Onko kenelläkään kokemusta hitsatusta kannesta ST käytössä? Epäilen kansivikaa omassa kulkineessa (Om605), ja ennen remonttiin ryhtymistä olisi kiva kuulla kokemuksia/mutua muilta. Pelkkää kansipahvin pettämistä en uskalla edes toivoa, kun kyseessä on moniventtiilimoottori peltisellä pahvilla.. Vika ilmenee paineena ylävesiletkussa, lämmöt nousee vedätyksessä 100 asteeseen ja paineiden poiston jälkeen ylävesiletku tuntuu "tyhjältä". Kulkua ei mielestäni ole riittävästi.
Miten liian pieni ruiskutusennekko vaikuttaa pakokaasujen lämpötilaan? Entä savutukseen? Ennakkoa on mulla 16-17 astetta eykk, jos kampuran merkki on oikealla kohdalla. Mustaa tulee nyt paljon enemmän mitä ex. kapeakantisessa, vaikka pumppu on samoissa säädöissä. Ero varsinkin pienillä kierroksilla on hämmästyttävä. Turbiinissa on nykyään korkeampi stalli, mutta en usko pelkästään sen selittävän nokiläikkiä autotallin lattiassa..
Hitsattu kansi superi käytössä?
Hitsattu kansi superi käytössä?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Jos kansi on vaurioitunut ja ainoastaan tehdään vaurion korjaus hitsaamalla, kansi on luonnollisesti heikompi kuin alunperin, jos kantta ei samalla vahvisteta jonkinlaisilla täyttöhitsauksilla. Kysymys sinänsä on myös kansivaurion syy, joka voi olla väsyminen, liiallinen lämpölaajeneminen, tai kansiaineen kuumuudesta johtuva heikkeneminen mikä antoi paineelle mahdollisuuden murtaa kansi jostain tai jokin materiaalivirhe ellei sitten joku luettelosta puuttuva tekijä. Vaurion sijainti lienee myös oleellinen vaurion korjaamisen kannalta. Jos vaurio on kohdassa joka rasittuu ainoastaan säätöjen ollessa pielessä, kansi kestänee hyvin. Materiaali virheestä johtuvan vaurion korjaus voi myöskin kestää hyvin.
Kansi voi menestyä hyvinkin, jos vaurio on johtunut liiallisesta lämpölaajenemisesta. ST:n kansi käy varmastikin kuumana jatkossakin, mutta liikaa lämmitystä vältämällä voisi kansi kestää, vaikka se olisi vaurioitunut lämmön vuoksi. Väsymisen vuoksi vaurioituneen kannen tapauksessa ei liene suurta toivoa, mikäli vauriokohtaa ei pystytä vahvistamaan, vaan ainoastaan korjaamaan.
Mutu pohjalta sanottuna liian pieni ruiskutusennakko nostaa pakokaasujen lämpötilaa, varsinkin kun syöttömäärät ovat suuria (ruiskutus aika on pitkä), koska polttoainetta palaa pakokanavissa enemmän ja mustaakin varmasti tulee.
Kansi voi menestyä hyvinkin, jos vaurio on johtunut liiallisesta lämpölaajenemisesta. ST:n kansi käy varmastikin kuumana jatkossakin, mutta liikaa lämmitystä vältämällä voisi kansi kestää, vaikka se olisi vaurioitunut lämmön vuoksi. Väsymisen vuoksi vaurioituneen kannen tapauksessa ei liene suurta toivoa, mikäli vauriokohtaa ei pystytä vahvistamaan, vaan ainoastaan korjaamaan.
Mutu pohjalta sanottuna liian pieni ruiskutusennakko nostaa pakokaasujen lämpötilaa, varsinkin kun syöttömäärät ovat suuria (ruiskutus aika on pitkä), koska polttoainetta palaa pakokanavissa enemmän ja mustaakin varmasti tulee.
Laskin ahtopaineet 1,3bar, ja enään ei tee painetta ylävesiletkuun. Lämmöt nousee kuitenkin vedätyksessä. Täytyy vissiin ottaa ykkösen suutin ja esikammio pois, että saa selville onko kampiakselin merkki oikeassa paikassa => ruiskutusennakko oikea. Millä saan esikammion tiiviisti takaisin paikalleen?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Tätä vähän pelkäsinkinSemmosta oon kuullu ainaki OM603sien kohalla että korjatut kannet ei oikein taho kestää tai ainaki on saanu useasti käyttää korjattavana uudestaan.

" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "