Mikä säiliö -92 300TD apumiehen puoleisessa etulokarissa renkaan ja oven välissä, kuikistin sivuvilkun reiästä, näkyy muovista olevan, heitänkö kuikkaa sillä, kunhan ensi viikon lopulla alkaa minulla koteloitten suojaus.
Ozzi kirjoitti:Ookrait, eipä taida joutaa pois sitten siinä tapauksessa.
Huomasin kans tuon muoviastian vuosi sitten. On ulkomuodoltaan kuin Kalle Päätalon kirja. Paksuus ja koko lähellä sitä. Mielestäni astian toisessa ylänurkassa on kuin käyrä "kaatonokka" ja siinä huohotusreikä . Tuosta reiästä en nyt ihan varma ole. Miten mahtaa tuon muotoinen astia kestää alipainetta?
Eiköhän kyseessä ole kuitenkin joidenkin polttoainehöyryjen tms. kerääjä... tosin luulin että niitä on vain bensa-autoissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No mulla se bensahöyryjen kerääjä löytyy kuljettajan puolelta, juurikin sieltä etulokasuojan takaa. Sellanen oisko n.40cm pitkä musta pötkylä. (toi Rolle tähtihuollosta sanoi muuten sen olevan täysin turha härpäke, joka tukkeutuessaan aiheuttaa vaan harmia ja katkaisikin sitten siitä tankille menevän letkun jostain sieltä perämurikan tienoilta). Siitä hanttarin puolen säiliöstä (sellanen vähän tiimalasin muotoinen) on joskus ollu täällä juttua ja joku väitti sen olevan ylipursuavan jäähdytysnesteen keräys säiliö. Mutta en tosiaan tiedä voisko se olla sellainen. Kivahan se olisi jos jollain olisi varma tieto...
Mun W124:sta löytyi purkkeja seuraavasti: kuskin puolella muovinen 'palloista' muotoiltu on keskuslukituksen painesäiliö, peltinen musta kulmikas polttoainejärjestelmän huohotuksen suodatin. Apumiehen puolella muovinen 'kuikka' kerää mahdollisesti ylivuotavan jäähdytysnesteen paisuntasäiliöstä. Noi alipainesäiliöt varmaan vaihtelee varusteiden ja vuosimallien mukaan...
Tää on raakasti offtopic, mutta koska mersun herra on keksinyt kaikenlaisia kerääjiä, niin olisin kiitollinen, et se olis asentanut tehtaalla moottorin alle altaan, johon kaikki moottorista vuotavat öljyt tippuis. Sitten kun öljytikku ei enään kastu, niin olis todella näppärä kaataa sieltä altaasta öljyt takaisin koneeseen.
Tai olisihan se voinut lisätä vielä yhden pumpun moniurahihnalle, joka palauttaisi öljyt suoraan koneeseen. Pahoittelen todella off-topic maista vastausta.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
T.Soprano kirjoitti:Tää on raakasti offtopic, mutta koska mersun herra on keksinyt kaikenlaisia kerääjiä, niin olisin kiitollinen, et se olis asentanut tehtaalla moottorin alle altaan, johon kaikki moottorista vuotavat öljyt tippuis. Sitten kun öljytikku ei enään kastu, niin olis todella näppärä kaataa sieltä altaasta öljyt takaisin koneeseen.
Tai olisihan se voinut lisätä vielä yhden pumpun moniurahihnalle, joka palauttaisi öljyt suoraan koneeseen. Pahoittelen todella off-topic maista vastausta.
Vaihda kannentiiviste niin loppuu öljyn vuotaminen
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
On suunnitelmissa joo, mutta hinta-arvio reilut 2000 euroa, joten pitää vähän miettiä vielä Kyllä se varmaan tulee ajakohtaiseksi piakkoin, mutta ajattelin siinä samalla laittaa kaiken uusiksi sieltä moniurahihnan tienoilta jne jne... Samalla vaivalla menee.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.