Harrasteautoksi mikä peli?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Turska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 13.06.2006 14:24

Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja Turska »

Kysyisin arvon herrasmiehiltä (ja naisilta), mikä olisi sopiva
harrasteauto täydelliselle tumpelolle? Eli haluaisin vanhempaa
mersua ja opetella auton huoltotoimenpiteitä itse, mutta
en viitsi nykyistä varsin uutta autoani ruveta remplaamaan.

Siksi aikeissa olisi hankkia suht.edullinen vanha mersu(Volvo), jolla
opetella autotekniikkaa.

Mikä näistä olisi paras vaihtoehto?

- W123
- W124
- Teinimese 190 (mikä tämä korimalli sitten onkaan?)
- Hui kauhistus Volvo 940
- Joku muu, mikä?

Diesel todannäköisin valinta. Noita teinimesejä tuntuu olevan
pilvin pimein liikkeellä. Paria W123 olen käynyt koeajamassa
ja auto miellyttää ajo-ominaisuuksiltaan. Valitettavasti korit
ovat olleet jo melko lahoja.

Budjetti max 5000 eur. Joka siis sisältääa auton ostohinnan
ja ennakoidut korjaukset parin ekan vuoden aikana.

t. Turska
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Dieseli harrasteautona on vähän huono, ainakin toistaiseksi kun se dieselvero juoksee juuri niin kauan kun korissa on kilvet kiinni.

Ensimmäiseksi harrasteautoksi kannattaa ostaa mielestäni volkkari, se on halpa tuunailla.

G1 G2 tai jopa G3...tai voi se olla jettakin...kunhan siinä on >1.8 kone.

Mersujen ropaaminen on ana hieman kalliimpaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1533
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

w126.

Edustusauto, kaikin puolin w123:seen verrattuna superlatiivien auto.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

W114/115. Joku 124:hän on jo übermoderni ilmestys ja ihan täyttä "nykytekniikkaa"! :lol:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Turska kirjoitti:Teinimese 190 (mikä tämä korimalli sitten onkaan?)
W201.

Kun tuommoista kasariautoa olet hakemassa niin 126:sta minäki suosittelen. Eli ässä-mersu toisin sanoen. Joko neliovisena (S, SE, SEL) tai coupena (SEC). Coupeja ei tosin tuohon mainitsemaasi budjettiin tahdo löytyä mutta sedaneista saa jo valita.
http://www.mercefreaken.com ->modellene tuolta lisää infoa.

Ja jotta ei kokonaan oman kehumiseksi menisi niin bemariltahan alkaa löytymään jo valinnanvaraa E30 cabriolet -malleista. Niihin löytyy mukavasti vara- ja rakennusosiakin. Harrasteautona mitä mainioin.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Samuel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: To 26.02.2004 22:07
Paikkakunta: Ulvila

Re: Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja Samuel »

veskola kirjoitti:Dieseli harrasteautona on vähän huono, ainakin toistaiseksi kun se dieselvero juoksee juuri niin kauan kun korissa on kilvet kiinni.

Ensimmäiseksi harrasteautoksi kannattaa ostaa mielestäni volkkari, se on halpa tuunailla.

G1 G2 tai jopa G3...tai voi se olla jettakin...kunhan siinä on >1.8 kone.

Mersujen ropaaminen on ana hieman kalliimpaa.
En olis kyllä tuosta niin varma. Mutta vaikka oliskin kalliimpaa, niin on paljon harvinaisempaa. Ehdottaisin 124 tai 201. Mahtuu mainittuun budjettiin hyvin ja melko helposti löytää koriltaan terveen yksilön.
Kulutusosat myös on melko halpoja.

Muistanko aivan väärin, vai oliko tulossa tai jopa jo voimassa uusi systeemi, jolloin auton voisi poistaa tilapäisesti rekisteristä samaan tapaan kuin seisontavakuuukseen? Joka tietysti vaikuttaisi ratkaisevasti dieselveroon.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13645
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja karra »

Samuel kirjoitti: Muistanko aivan väärin, vai oliko tulossa tai jopa jo voimassa uusi systeemi, jolloin auton voisi poistaa tilapäisesti rekisteristä samaan tapaan kuin seisontavakuuukseen? Joka tietysti vaikuttaisi ratkaisevasti dieselveroon.
Overdrivellä kirjoiteltiin että myöhästyy edelleen. Piti tulla nyt marraskuussa ja alunperin viime keväänä.

Ehdotan minäkin W126:tta harrastepeliksi. Minun vanha olisi myynnissä vissiin vieläkin nettiautossa, rek no UVN-123. Siinä on vähän "harrastamista" mutta on siihen paljon tehtykin :D . W123 myös tietysti, lauantaina sain sellaisella kyytiä ja ihan selvä harraste-peli ko. korimalli :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sama se mikä mersu, kunhan vain valot on pystysuorassa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

pari juttua..

Viesti Kirjoittaja Noname »

Ensinnäkin ihan yleispätevä neuvo on että älä vaan osta läpimätää autoa. Siitä ei saa kun loputtomasti ongelmia jos et osaa peltihommia tehdä. :!:

Jos kyseessä on harrastekärry niin saisihan siinä olla näköäkin. Ehdotettu W126 ässä saa täältäkin yhden äänen ja itse ehkä pyrkisin etsimään 300 se mallisena sen jos vaan ikinä mahdollista.

Muita hyviä ehdokkaita voisi olla W123 Coupe tai ehkä jopa W124 Coupe.

Jos auton ei ole pakko olla MB niin tsekkaa myös Porsche 944 tarjonta. Kuulemma ihan hyviä pelejä. :wink:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jep Jep...Harrasteeksi W114/115/116/123/126 jos minulta kysytään. Korit on mitä on, mutta tuohon rahaan pitäisi saada jo melko hyviä, kun viitsii vaan etsiä. Ko. autoja on hyvin tarjolla, niihin löytyy kaikkia tarvittavia osia, uusia ja käytettyjä. Eikä osat edes maksa juuri mitään.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

veskola kirjoitti:G1 G2 tai jopa G3...tai voi se olla jettakin...kunhan siinä on >1.8 kone.

Mersujen ropaaminen on ana hieman kalliimpaa.
Ei ole ;) mersufoorumin ansiosta

*nimim. pihassa 4 VAG:ia ja 2 Mersua*

Jos on alottelija autojen kans, kannattaa tosiaan alkaa mk2 Golffista. Todella simppeliä tekniikkaa eikä se siis ole myöskään kallis. Varaosia ja tuuninkia saa joka ikisestä alan liikkeestä melkosen edullisesti ja valikoima on varmaan laajin kaikista automalleista. Taka-akseliston ongelmia kuten väljissä mersun taka-akseleissa, ei käytännössä ole lainkaan.

Mutta perusgolffilla ei harrasteautona rispektiä saa, ellei oo mk1 ja isot BBS vanteet, mersuis o aina rispektiä, paitsi 90 luvun lopun tuotoksis ;) Perusgolffit on kauppakassei, niiku munki, vaikka onkin Special malli. Mut nopeita ne on, mun Golf2 painaa 845kg ja 151hp. Virityspotentiaalia ihan lain mukaan mk2 on 192hp ja mk3 233hp asti ja sitten ilman AKE:n mielipidettä enemmänkin.

Eilen vaihdoin varaosa mk2 golffin Koni-alustan mk3 ventoon ja venton sädettävän alustan laitoin tuohon ahdettuun mk2 golffiin josta vanhat ja kuluneet perusiskarit meni varaosa-auton alle. Eli kolmen Waggineen alustat ruuvasin pois ja takasin 5 tunnissa. Osat siis käy päittäin aika hyvin, kun mk2 ja mk3 erot on lähinnä kosmeettisia.

Eikös tuol mersuklupin k-jet kurssillakin oo VW 1.8GTI kone esimerkkikoneena? Kuvista niin pättelin.

Mersu on ylivoimaisesti mukavampi ajettava, tuntuu ja kuulostaa kassakaapilta eikä peltiämpäriltä. Siksi mä oon ratkassu asian niin, että ruuvaan tuota W115 ja Mk2 Golffia yhtäaikaa :)

