mikä paras superi aihio??

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

mikä paras superi aihio??

Viesti Kirjoittaja j.a »

siis olis tarkotus ostaa tollanen s124 300tdt. mutta mitäs ne vuosimalli jutut nois päästöis sun muissa??? ja saako rekisteröityy 2+3pakuksi?????
Diesel on puhtaampi
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Ei saa kun 2-hengen pakuksi, älä osta vähäpäästöstä -91 tai vanhempi
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Joku 400tkm ajettu kone niin ois ainakin jännitykset lohkosta poistunut ja sen jälkeen vaan hoonaus ja uudet lelut sisään 8)
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 24.01.2006 19:46
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

2+3 hengan pakun voi tehdä mutta riisseli vero menee henkilö luvun mukaan, eli vero on sama kuin henkilömallissa.itellä on -92 paku ja voin virittää koska vähäpäästöisyys tuli pakuihin vasta -93.ainut huono on että katin kuoret pitää olla siellä paikallaan.. :twisted:
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

tdt300 kirjoitti:2+3 hengan pakun voi tehdä mutta riisseli vero menee henkilö luvun mukaan, eli vero on sama kuin henkilömallissa.itellä on -92 paku ja voin virittää koska vähäpäästöisyys tuli pakuihin vasta -93.ainut huono on että katin kuoret pitää olla siellä paikallaan.. :twisted:
Eipäs onnistu enää muitten kun 1+1 paikkasten pakujen teko.
Nykyään pitää pakettiautossa olla penkit yhessä rivissä...
Oman 124:n muutin kuukausi sit 1+1 pakuksi ja kysyin asiaa.
Mun Väyrynen on 1+4 paikkanen paku ja se on muutoskatastettu 2005.

Missäs tuosta on faktaa et pakuihin vähäpäästö on tullu vasta 93??
Jos näin on niin mielenkiinto heräs!!!!!!

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 24.01.2006 19:46
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

katsastus konttuurilta nuo siitä valaisi..eli mun auto on otettu käyttöön tammikuu -92. saan kuitenkin tehä kaikki samat viritykset kuin vanhempiinkin mersuihin.tosin sillä rajoituksella että katalysaattorin kuoret pitää olla paikoillaan ja periaatteessa pakokaasun taisin kierrätyksenkin pitäs olla en tosin ole huomannu katsoa että onko sitä merkitty otteelle.
paku hommista vielä se että ainakin vielä tänään sanoivat että voin ton 1+1 pakun tehä 2+3 pakuksi.tiedä sitten ku joka konttorilla samat asiat tulkitaan erinlailla. :twisted:
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

tdt300 kirjoitti:katsastus konttuurilta nuo siitä valaisi..eli mun auto on otettu käyttöön tammikuu -92. saan kuitenkin tehä kaikki samat viritykset kuin vanhempiinkin mersuihin.tosin sillä rajoituksella että katalysaattorin kuoret pitää olla paikoillaan ja periaatteessa pakokaasun taisin kierrätyksenkin pitäs olla en tosin ole huomannu katsoa että onko sitä merkitty otteelle.
paku hommista vielä se että ainakin vielä tänään sanoivat että voin ton 1+1 pakun tehä 2+3 pakuksi.tiedä sitten ku joka konttorilla samat asiat tulkitaan erinlailla. :twisted:
Toki siitä voi tehdä 2+3 pakun, mutta verot ovat sitten samat kuin henkilöautossa, vakuutusmaksussa puolestaan säästää vähän. Jos auto on vähäpäästöinen, niin et saa vaihtaa turboa tai laittaa välijäähdytintä jos autossa ei sitä alunperin ole. Näin sanoo laki, mutta katsastusasemat eivät tunnu tietävän siitä yhtään mitään.

Edittiä vielä sen verran, että jos auton saa muutoskatsastettua ei vähäpäästöiseksi, niin silloin virittäminen on sallittua.
Ex. S202 cdi -99
tdt300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 24.01.2006 19:46
Paikkakunta: yka

Viesti Kirjoittaja tdt300 »

tdt300 kirjoitti:2+3 hengan pakun voi tehdä mutta riisseli vero menee henkilö luvun mukaan, eli vero on sama kuin henkilömallissa.itellä on -92 paku ja voin virittää koska vähäpäästöisyys tuli pakuihin vasta -93.ainut huono on että katin kuoret pitää olla siellä paikallaan.. :twisted:

kuten tässä mainitsin niin pakettiautoihin vähäpäästöisyys on tullut vasta -93. henkilö autoissa -92.eli kun muutoskatsastin pakuksi niin myös vähäpäästöisyys katosi.eli enään otteessa lukee katista ja pakokaasun takaisin kierrätyksestä, ei ollenkaan "vähäpäästöinen".(enkä ole varma oliko edes pakokaasun kierrätyksestä mainintaa) pakettiautoksi muutoskatsastaessa kannattaa varmaan samalla pyytää muutos siihen kirosanaan(vähäpäästöinen). :lol:
autot:
124 300tdt -92
123 200d -81
115 220d -69
Vastaa Viestiin