Ensimmäistä mersua hankkimassa,ostettu ja kysymyksiä taas!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Ensimmäistä mersua hankkimassa,ostettu ja kysymyksiä taas!

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Tervehdys tänne mersumiesten, ja -naisten mekkaan.

Näillä näkymin liityn mersumiesten kirjavaan joukkoon, mutta askarruttaa muutama asia.
Ja mietityttää nuo kilometrit, että olenko ostamassa loppuuajettua pommia vaiko takuuvarmaa ikiliikkujaa jollaista olen hakemassa?

Jos saisin hiukan tietoja kys.mallin tyyppivioista ja ominaisuuksista, olisin kiitollinen :)

Kiitos jo etukäteen.

T:Mikko

P.S:Mitä mallisarjaa auto on, tarkoitan näitä wXXX sarjan autoja.
Viimeksi muokannut MikkoS, Ma 29.10.2007 22:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
VLy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 16.03.2006 23:31
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja VLy »

toi on w201. jos kunto on hyvä niin ei noita kilometrejä kannata niin tuijottaa.. hintakin tuntus olevan ihan kohillaan(siis mun mielestä). itse ajelen 190:llä mut bensa koneella ja olen autosta pitänyt, hyviä ajaa ikäisikseen..
ex: w201 -91
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kannattaa ihan surutta kysyä omistajalta että mitä on autoon tehty kun noin paljon on kilometrejä. Yleisilme muutenkin kertoo aika paljon enemmän kuin kilometrit. Oma 190E on mittarin mukaan vajaa 400tkm ajettu ja moottori on kuitenkin jo vaihdettu alle 200tkm ajettuun. Kerran jo kokonaan maalattukin uudelleen. Laakereita ja niveliä. Jouset katkeile jokatoinen vuosi, ne o kulutustavaraa. Alustan ruosteet on legendaarisia, isojakin yllätyksiä voi olla piilossa. Muutama kuva mistä kannattaa tarkistaa niitä.

Itel on siis bensa niin en itse dieselin juttuihin osaa sanoa. Mun mielestä kyllä 2200€ on liikaa. Taino jos kone on jo rempatu jne niin eihän se sitten ole.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

kyllähän sillä tasaiset kyydit saa jos on nivelet ja puslat kunnossa :)
jos auto on huollettu ajallaan, niin ei nuo kilometrit vielä pahalta tunnu..
ikiliikkujaa et tule ikinä löytämäänkään, mutta tuo saattaa olla lähellä :lol:
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kannattaa varmistaa onko tuo mallia 1988 vai tehty ennen vuotta 1985; ennen 1985 valmistetuissa tuulilasinpyyhin lepää tuolla oikealla kuten tuossakin. Tällainen vain iski silmään...

Edellähän olikin jo mainittu mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Eritoten takapyörän tuennan nivelet ja ruoste. Jos auto muljuaa ajettaessa melko varmasti takapään nivelet ja puslat eli tukivarret (10) ovat vaihtokunnossa. Osat n. 200-300 euroa.

Itse suosittelisin 9/88 lähtien valmistettua facelift-versiota, ns. muovikylkeä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Kiitoksia vastauksista.

Autolla on ollut yhteensä 7 omistajaa, mikä ei mielestäni ole hirmuisesti.Onhan kysessä kuitenkin kohta 20 vuotta vanha auto, mutta hiukan epäilyttää kun nykyinen omistaja on rekisteröinyt auton omiin nimiinsä vasta kuukausi sitten, ja nyt jo myymässä?

Ajoneuvohallinnon mukaan auto on rekisteröity toukokuussa 1988, ja ensimmäinen omistaja on pitänyt autoa vuoteen 2001 saakka,joten nyt on tullut 6 eri omistajaa 6 vuoden aikana.Ettei olisi ns. kiertopalkinto kyseessä?

