Mä pesin jo sitä ja annoin paine-ilmaakin tuosta pyörän kolosta. Mitään ei tapahtunut, aika tiukassa on kakka siinä, joten siiretään työlistalle tulevaisuuden varalle. (Eiköhän tuokin varuste oteta pois ja laiteta jotain muuta, uutta, tilalle).Petehri kirjoitti:Moottoriöljyn lauhditinhan tuo on juu. Hieman näyttäisi tukkoiselta. Pesu voisi olla paikallaan.
veskolan eka w124: Korin/tekniikan purku alkanut
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kannattaa muuten sitten ajoittaa tuohon öljynjäähdyttimeen koskeminen siten, ettei tarte aamulla lähteä autolla töihin. Ainakin jos meinaat irrottaa öljyletkut jäähdyttimestä. Jengat menee erittäin helposti paskaksi coolerinpuolelta, kun alumiini ja rauta ovat olleet vastakkain. Asiasta on kokemusta, tosin sain patentoitua kohteen superepoxin ja kaasupillin avulla kestäväksi / ikuiseksi.
Mukava seurata tätä projektia, kun kuvia on paljon. Kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa.
Mukava seurata tätä projektia, kun kuvia on paljon. Kuva kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa.
Vieläkin sen renkaan sai pussaamaan johonkin koriin kun ajoi tarpeeksi kovaa risteyksessä, jossa oli monttu. No tuo nyt oli niin erikoinen ajotilanne, että saa luvan kelvata minulle ja herra K-miehelle.
Noista renkaista, nehän on tieten tahtoen valittu ympärysmitaltaan suuremmat mitä on alkuperäiset. Muutoksen jälkeen nopeusmittarin jopa 10 km/h virhe supistui noin 2 kilometriin tunnissa kun vauhti on 100, eli nyt se on aika hyvällä mallilla. Toinen tarkoitusperä oli saada mukavampi kyyti suuremmilla kumeilla ja kolmas oli tietysti laskea moottorin kierroslukua hitusen matka-ajossa. Nyt sillä uskalsi ajaa Kuusjoen sillan yli 120 nopeudella Minulla lienee erilainen filosia tässä kohtaa kun katselee noita muiden aivan liian pieniä renkaan profiileja.
Ehkäpä jatkossa tulee 15 tuuman todella kevyet vanteet samalla renkaan ympärysmitalla mitä nuo ovat...katsotaan nyt.
Öljyncoolerin "remontti" tehdään samalla kun korjataan tuo öljyä vuotava ja raksuttava moottori, joten minun työtahdilla siihen pitää varata vähintään 1/2 vuotta.
Noista renkaista, nehän on tieten tahtoen valittu ympärysmitaltaan suuremmat mitä on alkuperäiset. Muutoksen jälkeen nopeusmittarin jopa 10 km/h virhe supistui noin 2 kilometriin tunnissa kun vauhti on 100, eli nyt se on aika hyvällä mallilla. Toinen tarkoitusperä oli saada mukavampi kyyti suuremmilla kumeilla ja kolmas oli tietysti laskea moottorin kierroslukua hitusen matka-ajossa. Nyt sillä uskalsi ajaa Kuusjoen sillan yli 120 nopeudella Minulla lienee erilainen filosia tässä kohtaa kun katselee noita muiden aivan liian pieniä renkaan profiileja.
Ehkäpä jatkossa tulee 15 tuuman todella kevyet vanteet samalla renkaan ympärysmitalla mitä nuo ovat...katsotaan nyt.
Öljyncoolerin "remontti" tehdään samalla kun korjataan tuo öljyä vuotava ja raksuttava moottori, joten minun työtahdilla siihen pitää varata vähintään 1/2 vuotta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sul o samat aikataulut ku mullaki Ja tuo vannehommakin on vähän sinne päin. joku 40 sarjan matalaprofiilikumi o kyl tosi epämielyttävä. Siks oon pyrkiny pysyy ainaki 50 sarjasissa. Melellää 60 tai 65.
Ja nyt kun näin sanoin, saan salettii jostaki halvat 18" tenavaan ja joudun käyttää 35 sarjasia
Ja nyt kun näin sanoin, saan salettii jostaki halvat 18" tenavaan ja joudun käyttää 35 sarjasia
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
35 sarja on vielä ihan mukava!Sergey kirjoitti:Ja nyt kun näin sanoin, saan salettii jostaki halvat 18" tenavaan ja joudun käyttää 35 sarjasia
Kiinnostaisko 18" alut 215/35 kumeilla. Ajettu 1kk. Edullinen. Ovat nytkin 190:n alla
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Laitetaanpas muutama turautuskuva, niitä kun harvoin näkee netissä amatöörin laittamana Autossa oli etuapurungossa vai miksi sitä pitäisi kutsua muutama pikku reikä, joten ne oli syytä paikata ennen katsastusta.
