Sprinter 316CDI boxi viritystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
timpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 23.03.2004 21:51

Sprinter 316CDI boxi viritystä

Viesti Kirjoittaja timpe »

Tuli taannoin hommattua kaverin kautta tuollainen HPI:n säädettävä
ns. "viriboxi". Nyt kun välikaapelin saatuani innoissani rupesin karttaa säätelemään pikkuhiljaa kovemmaksi ja kovemmaksi tuli viimeinkin
vikatila vastaan. Vikatila tulee varsinkin suurella vaihteella pienestä vauhdista vedättäessä. Johtuen ilmeisesti suhteellisen paljon rajummasta alasyötöstä.
Kysymys kuuluukin: mitä anturia pitäisi huijata, että tuosta pääsisi eteenpäin. Tuntuisi tuolla olevan vielä kuitenkin löylyä jäljellä.
Ilmamassamittariahan tuossa ei ole. Vain, Ilmeisesti, Ylipainesuoja sekä imulämpötilan tunnistin.

Ja on se oikea lastutus paras, tiedetään... :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se on määränsä, mitä vakisuuttimesta tavaraa tulee.
Ei se "lisähuijaamisella" lisi siitä yhtään.
Eikä se moottori toimi huijaamalla oikein.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
timpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 23.03.2004 21:51

Viesti Kirjoittaja timpe »

Elikkästä puhallustehoa isommaksi jos tuosta meinaapi lissää saaha.. :?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, en tarkoittanut sitä.

Jos sinä olet jo huijannut niiden vakioiden ruiskutussuuttimien ruiskutusannoksen niin suureksi, kuin mahdollista, niin ei se enää lisäänny, kun se ole mahdollista.

Teho lisääntyy vaan, jos ruiskutusannos lisääntyy, tai palaminen tehostuu.

Vikatila johtuu nyt sitten liian suuresta ahtopiikistä varmaankin.
Lisäahtaminen vaan pahentaa vakioahtimen ahdinkoa.

En oikein suosittele jatkamaan, ennenkuin saat mittareita, joilla voit mitata ahto- ja pakopaineen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin