Eli tuossa päivällä kun huomasin toisen takalyhdyn olevan pimeänä (polttimo palanut) vaihdoin polttimon ja ajatelinpa tarkastaa pakki- ja jarruvalojen toiminnan samalla. No niin siinä kävi, että kummankaan puolen peruutusvalot eivät ottaneet toimiakseen. Mittasin eikä tullut edes virtaa valoille joten aloin epäilemään peruutusvalon katkaisijaa. Avasin vaihdekepin ympärillä olevan paneelin jne ja löysin tälläisen 2-napaisen liittimen.
[img=http://img80.imageshack.us/img80/9812/dscn4563jt6.th.jpg]
No kokeilin tuota oikosulkea ja palamaanhan ne valot alkoivat. Ajattelin, että helpollahan tässä päästiin mutta ei. Etsin kauan aikaa liittimelle paikkaa vaihdekepin juuren tuntumasta ja laatikon kyljestä, mutta eipä tunnu löytyvän

Lisäksi epäilyttää se että liittimen johto oli kieputettu erään toisen johtosarjan ympärille useita kertoja ikään kuin ei olisi tarkoituskaan olla kiinni...lisäksi johto ja liitin niin puhtaita, etteivät ole laatikon kyljessä olleet kyllä ikinä
Eli tilannehan on se, että nuo peruutusvalot eivät ole minun aikanani toimineetkaan ja joku muu on joskus aikaisemmin sepännyt jotain omiaan (ei ole ollut minulla kovinkaan kauaa)... auto on vuosimallia -90 ja laatikkona 5-vaihteinen manuaali (ilmeisesti ZF:n tekele

) koitin etsiä vastaavia tapauksia täältä, mutta suurin osa koski automaatteja ja manuaaleissa neuvottiin kytkimen löytyvän vaihdekepin juuresta. Kepin juuresta en itse ainakaan ole mitään löytänyt eikä laatikon kyljestäkään ihan heti ole mitään löytynyt...
Eli jos joku asiasta tietävä ystävällisesti valottaisi, että mihin tuollaista liitintä pitäisi sovitella kun tyhmä ei löydä sopivaa paikkaa