TuomasWi kirjoitti:Milläs tavalla et olisi muokattavissa siis suuremmaksi? jos sen muokkaisi molempiin 35 niin sittenhän nuo menisi?
no edestä olis hyvä , mutta takana edelleen 20mm ulos kaaresta. (oli siis 25mm ulompana eikä 26 mitä tuossa edellä mietiskelin).
Takana sais olla luokka 40-50 jotta olis suunnilleen kaarella, mutta eipä se 20mm kaaresta ulkona välttämättä huono olis ollenkaan jos ne levittäis , mitäs et:tä AM:llä on ollu niissä se yli 9":ssa vanteissa, kuviakin tais jossain olla...
vanteen kiinnityslaipasta sorvattava tavaraa pois, tosin tuossa pitäis sen ~20mm sorvata, mahtaako olla tavaraa mistä ottaa noin paljon ?
Jos tosiaan reippaammin haluaa laskea niin pienempää vannetta alle.Omaan makuun ehkä 18" olisi sopiva koko 124:seen,kunhan vaan leveyttäkin löytyy...
Tuossahan se oli 10x17 et 35 aika tontissa Tosin AM:lla taitaa olla jo aika rankasti muokatut kaaret Mitenkäs tuo et:n suurentaminen noin niinkun käytännössä tapahtuu? Sorvilla siivu pois vai?
Tänä iltana vaan pitäs päättää otanko nuo tai menee muualle
Jos tosiaan reippaammin haluaa laskea niin pienempää vannetta alle.Omaan makuun ehkä 18" olisi sopiva koko 124:seen,kunhan vaan leveyttäkin löytyy...
Tuossahan se oli 10x17 et 35 aika tontissa Tosin AM:lla taitaa olla jo aika rankasti muokatut kaaret Mitenkäs tuo et:n suurentaminen noin niinkun käytännössä tapahtuu? Sorvilla siivu pois vai?
Tänä iltana vaan pitäs päättää otanko nuo tai menee muualle
osta pois , ei se et 30 välttämättä ihan hullun tavalla tuu ulos, saa siitä varmaan sen tarvittavat sorvattua pois .
Mun kokemuksiahan ei ole kuin nuo mun 16" renkaat jotka on siis 8x16 ET11. Taakse menis.. sellaisenaan, mutta eteen tarvisi jotkut ET30 ainakin... Ja kyllä nää vanteet on mua opettanut. Perkele ku haluisin ne muihi mut ei kelpaa ku W115 500E lokarit? kuin paljon ne levittää?
TuomasWi kirjoitti:No niin nyt kun on vanhat vanteet myyty niin on hyvin aikaa ruveta etsimään ensi kesäksi vanteita. Vähän suurempaa ja leveämpää siis
Elikkäs mahtuuko eteen 8,5x18 et 35 ja taakse 9,5x18 et35? Tiukkaa luultavasti tekee, mutta onko kokemuksia?
Vanteet 8,5x18" ja 9,5x18" et:t 35 ja 32, tässä järjestyksessä muistaakseni, pitää tarkistaa vielä, jos muistan. Renkaina 225/35/18 edessä ja takana. Takana muokkaamattomat kaaret ja edessä on taidettu kaarille tehdä jotain. Madallus on jotain sopivaa, mistä näitä tietää.
[edit]
ET:t olivatkin 30 edessä ja 32 takana.
Viimeksi muokannut AkiVaa, Su 14.10.2007 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse asiassa tuossa minun alemmassa kuvassa on ET 30, hieman väärin olen muistanut aiemmin. Kapeimmat lailliset renkaat noille on 255, ja niille joutuu kyllä aika paljon kaaria muokkaamaan. Sittenkin isoissa töyssyissä ottaa kuorma päällä sisälokariin vaikka sitäkin muokattu...No ensi kesään mennessä muokataan lisää, tarkoituksena saada tuo ET15 takaisin 255 renkailla
Kryptonite kirjoitti:MAE 19" 10x19 & 11x19 ET 35 Onko mahdollista saada mahtumaan w124:n tai C124:n alle?
Ei sovi. Rullaamalla kaaret saattaisi tuo 10 tuumainen sopia taakse, mutta eteen ei järkevällä rengastuksella sovi mitenkään. Eli sovinnolla saat tuon 11" vanteen unohtaa.
Tai no tuo autosi tänne niin laitetaan vanteet sopimaan ja tehdään pellistä kunnon widebody kit
Edessä taitaa ongelmaksi tulla myös iskari, 9" menee vielä 35 ET:llä mutta ET38 ei enää mene.Eli noin leveänä ei sitten millään.Ja jos laillisen haluaa niin renkaan pitäisi olla 255 edessä...Taakse voisi jopa tuollaisen 11" vanteen 265 renkaalla saada mahtumaan, "pienellä" moukaroinnilla.
Nyt kysyisin tälläistä, että minulla kun löytyy tuo miltein uusi rengassarja
koossa 245/40R18 8.5" maen vanteella, niin onnistuuko jos täräytänkin vain eteen kaposemmat kumit 225/40R18? Eli tuosta sarjasta kun ei saa mitään käytettynä ja kuitenkin on kuin uudet renkaat, niin jos ne ajaa sitten takapäässä loppuun, kun eivät taida edessä mahtua kääntymään ainaskaan 245 kumi..
Hellurei ja hellät tunteet. Näin ennakkona, löytys ullakolta 8" x 18" / ET33 vanteet sekä eteen että taakse. Auto on 300ce 24v ja sportline.
Kysymys sitten kuuluukin, mahtuuko eteen hyvin, huonosti vai hyvin huonosti? Renkaat pitäs nuille kyllä sitten ostaa, varmaankin jotain luokkaa 215/40 tai 225/40....?
Lepisto kirjoitti:Hellurei ja hellät tunteet. Näin ennakkona, löytys ullakolta 8" x 18" / ET33 vanteet sekä eteen että taakse. Auto on 300ce 24v ja sportline.
Kysymys sitten kuuluukin, mahtuuko eteen hyvin, huonosti vai hyvin huonosti? Renkaat pitäs nuille kyllä sitten ostaa, varmaankin jotain luokkaa 215/40 tai 225/40....?
hupsheijaa , heittämällä menee. Kummalla tahansa rengastuksella pyörii oikein hyvin.
Lepisto kirjoitti:Hellurei ja hellät tunteet. Näin ennakkona, löytys ullakolta 8" x 18" / ET33 vanteet sekä eteen että taakse. Auto on 300ce 24v ja sportline.
Kysymys sitten kuuluukin, mahtuuko eteen hyvin, huonosti vai hyvin huonosti? Renkaat pitäs nuille kyllä sitten ostaa, varmaankin jotain luokkaa 215/40 tai 225/40....?
hupsheijaa , heittämällä menee. Kummalla tahansa rengastuksella pyörii oikein hyvin.
No toi oli mukava kuulla. Kiitoksia epk.
Nyt vaan sitten kumien oston kautta pyörät alle vartoomaan ens kesän ajoja.
Edit: Meneekö vielä heittämällä, jos laitankin 225/45 renkaat joka nurkkaan?
Toltahan ne auton vanteet pitääkin näyttää! Olisipa vain ebay osaamista... ja ennenkaikkea osaamiseen tarvittavia pelinappuloita. Ei kait kuitenkaan kohtuuttoman kalliit.
MasaMbW124 kirjoitti:18 vanteille laittaisin kyllä itte jotkut 40 kumet. niin on riittävästi varaa madaltaa
mm.m Onhan tuokin kyllä totta, mutta en ajatellut aivan heti ruveta madaltamaan, koska on tuo sportline alusta (vai mikä onkaan ) ja se on kuulemma jo melkeimpä yhtä matala kun h&r jousilla saisi madallettua.
Vieläkin siis, mahtuuko nuo profiililtaan 45, vai tuleeko siitä jo niin tyhmän näkönen, että suosista vaan profiililta 40:set kumit alle 18" vanteelle?