Tai miksei vaikka Scirocco tai Corrado? Ite haaveilen 74 Passatista :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Sergey kirjoitti:mersuis o aina rispektiä, paitsi 90 luvun lopun tuotoksis ;)
Mun mielestä jossain tusinatuunatussa mersussa ei ole oikeastaan yhtään rispektiä, ja toisaalta harvan aloittelijan ekassa autossa on tai tulee olemaan rispektiä. Pitää muistaa käytössä olevat rajalliset resurssit, ja voin vain kuvitella millainen painajainen muodostuu juurikin loppuun ajetusta mersun alustasta ihmiselle, joka alkaa opettelemaan auton korjausta vajavaisin työkaluin ja resurssein. Mersussa tulee monta ongelmakohtaa, otetaan nyt vaikka esimerkiksi jousten vaihtaminen ja kaikkien nivelten ja laakereiden prässäyshommat, se menee väkisin teettämishommaksi, ja mitäs harrastamista se nyt sitten on ?

mutta volkkarin alustan osat maksaa 20..50% siitä mitä maksaa mersun alustanosat, ja lisäksi mersussa on niitä osia tuplamäärä. Pelkästään alustanläpikäymiseen kuluu 2000+€. Volkkariin saa saman tehtyä noin 600 €:lla

Kun on alusta käyty läpi ei autosta vielä rispektiä irtoa, kattokaa nyt vaikka tuota mun ruosteista mersua :lol:

Eilen vähän testailin alustaa, ei siitä hyvä tullut. Lähtee heittämään perää kuivalla asfaltilla ikävästi sivulle, hyvä ettei mennyt ojaan :roll: . Pitäisi saada paljon jäykempi perä.

Tässä on vähän kauhukuvia mersun alustaremontista:
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0047.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0043.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0029.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/pic/p0032.jpg

Volkkarista minulta löytyy vähän vastaavia, mutta ne ei ole enää netissä :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Turska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 13.06.2006 14:24

Vähän täsmennystä

Viesti Kirjoittaja Turska »

Ehkä ilmaisin itseäni hieman virheellisesti osittain, sillä en
niinkään halua tuunailla autoa, vaan pikemminkin säilyttää
sen mahdollisimman alkuperäisenä.

Autolla olisi myös tarkoitus ajella, eikä pelkästään korjata.

Idea olisi kuitenkin oppia samalla korjaamaan autoa ja edetä
pikku hiljaa myös vaativampiin remontteihin. Eli jos
laittaisi lisätäsmennyksenä, että auton luotettavuus olisi
myös yksi kriteeri.

Tällä hetkellä listalla ovat

- W126 (eniten ääniä)
- Golf mk2 (hyvin perusteltu) Itselläni oli muuten 93-golf käyttöautona
muutama vuosi ja oli huoleton peli.
- W123 miellyttää ajo-ominaisuuksillaan ja siinä on sitä "jotain"
- W201 (halpa hankkia)
- Possu 944 (näitä on ihmeen halvalla ja lankomiehellä on tämmöinen,
joten yhdessä harrastamalla olisi helpompi ja mukavampi oppia.
- Pystärit ovat vaan niin hemmetin hyvän näköisiä!

Jos jaksatte vielä kommentoida lisää, niin olisin kovasti kiitollinen.

t. Turska
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Itse kyllä kallistuisin kuitenkin mersun puoleen! Ihan vaan noitten 124:ten perusteella ku niitä on vaan niin kiva rassata ku on vähä ainakin koitettu miettiä asioita ennen kasausta eikä vaan lyöty läjään ja katottu mitä tulee niin kuin monien muiden merkkien kanssa tuntuu olevan.
Hintapolitiikasta sen verta että vaikka se mersun kuositus maksaa vähä enemmän sitä rahhoo ja aikaa nii on ne kyyditkin sitten sen mukaiset :!:
Kyllähän noita siisti kuntoisia ja ryhdikkäitä w123:a ja w126:a katselis mielummin useamminkin liikenteessä 8)
Nykyjään kun tuntuu että 90% vastaan ajavista tuon koppaisista autoista (varsinki w123) on keula pystyssä laahustavia ja sinisten savujen saattelemia ruoste kasoja :cry:
Joten täältä äänet 60% w123 ja 40% w126.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Osta vaan se W123 jos se tuntuu miellyttävälle.Se on ainakin helppo korjata.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ke 15.04.2009 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Tere !

