W210 E200 CDI -02 Polttoainesuodattimen vaihto
W210 E200 CDI -02 Polttoainesuodattimen vaihto
Eli pitäisi saada W210 E200 CDI -02 -dieselmersuun vaihdettua polttoaineensuodatin. Suodatin kyllä löytyy, mutta mitenköhän tuo suodattimen kotelo pitäisi avata? Kotelon kanteenhan menee monta letkua, eli pitääkö nämä letkut vain irroittaa ja kansi sitten pyörittää auki? Onko polttoaineensuodattimen vaihdossa jotain muuta huomioitavaa?
Re: W210 E200 CDI -02 Polttoainesuodattimen vaihto
Itellä oli toi filtteri ostettuna pari kuukautta kun ihmettelin sitä kannen avausta. Normaalimiehen käsi/sormivoimat kun riittänny kantta kiertämään.
Lopuksi tein kolmihaaraisen työkalun 5x25 mm latikasta. Tällä pääsi kannen rifloista keskeltä hylssäavaimella kantta kiertämään.
Kyllä se piukassa oli mutta aukesi kuitenkin.
Saattapi olla, että edellinen omistaja oli tuon kannen vääntänyt oikein takuupiukkaan.
Lopuksi tein kolmihaaraisen työkalun 5x25 mm latikasta. Tällä pääsi kannen rifloista keskeltä hylssäavaimella kantta kiertämään.
Kyllä se piukassa oli mutta aukesi kuitenkin.
Saattapi olla, että edellinen omistaja oli tuon kannen vääntänyt oikein takuupiukkaan.

Enpä täyttäisi!
Jos esitäytät suodatinkupin, likainen polttoaine menee suodattimen puhtaalle puolelle. Vaikka luulet täyttäväsi puhtaalla polttoaineella, niin bensa-aseman pistoolista tulee aina likaisempaa löpöä kuin suodatettu tavara on.Hans kirjoitti:...
kannatta täytää kuppi puhtaalla naftalla niin lähtee paremmin käyntiin!
En ole perehtynyt, mikä on MB:n suodattimen nimellissuodattavuus, mutta arvaisin että 2 mikronia. Noin vertailun vuoksi keskiverto bakteerit ovat luokkaa 4 mikronia!
Korkeista paineista johtuen välykset ovat pienet ja suodattaminen erittäin tärkeää polttoaineelle. Em. johtuen en juuri tarvikesuodattimiakaan suosittele.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83