Nykii !! W211 220 Cdi -02
Nykii !! W211 220 Cdi -02
Missä vika ? Nykii pintakaasulla 1200-1400 rpm. Kierrosluku soutaa ja meno on nykivää ikään kuin polttoaine loppuisi. Kun painaa vähän kaasua niin meno normalisoituu. Samaa ilmeni myös kruisella ajaessa vähän kovemmassa nopeudessa (90km/h). Automaatti loota. Tekee samaa soutamista ajoittain myös tyhjäkäynnillä kylmänä ja lämpimänä ??
Turbiinihan sieltä on pikkuhiljaa menossa... Mulla tuli ongelma ekan kerran 150tkm kohdalla. Tehtiin laatikolle öljyhuuhtelu eli kierrätettiin tuoretta öljyä jäähdytinputken kautta niin paljon että oli varmasti kaikki öljyt vaihdettu, auttoi hetkeksi. Loppujenlopuksi vaihdettiin turbiini, vika oli siellä. Nyt 1,5 vuotta ja toiset 150tkm myöhemmin oireilee taas. Toista turbiinia en vaihda, tingatkoot joku sen vaihtoautomyyjältä...
Kuulemma syynä on Valeon tekemä jäähdytin, joka päästää jäähdytysnestettä automaatin öljyihin sekaan. Siitähän ei laatikko tykkää... Noin 9/03 valmistettuihin asti on tuo ongelma. Jos on Behrin jäähdytin niin ongelmaa ei esiinny.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Jos ongelmia myös 203 facelift mallien automaattilaatikoissa.
Niin mikäs sit näissä syynä, kun 9/03 jälkeen valmistetuissa ei pitäis olla Valeon jäähdytin ongelmaa enää, ja facelifthän tuli vasta 2004 keväällä?
Mistäs sen näkee mikä jäähdytin? Tossa omassa W203 -02 ei nää keulassa muutakun mustaa muovia, ei mitään tekstiä missään.
Niin mikäs sit näissä syynä, kun 9/03 jälkeen valmistetuissa ei pitäis olla Valeon jäähdytin ongelmaa enää, ja facelifthän tuli vasta 2004 keväällä?
Mistäs sen näkee mikä jäähdytin? Tossa omassa W203 -02 ei nää keulassa muutakun mustaa muovia, ei mitään tekstiä missään.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Taitaa olla yleistä
Minulla on juuri tehty diagnoosi kuvaamastasi ongelmasta + huonosta vaihtamisesta ja jurinasta/täsinästä kierroksilla 1200 - 1800 rpm. Auto on E 270 T CDI vm. 2003 (s211). Ajokilometrit selvittelyn aluksi 92000 km ja nyt diagnoosin aikaan 110000 km.
Syyksi paljastui tuo Valeon jäähdytin automaattilaatikossa, joka huonouttaan tihkaa jäähdytysnestettä vaihteistoöljyn sekaan. Sitten tämä jäähdytysneste aiheuttaa momentinmuuntimen vioittumisen ja lopulta kuulemma laatikon hajoamisen.
Nyt sitten ensi viikolla auto on merkkihuollossa, jossa siihen laitetaan uusi jäähdytin (toivottavasti entistä parempi) ja uusi turbiini. Lisäksi huuhdellaan ja puunataan. Osat itsessään on n. 2500 € ja sitten sitä työtä...
Selvitytytin veholta / valmistajalta tulisivatko vastaan korjauskustannuksissa -> Eivät, joten omaan piikkiin menee. Tämä ihmetyttää kovasti, sillä perus syy on tuo viallinen, laadultaan kelvoton jäähdytin! Lisäksi tämä tuntuu olevan todella yleinen ongelma, jos asiaa tarkastelee näin suomessa tai euroopassa. Asian mielestäni vahvistaa se, että automaattikorjaamoilla tämä näiden mb laatuautojen ongelma ei tunnu olevan mikään harvinainen juttu.
En tiedä olenko täysin väärässä, mutta luulen, että monet eivät edes huomaa laatikon pikkuhiljaa heikkenevää toimintaa ennen kun on liian myöhäistä?
Tämä nyt tästä vuodattamisesta...olisikohan jokin keino saattaa valmistaja/alihankkia (valeo) vastuuseen tälläisien heikkolaatuisien osien tuottamisesta? Olisi reilua myöntää virhe ja korvata vahingot.
Toivonkin, että nyt laatikkoon asennettava uusi jäähdytin on sitä parempaa 09/03 jälkeen tullutta sarjaa. Kuinka voin asiasta varmistua?