Näin etukäteen jo kysyn, onko mahdollista/vaikeaa vaihtaa kys. autoon kierroslukumittarilla varustettua mittaristoa?
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

MikkoS kirjoitti: Näin etukäteen jo kysyn, onko mahdollista/vaikeaa vaihtaa kys. autoon kierroslukumittarilla varustettua mittaristoa?
Ei pitäisi olla :roll: Ainakin w124 tuon laitto käy leikiten. Jos vain jostain löydät alkuperäisen dieselin jengamittarin niin pitäisi mennä heittämällä. En nyt ihan 100 varma ole tuosta 190 mutta w124 se onnistui näin http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ttari+w124
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Jännitys tiivistyy,auton pitäisi näillä näkymin tulla minulle perjantaina...
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Ei muuta ku kuvia nettiin että päästään ihmettelemään (edes jotain tekemistä viikonlopuksi). Ja onnea uudelle autolle näin etukäteen.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

sundiz kirjoitti:Ei muuta ku kuvia nettiin että päästään ihmettelemään (edes jotain tekemistä viikonlopuksi). Ja onnea uudelle autolle näin etukäteen.
Kiitoksia vain, laittelen kuvia vaikka lauantaina kunhan saan ensiksi kunnon pesun+vahauksen uudelle tulokkaalle tehtyä 8)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

MikkoS kirjoitti:Ajoneuvohallinnon mukaan auto on rekisteröity toukokuussa 1988, ja ensimmäinen omistaja on pitänyt autoa vuoteen 2001 saakka,joten nyt on tullut 6 eri omistajaa 6 vuoden aikana.Ettei olisi ns. kiertopalkinto kyseessä?
Yleensä noin tapahtuu kun auto ei mene katsastuksesta läpi ja se annetaan vaihdossa jonnekin. Auto kiertää hetken kädestä käteen kunnes joku tarttuu hitsauskoneeseen ja laittaa sen "jotenkin" kuntoon ja edelleen myyntiin.

Mulla taitaa olla 17 otetta ja vieläpä molemmissa autoissa, tosin en ihan tarkkaan muista mutta reilusti yli 10.

joskus löytää tälläsiä:
Kuva
(Nostopisteen, kumitutin, takana)

Kuva
(Tunkin reikää on korjattu, kuvassa kumi on pois)

Kuva
(Tunkin reikä on korjattu pakkelilla, tai oikeastaan massalla)

Kuva

mutta kaikenhan saa sitten korjattua, nämä kun on vielä autoja
Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Viesti Kirjoittaja geoman »

Katsele enemmän autoja. Kun puhutaan Mersujen laadusta on W124 parempi auto kuin W201, teinitähti ei ole mersujen parhaita.

4'000-6'000 eurolla löydät käyttökelpoisia autoja: Audi, BMW ja MB (hyvä korisia jälkituontiauoja).

Huonokorista ja huonokuntoista autoa ei kannata ostaa - ole mieluummin ilman ja säästä ja tutustu uusiin kohteisiin. Se että auto vaihtaa usein omistajaa on arveluttava asia.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

geoman kirjoitti:4'000-6'000 eurolla löydät käyttökelpoisia autoja: Audi, BMW ja MB (hyvä korisia jälkituontiauoja).
2500€ budjetilla melko hankalaksi menee ;) Ainoot järkivaihtoehdot tossa hintaluokassa, jos haluaa mukavan auton, on tenava, w124 ja lötköaudi. Toisaalta jos ei mukavuutta kaivata, niin saishan sillä 8 vuotta uudemman, loppuun ajetun Golf/Vento/Toledo tdi:n.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Kiitoksia vain.Auto on jo matkalla, ja haen sen huomenaamuna Helsingistä, joten kaupat on jo tehty,hintaa autolle tuli mielestäni kohtuulliset 1500€.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hyvin tingattu!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

MikkoS kirjoitti:Kiitoksia vain.Auto on jo matkalla, ja haen sen huomenaamuna Helsingistä, joten kaupat on jo tehty,hintaa autolle tuli mielestäni kohtuulliset 1500€.
Tervetuloa joukkoon!
Vaikka olisi vanhakin mersu, on se vain niin mukava ajaa. Samaa tuntumaa ei oikein tahdo muista merkeistä löytyä.
Rakas vaimonikin myöntää sen jo, kun pari viikkoa sitten vaihdettiin hänen volkkarinsa MB:n pikkufarkkuun.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
hedlu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 10.08.2005 17:20
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja hedlu »

Ei tuo w201 pitäisi tekniikan komponenttien osalta olla yhtään sen huonompi kuin isoveljensä. Vai onko jollain esittää eri näkemystä asiaan? Auto vaan on pienempi, kevyempi, meluisampi, sanosinko mikroautomaisempi.