Osta vaan W123, kun kerta ajaessasi tykkäsit. 5 k€:n budjetilla saat kärsivällisesti etsittynä jo melkoisen helmen. Käytä autoon 3,5 k€ ja varaa loppu laittoon, niin lopputulos on jo mojova. Suurin osa W123:sta on vaan tosi surullisia linttoja, joten varaa aikaa projektiin. Ruottin "keltaisessa pörssissä" on muuten komeita W123:ia toisinaan hyvään hintaan... => www.blocket.se

W123:n osat ovat halpaa kuin saippua ja on helppo korjata perustyökaluin ja maalaisjärkeä käyttäen. Toki joku takapyörän laakeri on hankala rasti TI-miehelle, mutta moista ei kannata pelätä. Erikoistyökaluja vaativia kohteita ei ole todellakaan paljoa.

W123:sten valikoima on paljon laajempi kuin W116:n ja pystylyhtyjen.

Ja jos dieseliä etsit, unohda suosiolla 200D, 240 on jo hiukan liukkaampi ja 300D rauhalliselle miehelle jo vallan riittävä nykyliikenteeseenkin.

Onhan Porsche 944:ssäkin tosin sitä jotakin...


T; Wade



Tällä hetkellä listalla ovat

- W126 (eniten ääniä)
- Golf mk2 (hyvin perusteltu) Itselläni oli muuten 93-golf käyttöautona
muutama vuosi ja oli huoleton peli.
- W123 miellyttää ajo-ominaisuuksillaan ja siinä on sitä "jotain"
- W201 (halpa hankkia)
- Possu 944 (näitä on ihmeen halvalla ja lankomiehellä on tämmöinen,
joten yhdessä harrastamalla olisi helpompi ja mukavampi oppia.
- Pystärit ovat vaan niin hemmetin hyvän näköisiä!

Jos jaksatte vielä kommentoida lisää, niin olisin kovasti kiitollinen.

t. Turska
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
T-D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 24.09.2007 23:09
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja T-D »

Tosiaan tuo dieselin harrastaminen on kallista juuri sen diesel veron takia joka juoksee jos vaan kilvet on paikoillaan mutta 5000€ saa ostettua ja rakennettua jo hyvän esim w123 300 turbo riisselin jolla ei jää jalkoihin :wink: ja konehan on suht yksinkertainen esim. vikaakaan ei kauan tarvi etsiskellä jos vaan hiukan aikaa viittii täällä foorumilla lueskella. tosin nuo koneethan ovat ikuisia :lol:
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Täältä ääni myös W123:lle..

Vastaavan äskettäin hankkineena, ei voi kyllä muutako suositella lämpymästi. Itelle oli todella iso yllätys kuinka hyvä nuinki ''vanha'' auto on ajaa. Ei häpeä mielestäni kyllä yhtään 90-luvun autoille..
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Vielä lisäkommenttina jos tosiaan olet harrastepelia hommaamassa, niin osta nyt kerralla sellainen peli että tuntuu joltakin. Hankinta on onnistunut jos olet aina yhtä innoissasi kun jyräytät koneen tulille. Perus mersulla saa ajaa joka päivä. Miltä se tuntuu jos harrastepeli on samanlainen kun se millä jo muutenkin kurvaa 25 tonnia vuodessa. :?

Possua puoltaa se että lähipiirissä on jo yksi, joten molempia ropaamalla oppii nopeasti perushommat sekä tiedossa on varmasti motivoinut remonttikaveri kaljapalkalla.

W124 mersuja saa aika halvalla. Bongasin yhden ehdokkaan nettiautosta: ajoneuvo id 1509500.

Tommosen kun laitat kuntoon niin sillä on arvoa vielä tulevaisuudessakin ja osia saa helposti vielä Vehon tiskiltä sekä purkaamoista.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mulla on käyttö\harraste autona juurikin tuo avattaren W123 ja se ainakin tuntuu hyvältä ainakin toistaiseksi 8) .Onhan tuolla tullut ajettua jo 4,5 vuotta ja noin 100tkm,korin ruostuminen on ainoa ongelma mutta kaippa se on sitä harrastamista :lol: :lol: .Toki olen autoon tehnyt muutamia muutoksia jolloin autosta on tullut miellyttävämpi ajaa ja omistaa.Auto on alunperin 200D johon olen vaihtanut 300D koneen mutta välitykset pitänyt vakiona ja lisännyt koneen jatkoksi 5v laatikon.Koneremontti tuli myös tehtyä tyyliin kaikki uutta ja ai että kun on hienokäyntinen tuo vanha diesel mersu 8) .Nyt olenkin katselemassa vielä parempaa koria tuolle tekniikalle joka tietysti käydään läpi ja ylimaalataan värikoodilla 040 joka on kiiltävän musta.Semmoisia harraste terveisiä täältä,suosittelen W123 koppaa se on ainakin minun mieleeni.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Turska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 13.06.2006 14:24

Kiitokset kaikille!

