoputkessa on vain yksi läpivirtaus vaimennin. Ja imupuolella on pehmyttä mutkaa senverran paljon että se puolestaan vaimentaa imuääniä. Turbo on nyt 603 vakio ahdin mikä nyt riittää toistaiseksi...Vaikka on jo mielessä käynyt 603:sen istuttaminen konehuoneeseen..siinä olis kapasiteettiä enempi eikä rajat tulis heti vastaan... mutta kunhan pitkän talven yli mennään niin katsoo sitte...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

On hiukan mielessä pyörinyt jos vetäisi suodattimelta imuputken tuohon tokmanni ritilän kohdalle. Sais ainakin raikasta ilmaa.
Kuva
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

HMK kirjoitti:On hiukan mielessä pyörinyt jos vetäisi suodattimelta imuputken tuohon tokmanni ritilän kohdalle. Sais ainakin raikasta ilmaa.
Vois tehä eetvarttia, kun toi konehuoneesta otettu ilma on kuiteski aika lämmintä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mikko Vuorsola kirjoitti:Mulla on G:ssä M-filterin muovinen pönttö jota käytetään leikkuupuimureissa, maksoi varaosana muistaakseni jotain 100 euroa filtterin kanssa.
Olisiko tuosta filtteristä kuvaa missään? Tai onko sinulla kuvia siitä autossa paikoillaan?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tietääkö kukaan minkä Mersun imusarja noissa kuvissa ? Vaparin normaali se ei ole, ja orkkis turbon imusarja on vissiin huomattavasti kapeampi ? Tuotti hiukan tenkkapoota asentaa turboa tuon imusarjan takia kun alunperin oli turbona Rajay, jossa kiinnitys laippa on kompurapuolelta katsottuna keskilinjan oikealla puolen kun taas kaikissa muissa se on vasemmalla puolen. Mutta semmoisella epämuotoisella adapterilla onnistu.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

HMK kirjoitti:Tietääkö kukaan minkä Mersun imusarja noissa kuvissa ? Vaparin normaali se ei ole, ja orkkis turbon imusarja on vissiin huomattavasti kapeampi ?
Tuo sinun kuvissa näkyvä imusarja on W115 240D 3.0 mallista. Eli pystylampun imusarja. Turbossa se on tosiaan sellainen kapeampi ja ei tule noin kaus lohkosta.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Joo näin se varmaan on, ite epäilin että olis 309 pakusta. Vielä turbotuksesta sen verran että onhan siitä jotakin hyötyäkin; polttoaineen kulutus putos reilu puoli litraa. Ennen meni 14.5-15 litraa kun nyt on 13.8-14.3 l/100....jo 300 000 km jälkeen pääsisi omilleen...Noh tämähän on harrastus ja harrastuksen takiahan on vaikka syömättä...Pääasia että on hauskaa ja ainahan nää kotiolot voittaa. PS. On siinä mielenkiintoa kun odottelee minkälaisia hiilidioksidi veroja on tulossa tälläiselle reilun parin tonnin keijukaiselle...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

HMK kirjoitti:Joo näin se varmaan on, ite epäilin että olis 309 pakusta.
Saattaa tosiaan olla, että jossain pakussakin on käytetty myös tuota samaa imusarjaa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Tumi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 27.10.2004 11:36
Paikkakunta: Jns

Viesti Kirjoittaja Tumi »

Kulutuksesta sen verran että mulla se pompsahti 2 litraa/100km kun laitoin automaatin. Tosin välitykset tipahti eli ei päästä enää 135km/h, mutta maastoajoon 1. vaihde on laskennallisesti puolet pienempi.
GD 300turbo aut -81
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Viikon loppuna lisäsin syöttöä pari kierrosta ja kulku parani huomattavasti. Jopa siinä määrin että rupes nelosella laatikko luistamaan. Seitsemänkympin vauhdissa kun survaisi kaasun pohjaan niin kierrokset pomppas hetkessä mutta vauhti ei noussu. Pihtien kanssa auton alle ja modulaattoria 4 kierrosta kiinnipäin ja ei sen jälkeen pannat luistanut. Paineiden nosto olis pitänyt tehä jo aikoja sitten koska laatikon toiminta parani entisestään. Aikaisemmin laatikko joskus jätti kolmosen väliin eli heitti suoraan kakkoselta neloselle mutta nyt toimii niinkuin automaatin pitääkin toimia. Syöttöä on onneksi vielä varaa lisätä koska savun muodostus kiihdytyksessä on vähäistä. Koska kuitenkin jonkin ajan kuluttua tuntuu ettei tämä liiku riittävästi... Niin ja ahdot on vasta 0.9...
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
rodion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 11.11.2004 23:23

Viesti Kirjoittaja rodion »

Hi,

did you had normal 88hp 300GD?
Did you change/ upgrade anything inside the engine?
Like oilpump, piston-cooling nozzles, etc?

