Maalipinna kestokäsittelyt, erityisesti Ditec

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin

Toimiiko maalipinnan kestokäsittelyt oikeasti?

Äänestys päättyi La 14.06.2003 21:10

Toimii!
0
Ei ääniä
Ei toimi!
5
100%
 
Ääniä yhteensä: 5

Avatar
antti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 22.05.2003 23:46

Maalipinna kestokäsittelyt, erityisesti Ditec

Viesti Kirjoittaja antti »

Hei, kesä ja uusi auto on tullut! :D

Olen harkinnut ja pohtinut maalipinnan kestokäsittelyä. Tässä asiaa puolukoidessa on tullut törmättyä lukuisiin vaihtoehtoihin.

Kauramäki Clean tarjoaa sellaista nimetöntä akryyli pinnoitusta. Edellisessä autossa oli tälläinen ja hintakaan ei ole paha. Nyt vaan kiinnostaa että olisiko joku muu vielä parempi. Lika lähtee helposti ja naarmujakaan ei silleen tule.
Pari kertaa on joutunut fixaamaan naarmuja ja hienosti on lähtenyt. Vahakin on tarttunut pintaan kiukuttelematta.

Kävin juttelemassa aiheesta Tuplasuojaus ky:ssa ja palvelu oli todella mukavaa ja luottamusta herättävää. He tarjoavat Ditec-käsittelyä jonka ainakin hinnan (reilu 500e) puolesta on pakko olla mahtavan hyvä.
http://www.sealco.fi/ditec.htm

Onko kokemuksia Ditecistä?

Aine propagandan mukaan tunkeutuu maalipinnan huokosiin. Asia mikä huolettaa on mahdollinen kolarikorjaus. Mitenköhän käsittelyn kanssa maali tarttuu?

Jos tulee pieniä naarmuja niin mitenköhän myllytys onnistuu?

Propanganda lupaa myös että maalipinnan iskukestävyys nousee 75%. Tämä on juuri sellainen asia mikä myös kiinnostaa. Noinkohan?

Ditecissä puhutaan että autoa ei saisi vahata käsittelyn jälkeen. Mitähän sitten jos vaikka 6 vuoden kulutta uusinta käsittelyä ei saa?

Auto on tullut tehtaalta ulos 14. toukokuuta. Onkohan liian aikaista millekkään käsittelylle? Pari liikettä ollut sitä mieltä että ei ollenkaan ja päinvastoin.

Kokemuksia, huhuja tai näkemystä?

.Antti
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

Moi!
Huimia lupauksia ainakin esittävät ko. tuotteista...silti niihin voisi aika skeptisesti suhtautua. Uskoisin ettei se huononna asiaa.
Sellainen pintakäsittely mitä eräs luotettava autofixari suositteli on "Permashine". Tietääkseni käsittely suoritetaan Autoglymin tuotteilla. Firma joka näitä tekee on jossain Helsingin seudulla mutten tarkemmin tiedä missä.
Aikaisemmassa autossani oli Armorseal (Ditec??) käsittely mutta jostain syystä sen olemassaoloa ei pahemmin enää huomannut vuoden kuluttua. Siitä jäi vähän sellainen olo että oma purnukka Autoglymin vahaa ja sen päälle Extra Gloss suoja-aine tekevät sen minkä pitääkin. Samalla kun käsin sen sutii pintaan tulee auton korikin tarkastettua säännöllisin väliajoin...
:D
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jotain

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aikaisempi Volvo (uutena hankittu) käsiteltiin Soft Diamond -merkkisellä tuotteella / menetelmällä, kun maalipinnan "sisäänajoaika" oli takana. Tuon jälkeen auto oli minulla n. vuoden päivät. Tämä aikana vermettä ei tarvinnut vahata, pinta kiilsi mukavasti pelkällä vesihuuhtelulla, jolla myös kevyt lika irtosi ilman pesuaineita. Vesi lähti pinnasta mukavasti kuin hanhen selästä.
Samaa mörjää oli ikkunoissa, joten pyyhikimiä ei juuri tarvittu pikku sateella :D Tämä käsittely kustansi silloisissa markoissa n. 1600,-
Kehutiin, että pitää pintansa parisen vuotta, jos autoa ei hirmuisesti liuotinpesuissa käytetä. Loppupäätelmä käsittelystä jäi tekemättä.

Mersu käsiteltiin viime vuoden toukokuussa Permashinella. Pinta oli alussa vallan mainio, mutta alkaa jo menneen talven lumia, vaikka autoa on pesty vain käsin ja ilman kovia myrkkyjä. Toisaalta käsittelyn hintakin oli vain 100€, eikä kaveri antanut sille mitään ikuisuustakuuta - "nää on näitä 8-10 kk kestäviä juttuja" (olisiko Permashine-käsittelyjä sitten eri "kovuuksia", ja itsellä se karvalakkiversio??). Nyt alkaisi olla uusinnan paikka, mutta toisaalta vahata ei ole tarvinnut kuin kerran koko vuoden jaksolla, tuossa lumien lähdettyä. Tästäkin pinnasta lika irtosi normaaliletkun antamalla paineella. Helmoissa on pitänyt vähän avittaa autoshampoolla.

