S350 turbodiesel

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

S350 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Tuollainen peli olis tarjolla.Automaatti.Ajettu 300tkm tuotu käytettynä maahan.vm.96 Näyttää olevan lähes kaikki sähköherkut kattoluukkua myöten.
Mitä tuolaisesta kannattais tarjota vai kannattaako kiertää kaukaa?
Jotkut noita 350 kehuu,toiset moittii.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kansi noissa kai se heikko paikka on, tosin ei kai sekään nyt NIIN heikko ole, mitä joskus puhutaan. Eli ainakin itse olisin kiinnostunut, jos autoon on jo tehty kansiremontti. Jos ei ole tehty, niin kannattaa varmistua, ettei kansi ole jo ostohetkellä halki.

Tuntus, että noitten autojen kanssa ois ostajan markkinat nyt. Nettiautossa on näkyvillä aika hyvä otos hintapyyntejä, joten sieltä vähän suuruusluokkaa tarjouksen mietiskelyyn.
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Tuli juuri ostettua 218000km ajettu S 350 td -94. Uskoisin että asiallisella ajolla pitäis kestää koneenkin. Jotenkin tuntuis että tuskin mersun tehdas ihan paskaa konetta tekee sarjana noin kymmenen vuotta vai mikäs se nyt sen elinkaari olikaan...W126:n nokallahan se näki päivänvalon...
Mahtava pelihän se on W140 ajaa kun on paikat kunnossa.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

s350 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Uteliaisuus aina vaivaa.Mitä maksoit tuosta omastas?
Katselin saksan sivuilta myös tarjontaa.Näyttäis sielläkin olevan tarjolla
näitä aika hyvin.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

No se on taas ostajan ja myyjän välinen asia. :D
Ne saksan halvimmat kannattaa unohtaa. Osa niistä on tosi huonosti pidettyjä.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

350 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Aika vähän noita s-malleja on yleensä ottaen tarjolla.Vähän tekis mieli kyseistä mallia,mutta täytys saada vielä enemmän käyttäjien kokemuksia.

Monia on sanonut pelkkää huonoa,mutta onko asia kuitenkaan niin?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

s350 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Terve w111 !


Itsellä kans olis tuollainen 94 malli kiikarissa.Ajettu tai mittariin jätetty 240tkm.Vähän himotuttais,mutta hieman tuli kammoa noista keskusteluista.Eikö muka kone kestä?

Auto tuotu aikoinaan belgiasta.Historiasta ei siis oikein paljoa tietoa.
Mitä olis sellaisia tarkastettavia kohteita?Täytyykö heti tarkastaa,ettei öljyt/vedet ole sekaisin?Entä muuta?Onko automaatti yleensä pomminvarma?
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ei oo vielä kokemusta kun muutema viikko. Hienosti on pelannu.Rouheeta kyytiä..
"Rehtijii" kai se osais sanoa miten sillä kesti pumputettuna tuo kone.

Kannen tiivistehän se on se heikko kohta mikä noista pettää.
Itse en oikein usko noihin kiertokangen vääntymisiin.Kyllä sillon on ollut jotain ylimääräistä sylinterissä esim, nestettä.
Sprinterin 2.3 601 mottihan on samoilla sylinteri mitoilla/iskulla.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W111 kirjoitti:Ei oo vielä kokemusta kun muutema viikko. Hienosti on pelannu.Rouheeta kyytiä..
"Rehtijii" kai se osais sanoa miten sillä kesti pumputettuna tuo kone.