Tein siitä paksummasta pellistä paikan ja heftasin paikalleen, konehan on uusi ja säätöjä haettiin samalla. Hyvin lensi ensin kipunaa ja yksi suoraan korvakäytävään. Niin on käynyt ennenkin ja se on aika villi tunne kun se rapisee sinne syvemmälle ja syvemmälle...onneksi ei mennyt liian syvälle. [joo, tarttis olla kunnon suojaimet etc]
Sitten koitin hitsuutella paikan ympäri, se tietysti teki reiän tuohon mistä on turattu enemmän. Tuo alareuna suli myös pois, joten hitsuuttelinsiihen lisää saumaa. Etupuolelta piti hitsuutella tuo pikkureikä, vaikka turkinpa sillä hirveästi on merkitystä. Lopuksi pientä hiontaa ja sinkkispraytä päälle, liikaa ei kannattanut hifistellä. Siinähän se keskiviikkoilta kului, kun pimeäkin tuli aikaisin.
Torstaina piti nopeasti hitsuutella tunkin reiät kuntoon, painepesun jälkeen oltiin tuossa tilanteessa. Aluksi tämä taaempi reikä näytti siltä, ettei sille tarvii tehdä mitään, mutta kun otti kumin pois ja hieman putsasi totesin, että pitääpä tuotakin paikkaa hieman parannella. Tuo pohjassa oleva lappu oli rungossa kiinni vain päistään kahdella hitsillä, loput oli kosmeettista ja lapun sai vetää käsin irti. Hitsuuttelin sen minkä osasin reiän kohdalta ja lopuksi totesin, jotta taidanpa varata hommaan koko lauantain.
Hauska juttu tapahtui kun pesin moottorin, huomasin miten yksi pelti rapisee. No siellä oli moottorin kiinnityspultti turbon alla löysällä, ja se pelti siinä päällä rämisi. Ilmeisesti se räminä, joka on kiusannut moottoria koko kevään/kesän olikin tuo. Luulin sen olevan moniurahihnan jokin osa joka resonoi tietyllä kierrosluvulla kun kaasun päästää ylös
Tein siitä paksummasta pellistä paikan ja heftasin paikalleen, konehan on uusi ja säätöjä haettiin samalla. Hyvin lensi ensin kipunaa ja yksi suoraan korvakäytävään. Niin on käynyt ennenkin ja se on aika villi tunne kun se rapisee sinne syvemmälle ja syvemmälle...onneksi ei mennyt liian syvälle. [joo, tarttis olla kunnon suojaimet etc]
Sitten koitin hitsuutella paikan ympäri, se tietysti teki reiän tuohon mistä on turattu enemmän. Tuo alareuna suli myös pois, joten hitsuuttelinsiihen lisää saumaa. Etupuolelta piti hitsuutella tuo pikkureikä, vaikka turkinpa sillä hirveästi on merkitystä. Lopuksi pientä hiontaa ja sinkkispraytä päälle, liikaa ei kannattanut hifistellä. Siinähän se keskiviikkoilta kului, kun pimeäkin tuli aikaisin.
Torstaina piti nopeasti hitsuutella tunkin reiät kuntoon, painepesun jälkeen oltiin tuossa tilanteessa. Aluksi tämä taaempi reikä näytti siltä, ettei sille tarvii tehdä mitään, mutta kun otti kumin pois ja hieman putsasi totesin, että pitääpä tuotakin paikkaa hieman parannella. Tuo pohjassa oleva lappu oli rungossa kiinni vain päistään kahdella hitsillä, loput oli kosmeettista ja lapun sai vetää käsin irti. Hitsuuttelin sen minkä osasin reiän kohdalta ja lopuksi totesin, jotta taidanpa varata hommaan koko lauantain.
Hauska juttu tapahtui kun pesin moottorin, huomasin miten yksi pelti rapisee. No siellä oli moottorin kiinnityspultti turbon alla löysällä, ja se pelti siinä päällä rämisi. Ilmeisesti se räminä, joka on kiusannut moottoria koko kevään/kesän olikin tuo. Luulin sen olevan moniurahihnan jokin osa joka resonoi tietyllä kierrosluvulla kun kaasun päästää ylös
Lisää tietoa: www.skg.fi
Itte tuli vedeltyä aikoinaa nuo tunkinreikien ympärykset rälläkäl mäkee ja isot paikat päälle kun ei jaksanut alkaa näpertämään
[url=http://naftale_n.on.keimo.net/Takavetokaasarimopo/remontti/Paiva1/DSC00295.JPG]Tuossa kuva jos jotain ny kiinnostaa[/url]
Ostin pullotunkin peräkonttiin et saa rengasta vaihdettua.
