Forumilla ammattitaitoista tummentajaa?
Forumilla ammattitaitoista tummentajaa?
Vanhaa aihetta ylöspäin.....
Ajattelin vaan kysäistä, että löytyykö meiltä forumilaisista yhtään ammatti tummentajaa? C farkkuun pitäs saada tummatlasit pääkaupunkiseudulla?
Ei siis tarvitse tehdä missään firmassa vaan ajattelin, että jos joku haluu ajankuluks korvausta vastaan tehdä työn.
Ajattelin vaan kysäistä, että löytyykö meiltä forumilaisista yhtään ammatti tummentajaa? C farkkuun pitäs saada tummatlasit pääkaupunkiseudulla?
Ei siis tarvitse tehdä missään firmassa vaan ajattelin, että jos joku haluu ajankuluks korvausta vastaan tehdä työn.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Miksi liikkeessä ei voi käyttää, saman rahan ne melkeen kaikki tummentajat ottaa. Kilpailu on suht kovaa ja ei niistä yleensä sille tekijälle jää.. 

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Aika harva noista ammatti tummentajista muutenkaan kuitin kanssa tekee jos vaan tajuaa pyytää sitä niin hinta on aina suht edullinen...
hinnat kun pyörii siinä 150€-220€ taka,takasivulasit ja takaa eteen asti 170€-300€ niin jäähän siitä se puolet kun vähentää kalvot... ja jos osaa homman niin aikaakaan ei mene hirveesti sähläämiseen 


M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Pitää myös muistaa , että jokainen auto on yksilönsä. Jos joku esim w202 on helppo ja nopea, niin seuraava ei todellakaan ole sanalainen. Edes lasit ei ole samanmuotoiset, vaikka niin luulis. Aina pitää ottaa tilat huomioon, että paljon siellä lentää roskaa ja sit myös tuo tummentajan omat kämmit pitää laskea siihen. Ei toi homma ole ihan niin vaan et lasiin kavot ja radalle.Eicca_ kirjoitti:Aika harva noista ammatti tummentajista muutenkaan kuitin kanssa tekee jos vaan tajuaa pyytää sitä niin hinta on aina suht edullinen...hinnat kun pyörii siinä 150€-220€ taka,takasivulasit ja takaa eteen asti 170€-300€ niin jäähän siitä se puolet kun vähentää kalvot... ja jos osaa homman niin aikaakaan ei mene hirveesti sähläämiseen
Tosin olen nykyään kuulut, että aika hirveen näköistä tummenntusta päästetään ulos , eikä asiakas edes tajua sitä, mitä virheitä niissä on ollut.
Itse olen tummentanut 3 vuotta laseja, ensin yrityksellä, mutta loukkantumisen takia jouduin jättämään malaukset kokonaan ja vielä voi vonkun verran tummentaa. Myös tummennus metodeissa on poikkeavuuksia todella paljon. Lasit kun tuppaa liikkumaan kun niintä liikutellaan, joten joskus sieltä voi päivänvaloa paistaa vasta myöhemmin reunoista. Se on totta että hirveitä summia nykyään noista hommista pyydetään, nyt minäkin voisin noilla hinnoilla omaa yritystä jatkaa