Kannen tiivistehän se on se heikko kohta mikä noista pettää.
Itse en oikein usko noihin kiertokangen vääntymisiin.Kyllä sillon on ollut jotain ylimääräistä sylinterissä esim, nestettä.
Sprinterin 2.3 601 mottihan on samoilla sylinteri mitoilla/iskulla.
Rehtijiihän vaihtoi autoonsa OM606:n. Kaiketi tuossa 350:ssä on samat lämpöongelmat kuin OM603.96:ssakin eli normi-300 turbodieselissä. Tuskin iskutilavuutta kasvattamalla nestekiertoja on saatu parannettua...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Eiköhän se kuuma paineinen öljy pehmitä pikkuhiljaa kannentiivisteen hajalle siitä kohti mistä öljykanava lähtee nokka-akselille ja painimille lohkon etuosassa. Ainakin Sprinterin 208D -98 tiivistettä tarkastellessa tuhoutuminen oli alkanut liekkirenkaan ulkopuolelta. Ensin alkoi venttiilin painimet kilkattamaan matalilla kierroksilla, koska öljyn paine karkasi osittain jakopäähan. Myöhemmin sitten liekkirenkaan hajottua rupes öljyä tulemaan tyhjäkäynnillä myös ykkös sylinteriin.
Ja lämpö ongelmia ei ollut koskaan.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W111 kirjoitti:Sprinterin 2.3 601 mottihan on samoilla sylinteri mitoilla/iskulla.
Samaten OM602 2.9

Joka tuntuu olevan myös melko luja moottori. :D
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Osta vaan

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Itsellä on ollut nyt kesästä asti 350 diesel ja kyllä se ihan hyvin on toiminut, nyt sillä ajettu 240tkm. En tosin ole ajanut sillä vielä kuin vähän reilut kakskyt tonnia itse mutta oli se ihan hyvä ostos. Polttoainetta kuluu reippaassa ajossa 10l/100km, siihen on syytä varautua ja jos renkaissa ei pidä hieman ylipainetta niin ainakin mun auto kuluttaa molempia reunoja renkaista. Edelliset 450tkm ajoin 124:lla eli lähinnä siihen itse vertaan autoa. Kannattaa ostaa sellainen missä on jousituksen tasonsäätö, se puuttuu mun autosta ja ainakin kärryn vedossa kaipaisi hieman lisää "tukevuutta" perään. Pieni kärry ei tietenkään haittaa ton painoisen auton perässä mutta autotraileri kaipaisi jäykempää alustaa. Muutenkin alusta on huomattavasti "amerikkalaisempi" kuin 124:ssa.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

s350 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Terve pekkak!

Vähän tuollainen auto himotuttais.Olis jo oivallinen veturi 1500kg veneen
kiskontaan.Vähän vaan arveluttaa......
Mitä muuten maksaisit ; tarjolla pari ehdokasta 303tkm ajettu
vm-96 siisti,mutta omistajia ollut useampi.Vähän askarruttaa.Sitten 240tkm ajettu vm-94.Tämäkin tuontiauto,historiaa ei paljon ole.
Muuten siisti.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Vaikee sanoa

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Hinnatahan on aina vaikea sanoa. Saksassa löytyy vastaavia muutamasta tonnista 15 t€. Itse maksoin Saksassa 11000 ja veroihin meni vajaa 6000 eli laskin sen maksaneet mulle noin 18500 kilvissa ja itse haettuna, on muuten sama hinta, minkä arvelivat verotusarvoksi.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ei kai se ole edes kansi, joka 3,5 l koneessa on huonona vaan "yliporaus" tekee muita ongelmia.
JOstain kielinee se, että G-mallissa GD350:n hinnat tuntuvat olevan selvästi maltillisempia kuin kolmilitraisilla koneilla varustetussa.

Jos ja kun mahdollisuuksia koneen laittamiseen on, niin mikä jottei. Käyttöominaisuuksiltaan mylly varmaankin on aivan mukava.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

No samoilla mitoilla on sylinterit turbovitossa ja 2.3 litrasessa sprinterissä. samaa tahtia menee kannentiivisteitä noissakin,vaikka ei oteta tehojakaan. Joten ei iso ongelma. Onhan noilla ajettu paljon ilman remonttejakin..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W111 kirjoitti:No samoilla mitoilla on sylinterit turbovitossa ja 2.3 litrasessa sprinterissä. samaa tahtia menee kannentiivisteitä noissakin,vaikka ei oteta tehojakaan. Joten ei iso ongelma. Onhan noilla ajettu paljon ilman remonttejakin..
Samaten 2.9:ssä
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: S350 turbodiesel

