W201 mätii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 17.01.2005 12:33

W201 mätii

Viesti Kirjoittaja petrus »

Voi ¤#"¤%T#"&!

Piti korjata pieniä kukkimisia ja vanhanaikaisestihan siinä kävi.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1095453.jpg

Kuva on siis -88 W201:n vasemman takavalon seutuvilta.

Miten korjataan kunnolla? Millä ihmeellä sieltä takapuolelta saa kaiken ruosteen pois?

Miten korjataan jollain purkkavirityksellä niin ettei mene pahemmaksi kunnes on aikaa korjata kunnolla?

Sinkkimaali, pohjamaali, pintaväri ja lakkaa löytyy. Samoin kompura, pistehiekkapuhallin, rälläkkä jne.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mä leikkasin ton pinnan kokonaa pokkauksia myöden pois, loput vedin teräsharjarälläkällä ja väänsin tilalle uutta peltiä koko lampun matkalle... Tuota saumaahan ei jäänyt jälelle lainkaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Itse suosittelisin koritinan käyttöä siinä vaiheessa kun homma tehdään lopullisesti valmiiks. Ei lähde tina kovin helposti ruostumaan + helppoa muotoilla / hioa ja helpompi saada sileepinta ilman paksua kittikerrosta.

Eli kaupasta jokin pieni "kosani" ja motonetistä juotospastaa ja koritinaa niin ei valu tinat pitkin tallin lattiaa. Bilteman tuotteita moni haukkunu, ittelläni ei kokemusta.

Väliaikaseks korjaukses vaikka popniitillä peltilätkiä kiinni ja tiivistää sikafleksilla saumat. :D
Avatar
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 17.01.2005 12:33

Viesti Kirjoittaja petrus »

Nyt kun toi nurkka pitää korjata hitsaamalla, niin onko ihan tuhoon tuomittu ajatus koittaa hitsata se invertterillä? Sellainen kun löytyy tallista.

Jos koittais 1,6:lla puikolla ja pienellä virralla... Puikkoja pitäis käydä ostamassa mutta ei viitsis jos ei tiedä että se vois onnistua. Ennestään on vaan paksumpia puikkoja kun ne sopii traktorihommiin :wink:
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

petrus kirjoitti:Nyt kun toi nurkka pitää korjata hitsaamalla, niin onko ihan tuhoon tuomittu ajatus koittaa hitsata se invertterillä? Sellainen kun löytyy tallista.
:
Kaveri teki Volvoon ruostevauriokorjaukset puikkokoneella ja hyvä tuli. Itse en alkaisi, mutta kun panee riittävän paksua peltiä niin kylläkai silläkin onnituu.
Avatar
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 17.01.2005 12:33

Viesti Kirjoittaja petrus »

Mulla on millistä peltiä. Taidan kokeilla. Pitää mennä ostamaan niitä 1,6 millin puikkoja. Ohuempia ei taida olla?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1646
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Heitetään vielä yksi korjauskeino kehiin...= Koriliima

Nykyään uusiakin autoja tehdään, ja kasataan koriliiman avulla. Esim. ovien pintapeltejä, ja pakettiautojen kylkipeltejä.
Saumasta tulee ehdottoman tiivis, eli ruostetta "hylkivä", jos pinnat vaan myllytetään aivan puhtaiksi. Mitä isompi korjauspala, niin sitä suurempi ajansäästö. Monet peltikorjaamot käyttävät nykyään koriliimaa, ja hitsataan vain jos on pakko ( esim. kantavat rakenteet ).

tässä lisätietoja:
http://www.loctite.com/int_henkel/locti ... rofoam.pdf

tai netistä hakusanalla: koriliima

ostaa voi vaikkapa Motonetistä, tai autovaraosaliikkeistä.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 17.01.2005 12:33

Viesti Kirjoittaja petrus »

Ei tuu hommasta invertterillä mitään. Ehkä joku taitavampi hitsaaja vois onnistua, mutta multa ei onnistu. Autoon en uskaltanut edes kokeilla vaan koitin hitsata kahta millin peltiä yhteen. Kyllä ne yhdessä pysyy mutta oli se semmosta räkimistä ja reikä palaa tosi helposti.

Myykää joku mulle miggi. Laitoin semmoisesta ilmoituksen tonne ostetaan osia -osastolle.
Viimeksi muokannut petrus, Su 04.11.2007 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
petrus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 17.01.2005 12:33

Viesti Kirjoittaja petrus »

Nonnii.

Nyt löyty hitsauskone, 315-ampeerinen esappi (LAE 315 ja langansyöttölaite A10 MVC 30) odottelee töihin pääsyä. Kohta alkaa kaaret kärytä! Ei antanu ylpeys periksi hankkia pienempää :D No ei vaiskaan, tuo vaan tuli sopivasti tarjolle.

Onko jollain kokemusta tuollaisesta koneesta? Tossa on 40 jänniteporrasta, mikähän on sopiva valinta tämmöiseen peltihommaan? Niin ja langansyöttökin pitäis osata valita sopivaksi.
Vastaa Viestiin