Nuo 500€:n käsittelyt painivat hiukan eri sarjassa, niistä ei ole sen isompaa kokemusta. Sanovat, että peltikorjauksissa käsittely on todellinen maalarin painajainen. Vaatii perkuleellisen putsaussavotan, että uusi maali saadaan pintaan. Tämä on automaalarilta naamatusten kuultua.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mace »

En usko että niitä käsittelyitä on eri kovuuksilla, luulisin että sait, Jukka sen oikean käsittelyn. Sen kesto on käsittääkseni n. vuoden paikkeilla, riippuen käytöstä ja pesumääristä. Jos kovin usein käy jossain nesteen tai tepsan teräsharjapesussa niin kesto heikkenee kyllä nopeesti...
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

samaan tuloksen saa kun vahaa autoglymin puhdistavalla yleisvahalla ja sen jälkeen autoglymin uuden auton vaha (kullan värinen etiketti) jonka annetaan vaikuttaa vähintään 2h ja puunataan pois ja hintaa tulee n.30€ jos itse tekee
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Jotain

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jukka N. kirjoitti:
Nuo 500€:n käsittelyt painivat hiukan eri sarjassa, niistä ei ole sen isompaa kokemusta. Sanovat, että peltikorjauksissa käsittely on todellinen maalarin painajainen. Vaatii perkuleellisen putsaussavotan, että uusi maali saadaan pintaan. Tämä on automaalarilta naamatusten kuultua.
Sama määritelmä pätee mihin vaan, mikä ei ole automaalia / -vahaa. Etenkin spraylla paikkausta kannattaa hovimaalarin mukaan välttää, suihkepullomaalin hiominen maalauskuntoon eli pois on kuulemma todella v-maista hommaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Jotain

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Aku P kirjoitti: Sama määritelmä pätee mihin vaan, mikä ei ole automaalia / -vahaa. Etenkin spraylla paikkausta kannattaa hovimaalarin mukaan välttää, suihkepullomaalin hiominen maalauskuntoon eli pois on kuulemma todella v-maista hommaa.
Tuo riippuu vähän spraystä. Sellainen valmispakkaus saattaa olla hieman hankalaa mahdollisten myöhempien maalausten kannalta. Vastaavasti maalikaupassa sekoitettavien spraypurkkien sisältö ei poikkea tavallisesta automaalista.

Toisaalta sellainen valmisväri on näppärää paikkauksissa, kun voi suihkutella sumurajalla ja hioa rajan Fareclalla. Sekoitettu väri menee mataksi/naarmuille hiomakohdasta.
Terveisin
Tero
Avatar
antti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: To 22.05.2003 23:46

Ditec -käsittely

Viesti Kirjoittaja antti »

Tuli sitten laitettua tuo kalliimpi vaihtoehto. Teoriassa kaikki meni melko hyvin. Täytyy kirjoittaa tuonne palvelujen arviointipalstalle tapahtumasta vielä juttua.
- -
Antti
Avatar
Loyal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: To 11.03.2004 10:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mitenkäs tuo ditec käsittely on pysynyt autosi pinnassa?
Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska 500€ on aika hurja hinta ja siihen rahaan tuon pitää kyllä pysyäkkin jo ainakin 6 vuotta pinnassa.
Itse teen kiillotuksia/myllytyksiä ja tietenkin pinnoituksia.
Pinnoitus vastaa varmaan tuota Ditec käsittelyä ja sille myönnetään monessa liikkeessä jopa 2 vuoden takuu. Itse en sitä ihan rehellisyyden nimissä myönnä, mutta teen käsittelyn halvemmalla seuraavalla kerralla, jos asiakas on tyytymätön kestoon. Kyllä pinnoituksen (silver seal) pitäisi kestää 1-2 vuotta, testeissä kesti jopa vuotta.
Ongelma on vaan siinä, että jokainen pesee eri aineilla/liuottimilla autonsa ja siksi tuo "takuun" myöntäminen tuntuu vähän hurjalta.
Tietysti hyvään asiakaspalveluun kuuluu hoitaa asiakasta aina tyytyväiseksi ja miellyttää hänen tarpeitaan ja mikä parhainta vielä mahdollisimman huokealla, mutta teen sen mielummin edullisemman jatkokäsittelyn merkeissä, kun lupaan sellaista mikä ei välttämättä pidä paikkaansa...

Tuohon pinnoitukseen saa kyllä vakuutus todistuksen, jos vaikka kolaroi autonsa, niin vakuutus korvaa uuden käsittelyn.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14263
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jatketaan vanhaa aihetta. Rouva kävi paikkauttamassa coupesta lasiin tulleen kiveniskemän (laaja, 70 e) paikallisessa fixausliikkeessä, ja kehotin häntä kysymään kannattaisiko coupen maalipinnalle tehdä jotain. Käteen oli isketty Ditecin ja Lahegan 2-komp. Brightgardin esitteet. Ditec n. 650 e ja Lahega n. 350 e. Onko tullut uusia kokemuksia aiheesta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vastaa Viestiin