[url=http://naftale_n.on.keimo.net/Takavetokaasarimopo/remontti/Paiva1/DSC00295.JPG]Tuossa kuva jos jotain ny kiinnostaa[/url]
Ostin pullotunkin peräkonttiin et saa rengasta vaihdettua.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Mä tein samat... tälleen. Revin viel sisuskalutki pois, niin pääsee eroo noista insinöörin lapsuksista. Mulla ei mahu mikää tunkki alle, pitää ajaa aina lankulle ennenku saa saksitunkin tai matalan hallitunkin. Sinänsä orgissysteemi ajais asia paljon paremmin. Mutta tolleen ilman reikii taas säästää muussa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jep, se rapina sitten hävisi. Turhaa vatsahappoa tuokin aiheutti kesän mittaan, kun pelkäsi, että joku hihnapyärä lentää sieltä mäjelle.Sergey kirjoitti:Kiristitkö pultin?
Äsken hain päästölapun, 1,5 oli k arvo
Mukavan hiljanen se on vaan ajella, täytyy vielä katsoa mikä sihisee pelkääjän puolen ovessa, niin sitten voi mennä ostamaan nikhvissin uuden levyn.
Niin ja kyllä se varmaan olisi paras peittää nuo reiät mutta katsotaan nyt kun ei tuohonkaan alle mahdu mikään ilman lankkua.
Lisää tietoa: www.skg.fi
No minä en tohtinu poistaa tunkin reikiä.Jos sattuu hajoomaan rengas matkassa niin tulee mammaa ikävä.Ja en varmasti alakaa mitään 15e tunkkia pitämään peräkoslas.Meikälääsen ajotyylillä kyljet olis hetken päästä ihan lommoilla.
Minä röpsyytin näin
Muovihelmathatn tuohon vielä päälle tulee.
Minä röpsyytin näin
Muovihelmathatn tuohon vielä päälle tulee.
Meinasi tulla hieman kiire tuon hitsailun kanssa, mutta tänään kello 12:10 väänsin kaasuhanan kiinni, kävin pikasuihkussa, ja ajoin lentokenttää pitkin katsastukseen. Kello 12:50 lyötiin leima rekisteriotteeseen, ei mitään huomautettavaa
Eilen hitsuuttelin toisen puolen, tässäaloituskuva. Takapyörän etupuolella oli se lappu ja hetken siivoilun jälkeen oli paikattava alue selvillä. Mieltä lämmitti kun näku ontelorakenteet sisältä, ne olivat ensiluokkaisesssa kunnossa, hyvin ruostesuojattu aikoinaan. Tälle puolelle tein paksusta pellistä (2,5 mm ?) paikan, johon jätin tuon pyöreän reiän ja hitsailin paikalleen. Reikää meinaa vaan tulla viereen.
Seuraavaksi siirryin tunkin reiän kimppuun edessä. Tuossa kohtaa tein paksusta pellistä tukipellin tuon putken ja auton alla olevan nostokumin reiän välille. Sitten ohkasesta pellistä ympyrän, siihen hieman pienen reiän keskelle, ja kun oli ympärisltä hitsattu niin löin pellin putken sisään, ja hitsasin kiinni. Taas se yrittää tehdä reikää sauman viereen. Sitä en tiedä mahtuuko se tunkki vielä tuonne mutta porataan sitten auki jos tarvii.
Tänä aamuna ei pitäyt tulla kiire, mutta takarenkaan kohdalla hommaa olikin enemmän kuin ensin näytti (no niinhän se aina ruosteiden kanssa). Löytyi tuo kuvan oikeassa laidassa ollut hapan kohta, johon tuli samanlainen paksupaikka kuin toiselle puolelle. Peltiin porasin reikiä, josta hitsasin pellin siellä alla olevaan pystypalkkiin kiinni. Sitten löytyi vielä tuo pehmeä kohta tuosta edempää, siihen turasin kauhealla tohinalla millin peltilapun.
Katsastus oli oikein mielyttävä. Mitään peltejä ei hakattu eikä etupään niveliä ja puslia väännelty vaan todettiin, jotta täällä onkin tehty isompi remontti, ja lopuksi tosiaan: kunnossahan tämä auto on.