Kumminkin tunnollisena ihmisenä anna asennukselle myös takuun.
Harva tummentaja myöskään ottaa asiakkaan kalvoja käyttöön, koska ne voi olla ikivanhoja, tai väärää merkkiä millä on oppinut tummentamaan. Helpomalla päsee ku kysyy koko hinnan reilusti kalvojen kanssa.
Tummentaja tekee niissä kavloissa itselleen kumminkin sen pitkän pennin, sen vittuimaisen työn ohella. Tinkimisellä ei saa välttämättä sitä parasta tulosta.... Itse lasken hintaa, jos asiakas purkaa ovipahvit ja hattuhyllyn sedanista itse, siinä säästetään aikaa ja rahaa.
TÄMÄ SIIS HARRASTUSTA...!
Hinnat on nykyisin ovh. 50€/lasi eli 5 lasia 250€ jne jne...Eicca_ kirjoitti:Aika harva noista ammatti tummentajista muutenkaan kuitin kanssa tekee jos vaan tajuaa pyytää sitä niin hinta on aina suht edullinen...hinnat kun pyörii siinä 150€-220€ taka,takasivulasit ja takaa eteen asti 170€-300€ niin jäähän siitä se puolet kun vähentää kalvot... ja jos osaa homman niin aikaakaan ei mene hirveesti sähläämiseen
Juu tuo on aivan totta.. en tarkoitakkaan että se olis ihan ns.bolt on hommaa , tohon hommaan vaikuttaa niin moni asia että ei äkkiä uskoiskaan. Ja monesti kalvottajat ei tee kun just sillä kalvolla millä tykkää tehdä ja on se ihan ymmärrettävää, koska on se monesti ihan älytöntä vääntämistä. Sitten kun viel laskee että jos ottaa kalvoista vaikka tuon sinun 50€ mikä on minusta todella edullinen hinta, niin saa siinä olla kans aika nopeekin että jää tekijällekkin jotain, jos laskee että 5lasia tummentaa ja aikaa menee yli 1,5tuntia per lasi ovipahvien puskuineen niin se rupee kate tippumaan nopeesti
mutta ite ainakin nostan hatun kaikille ketkä tuota ammatikseen/harrastuksena muille tekee, omalla luonteella tosta hommasta ei tule yhtään mitään

ps. milläs kalvolla loyal tummentaa?



ps. milläs kalvolla loyal tummentaa?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
- Insinörtti
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: To 31.03.2005 19:34
- Paikkakunta: Mäntsälä
Oletko mistä ostanut noita kalvoja? Ollaan vaan kaverin kanssa ihmetelty, että mistä noita kunnon lämmöllä muotoiltavia kalvoja saa ostettua kun esim. juuri noita 3M:n kalvoja ollaan kyselty vähän joka putiikista, jotka kalvoja myy, mutta kaikki myyvät vain noita halpoja "lämmöllä tuhottavia" kalvoja. Näitä halpiskalvoja kun ei ole tarkoitettu (lämmöllä) muotoiltaviksi niin ne vaan menevät yksinkertaisesti pilalle kun niitä lämmittelee (on tullut testattua). Ollaan tummennettu noilla halpiskalvoilla tähän mennessä varmaan noin 10 - 20 auton (en ole enää ihan laskuissa mukana) lasit ja muuten noillakin saa ihan siedettävää jälkeä, mutta olis mukava jos saisi tehtyä myös kuperat takalasit ym. vaikeat tapaukset yhdestä palasta niin ei tulisi niin palapelin näköistä jälkeä...Loyal kirjoitti:Sangard, suntek ja 3M kalvoilla..
*********************************************
Jeep Cherokee 4.0 Aut. Limited -89
MB W201 2.3E -91 (projekti)
VW Kupla -72 (projekti)
*********************************************
Jeep Cherokee 4.0 Aut. Limited -89
MB W201 2.3E -91 (projekti)
VW Kupla -72 (projekti)
*********************************************
Ite otin tummennukset just lauantaina, ja kyllä se oli aika velmun näköstä hommaa kun sitä ammattimies teki.
Ovelasti käytti paljon saippuavettä kalvojen kiinnittämisessä.
Foliatecin 5% valonläpäsyllä, metalloidut mustat kalvot tuli otettua. Tosi tyytyväinen olen ainakin jälkeen ja kalvoihinkin. Reilu neljä tuntia meni kun laitettiin taka- ja sivulasit, josta takalasi yksin vei jo reilun pari tuntia. Tässä mallissa kuulemma tuo takalasi menee niin pitkälle että alkaa verhoilu tulemaan tielle kalvon asettelemisessa. 220€ veloituksena, 2v takuu työlle + 5v kalvoille.