Lämppärin kenno muuten voi olla yksi syy auton kiertopalkintona olemiseen, autoa saattaa luulla kylmäksi jos ei tarkene, noin oli laita omassa yksilössäni. Ja toinen syy on tietty ruosteet, joiden korjauttaminen on kallista jos ei itse pysty tekemään.

Halpaan autoon ei monikaan viitsi laittaa korjauksiin rahaa kiinni puolta ostohinnasta, vaan laitetaan auto kiertoon. Noin sitä olen itsekin tehnyt ranskisten ja japsien osalta.
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Jees,eli hain auton tänään aamulla rautatieasemalta, ja ensikilometrit on nyt ajettu.Ensituntuma autoon on yllättävän hyvä, varsinkin maantiellä kulkee hiljaisesti ja tasaisesti, paremmin kuin osasin odottaa.Ei kuulu ylimääräisiä ääniäkään, mitä nyt joku hihna vikisee niin pirusti ajossa, mikähän?

Koria täytynee korjailla sen verran, että apumiehen puoleisessa etukaaressa on hieman ruostetta, joka oli peitetty valkoisella sähköteipillä :idea:
ja samoin apparin ovessa on hiukan ruosterantuja.

Pitkä miinus tulee omituisesta keskulukituksesta, tai itseasiassa sen toimimattomuudesta.Noutaessani autoa kuljettajan ovi oli auki, ja muut ovet lukittu.Kun yritin lukita kuljettajan ovea avaimella ei tapahdu mitään, ei siis yhtään mitään.Mikähän siinäkin lienee, olisihan se mukava saada ovet lukittua/avattua.

Sisusta on aivan karmeassa kunnossa, ja kuljettajan penkki tuntuu samalta kun istuisi vanerinpalasen päällä, myöskin muuten sisusta on todella ruokottoman näköinen.Täytynee tulevana viikonloppuna tehdä omatoiminen sisä+ulkopesu, jotta saa nähdä miltä auto todellisuudessa näyttää.

Noin yleisesti olen kuitenkin tyytyväinen, en odottanutkaan saavani uutta autoa alle ja tiesin että tekemistä tulee olemaan.Kävin vielä tankkaamassa tankin täyteen naftaa, jotta saa selville kulutuksen jonka huudellaan olevan n.5-6 litran tuntumassa.

Mutta täällä tulen siis tulevaisuudessa olettamuksiani esittämään, sillä yleensä auton mukaiselle foorumille olen liittynyt. Toivottavasti täältä löytyy apua jota tulen auton kanssa varmasti tavitsemaan :wink:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ostitko sen koeajamatta :shock:

Ai niin yleensä se on moniurahihna joka vikisee, haulla löytyy syy siihen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Timo L. kirjoitti:Kannattaa varmistaa onko tuo mallia 1988 vai tehty ennen vuotta 1985; ennen 1985 valmistetuissa tuulilasinpyyhin lepää tuolla oikealla kuten tuossakin. Tällainen vain iski silmään...
Ja tuo oikealla puolella oleva sulka ei muistini mukaan työnny yläkulmiin.
Eikä ekoissa ollut keskuslukitusta (ainakaan vakiona)..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Kyllä, ostin koeajamatta. Olen toistakymmentä autoa jo ostanut joten säästäkää sananne, tiedän mitä tein :D

Auto onkin yllätykseksi vm -87 ja otettu käyttöön 23.5.1988.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

MikkoS kirjoitti:Mutta täällä tulen siis tulevaisuudessa olettamuksiani esittämään, sillä yleensä auton mukaiselle foorumille olen liittynyt. Toivottavasti täältä löytyy apua jota tulen auton kanssa varmasti tavitsemaan :wink:
Hoi! ite oon kans uutukainen mersufoorumilla ja nyt sain tekosyyn kehua foorumia. Itellä on kaikkia sakemanniautoja ja muita ns. laatuvehkeitä ja sanomattakin selvää että mersufoorumi on selvästi paras paikka kysellä niitä näitä. Ja parasta on se että tyhmiäkin kysymyksiä voi esittää pelkäämättä sitä että sut leimataan ääliöksi (tai jos niin, se pidetään omana tietona (esimerkkinä ffp-forum eli volkkariosasto, siellä memberit ja moderaattorit on suorastaan mulkkuja, ei tosin minua kohtaan ole olleet.)). Eli ymmärtämystä ja tietotaitoa täällä piisaa. Olisko nii että Mersumiehet oikeesti on herrasmiehiä ja naisia?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
hedlu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 10.08.2005 17:20
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja hedlu »

Kyllä noihin on saanut ensimmäisiinkin keskuslukitusta ja esim. 5-vaihteista manuaalia ihan tehtaan optiona tilauslistasta raksimalla.

keskuslukitus: optio 466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Olisi tarvetta ohjeisiin miten irrotetaan ratti?

