
Missä tuon vesicoolerin neste jäähdytetään?
Mitkä on dumpin edut hukkaporttiin verrattuna tässä tapauksessa? (eikö ahdin ota aikatavalla kierroksia, kun puhallinpuolen vastus vähenee?)
Vesi kiertää kahdella sähköpumpulla ja jäähtyy omassa kennossa keulalla.paloviita kirjoitti:Virkistävää lukea, että täällä turbo-puolella on vaihteeksi tehty jotain vähän uudella konseptilla![]()
Missä tuon vesicoolerin neste jäähdytetään?
Mitkä on dumpin edut hukkaporttiin verrattuna tässä tapauksessa? (eikö ahdin ota aikatavalla kierroksia, kun puhallinpuolen vastus vähenee?)
voisitko vähän kertoa noista kapeakantisen lämpöongelmien ratkaisuista, niitä nimittäin vähän väliä tarvis..norsu kirjoitti: Lämpöongelmat on tuon kapeekantisen perustauteja, mutta niihin on selkeet ratkaisut olemassa. En pidä edes vaikeana.
Mielenkiinto heräsi myös täällä.dansku kirjoitti:voisitko vähän kertoa noista kapeakantisen lämpöongelmien ratkaisuista, niitä nimittäin vähän väliä tarvis..norsu kirjoitti: Lämpöongelmat on tuon kapeekantisen perustauteja, mutta niihin on selkeet ratkaisut olemassa. En pidä edes vaikeana.
Joo, itsekkin ihailen tuon käyrän jyrkkää nousua. Ei puhettakaan ns. "exponentiallisesti" nousevasta käyrästä, joka on kovin tavallinen isoilla ahtimilla, vaan vääntö nousee pystysuoraan kuten pienenmissäkin VNT-kikkareissa. Itse odotin noin ison ahtimen massahitauden vaikuttavan enemmän.tuikku kirjoitti:.
Hienot on käyrät.
VNT-ahtimella ne saa kyllä nätin muotoiseksi.
Onkos tuossa nyt eniten tehoa, mitä VNT-ahtimella on otettu ?
Siisti on konehuonekkin.
Klemmarit näyttää jotenkin rimpuloilta nuille paineille.
Aikamiespoikakin vaan mersukauppaan.
Saisit maistella "omaa lääkettäsi" pellin alla.
tuikku kirjoitti:.
Hienot on käyrät.
VNT-ahtimella ne saa kyllä nätin muotoiseksi.
Onkos tuossa nyt eniten tehoa, mitä VNT-ahtimella on otettu ?
Petehrillä on vastaavat systeemit kuin itselläni, mutta tuossa toisessa ei ole vielä mitään ja siinä lämpö onkin tullut probleemaksi. Petehrin auton lämmöistä ei vielä tiedä enenpää, kun se ei saa mitään aikaiseksi.veskola kirjoitti:ja sitten taas aiheeseen, Onko Petrillä tehtynä ne lämpöongelmien poistimet, mitä ne sitten onkaan. Jos on niin täytynee tulla käymään tässä talven mittaan vähän katselemaan rojekteja![]()
On ne molemmat guruja, käykääs joskus katsomassa noita autoja livenä![]()
norsu tulikin muuten kerran vastaan Loimaalla kun olin Petriltä tulossa, ihmettelin kun alkoi kuulua sellainen suihkukoneen ääni, sitten näkyi valtava siipi ja lopulta tuli pakettiauto vastaanviuuuuh ja ihan normivauhdissa.
(vaikken minä ole vielä kokenut / kuullut mistään lämpöongelmista,)
Joo, nyt on ensikerran sen näköisiä käyriä, tietty paloviidan auton lisäksi, että noita kateellisena katselee.Petehri kirjoitti:tuikku kirjoitti:.
Hienot on käyrät.
VNT-ahtimella ne saa kyllä nätin muotoiseksi.
Onkos tuossa nyt eniten tehoa, mitä VNT-ahtimella on otettu ?
No eipä taida suomessa tehokkaampaa tällähetkellä olla. Ja tuskin tehokkaampia on lähiaikoina tulossakaan. Katsotaan nyt ensikesänä miten noilla väännöillä tekniikka pysyy kasassa ja lisätään sitten syöttöä jos resepti vaikuttaa luotettavalta.
Eiköhän ne sillä putoo, kun saadaan moottorin läpi meneen ilmaa kunnolla, tosin siten että pakopaineet ovat alhaisetTimo L. kirjoitti:Mielenkiinto heräsi myös täällä.dansku kirjoitti:voisitko vähän kertoa noista kapeakantisen lämpöongelmien ratkaisuista, niitä nimittäin vähän väliä tarvis..norsu kirjoitti: Lämpöongelmat on tuon kapeekantisen perustauteja, mutta niihin on selkeet ratkaisut olemassa. En pidä edes vaikeana.
Muistelin toissakesänä nähneeni tavallisella turbolla 810nm/3500 r/min, tosin täytyy mainita et oli 4-venttiilimoottori sekä myös mersun automaatilla.Petehri kirjoitti:tuikku kirjoitti:.
Hienot on käyrät.
VNT-ahtimella ne saa kyllä nätin muotoiseksi.
Onkos tuossa nyt eniten tehoa, mitä VNT-ahtimella on otettu ?
Turbo-eemeli kirjoitti:Muistelin toissakesänä nähneeni tavallisella turbolla 810nm/3500 r/min, tosin täytyy mainita et oli 4-venttiilimoottori sekä myös mersun automaatilla.
Nuo on tietysti ne oleellisimmat asiat kunnollisen oljyn-, ilman- ja veden lauhduttamisen lisäksi.Turbo-eemeli kirjoitti:Eiköhän ne sillä putoo, kun saadaan moottorin läpi meneen ilmaa kunnolla, tosin siten että pakopaineet ovat alhaisetAuttoikohan yhtään
http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.phpHieman epäilen tuota vääntöä. Toki tuon verran saa pihalle, mutta tuskin "normaaliahtimella" vielä 3500 kierroksella. Olisi mielenkiintoista nähdä lappu tuosta jos lukema pitää paikkansa.
DSL kirjoitti:http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php
Juu auto on eri ja lappu on 3 vuotta vanha. Oikeen ku muistelen niin oli kytkimen vuoksi vajaat syötöt ja kierrokset oli rajattu pumpulta melko alas tuona kesänä.Näyttäisi olevan 756Nm 3500kierroksella ja eikös tuo ollut kovalla laatikolla.
Turbo-Eemeli puhui jostain missä olisi 810Nm ja mersun automaatti.
ettei vain olisi siitä jorman tekemästä hopiasta c-kopasta otettu tuo 810Nm, sellaisia ainakin tuo yks naapurinkunnan superturboilijaPetehri kirjoitti:DSL kirjoitti:http://www.teamrwd.com/dieselboost/300_24.php
Näyttäisi olevan 756Nm 3500kierroksella ja eikös tuo ollut kovalla laatikolla.
Turbo-Eemeli puhui jostain missä olisi 810Nm ja mersun automaatti.
Taitaapa olla ihan Kalajoen maisemissa tunattu kampetenavatähti300 kirjoitti:ettei vain olisi siitä jorman tekemästä hopiasta c-kopasta otettu tuo 810Nm, sellaisia ainakin tuo yks naapurinkunnan superturboilijakertoi.