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Petromax kirjoitti:Tuollainen peli olis tarjolla.Automaatti.Ajettu 300tkm tuotu käytettynä maahan.vm.96 Näyttää olevan lähes kaikki sähköherkut kattoluukkua myöten.
Mitä tuolaisesta kannattais tarjota vai kannattaako kiertää kaukaa?
Jotkut noita 350 kehuu,toiset moittii.

vm.1995 12000 euroa suomeen tuotuna aj.103000 virheetön +verot 5000-6000
Tullin verotusarvo vm.95 ja vm.96 kaksi päätöstä 17200 ja 17700euroa
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
hitsari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 18.11.2007 20:07

Viesti Kirjoittaja hitsari »

...
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

s350

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Aika vähän on noita suomessa tarjolla.Hinnat liikkuvat 13000-18000
vuosimallista ja kilsoista riippuen.


Kerrotaampa vielä muillekin.Lähetin kysymyksiä yhdelle jäsenelle.

Kävin koeajamassa vm.96 mallista autoa.Kilsoja oli tai jätetty 303tkm
Auto oli autoliikkeen pihassa ja kukaan ei ilmeisesti ollut lähipäivinä ajanut.
Lähdin kokeilemaan.Ensi vaikutelma oli aika "ylellinen",tähysteltiin pitkän nokan takaa.Kierrokset lähti alhaalta,vaikkakin normaalia.

Ajoin hakemalla monttuihin.Vähän huomas,että jossain olis kolahtanut.Ehkä oikea etu tai oikea takapuoli.
Pieni matka oli "isolle tielle".Kun sinne asti pääsin,ajattelin polkaista.
En nyt kuitenkaan painanut lutua pohjaan,niinkuin luulette.Hain nopeudeksi 80km/h ja laitoin tempomatin päälle.Tempo meni päälle,mutta eteenpäin kulkiessa auto ikäänkuin aina nyökkäs.Pientä nykimistä tunsi ihan penkkiin asti.Päästikö mahdollisesti tempo ja heti korjas virheen?Vai vieläkin pahempaa,luistiko laatikko?Onko näissä -96 malleissa jo sähkölaatikko?
Pienen ajomatkan jälkeen käännyin risteykseen ja tutkin autoa muuten.Konehuone näytti suhteellisen siistiltä.Rekisteriotetta tutkiessa selvisi myös muuta.Maininta edellisestä rekisteristä.Onkohan joskus mällätty kunnolla?Auto on kai tuontivehje.
Muutakin pientä.Sähkölaseista kaksi epäkunnossa.Toinen takalasi ei toiminut ollenkaan,kuskin lasi laski vain puoleenväliin.
Lähes kaikki merkkivalot pimeinä mittarista sekä muualtakin.Eikös tarkka käyttäjä vaihda rikkeimet ehjiin?

Koeajon jälkeen juttelin krakakaulaisen myyjän kanssa.Hänen mukaansa huoltomiehet olivat auton ajaneet.Lisäksi autoa oli käynyt katsomassa kai kokenut mb asiantuntija.
Oli miten oli,mutta aika lupaavalta näytti...... :twisted:
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: s350

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Petromax kirjoitti: Muutakin pientä.Sähkölaseista kaksi epäkunnossa.Toinen takalasi ei toiminut ollenkaan,kuskin lasi laski vain puoleenväliin.
Lähes kaikki merkkivalot pimeinä mittarista sekä muualtakin.Eikös tarkka käyttäjä vaihda rikkeimet ehjiin?