Viesti Kirjoittaja Turska »

Kaipa se sydän tavallaan on jo päätöksensä tehnyt. Eli jostain
syystä tuo W123 viehättää vain eniten olisiko se tankkimaisuus :-)
Se vaan tuntuu jotenkin oikealta autolta.

W126 on hieno, mutta siinä taitaa olla enemmän hajoavia
osia. Ja bensaakin hörppää varmaan aika kivasti.

Nyt vaan pitäisi löytää toimiva peli. Hyvät tuntuvat olevan
kiven takana, mutta ehkä naapurimaasta tosiaan voisi löytyä...

Vai peräti USA:sta? Dollarin kurssihan on nyt pohjamudissa.
Kannattaisiko tämmöistä lähteä USA:sta asti tuomaan? No
Ruotsista ainakin pitää alkaa katselemaan...
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Vielä lisäkommenttina jos tosiaan olet harrastepelia hommaamassa, niin osta nyt kerralla sellainen peli että tuntuu joltakin. Hankinta on onnistunut jos olet aina yhtä innoissasi kun jyräytät koneen tulille. Perus mersulla saa ajaa joka päivä. Miltä se tuntuu jos harrastepeli on samanlainen kun se millä jo muutenkin kurvaa 25 tonnia vuodessa. :?

Possua puoltaa se että lähipiirissä on jo yksi, joten molempia ropaamalla oppii nopeasti perushommat sekä tiedossa on varmasti motivoinut remonttikaveri kaljapalkalla.

W124 mersuja saa aika halvalla. Bongasin yhden ehdokkaan nettiautosta: ajoneuvo id 1509500.

Tommosen kun laitat kuntoon niin sillä on arvoa vielä tulevaisuudessakin ja osia saa helposti vielä Vehon tiskiltä sekä purkaamoista.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

veskola kirjoitti:Volkkarista minulta löytyy vähän vastaavia, mutta ne ei ole enää netissä :roll:
Volkkarista enees viittiny laittaa nettii kuvia kun se o nii simppeli. Mut kävin nyt sitte napsimassa pari. Taka-akselille tuli käytetyt mutta hyvät iskarit ja jouset ja eteen uudet iskarit ja vanhat jouset. Niin ja 4 puslaa, eli kaikki :D Noi 2 palloniveltä ja nivelet tuliki vaihettua jo kevääl. Koko saldo ei oo vielä yli 400€ tullut. Uusilla takaiskareil olis aika lähelle ton 600€ arvio osunutkin.

Ja tuo Porsse 944 on kans tosiaan hyvä harrasteajoneuvo, tai jos ei iha rahkeet riitä, niin sitten 924 ja johan alkaa VAG osat käymään. Oli alunperin tarkoitus että se olisi Scirocco joka uudistuu, mutta päätyikin pikkupossuks. Perusmottihan on 70 luvun Audi 100/VW LT 2.0l 110hp neloskone. Siitä vielä turboversio niin suorituskyky oli lähellä 911 tasoa :D
Noname kirjoitti:Vielä lisäkommenttina jos tosiaan olet harrastepelia hommaamassa, niin osta nyt kerralla sellainen peli että tuntuu joltakin.
Toi onkin harrasteauton ydin. Nää golffit ja kasari mersuthan on viel käyttöautoja. Omasta mielestäni W123 sisustus on hienoin mitä on autoihin ikinä tehty. Siinä on sitä jotain... Sopisko 123 kojis ja mittarit pystäriin, noin niinku leveytensä puolesta? Tuttu laitto mk3 golffin kojiksen Mk2 golffiin. Tuli pirun siisti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

kyllä 123:ssa on sitä jotakin! itse osti reilu viikko sitten 200D -83 ja kyllä on mukava peli :D
Avatar
Juza
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ma 24.04.2006 20:26
Paikkakunta: D.C.

Re: Harrasteautoksi mikä peli?

