Onko mahdollista tehdä C124 dieseliksi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

veskola kirjoitti:En mä tajua tuota mutta olkoon...
Laki koskee 1.1.1992 jälkeen rekisteröityjä, eli sille o iha sama mitä siinä paperis lukee, laki ei niitä kuitenkaan velvoita.

(Täällä ahvenanmaalla on vielä sekaisempi pakka, täällä laki koski viime tammikuuhun asti 1.1.1994 ja uudempia, nyt on samat säännöt kun mantereellakin) ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Ei taida tähän asiaa tulla varmuutta... Eli en vielä osta rojektimoottoria :roll:
Think Locally, Fuck Globally
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Tänään kävin oman 300ce -90 ei vähäpäästöisen muutoskatsastamassa 300 24v turbo dieseliksi. Tämä oli katiton malli eli heppoja sai olla 188 ennenkun verrataan seuraavaksi tehokkaampaan moottoriin joka olisi tässä tapauksessa ollut coupen 220 heppanen bensamalli. Tietenkin tämä tehohomma vaan sillon kun esim. vaihtaa turbon. Homma hoitui ylivieskan katsastusasemalla ilman mitään ihmeellisyyksiä ja katsastusmies oli todella asiallinen.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Eli siis hommaamaan konetta! Mikäs se nyt sit olis hyvä...
Think Locally, Fuck Globally
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Eiköhän se om606 8)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

hcmato kirjoitti:Tänään kävin oman 300ce -90 ei vähäpäästöisen muutoskatsastamassa 300 24v turbo dieseliksi.
Tämän minä ymmärrän oikein hyvin. (Nin ja onnea hyvästä yhdistelmästä)

Se minä en ymmärrä kun jotkut sanovat, että vähäpäästöisen bensa coupen, vaikkapa vuosimallia 90 voi muuttaa dieseliksi. Eihän voi, eihän, sanokaa nyt ettei voi ?

Sitäkään en ymmärrä kun joku väittää että vähäpäästöiseen coupen koriin voi laittaa vähäpäästöisen dieselin, kun ne eivät sitä tahdo hyväksyä. Sanovat että päästöt w124 korissa on aivan erit kuin coupen korissa, ja lässyn lässyn, eli näitä miinoja kannattaa välttää

Kertokaapas jotkus bensa-autojen tuntijat vielä paljonko niitä vähäpääsöisiä coupeja on haarukassa 87...91 ja mill perusteella jotkus ovat ja jotkut eivät ole. Oliko niillä myyntihinnassa eroa aikoinaan, eli verohelpotusta vähäpäästöisellä tai kaliimpi tehtaanhinta tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Ei niitä vähäpäästöisiä coupeja aivan kaikki ole ja vielä kun yhdistää siihen asd lukon niin saa jo vähän katella. Omalla kohdalla rakentelin koneen ensin ja etin ajan kanssa korin joka viikon ajelun jälkeen joutui sydämen vaihtoon. Minusta vähäpäästöiseen autoon saa vaihtaa vähäpäästöisen koneen mutta sitä turboa ja välijäähyä ei saa muklata. Tähän vois joku kuiten varmuuden kysellä.
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

124

Viesti Kirjoittaja j.a »

yhtään mainostamatta olis myynnis 300ce -88 EI VÄHÄPÄÄSTÖINEN :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Veskola olen sun kanssa samaa mieltä ja homma on juuri niin kuin sanot. Eli jos joku uuvatti on katsastanut vaikka vm 89. 300 12v coupensa vähäpäästöiseksi niin siihen ei saa vaihtaa esim.om606 konetta ja jos sen uuvaatin naapurilla on taas vm 89. 300 12v coupe joka on EI vähäpäästöinen niin se saa vaihtaa siihen vaikka vm 08. 320cdi koneen 8)
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
tapiois
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 29.04.2006 22:17
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja tapiois »

Juu toi coupe ei ole vähäpäästöinen siinä on vaan katalysaattori ja jos auto ei ole vähäpäästöinen niin katin voi heittää pois ja katsastuksessa ei tule ongelmia. Tuo moottori oli -87 300 TDT:stä ei ole pakokaaasun takaisinkierrätyksiä eikä muutakaan turhaa roinaa moottorin ympärillä.
Katsastuksessa punnittiin vaan että ei mene etuakselipainot yli ja tulostettiin uudet paperit prosentteja tuli 15%.
MB S210 -98 300 T TD
MB S124 -87 300 TD(T)
Ex.Crysler Grand Voyager 2.5 td
Ex. MB S124 -91 300 TDT 24v turbodiesel


[url=http://imageshack.us][img]http://img246.imageshack.us/img246/4373/dsc0199666sx2.jpg[/img][/url]
Avatar
tapiois
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 29.04.2006 22:17
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja tapiois »

Ja tämä coupe katsastettiin ylivieskassa eikä katsastuksessa ollut mitään ongelmia.

Mulla ois myynnissä toi avatar kuvan juuri katsastettu 24 tappinen turbodiesel halpaan syys hintaan 9000€
MB S210 -98 300 T TD
MB S124 -87 300 TD(T)
Ex.Crysler Grand Voyager 2.5 td
Ex. MB S124 -91 300 TDT 24v turbodiesel


[url=http://imageshack.us][img]http://img246.imageshack.us/img246/4373/dsc0199666sx2.jpg[/img][/url]
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Paljonko nousi sulla etuakselipaino ja kokonaispaino.
Avatar
tapiois
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 29.04.2006 22:17
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja tapiois »

En kyllä muista mutta etuakseli paino nousi lähelle maksimia
MB S210 -98 300 T TD
MB S124 -87 300 TD(T)
Ex.Crysler Grand Voyager 2.5 td
Ex. MB S124 -91 300 TDT 24v turbodiesel


[url=http://imageshack.us][img]http://img246.imageshack.us/img246/4373/dsc0199666sx2.jpg[/img][/url]
Vastaa Viestiin