Syyksi paljastui tuo Valeon jäähdytin automaattilaatikossa, joka huonouttaan tihkaa jäähdytysnestettä vaihteistoöljyn sekaan. Sitten tämä jäähdytysneste aiheuttaa momentinmuuntimen vioittumisen ja lopulta kuulemma laatikon hajoamisen.
Nyt sitten ensi viikolla auto on merkkihuollossa, jossa siihen laitetaan uusi jäähdytin (toivottavasti entistä parempi) ja uusi turbiini. Lisäksi huuhdellaan ja puunataan. Osat itsessään on n. 2500 € ja sitten sitä työtä...
Selvitytytin veholta / valmistajalta tulisivatko vastaan korjauskustannuksissa -> Eivät, joten omaan piikkiin menee. Tämä ihmetyttää kovasti, sillä perus syy on tuo viallinen, laadultaan kelvoton jäähdytin! Lisäksi tämä tuntuu olevan todella yleinen ongelma, jos asiaa tarkastelee näin suomessa tai euroopassa. Asian mielestäni vahvistaa se, että automaattikorjaamoilla tämä näiden mb laatuautojen ongelma ei tunnu olevan mikään harvinainen juttu.
En tiedä olenko täysin väärässä, mutta luulen, että monet eivät edes huomaa laatikon pikkuhiljaa heikkenevää toimintaa ennen kun on liian myöhäistä?
Tämä nyt tästä vuodattamisesta...olisikohan jokin keino saattaa valmistaja/alihankkia (valeo) vastuuseen tälläisien heikkolaatuisien osien tuottamisesta? Olisi reilua myöntää virhe ja korvata vahingot.
Toivonkin, että nyt laatikkoon asennettava uusi jäähdytin on sitä parempaa 09/03 jälkeen tullutta sarjaa. Kuinka voin asiasta varmistua?
kuopiossa tuo veho onkin niin vaikuttava taho? eiköhän nyt pitäisi kääntyä mercedes-benzin puoleen ei vehon.. ja tässäkin tilanteessa pitää muistaa että puhutaan takuun kannalta melko vanhasta autosta.. en kiellä sitä etteikö se olisi perseestä että tällaista pääsee tapahtumaan mutta johonkin myös autonvalmistajan se raja on vedettävä..masaf1 kirjoitti:Ota suosiolla yhteyttä jälkimarkkinointipäällikköön. Korjaamosedät Veholla ei tuu missään vastaan ilman, että keskustelee jonkun ylemmän tahon kanssa.
Nimenomaan MB:n puoleen pitää kääntyä. Veho on paikallinen diileri eikä korvaa mitään tällaista itse, ainoastaan jos tehdas sen maksaa. Saksassa MB maksaa osan näistä jäähdytin+turbiini - korjauksista.center69 kirjoitti:kuopiossa tuo veho onkin niin vaikuttava taho? eiköhän nyt pitäisi kääntyä mercedes-benzin puoleen ei vehon.. ja tässäkin tilanteessa pitää muistaa että puhutaan takuun kannalta melko vanhasta autosta.. en kiellä sitä etteikö se olisi perseestä että tällaista pääsee tapahtumaan mutta johonkin myös autonvalmistajan se raja on vedettävä..masaf1 kirjoitti:Ota suosiolla yhteyttä jälkimarkkinointipäällikköön. Korjaamosedät Veholla ei tuu missään vastaan ilman, että keskustelee jonkun ylemmän tahon kanssa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Moi!
Omasta w211 220cdia 1/2004 valitettavasti Valeon valmistetarra löytyy. Se löytyy kun tiirailet lampun kanssa tulipellin välistä näkyvän kumisen syylärin yläpölysuojan alle. Eli nostelet sitä kumisuojaa ja siellä se tarra oli keskivasemmalla syylärin päällä. Minun syylari oli valmistettu 3. marraskuuta 2003 ja merkki oli tuo Valeo. Oma laatikko (260 tkm) ei ole vielä oireillut vaikka tehoja ja vääntöjä on reippaasti lisätty. Täytynee kuitenkin ensi huollossa se glykolitesti pyytää, niin autolle muuten.
