A 170cdi turbo hyytyi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Puuha-Pete
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Su 12.08.2007 20:22
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Puuha-Pete »

Nyt kunnossa.
On hukkaportin alipaineen magneettiventtiili rikki. Vaihdoin päittäin EGR:n kanssa ja toimii. Imi vain -0,1bar paineilla, kun venttiilin toisella puolella on imua yli -1bar. Epäilen että letku irronnut hukkaportin kellosta ja vetänyt roskaa sisälleen. Tulikohan tuo egr-venttiilikin tukittua kun vaihdoin nuo keskenään. Saa olla tuolleen.

Tämä projekti loppui onnellisesti ja tuli halvaksi kerrankin. Kiitoksia kaikista neuvoista, ilman niitä olisi kai ahdin korjattavana ja rikki olisi edelleenkin.

Pakko mainita lopuksi. Mittasin nuo ahtimen siivet mauserilla ja kaikissa siivissä samankokoinen kolo. Eli olleet jo tehtaalta lähtiessä. Yhtä lukuun ottamatta olisivat turbokorjaajat heittäneet tuon roskiin romuna.
Niin ja eipä Raision vehokaan löytänyt vikaa. Taidankin ruveta keräilemään noita huoltoleimoja ihan jostain muualta.

Lumia odotellessa siirrytään muihin projekteihin, mutta ne on jo eri foorumeilla. Kiitokset vielä kerran hyvistä neuvoista.
R500 -06
B200 -10
E200 -12
ML320 -00
ex. A170CDI -99
ex. Sprinter 313CDI -00
Avatar
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 21.04.2006 17:06
Paikkakunta: Itä-suomi

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

Hyvä Hyvä!!! :D
Nuo magn.-venttiilit on kulutus tavaraa, uusi maksaa satasen kieppeitä.
Jos alakaa pukata vikatiloja, niin syynä voipi olla sitten tuo egr-venttiilin toimimattomuus.
Vessu
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Puuha-Pete kirjoitti: Pakko mainita lopuksi. Mittasin nuo ahtimen siivet mauserilla ja kaikissa siivissä samankokoinen kolo. Eli olleet jo tehtaalta lähtiessä. Yhtä lukuun ottamatta olisivat turbokorjaajat heittäneet tuon roskiin romuna.
Pakko laittaa viestii, että ei varmasti ole ollut alkujaan noin kuluneet UUTENA, ihan riittävästi tuollaisia nähneenä (yli 20 vuotta pidellyt turboja), pölyä on saanut ja raakasti :!:
Vastaa Viestiin