ITSFUN-Ohjelmointi/lastutus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hande69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 06.06.2007 18:04
Paikkakunta: Kirkkonummi

ITSFUN-Ohjelmointi/lastutus

Viesti Kirjoittaja hande69 »

Olen viemässä ens viikolla E270cdi -02 ohjelmoitavaksi, lupasivat 30hp ja 110Nm lisää potkua.Onko kellään tuntemusta tästä systeemistä. Hinta 519E :roll:
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

Ei ole kokemuksia, mutta kerro heti, kun sinulla niitä on.
Itsellä samanlaisia ajatuksia samaiseen pataan.
Saako täällä mainostaa, eli mihin olet aikonut viedä päivitykseen?
S212 E350CDI
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Huomenna 200cdi menossa Lahteen MBA-autokorjaamolle uudelleen ohjelmoitavaksi -> 220cdi.
Tehoja lisää vajaa 40hv ja vääntöä muistaakseni 75newtonia, hinta 500-600euroa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
VMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 22.04.2007 10:34
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja VMK »

Esa H.

Kerro kokemukset MBA-n tarjoamasta ohjelmasta. Itsellä 320cdi ja kovasti Tomppa on siihen ohjelmointia suositellut.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

VMK kirjoitti:Esa H.

Kerro kokemukset MBA-n tarjoamasta ohjelmasta. Itsellä 320cdi ja kovasti Tomppa on siihen ohjelmointia suositellut.
No tässä kokemukset yhdeltä päivältä:
Muutos on selkeä. Varsinkin kun lähdettiin aikansa laiskimmasta diesel E-mallista liikkeelle. Eli ei tällä vielä donitseja piirretä :lol:
Lisääntynyt vääntö tuo herkkyyttä lisää, ei mene aikaa kierroksia ensin kelatessa. Automaatti ei vaihda niin herkästi pienemmälle kaasua painettaessa..
Satasen vauhdissa irtoaa paremmin ohituksiin..
Siis pirteämpi peli, tosin 270/320cdi:t menee vielä menojaan..
Summa summarum: Kyllä kannattaa, varsinkin jos autoa meinaa pitää pitempäänkin, sillä 550 euroa on iso raha ainakin mulle. Toisaalta mulle oli tarjolla samaan rahaan vanteet muualta, mutta katsoin tämän olevan järkevämpi sijoitus tällä hetkellä.
Pahintahan tälläisissa piristelyissä on, että äkkiä siihen turtuu. Ja taas tarttis lisää :lol: :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Esa H. kirjoitti:Pahintahan tälläisissa piristelyissä on, että äkkiä siihen turtuu. Ja taas tarttis lisää :lol: :lol:
Onneksi olkoon ja samalla otan osaa Esa. Tolta tieltähän ei ole enään paluuta ja toisaalta miksi sun pitäis päästä helpommalla, kuin meidän muiden :wink:
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
hande69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 06.06.2007 18:04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: ITSFUN-Ohjelmointi/lastutus

Viesti Kirjoittaja hande69 »

hande69 kirjoitti:Olen viemässä ens viikolla E270cdi -02 ohjelmoitavaksi, lupasivat 30hp ja 110Nm lisää potkua.Onko kellään tuntemusta tästä systeemistä. Hinta 519E :roll:
Kyll nyt lähtee,kiihtyy aivan eri lailla. Katsotaan miten sit löbön kans käy,lähteekö laskuun vai kasvaako entisestään ku ei malta olla polkematta.
Avatar
hande69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 06.06.2007 18:04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja hande69 »

Ohjemoinnin jälkeen on ilmentynyt aut.lootassa sitä että kylmänä vaihteet hyppää päälle eikä vaihdu niin nätisti ku ennen ohjelmointia. Kesällä tehty huolto laatikkoon jossa on vaihdettu öljytkin. Pitäiskö nyt käydä säätämäsä lootaa vaan onko semmoista mahdollisuutta?
MB E270TCDI -02
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

Eikö lootaa käpälöity ollenkaan ohjelmoinnin yhteydessä?
Mulla on käsitys, että ainakin Karala TurboTecissä ohjelmoi myös laatikon toiminnan uusiksi päivityksen yhteydessä.
...tosin en tiedä sen vaikutusta kuvailemaasi ongelmaan.
S212 E350CDI
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

Hande69,
jos ei ole mikään suuri sotasalaisuus niin tempase tänne palstalle missä moinen ohjelmointioperaatio suoritettiin ? Saattaa kiinnostaa useampiakin palstan lukijoita....

:twisted: Naku :twisted:
Avatar
hande69
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 06.06.2007 18:04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja hande69 »

Naku kirjoitti:Hande69,
jos ei ole mikään suuri sotasalaisuus niin tempase tänne palstalle missä moinen ohjelmointioperaatio suoritettiin ? Saattaa kiinnostaa useampiakin palstan lukijoita....

:twisted: Naku :twisted:
No nyt pääsin lukee viestejä tuli toiseen koneeseen pöpö ja piti viritellä vanha kone käyntiin. Paikka missä ohjelmoitiin on Autoasi Kirkkonummi, joku Höglund muistaakseni.
MB E270TCDI -02
Vastaa Viestiin