Viesti Kirjoittaja Juza »

Sergey kirjoitti:
veskola kirjoitti: Ja tuo Porsse 944 on kans tosiaan hyvä harrasteajoneuvo, tai jos ei iha rahkeet riitä, niin sitten 924 ja johan alkaa VAG osat käymään. Oli alunperin tarkoitus että se olisi Scirocco joka uudistuu, mutta päätyikin pikkupossuks. Perusmottihan on 70 luvun Audi 100/VW LT 2.0l 110hp neloskone. Siitä vielä turboversio niin suorituskyky oli lähellä 911 tasoa :D
Itsellä on myynnissä tuommoinen 924 Turbo jos jotain kiinnostaa. Perheenlisäyksen vuoksi on tarkoitus luopua harrasteautosta. Lisätiedot osoitteesta www.nettiauto.com/1368684
Hieman tarkempaa infoa ko laitteesta Wikipediasta lainattuna:
Wikipedia kirjoitti:924 Turbon (tehtaan sisäinen koodinimi 931) moottori on 2-litrainen 130 kW tuottava turboahdettu rivinelonen Boschin K-Jetronic-polttoaineen suihkutuksella. 924 Turboa valmistettiin vuosina 1978 - 1983, joista kaikki viimeisen vuosimallin autot toimitettiin Italiaan. Teknisesti 924 Turbo oli huomattavasti parannettu painos tavallisesta 924:stä. Sen kori oli jäykistehitsattu, jarrut poimittiin 928:sta ja pyörännavat 911:stä. Äänieristystä parannettiin ja nyt auto pystyi kelvollisiin suoritusarvoihin: todellinen huippunopeus on yli 230 km/h ja kiihdytys 0-100 km/h sujuu noin 7 sekunnissa. 924 turbon alustaa ja jarruja käytettiin myöhemmin sellaisenaan ensimmäisessä 944-mallissa. Ulkoisesti auton erottaa varmimmin vapaastihengittävästä sisarestaan konepellissä ja ajovalojen välisessä pellissä olevista ilmanottoaukoista. Myös takaikkunaan ilmestyi kuminen spoileri, joka tuli vakiovarusteeksi vapaastihengittävään vasta turbon valmistuksen loputtua. Turboja valmistettiin vuosien mittaan runsaat 12000 kpl.
GLS 580
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Miks ei harrastekäyttöön voisi muka ostaa dieseliä, lainaus ake:n sivuilta

Ajoneuvovero ja liikennevakuutusmaksu poikki yhdellä ilmoituksella

Marraskuusta alkaen voi ajoneuvon ilmoittaa tilapäisesti pois liikennekäytöstä. Liikennekäytöstä poistetusta ajoneuvosta ei rekisteri-ilmoituksen jälkeen tarvitse maksaa ajoneuvoveroa eikä liikennevakuutusmaksua. Liikennekäytöstäpoisto ja -käyttöönotto ovat rekisteröintitoimenpiteitä, joten niistä veloitetaan normaali rekisteröintimaksu,.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo kyl se 20€/v rekisteröintimaksuja tulee halvemmaks ku esim 6kk dieselvero.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

joku mersu vanhempi 50-70 luvun tekniikka helppoa jos kaasari tai diesel ruiskut vaatii osaamista jos itse räplää halvimmat valmiit mersut MA kilvissä maksaa noin 4000e siistit kalliimpia ja vanhemmat

Hyvä ja jännä vehje voisi olla 300sel 6.3 kulkee ja on iso ,
tai 114 280e kulkeva pystylamppu,
runkomersu 170-540k 30-50 luku vankkoja vanhoja ja vanhan näköisiä jossa on mersun paras laatu ja viimeistely ilman elekroniikkaa ja kertakäyttö kamaa kulkevatkin kaiken sallitun mitä suomessa saa ajaa ja vähän ylikin itse kannatan tätä luokkaa

mulla on W 187 työn alla W 115 kättöautona ollu jo yli 7 vuotta ja 200000km on tyypiltään 240D 3.0 ja myynnissä lisäksi nyt tuli w116 280 SE työ palkkoina on myynnissä projekti jenkki malli paljon varusteita esim. tempomat , ilmastointi, automaatti, sähkölasit luukku värilasit ohjaus tehostin
vaihdossa otan 124 200D tai isomman tai vanhemman mersun tai mp

lisäksi minulla on ollu 280ce 114 museo auto
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kaippa juho tiiät että 6,3 hinnat alkaa jostain 25 tonnin paikkeilta 8)
w115 korin neloskoneiset bensat on hyviä harrastepelejä 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin