Pitäs näköjään alkaa uusiin noita etutukivarsia. (Erinäisiä kolahduksia kuuluu varsinkin jarrutustilanteissa ajettaessa monttuun). Aika normaali vaiva tuntuut olevan.
Mistäköhän ne hankkis ja mikä olis sellainen hinta jonka niistä kannattaa pulittaa? Tossa olen hintoja katellu ja esim alatukivarsi pyörii siinä 100 eemelin paikkeilla?
Motonettiin en aatellu astella
Saman verran maksoin itse KL-Autossa Helsingissä, jos löydät halvemmalla jostain niin kerro. Kysymyshän on niistä etummaisista alumiinisista tukivarsista, joista hajoaa kumipusla. En sitten tiedä ovatko ostamani (20 tkm takana) paremmat kuin Motonetissä. Alkuperäiset olivat joka tapauksessa senverran lyhytikäiset että tuskinpa tarvike on ainakaan huonompi. Pelkän puslankin voi vaihtaa (jos pallonivel on ehjä) mutta aika hankalaa ilman hydraulista puristinta.
Joo just se alavarsi, alumiinia kai. Niin uskosin että joutaa mulla ainakin vaihtoon koko varsi, näytti ainakin olevan se pusla ihan loppu. En tiedä voishan tuota iteki rempata ku eikai se mikään massiivinen remontti ole, mutta ku ei toi kerrostalon piha oikeen näytä houkuttelevalta varsinkaan näillä syksysillä keleillä . Taidan vaihtaa molemmille puolille ku ovat näköjään meleko hupasaa tavaraa kulumaan.. Luulin vaan pääseväni noista rempoista eroon ku vaihon ton mersedeksen mutta luulo ei ole näköjään tiedon väärti Onko noi muut varret muuten yhtä "hyvin" kestäviä ku toi ks. alavarsi?
Joo ei sitä ihan pihalla ainakaan sateessa viitsi vaihtaa, vaikka ainoa tarvittava "erikoistyökalu" oli muistaakseni pallonivelen ulosvetäjä.
Ne muut nivelet ilmeisesti kestää paremmin, ainakin omssani vaikka kovemmassa vauhdissa jotain tuntuu edessä kolahtavan. Pitäisikin tutkia mikä on menossa vaihtoon. Vakaajan kumit ilmeisesti myös ovat lyhytikäisiä ja omastani vaihdoin myös toisen koiranluun edestä. Mutta koiranluuhan kolkottaa hitaassakin vauhdissa ja pienissä töyssyissä, epätasaisella tiellä.