P.S:Autossa ei ollut keskuslukitusta, purin kuljettajan oven ja kurkistelin sisään, ihan on tavan lukitus.Keksin myös miten muut ovet saa avattua,pitää vetää kahvasta sisäpuolelta, liekö joku Mersun oma juttu tuommoinen kun en ole ennen vastaavaan törmännyt :oops:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

MikkoS kirjoitti:liekö joku Mersun oma juttu tuommoinen kun en ole ennen vastaavaan törmännyt :oops:
Ei kyllä sitä muissakin autoissa on, Esim EuroFordeissa, Citikoissa, Pösössä ja Audeissa ainakin. Mersussa se vain on ainoa vaihtoehto -> Ei nuppia ;)

Mulla tuo töötti lähti irti kun sen vain ronskisti kampesi irti (EI Airbag). Ja sitten onkin peruskamaa, mutteri.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Muutama kysymys jälleen:

Auton perä näyttäisi matkustavan selkeästi korkeammalla kuin keula, onko normaalia?

Saako autoon vaihdettua uudemman mallisen yksilön mittaristoa, tarkoitan siis semmoista missä on mm.kierroslukumittari, ja neulat ovat täysin oranssit?

Tuon -88 mittaristo on niin ankean näköinen kun mittariston neulat ovat enemmän semmoset vaalenkeltaiset...

Kuuluisiko sisätilojen puhaltimevoimakkuuden säätimessä olla valo?Pimeällä kun tuli ajeltua,niin huomasin että ainoastaan niissä kolmessa säätönupissa palaa valo(kolmio), ja toki mittaristossa, pitäsikö muuallakin palaa?

Kiitos jo etukäteen :wink:
W201 -87 190D
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

MikkoS kirjoitti:Olisi tarvetta ohjeisiin miten irrotetaan ratti?
Jos ei ole airbagia niin kampeat meisselillä ratista mersulogon pois jonka alta paljastuu 10mm kuusiokolopultti. Pyörittelet sen irti (saattaa olla tiukassa) ja ratti lähtee vetämällä irti. Kahden minuutin homma.
MikkoS kirjoitti:Auton perä näyttäisi matkustavan selkeästi korkeammalla kuin keula, onko normaalia?
Edessä voi olla madallusjouset tai sitten ovat vanhuuttaan kuoleutuneet. Tai sitten jousien päällä olevia kumeja on muuteltu, niitä on muistaakseni neljää eri kokoa.
Saako autoon vaihdettua uudemman mallisen yksilön mittaristoa, tarkoitan siis semmoista missä on mm.kierroslukumittari, ja neulat ovat täysin oranssit?
Saahan sen vaihdettua, mutta voihan ne vaikka maalata ne neulat.

Kuuluisiko sisätilojen puhaltimevoimakkuuden säätimessä olla valo?Pimeällä kun tuli ajeltua,niin huomasin että ainoastaan niissä kolmessa säätönupissa palaa valo(kolmio), ja toki mittaristossa, pitäsikö muuallakin palaa?
Kaikissa keskikonsolin säätimissä kuuluu palaa valo.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Kiitokset.Tuosta mittaristosta vielä, käykö uudempi mittaristo paikalleen ns.päittäin?
W201 -87 190D
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Nyt olisi mittaria tarjolla, tarviisi vain tietää onko tuossa omassa kulkineessa nopeusmittarin vaijeri ihan normi vai onko sähköinen nopeusmittari?
W201 -87 190D
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

MikkoS kirjoitti:Nyt olisi mittaria tarjolla, tarviisi vain tietää onko tuossa omassa kulkineessa nopeusmittarin vaijeri ihan normi vai onko sähköinen nopeusmittari?
Kaikissa w201:ssa vaijerilla nopeusmittari.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vastaa Viestiin