Koeajon jälkeen juttelin krakakaulaisen myyjän kanssa.Hänen mukaansa huoltomiehet olivat auton ajaneet.Lisäksi autoa oli käynyt katsomassa kai kokenut mb asiantuntija.
Oli miten oli,mutta aika lupaavalta näytti...... :twisted:
Saisko tämänhetkiseltä myyjältä yhteystietoa aiempiin omistajiin?
Ei lie syytä luottaa myyjään suoraan, jos tehdyt rempat voi varmentaa aiemmilta käyttäjiltä. Tuo "huoltomiehet on ajaneet" on taas osastolta "siinä paikkeilla". Kai sitä iso mersu kuin iso mersu tuntuu hyvältä, jos ne koeajaa perjantain ratoksi kaffelle paikalliselle Teboilille ja takaisin.

...mikä ei taas tarkoita loppupeleissä mitään: kerrankos sitä hyvin pidetystä autosta sähköikkuna hyytyy kesken kaiken :idea:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

s350

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Kyllä sitä edellisistä omistajista tietoa sai,tosin aika nihkeästi.Tämäkin kuvaa sitä,että olisko kiertopalkinto.
Soitto vanhoille omistajille voi auttaa tai sitten ei.En minäkään välttämättä vikoja kertoisi,jos omalle kohdalle olis jokin ma yksilö osunut.
Tietysti jotain aina selviää,kun tekee yhteenvedon monen kertomista.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
peikko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 22.11.2007 18:22

Viesti Kirjoittaja peikko »

Kyllä autossa kokonaisuus ratkaisee, oli se Mersu tai muu.

Jopa "S" Mersussa voi olla vikoja, vaikka pienet viat eivät mahtavaa ajettavuutta ja muita ominaisuuksia haittaa.
Kun nyt puheenaolevasta autosta puhutaan, on se Mersun sarjassa " lippulaiva " sanoo kuka mitä tahansa. Mersuja olen ajanut monenlaisia, mutta kyllä 10-vuotta vanhanakin auto antaa sellaista kyytiä ettei paremmasta väliä.
Ainakin hydraulisella tasonsäädöllä oleva versio.
Tietysti Mersuja on muussa hintaluokassa paljon parempiakin.
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Osta se tuontiauto

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Tuontiauto noilla tiedoilla kuullostaa aika hyvältä vaihtoehdolta, jos tiedot pitävät paikkansa. Valmistenumeron perusteella sitä voi hieman tutkailla Venäjän sivuilta ja kyllä niissä Saksankin Mersuissa huoltokirjaa kannataa kysellä. Auto on kuitenkin sen verran kallis laittaa kaikkine hienouksineen, että osta kerralla niin kunnossaoleva ja hyvä kun rahat vaan mitenkään riittävät.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1502
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

s350

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Eilen sain vastauksen kysymääni.Edellinen omistaja lähetti sähköpostia.
Oleelliset asiat vain jäivät puuttumaan.Jotain pieniä vikoja kuulemma oli ollut,mutta ne kai on jo autoliike korjannut.Ei selvinnyt vain mitä.
Vastaus oli kyllä mersun koneilla ajetaan....
Niin,kyllä olen sitä mieltä,että auto aina maksaa.Huonoa ei kannata ottaa,jos hyviäkin on tarjolla.5000 euroa on pieni raha,jos auto on kunnossa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
blower
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 17.11.2007 08:46

s 350

Viesti Kirjoittaja blower »

Omassa ässän mittarissa on n. 660 000 km. Konetta ei ole vaihdettu tai korjattu.......? Moottorin ääni kylmänä on melkoista rahinaa ja raksutusta, kuumana ihan OK. Kulutus 8.4l / 100km ja öljyä n. puoli litraa 6tkm. Kesällä olin Alpeilla ja Italiassa, lämpöä parhaimmillaan 43 astetta, ylämäkiä ...jyrkkiä ja loputtoman pitkiä...lämmöt punaisen rajoilla...auto täyteen lastattu.....toimi moitteettomasti... matkustajat valittivat että autossa on kylmä.....että sillai ! Terveisin -96 350 tdt
Vastaa Viestiin