Foliatecin 5% valonläpäsyllä, metalloidut mustat kalvot tuli otettua. Tosi tyytyväinen olen ainakin jälkeen ja kalvoihinkin. Reilu neljä tuntia meni kun laitettiin taka- ja sivulasit, josta takalasi yksin vei jo reilun pari tuntia. Tässä mallissa kuulemma tuo takalasi menee niin pitkälle että alkaa verhoilu tulemaan tielle kalvon asettelemisessa. 220€ veloituksena, 2v takuu työlle + 5v kalvoille.
Viimeksi muokannut Valker, Su 28.10.2007 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------------------------------
MB C-180 -93
MB C-180 -93
Oulunseutu/Kainuu
Ja jos joku Oulunseudulla tai Kainuun alueella miettii samaa asiaa niin yv:tä vaan.
Kyllä aikas halvalla sait, JOS tuo 150€ pitää paikkaansa sedanissa/farmarissa ja siihen sisältyy kaikki muut lasit paitsi tuulilasivk00 kirjoitti:Ite soitin jyväskylässä olevaan barasmainokseen, hinnaksi jäi kaikille sivulaseille ja takalasille 330e...loppupeleistä sain 150e eräästä toisesta mainos/teippaus firmasta.. haitaria reilusti hinnoissa..

Kylmämies, joka asentaa ikkunatummennuksia ! Privalla lisää ;)
SunTek, MoonRaker jne..
SunTek, MoonRaker jne..
Ajattelin myös askarrella lasit tummemmaksi, mutta kertokaa mistä Tampereelta/lähialueelta saa Sunguard tai 3M kalvoa edullisesti. Alarannassa olevasta autotarvikeliikkeestä saisi sunguardia n. 19€/m, mutta onko toi kallis vai vielä kalliimpi?
Sitten katselin tuota w/s203 farkun takalasia, että se on aavistuksen verran kaareva molempiin suuntiin, eli pitääkö silloin kalvoa lämmittää vai meneekö pieni kaarevuus muutenkin?
Pienen koepalan koitinkin (jotain muun merkkistä kalvoa) takaoven lasiin ja eihän se kovin helppoa ollut saada kaikkia pieniä ilmakuplia pois, kun ei ollut sitä sellaista joustavaa muoviläpyskää jolla jotkut vetelevät ylimääräisen asennusveden ja kuplat pois. Ihan pieniä pisteitä sinne väkisinkin jäi, mutta en huomannut jättää sitä kalvoa pidemmäksi aikaa, jotta olisi nähnyt katoaako ne samanlailla kuin kämmentietokoneen näytön suojakalvosta. Onko kellään kokemusta tästä?
Ihan hyville tuntipalkoille siinä pääsee jos onnistuu ilman isompia materiaalin tuhoamisia. Parin paikallisen asentajan hintoja kun kyselin, virallinen hinta olisi 250-300€, ja 19€/m x 4,5 m jää reilusti alle satasen + oma työ joka ei oo minkään arvoista
.
Sitten katselin tuota w/s203 farkun takalasia, että se on aavistuksen verran kaareva molempiin suuntiin, eli pitääkö silloin kalvoa lämmittää vai meneekö pieni kaarevuus muutenkin?
Pienen koepalan koitinkin (jotain muun merkkistä kalvoa) takaoven lasiin ja eihän se kovin helppoa ollut saada kaikkia pieniä ilmakuplia pois, kun ei ollut sitä sellaista joustavaa muoviläpyskää jolla jotkut vetelevät ylimääräisen asennusveden ja kuplat pois. Ihan pieniä pisteitä sinne väkisinkin jäi, mutta en huomannut jättää sitä kalvoa pidemmäksi aikaa, jotta olisi nähnyt katoaako ne samanlailla kuin kämmentietokoneen näytön suojakalvosta. Onko kellään kokemusta tästä?
Ihan hyville tuntipalkoille siinä pääsee jos onnistuu ilman isompia materiaalin tuhoamisia. Parin paikallisen asentajan hintoja kun kyselin, virallinen hinta olisi 250-300€, ja 19€/m x 4,5 m jää reilusti alle satasen + oma työ joka ei oo minkään arvoista

