Pirssin soitin tekee kiusaa. Kyseessä on siis tämä Mersun tehdasasenteinen grammari.
Laitteesta mykistyi kesken kaiken vasen kanava ja volume alkoi hiipua itsestään. Volume palasi kun värkin sammutti, mutta alkoi hiljetä jälleen. Välillä näyttökin pimeni eli virta katkesi omin päin. Ilmiötä ennen hanskalokeron altapuolelta tai jostain repsikan jalkatilan seutuvilta kuului melko selvä napsahdus. Onko tuolla jotain releitä tai sulakkeita tms. radioon liittyen? Vai paloivatko tuosta vaan päätekivet? Radiota on kuunneltu varsin maltillisella äänitasolla. Kuinka tuo muuten lähtee ylipäätään irti, tuntuu olevan melko tiukka asennus.
Muutenhan laitteessa on oiva ääni ja mukavat toiminnot.
Kaapo kirjoitti:Kuinka tuo muuten lähtee ylipäätään irti, tuntuu olevan melko tiukka asennus.
Lähtee irti noiden alakulmissa olevien pitkien reikien kautta. Eli sinne pitäisi sovittaa omanlaisensa peltiliuska-avain. Niitä löytyy merkkiliikkeessä. Haulla joskus etsiskelin, taisi niitä joku ollut itsekkin tehnyt..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Kokkeillaan hankkia liuskat. Toivottavasti nyt olisi vaan vaikkapa kajarinpiuhat toisesta kanavasta pudonneet irti. Ajoin pikku töyssyyn samalla kun vasen kanaali pimeni. Eikä tule pihaustakaan, vaikka vetää balanssit äärilaitaan ja volumet kaakkoon, pikkuisen vaan vuotaa oikealle puolelle kuten tapana on. Eli vasen on totaalisesti pimeä. Luulisi sieltä edes särinää tms. tulevan, jos pääteaste on viallinen.
paperiveitsi(2kpl) on omiaan tohon irrotushommaan..silloin tällöin irroitellut.
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
Tuota,tuli mieleen vähän samankaltainen ongelma aikanaan!
Meni soitin korjattavaksi,ei löytynyt mitään vikaa!Oli vaan pimeänä!
Huollossa vähän naureskeltiin ehjälle koneelle.Tosin tällä kertaa huolto ei
maksanut mitään!
Vika löytyi vasemmasta taka kaijuttimesta.Olin ajanut kunnon töysyyn
kajari pompannut pehmusteisaan ja piuhojen liittimet ottivat hattuhyllyn
metallireunaan kiinni! Eli kannataa tutkia piuhat ja kajarit myös,ettei ole turhia maadoituksia.
Eipä sitä kannata järveen heittää, varsinkin jos on pienikin epäilys siitä että ajaa tulevalla museoautolla. "Matching numbers"-mankan kadottaminen saattaa harmittaa joskus sitten vuonna 2027 ja vastaavan löytäminen voi olla työläs urakka.
Sitäpaitsi W140:ssakin akustiikka ja alkuperäiset kaiuttimet vaikuttavat toistoon enemmän kuin äänilähde, eli muutos on enemmän visuaalinen kun korvin kuultava (edellyttäen että tavaratilasta löytyy CD-vaihtaja), jollei samalla pistä kaiuttimia uusiksi jne. Mutta näinhän se on että mobilismi ja autohifismi eivät mahdu samaan autoon
Jos CD puuttuu ja ei halua mitään discopalloa keskelle kojelautaa niin MB:n omat Audio 10 CD ja Audio 30 APS (navigaattoriradio) ovat orggistyylisiä vaihtoehtoja.
Tosihan se kyllä on että kailottimet kannattas ensimmäiseksi vaihtaa.
mutta kyllä löytyy paljon parempi äänisiä soittimiakin. Enkä tosiaan tarkoita mitään villkuvalo diskosoittimia.. Niilä ei tee mitään.
Ainakin omaan korvaan tuo 10 kajarin lajitelma (2 kojelauden päissä, 2 kummassakin etuovessa, 1 kummassakin takaovessa ja 2 hattuhyllyllä)
kuulostaa aika mukavalta. Taidanpa katsoa tuon Herr Putkisaaren vinkin ensin läpi. CD-vaihtaja löytyy pirssin peräaukosta kyllä.
Lieneekö jossain bitti poikittain? Aamulla kun käynnistin pirssin, radiosta alkoi pauhata vasen kanava oikean ollessa mykkä. Balanssiasetus oli omia aikojaan siirtynyt täysvasemmalle. Kun keskitin balanssin, oikea alkoi pelata jälleen ja vasen mykistyi. Molemmat kanavat eivät siis halua olla yhtä aikaa pelissä.
Jos volumea pienentää yhdenkin potikan naksauksen, ääni häviää miltei kokonaan vaikka lähtötaso olisi kovallakin. Suuremmalla laittessa nuppia saa kiertää parikin kierrosta ympäri, että pötyä tulee lisää.
Eräässa entisessä, ruotsalaisvalmisteisessa autossani oli samanlainen vika. Syynä kojelaudassa olevan kaiuttimen liittimien osuminen runkoon esim. montuissa tms. tärinässä. Tosin nuo balanssiasetukset pysyivät kyllä kohdillaan.
Kiitämme vinkeistä, ehkä tuota grammaria ei vielä kehtaa viedä teuraalle. Joskus se on pienestä kiinni. Elektroniikka on ihmeellistä - parkkitutkakin alkoi pelata heti, kun osasi pyyhkäistä puskurinapit puhtaalla rievulla
Kaapo kirjoitti: Elektroniikka on ihmeellistä - parkkitutkakin alkoi pelata heti, kun osasi pyyhkäistä puskurinapit puhtaalla rievulla :shock:
Kiitti vinkistä ! :lol: mullaki tosiaan alko tutka pelaan ku otin rätin ja putsasin paskat pois, samalla bonjasin et en oo koskaa pessy koko koslaa, 6kk ollut suomessa.