Omasta w211 220cdia 1/2004 valitettavasti Valeon valmistetarra löytyy. Se löytyy kun tiirailet lampun kanssa tulipellin välistä näkyvän kumisen syylärin yläpölysuojan alle. Eli nostelet sitä kumisuojaa ja siellä se tarra oli keskivasemmalla syylärin päällä. Minun syylari oli valmistettu 3. marraskuuta 2003 ja merkki oli tuo Valeo. Oma laatikko (260 tkm) ei ole vielä oireillut vaikka tehoja ja vääntöjä on reippaasti lisätty. Täytynee kuitenkin ensi huollossa se glykolitesti pyytää, niin autolle muuten.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Taitaa olla yleistä
Kyllä ne Veholla nyt tietää, mikä lauhdutin siihen laitetaan,on niitä vaihteistoja tuon takia niin paljon Veholla korjattu,ihmetyttää miksei kukaan nosta tuosta oikeusjuttua,koska selvästi todistettavissa oleva virheellinen tuote,josta auton valmistaja on vastuussa.Kuluttajasuojan mukaan tuote on virheellinen jos se ei kestä sen oletettua kestoikää ja ei se voi olla mersun vaihteiston osalta alle 300000km,Varmasti voittaa jutun käräjillä.Auton valmistaja siitä on vastuussa eikä lauhduttimen valmistaja,jota mersu taas hakee vastuuseen virheellisestä tuotteesta.kaverilla meni 211 320Cdi 2003 Farkussa laatikko 60000 jälkeen,Glygoolit Öljyn seassa ja jouduttiin vaihtamaan lauhdutin ja koko laatikko,tehdas maksoi 50% korjauksestakt4879 kirjoitti:Minulla on juuri tehty diagnoosi kuvaamastasi ongelmasta + huonosta vaihtamisesta ja jurinasta/täsinästä kierroksilla 1200 - 1800 rpm. Auto on E 270 T CDI vm. 2003 (s211). Ajokilometrit selvittelyn aluksi 92000 km ja nyt diagnoosin aikaan 110000 km.
Syyksi paljastui tuo Valeon jäähdytin automaattilaatikossa, joka huonouttaan tihkaa jäähdytysnestettä vaihteistoöljyn sekaan. Sitten tämä jäähdytysneste aiheuttaa momentinmuuntimen vioittumisen ja lopulta kuulemma laatikon hajoamisen.
Nyt sitten ensi viikolla auto on merkkihuollossa, jossa siihen laitetaan uusi jäähdytin (toivottavasti entistä parempi) ja uusi turbiini. Lisäksi huuhdellaan ja puunataan. Osat itsessään on n. 2500 € ja sitten sitä työtä...
Selvitytytin veholta / valmistajalta tulisivatko vastaan korjauskustannuksissa -> Eivät, joten omaan piikkiin menee. Tämä ihmetyttää kovasti, sillä perus syy on tuo viallinen, laadultaan kelvoton jäähdytin! Lisäksi tämä tuntuu olevan todella yleinen ongelma, jos asiaa tarkastelee näin suomessa tai euroopassa. Asian mielestäni vahvistaa se, että automaattikorjaamoilla tämä näiden mb laatuautojen ongelma ei tunnu olevan mikään harvinainen juttu.
En tiedä olenko täysin väärässä, mutta luulen, että monet eivät edes huomaa laatikon pikkuhiljaa heikkenevää toimintaa ennen kun on liian myöhäistä?
Tämä nyt tästä vuodattamisesta...olisikohan jokin keino saattaa valmistaja/alihankkia (valeo) vastuuseen tälläisien heikkolaatuisien osien tuottamisesta? Olisi reilua myöntää virhe ja korvata vahingot.
Toivonkin, että nyt laatikkoon asennettava uusi jäähdytin on sitä parempaa 09/03 jälkeen tullutta sarjaa. Kuinka voin asiasta varmistua?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Saksan mersusivuilla sanotaan että syyläri olisi jotenkin muuttunut 9/2003 jälkeen, ja ongelma koskee ennen sitä asennettuja. Oireilu alkaa reilusti ennen sinun 260tkm lukemia, yleensä jo alle 100 tkm.mirmir69 kirjoitti:Moi!
Omasta w211 220cdia 1/2004 valitettavasti Valeon valmistetarra löytyy. Se löytyy kun tiirailet lampun kanssa tulipellin välistä näkyvän kumisen syylärin yläpölysuojan alle. Eli nostelet sitä kumisuojaa ja siellä se tarra oli keskivasemmalla syylärin päällä. Minun syylari oli valmistettu 3. marraskuuta 2003 ja merkki oli tuo Valeo. Oma laatikko (260 tkm) ei ole vielä oireillut vaikka tehoja ja vääntöjä on reippaasti lisätty. Täytynee kuitenkin ensi huollossa se glykolitesti pyytää, niin autolle muuten.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Tässä ois "lisää" tietoa mitä itse lueskelin kun se oli ajan kohtaista.
Linkit jossa on keskusteltu asiasta englaniksi.
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27124
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27051
http://forums.mbworld.org/forums/archiv ... 29158.html

Linkit jossa on keskusteltu asiasta englaniksi.
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27124
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27051
http://forums.mbworld.org/forums/archiv ... 29158.html

A170cdi-00 1999-
Olis taas pitänyt printtaa täältä tiedot ennenkuin käytin huollossa autoa. -01 C180 T automaatti 126tkm oireilee samaan tyyliin, 100km/h nopeudessa turbiinin lukko ei pidä ja ajo hieman nykivää, samalla kierrokset seilaa n. 200rpm. Vehon huollossa ei muka tiedetty tälläisestä mitään ja tarjosivat että toisin uudestaan sähkömiehen tutkittavaksi.
Onko tästä tietoa kuittaako tehdas jotain virheestään vai meneekö jokaisen kuskin omasta taskusta?
Onko tästä tietoa kuittaako tehdas jotain virheestään vai meneekö jokaisen kuskin omasta taskusta?
7 vuotta vanhaan autoon? mietitäänpä oikein yhdessä tätä asiaa..A. Koro kirjoitti:Olis taas pitänyt printtaa täältä tiedot ennenkuin käytin huollossa autoa. -01 C180 T automaatti 126tkm oireilee samaan tyyliin, 100km/h nopeudessa turbiinin lukko ei pidä ja ajo hieman nykivää, samalla kierrokset seilaa n. 200rpm. Vehon huollossa ei muka tiedetty tälläisestä mitään ja tarjosivat että toisin uudestaan sähkömiehen tutkittavaksi.
Onko tästä tietoa kuittaako tehdas jotain virheestään vai meneekö jokaisen kuskin omasta taskusta?
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
Huoltohistorian mukaan tämä on huomattu jo 60tkm kohdalla, silloin Veho ei ole tehnyt asialle mitään (ei ole havaittu koeajolla...). Tuossa aikaisemmassa linkissä Englannissa useita autoja on mennyt vastaavilla kilometreillä takuuseen, siksi kyselenkin miten täällä suomessa on käynyt muille 2001-2003 vuosimallin automaattivaihteiston vian kärsineille? Ainakin herttoniemen vehon jälkimarkkinointi hetken keskustelun jälkeen tiedosti ongelman, mutta ei ainakaan heti pyytänyt autoa korjattavaksi.
center69 kirjoitti:7 vuotta vanhaan autoon? mietitäänpä oikein yhdessä tätä asiaa..A. Koro kirjoitti:Huoltohistorian mukaan tämä on huomattu jo 60tkm kohdalla, silloin Veho ei ole tehnyt asialle mitään (ei ole havaittu koeajolla...).
Ainakin herttoniemen vehon jälkimarkkinointi hetken keskustelun jälkeen tiedosti ongelman, mutta ei ainakaan heti pyytänyt autoa korjattavaksi.
Jos asia on huomattu jo 60tkm kohdalla ja nyt jälkikäteen Herttoniemessä tiedostetaan tilanne, niin mielestäni kysymyksen voisi asettaa myös muotoon, että miksi tuolloin 60tkm kohdalla asian kohdalla ei tehty mitään ja olisiko aika nyt korjata tämä aikaa sitten tapahtunut erhe toiminnassa.
Itse tiedän tapauksen, jossa ko. toimenpide suoritettiin takuuajan ja huoltosopimuksen umpeuduttua. Ei tosin ilman pientä sanailua ja alkuun annettua "asiakas maksaa"-tuomiota, mutta tosiaan tässä tapauksessa auton huoltodokumenteista löytyi maininta asiasta useampaan kertaan huoltoon autoa tuodessa. Ja kyseessä oli w203 -04 facelift.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Ko vikaa ei pitäisi olla 9/03 jälkeen valmistetuissa autoissa. Olisiko tuo auto kuitenkin tullut linjalta ennen sitä?Arno kirjoitti:Itse tiedän tapauksen, jossa ko. toimenpide suoritettiin takuuajan ja huoltosopimuksen umpeuduttua. Ei tosin ilman pientä sanailua ja alkuun annettua "asiakas maksaa"-tuomiota, mutta tosiaan tässä tapauksessa auton huoltodokumenteista löytyi maininta asiasta useampaan kertaan huoltoon autoa tuodessa. Ja kyseessä oli w203 -04 facelift.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Itsellä w203 facelift juuri tuotu, jäähdytin on Valeo ja aika glycoli testiin on varattu. Kierrokset noin 2000 niin kierroslukumittari huojuu, nykimistä ei tunne. Ymmärsinkö oiken että kohta b olisi myös huomioitava (kun jäähdytin on Valeo?) Onko kenelläkään omia kokemuksia uudemmista malleista eli 9/2003 jälkeen. Palaan asiaan ensi tiistain jälkeen. JukkaTurbocompound kirjoitti:Tässä ois "lisää" tietoa mitä itse lueskelin kun se oli ajan kohtaista.