mikakoo: jos sulla jää pienen testipalan kanssa kuplia alle, niitä jää todella paljon siihen varsinaiseen kalvoon. jokapoika osaa pistää pienen palan kalvoa, mutta onnistunut kalvotus koko ikkunaan onkin sitten toinen juttu... Itse sain w124 sedanin takalasin kalvotettua muuten täydellisesti, mutta alakulmiin jäi sellaiset kapeat ilmakuplat kaarevimpiin kohtiin, joten revin koko kalvon huitsin nevadaan. tämä siis siltä pohjalta että itsekin olen joskus kavereiden autojen laseja tummennellut... jos haluat saada ammattimaisen lopputuloksen niin vie suosiolla ammattilaiselle. Itsellä on varattu huomiseksi aika mm-tuningille jossa pojat tekee sen ammattitaidolla. 100 e maksaa takalasi, ja kun kuitilla tehdään niin on myös takuuasiat kunnossa...
Otappa yhteyttä privalla ja kartoitetaan tarpeesi, niin pistetään kivuttomasti autoosi kalvot sopivalla hinnalla ja ei tarvi Tamperetta pidemmälle lähteä!mikakoo kirjoitti:Ajattelin myös askarrella lasit tummemmaksi, mutta kertokaa mistä Tampereelta/lähialueelta saa Sunguard tai 3M kalvoa edullisesti. Alarannassa olevasta autotarvikeliikkeestä saisi sunguardia n. 19€/m, mutta onko toi kallis vai vielä kalliimpi?
Sitten katselin tuota w/s203 farkun takalasia, että se on aavistuksen verran kaareva molempiin suuntiin, eli pitääkö silloin kalvoa lämmittää vai meneekö pieni kaarevuus muutenkin?
Pienen koepalan koitinkin (jotain muun merkkistä kalvoa) takaoven lasiin ja eihän se kovin helppoa ollut saada kaikkia pieniä ilmakuplia pois, kun ei ollut sitä sellaista joustavaa muoviläpyskää jolla jotkut vetelevät ylimääräisen asennusveden ja kuplat pois. Ihan pieniä pisteitä sinne väkisinkin jäi, mutta en huomannut jättää sitä kalvoa pidemmäksi aikaa, jotta olisi nähnyt katoaako ne samanlailla kuin kämmentietokoneen näytön suojakalvosta. Onko kellään kokemusta tästä?
Ihan hyville tuntipalkoille siinä pääsee jos onnistuu ilman isompia materiaalin tuhoamisia. Parin paikallisen asentajan hintoja kun kyselin, virallinen hinta olisi 250-300€, ja 19€/m x 4,5 m jää reilusti alle satasen + oma työ joka ei oo minkään arvoista.

Kylmämies, joka asentaa ikkunatummennuksia ! Privalla lisää ;)
SunTek, MoonRaker jne..
SunTek, MoonRaker jne..
Re: Forumilla ammattitaitoista tummentajaa?
Kun olette tummentaneet W124 sedanista sivuikkunoita, olletteko purkaneet miten paljon ovea? Eli riittääkö pelkkä ovipahvin irroitus vai pitääkö ottaa koko ikkuna pois, että saa kalvon reunan jäämään tiivisteen alle? Ei kehtais jättää niin, että mahdollisesti repävät ikkunoita avattaessa.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Forumilla ammattitaitoista tummentajaa?
oliskos jyväskylässä osaavaa ja edullista tummentajaa?? 

Re: Forumilla ammattitaitoista tummentajaa?
Miks ihmees ovipahvit pitää ottaa pois?
Kyl ainakin kotkas onnistuu ilman tommost operaatioo, hyvin näyttää menevän tiivisteen alle.
Tämä useammankin asentajan toimesta.
Kyl ainakin kotkas onnistuu ilman tommost operaatioo, hyvin näyttää menevän tiivisteen alle.
Tämä useammankin asentajan toimesta.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Forumilla ammattitaitoista tummentajaa?
Nii sitä ajatttelin, että jos ne ikkunan tiivisteet ovat kiinni siinä ovipahvissa nii sais sen kalvon alareunan helpommin sinne tiivisteen alle, jos sen tiivisteen ottas pois kalvottamisen ajaksi.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Forumilla ammattitaitoista tummentajaa?
Ottakaahan privalla yhteyttä jos jollain olis mielenkiintoa tehdä mulle tummennus tuohon sport coupeen mikkeli-kouvola-lahti alueella 

C180 sport coupe -01