Koneen vaihto 603-->606
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
- Paikkakunta: Satakunta
Koneen vaihto 603-->606
Multa löytyy tuollainen 124 korinen 300 tdt. Nyt olisi selvityksen alla, että
Mitä tarvitsee muuttaa jos aion vaihtaa 603 koneen 606 koneeseen. Tietysti nyt pakoputki yms muut muutokset ja ottaa 603 koneen kiinnikkeet ja pulttaa ne toiseen koneeseen. Mutta onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida? Kun olen joka tapauksessa ottamassa koneen talvella pois, niin onko kauheasti hankalampi laittaa sinne sitten tuo 606 kone takaisin. Tuon 606koneen mukana tulee 24 tappisen imu ja pakosarja. Mutta onko siinä jotain mitä pitäisi huomioida Entä katsastus, jos vaikka vaihdan koneenseen samalla eri ahtimen ja coolerin, riittääkö tässäkin penkitys alle sen 188 heppaa ja paperit tuosta ja käytön aikainen pakokaasu mittaus (ei vähäpäästöinen 89 mallin auto)...
Mitä tarvitsee muuttaa jos aion vaihtaa 603 koneen 606 koneeseen. Tietysti nyt pakoputki yms muut muutokset ja ottaa 603 koneen kiinnikkeet ja pulttaa ne toiseen koneeseen. Mutta onko jotain muuta mitä pitäisi huomioida? Kun olen joka tapauksessa ottamassa koneen talvella pois, niin onko kauheasti hankalampi laittaa sinne sitten tuo 606 kone takaisin. Tuon 606koneen mukana tulee 24 tappisen imu ja pakosarja. Mutta onko siinä jotain mitä pitäisi huomioida Entä katsastus, jos vaikka vaihdan koneenseen samalla eri ahtimen ja coolerin, riittääkö tässäkin penkitys alle sen 188 heppaa ja paperit tuosta ja käytön aikainen pakokaasu mittaus (ei vähäpäästöinen 89 mallin auto)...
eipä siinä mitään ongelmaa ole, katsastus onnistuu mutkitta tuolla koneella, vaikka turboa tai cooleria vaihdettaisiinkin, noissa tehorajoissa...
-hehkujen johtosarjan joutuu tinailemaan
-lämpötila anturi vanhasta motista
-kierroslukumittarin paikka pitää "veistää" öljypohjaan
-ne mainitsemasi moottorin korvat
-kallistuksen vakaajaa joutuu todennäköisesti vähän puottamaan
-luonnollisesti mekaaninen pumppu...
tuossa muutama pikkujuttu mitä tulee mieleen, mutta kyllä se melkein samalla vaivalla sinne menee mitä tuo 12v
-hehkujen johtosarjan joutuu tinailemaan
-lämpötila anturi vanhasta motista
-kierroslukumittarin paikka pitää "veistää" öljypohjaan
-ne mainitsemasi moottorin korvat
-kallistuksen vakaajaa joutuu todennäköisesti vähän puottamaan
-luonnollisesti mekaaninen pumppu...
tuossa muutama pikkujuttu mitä tulee mieleen, mutta kyllä se melkein samalla vaivalla sinne menee mitä tuo 12v
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
MB S210 320cdi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
- Paikkakunta: Satakunta
sinne öljypohjan kytkinkopan reunaan poraat paiken sille 603sen kierrosluku anturille joka laskee tarttikehän hampaista kierrosluvun tuossa 606sessa se anturi on vähän eri paikessa.maza300tdt kirjoitti:Toi vakaajan pudotus tossa mietityttää, mutta kai se onnistunee. Sopiiko tuo vanhan 603 koneen pumppu suoraan ton 606 pumpun paikalle? Mistä tuo siis ottaa kierroslukunsa? öljypohjassa joku pyörimisanturi?
se 603sen pumppu käy suoraan.
laitat sinne kallistuksen vakaajan kannakkeiden ja runkoaisojen väliin vaa sopivat koroke lätkät.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
- Paikkakunta: Satakunta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
- Paikkakunta: Satakunta
Ei ole tehty, oikeassa olet. Ainoastaan vapaastihengittävänä (E 300 Diesel, E 300 Diesel T).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
- Paikkakunta: Satakunta
Elikäs niin siinä kävi, että vaihdoin tuon koneen 603:sta tuohon 606 koneeseen. Ja nuo muutokset alkaa olla tehtynä eli johtosarja tinailtu ja vakaajien alle lisäilty sopivat rautalätkät ja koneenkorvatkin on siirretty. Mutta tuo kierroslukumittarin anturin paikka, löytyisikö joltain siitä valokuvaa tai jotain mittoja mihin kohtaan se tulee, ei ole enään edes tuota 603 konetta mallina mistä voisi katsoa ja saakos tuon reiän porattua vielä koneen ollessa paikallaan?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 04.09.2007 15:25
- Paikkakunta: Satakunta