Linkit jossa on keskusteltu asiasta englaniksi.
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27124
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27051
http://forums.mbworld.org/forums/archiv ... 29158.html
[ http://www.glojo.eclipse.co.uk/forumimages/211.jpg ]
BMW E31 850i V12
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
bulletiinit
Löytyisköhän noita "Star Bulletiineja" jostain netistä ML 163 vehkeisiin? voisi ravita luulosairauttaan..
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Niin kun tuossa aiemmin utelin, että ei tainnut ongelmat loppua 9/03 malliin? Kun näitä 203 faceliftejä alettu valmistaa vasta 5/04 alkaen
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Auto on facelift ja saapunut Suomeen sekä rekisteröity välillä 7-9/04. Muistaakseni oli ensimmäisiä ulos tulleita faceliftejä.Matti R kirjoitti:Ko vikaa ei pitäisi olla 9/03 jälkeen valmistetuissa autoissa. Olisiko tuo auto kuitenkin tullut linjalta ennen sitä?
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Testi tehty ja glykolit kiertää missä pitääkin. Pienen huojumisen saa poistettua laatikon huuhtelulla jota suosittelivat. Hintaa operaatiolle noin 400€. Oulun Vehon mukaan ei näissä ongelmia ole ollut?sl350 kirjoitti:Itsellä w203 facelift juuri tuotu, jäähdytin on Valeo ja aika glycoli testiin on varattu. Kierrokset noin 2000 niin kierroslukumittari huojuu, nykimistä ei tunne. Ymmärsinkö oiken että kohta b olisi myös huomioitava (kun jäähdytin on Valeo?) Onko kenelläkään omia kokemuksia uudemmista malleista eli 9/2003 jälkeen. Palaan asiaan ensi tiistain jälkeen. JukkaTurbocompound kirjoitti:Tässä ois "lisää" tietoa mitä itse lueskelin kun se oli ajan kohtaista.
Linkit jossa on keskusteltu asiasta englaniksi.
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27124
http://www.mbclub.co.uk/forums/showthread.php?t=27051
http://forums.mbworld.org/forums/archiv ... 29158.html
[ http://www.glojo.eclipse.co.uk/forumimages/211.jpg ]
BMW E31 850i V12
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
Aiemmin oli ohjeita miten selvittää onko syyläri Valeon vai Behrin valmistama. En onnistunut saamaan selville noilla ohjeilla. Voisiko joku tarkentaa ?
W210:ssä näyttää olevan kolme jäähdytintä: moottorin jäähdytysnesteelle ( sisällä ilmeisesti vaihteiston jäähdytin ) , ilmastoinnille ja moottoriojjylle ?
Tuossa matalassa ( noin 10cm korkea ) ulommaisessa oli BEHR merkintä.
Muiteen merkinnät olivat hyvin piilossa.
W210:ssä näyttää olevan kolme jäähdytintä: moottorin jäähdytysnesteelle ( sisällä ilmeisesti vaihteiston jäähdytin ) , ilmastoinnille ja moottoriojjylle ?
Tuossa matalassa ( noin 10cm korkea ) ulommaisessa oli BEHR merkintä.
Muiteen merkinnät olivat hyvin piilossa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
kttopar kirjoitti:Aiemmin oli ohjeita miten selvittää onko syyläri Valeon vai Behrin valmistama. En onnistunut saamaan selville noilla ohjeilla. Voisiko joku tarkentaa ?
W210:ssä näyttää olevan kolme jäähdytintä: moottorin jäähdytysnesteelle ( sisällä ilmeisesti vaihteiston jäähdytin ) , ilmastoinnille ja moottoriojjylle ?
Tuossa matalassa ( noin 10cm korkea ) ulommaisessa oli BEHR merkintä.
Muiteen merkinnät olivat hyvin piilossa.
Minä olen käsittänyt että se alimmainen lauhdutin on juuri vaihteistolle,ja itselläni lukee siinä Behr,kesällä jäähdyttää ja talvella lämmittää vaihteisto öljyjä korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Kysymys oli siis W211 270 CDI mallista eikä w210:stä.
Toinen kysymys miten saan vaihteisto-öljyn mittatikun auki ? Siinä on pieni punainen muovin kappale lukkona mutta luulen, että särkyy, jos aukaisee.
Toinen kysymys miten saan vaihteisto-öljyn mittatikun auki ? Siinä on pieni punainen muovin kappale lukkona mutta luulen, että särkyy, jos aukaisee.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75