Iskaristestissä edessä taisi olla lukemat 61/62 ja takana, olikohan se 62/66. Se jäi huomaamatta oliko tuo pienempi arvo, se puoli josta on kaasupallo vielä vaihtamatta. Käyttöjarrut olivat niin tasan kuin nyt voi olla. Seisontajarru, jota en ehtinyt säätämään vaikka vielä piti, näytti 20% eroa, eli tuo ropellettu puoli tuli hieman perässä.
Eilen hitsuuttelin toisen puolen, tässäaloituskuva. Takapyörän etupuolella oli se lappu ja hetken siivoilun jälkeen oli paikattava alue selvillä. Mieltä lämmitti kun näku ontelorakenteet sisältä, ne olivat ensiluokkaisesssa kunnossa, hyvin ruostesuojattu aikoinaan. Tälle puolelle tein paksusta pellistä (2,5 mm ?) paikan, johon jätin tuon pyöreän reiän ja hitsailin paikalleen. Reikää meinaa vaan tulla viereen.
Seuraavaksi siirryin tunkin reiän kimppuun edessä. Tuossa kohtaa tein paksusta pellistä tukipellin tuon putken ja auton alla olevan nostokumin reiän välille. Sitten ohkasesta pellistä ympyrän, siihen hieman pienen reiän keskelle, ja kun oli ympärisltä hitsattu niin löin pellin putken sisään, ja hitsasin kiinni. Taas se yrittää tehdä reikää sauman viereen. Sitä en tiedä mahtuuko se tunkki vielä tuonne mutta porataan sitten auki jos tarvii.
Tänä aamuna ei pitäyt tulla kiire, mutta takarenkaan kohdalla hommaa olikin enemmän kuin ensin näytti (no niinhän se aina ruosteiden kanssa). Löytyi tuo kuvan oikeassa laidassa ollut hapan kohta, johon tuli samanlainen paksupaikka kuin toiselle puolelle. Peltiin porasin reikiä, josta hitsasin pellin siellä alla olevaan pystypalkkiin kiinni. Sitten löytyi vielä tuo pehmeä kohta tuosta edempää, siihen turasin kauhealla tohinalla millin peltilapun.
Katsastus oli oikein mielyttävä. Mitään peltejä ei hakattu eikä etupään niveliä ja puslia väännelty vaan todettiin, jotta täällä onkin tehty isompi remontti, ja lopuksi tosiaan: kunnossahan tämä auto on.
Iskaristestissä edessä taisi olla lukemat 61/62 ja takana, olikohan se 62/66. Se jäi huomaamatta oliko tuo pienempi arvo, se puoli josta on kaasupallo vielä vaihtamatta. Käyttöjarrut olivat niin tasan kuin nyt voi olla. Seisontajarru, jota en ehtinyt säätämään vaikka vielä piti, näytti 20% eroa, eli tuo ropellettu puoli tuli hieman perässä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Se lähtee kun vääntää sorkkaraudalla, se on ihan semmonen kumitappi missä on lukkiutuvia nystyröitä tai siis kynsiä. Voi se kyllä hajotakkin, mutta ei hajonnut mulla, paitsi yksi yhdessä toisessa yhteydessä.nicnac kirjoitti:millä tuo kumi lähti irti?Siis se mistä saa nostaa autoa jos haluvaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
ja ehjänä kun vetää limpun keskeltä isohkon tapin ulos talttapää meisseleillä, sitten ottaa koko limpun poisveskola kirjoitti:Se lähtee kun vääntää sorkkaraudalla, se on ihan semmonen kumitappi missä on lukkiutuvia nystyröitä tai siis kynsiä. Voi se kyllä hajotakkin, mutta ei hajonnut mulla, paitsi yksi yhdessä toisessa yhteydessä.nicnac kirjoitti:millä tuo kumi lähti irti?Siis se mistä saa nostaa autoa jos haluvaa...
Minkä ihmeen tapin ? Ei mun kumeissa ollu tappejaepk kirjoitti:ja ehjänä kun vetää limpun keskeltä isohkon tapin ulos talttapää meisseleillä, sitten ottaa koko limpun pois
Hitto, nyt on pakko mennä talliin kattomaan
edit: Tarkotitko epk, että tuota tappia tökitään sieltä kumin ja korin raosta talttameisselillä, niin irtoaa paremmin ? Vai onko noita erilaisia ? Ainakin tuo nicnakin tötterö näyttää erimalliselta.
heh, multa meni yksi tuommonen rikki kun ajoin auton kahden kakkosnelosen päältä alas, toinen pätkä oli just sopivan pitunen, nousi ilmaan ja jumiutui tuota kumitötteröä vasten just just.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tässä on kuvia:veskola kirjoitti:Minkä ihmeen tapin ? Ei mun kumeissa ollu tappejaepk kirjoitti:ja ehjänä kun vetää limpun keskeltä isohkon tapin ulos talttapää meisseleillä, sitten ottaa koko limpun pois
Hitto, nyt on pakko mennä talliin kattomaan
Pre-facelift:
Facelift 89-93:
93 eteenpäin:
Nuo tiedot Merteilin sivuilta siis.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
No niin, tapit on uudenkarheiden kotkotuksia. Turhaan ovat tuotakin osaa menneet jalostamaan, tuo eka on ihan hyvä ja sopii juuri hallinosturin kuppiin. Olisivat nyt kehittäneet jotakin muuta tuosta autostakarra kirjoitti:Tässä on kuvia:
Lisää tietoa: www.skg.fi
jaaha,pakoputki tuli melkein valmiiksi, ei puutu kuin turbo toisesta päästä
...ja huonosti onnistunut ääninäyte...känny oli liian lähellä putkea -> leikkaa äänet pois
http://www.youtube.com/watch?v=pDOHt5Go4a0
...ja huonosti onnistunut ääninäyte...känny oli liian lähellä putkea -> leikkaa äänet pois
http://www.youtube.com/watch?v=pDOHt5Go4a0
Lisää tietoa: www.skg.fi
2,5 tuumaa eli tuo vastaa yhtä 3,5 tuuman putkistoa.
Tuo takavaimennin ja putki muuten painaa 19.8 kg ja ihan vakiokiinnityksillä se ei siellä pysy, tässä kuva kiinnityksistä takana:
http://www.nic.fi/~danes/tallilla/pic/pic532.jpg
http://www.nic.fi/~danes/tallilla/pic/pic522.jpg
(landcruiserin putken kannake)
Tuo takavaimennin ja putki muuten painaa 19.8 kg ja ihan vakiokiinnityksillä se ei siellä pysy, tässä kuva kiinnityksistä takana:
http://www.nic.fi/~danes/tallilla/pic/pic532.jpg
http://www.nic.fi/~danes/tallilla/pic/pic522.jpg
(landcruiserin putken kannake)
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
No laitappa kuvaa, onko vaimennin auto alla vai onko se vaimennin tuossa samassa paikassa ja sen molemmissa päissä ulostulot.laineracing kirjoitti:mullakin on farkussa nyt paikallaan vähän samantyylinen putki,ulostulot on vaan erinurkissa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
vaimennin poikittain,samanlailla kuin sullakin.
en osaa tänne laittaa kuvia,toisella foorumilla on kuvat näkyvissä.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=22195&start=0
hermostuukohan joku kun on toisen foorumin osote näkyvissä?? poistaa sitten jos ei oo hyvä homma.
en osaa tänne laittaa kuvia,toisella foorumilla on kuvat näkyvissä.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=22195&start=0
hermostuukohan joku kun on toisen foorumin osote näkyvissä?? poistaa sitten jos ei oo hyvä homma.
No kuka täällä nyt hermostuisi, tyhjä talo
Niin joo yhdellä putkella tullaan, ja vaimentimessa jakaudutaan kahtia, Mitäs tuolla vaimentimen sisällä on.
Kulkeeko se pakokaasu pöntön sisällä putkesta toiseen reikien läpi, vai onko siellä jotain onkaloita ja villaa. Siitä vaimentimen teosta ei taida olla kuvaa.
Niin joo yhdellä putkella tullaan, ja vaimentimessa jakaudutaan kahtia, Mitäs tuolla vaimentimen sisällä on.
Kulkeeko se pakokaasu pöntön sisällä putkesta toiseen reikien läpi, vai onko siellä jotain onkaloita ja villaa. Siitä vaimentimen teosta ei taida olla kuvaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
menee tosiaan 3" putki sisälle noin puoliväliin asti,ja toinen putki vierellä koko vaimentimen läpi,siinä puolivälissä ne on pellillä yhdistetty toisiinsa aikas juohesti.
rälläkällä+poralla tehty reikäseksi ne putket. ekana kerroksena on teräsvillaa ja loput tilasta prätkiin tarkotettua vaimennin villaa. tosi hiljanen tuli,ei vakioturbolla eroa huomaa normi ajossa vakiovaimentimeen.
rälläkällä+poralla tehty reikäseksi ne putket. ekana kerroksena on teräsvillaa ja loput tilasta prätkiin tarkotettua vaimennin villaa. tosi hiljanen tuli,ei vakioturbolla eroa huomaa normi ajossa vakiovaimentimeen.