How much hp do you have with ths setup?

regards Rod
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

I haven´t changed anything to engine. So it´s normal 88 hp engine. Now I think that GD has 110-120 hp (only).When I have time, I will change bigger dieselpump with has 7 mm elements and then I thing that it has 140-150 hp. But how long does normal 617 work with turbo....we´ll see..
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Minkä verran noista 617 vapareista uskaltaa ottaa tehoja pihalle,mikolla oli ainakin isot elementit ,onko muilla ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

En osaa sanoa paljonko noista uskaltaa tehoja ottaa mutta mie laitoin GD:hen isänpäivän aamuna iso elementti pumpun ja kyllä nyt ainakin talvikelissä on riittävästi tehoja. Veikkaan perstuntumalta 150. Mutta kun ei ole pitäviä kelejä niin ei ole päässyt tekemään vertailu kiihdytyksiä. Minua kanssa vähä hirvittää tuo kestävyys puoli koska jos on tehoja niin tuleehan niitä käytettyäkin. Vaikka ei minun harrastuksiini kuulukkaan kumin polttaminen marketin parkkipaikalla. Jätän ne nuoremmille. Mutta mulla on ahto- ja pakopaine mittarit sekä pakokaasun lämpömittari niin voi ainakin seurata mitä koneessa tapahtuu eikä vahingossa tuhoa konetta väärällä käytöllä.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Olis ässä korissa 617 millä on ajettu täydellisen remontin jälkeen 1500km
se on porattu turbon välyksille mutta muuten vapari, voishan sen myydä pois jos joku haluais maasturiin tai 123 seen uuden koneen ja laittais siihen uudemman 2.9 5-sylinterisen
Hitto kun ei ole kun isoja ahtimia pakopyörä 65mm ja 70mm ja sit yks 3/4 carretti mikä on sit liian pieni 7 mm elementeille
Mitä on GD: ssä pakopaineet sillä kkk:lla ja isoilla elementeillä
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Mulla ahdot rajattu 0.9:sään ja pakopaineet on 1.2 Mutta en ole oikein päässyt tekemään vetoja kun on tiet sen verran liukkaat. Mutta ihmeesti on potkua entiseen verrattuna. Onko sulla ajatusta tuon rempatun koneen hinnasta ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Pitää kaivaa kuitteja osista, ja miettiä mitä kehtaa pyytää
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Nyt kun lähti lumet niin pääsin tekemään vetoja uuden pumpun kanssa. Ennen turbotusta erääseen mittauskohtaan sain nopeudeksi 70 km/h niin nyt nopeus on 105 km/h. Elikkä ero on huomattava. Jos ottaa huomioon auton painon n.2200 kg + huoltovarusteet ja mie ite niin ollaan n. 2400 kg kohilla. Ja kun nopeus nousi lähtötilanteesta 50 % niin voisi olettaa että painon huomioiden tehot olisi luokkaa 150 hp. Vissiin pumpussa on varaa vielä koska täys kiihdytyksessä jää taakse vain hiukan utua, siis ei käytännössä tule mustaa savua ollenkaan. Nyt kun on muutaman viikon ollut isompi pumppu paikallaan niin tehoihin on jo tottunut ja tulee myös käytettyäkin. Mutta pitää sit keväällä tarkastella taas pumppua jos sieltä taas lisää löylyä löytyis koska nälkä näköjään kasvaa syödessä. Vilkaisin tossa ajatuksen kanssa mittaria ja huomasin että on jo reilu 10 000 km tullut ajettua turbotuksen jälkeen eikä ole ongelmia ollut, ainakaan toistaiseksi. Jaaha. Piti kirjoittaa lyhyesti mutta....
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Morjensta taas pitkästä aikaa, hiukan kiirettä pitänyt enkä ole palstaa ehtinyt seurailemaan... mutta asiaan:
Joku kyseli siitä MAN-Filterin suodattimesta, laitan kuvan huomenna josko ehdin (en muuten tiedä olenko koskaan laittanut tänne kuvaa mutta katsotaan onnistuisinko)
Mullahan on G:hen vaihdettu OM603:n turbo jossa se 7-millisillä elementeillä oleva pumppu majailee, joten en osaa kommentoida turbotetun 617:n kestävyydestä.
Mutta uskoisin että mootori kun moottori, 7-mm pumppu muuttaa moottorin henkeä melko mukavasti, ja 150 heppaa ei varmaankaan ole kaukaa haettu.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Itellä on kanssa pyörinyt mielessä 603:sen asennus GD:hen mutta se pitää miettiä sitten ensi kesänä. Meinaa tuo aika olla aina vähissä kun talvis aikaan menee töissä reilusti kellon ympäri ja joskus lauantaitkin ja pitäs olla myös perheenkin kanssa. Vaimohan on jo tottunut parinkymmenen vuoden yhessäolon jälkeen että isäntää ei koskaan näe mutta lapset palauttaa aina maanpinnalle lausunnoillaan. Mm. kerran kesken päivää käväisin sekunnin verran kotona niin vanhempi poika (6 v.) kysyi että; tulisitko iskä meille syömään...Ja nuorempi (4 v) tokaisi vaimolle kun kerrankin olin ennen heitä kotona että; kato äiti, iskä on tullut käymään meille....Lienee parempi tarkentaa että olemme yhtä perhettä ja asumme samassa osoitteessa jne. Kieltämättä huvittaa lasten lauseet mutta pistää ne myös ajattelemaankin asioita. Lapset on vain kerran pieniä ja niille pitää olla aikaa. Ainakin mikä töistä jää. Meni taas nuo jutut ohi aiheen mutta kun teksti lähti viemään....
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Kyllä kai asiaa saa kirjoittaa vaikka aiheen vierestäkin. Samojen mietteiden parissa painiskellaan täällä ja varmasti monessa muussakin autoharrastajakodissa, tosin ihan tuommoista kommenttia ei ole kuulunut ja pitää koittaa välttää jatkossakin. :wink:
Jatketaan aiheesta.
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Laittakaas joku sähköpostiosoite mulle niin laitan kuvat tulemaan. Fiksummat saa laittaa MAN-filterin kuvat esille. mikko.vuorsola(at)vuorsolaoy.fi
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Vastaa Viestiin