270 cdi turbon sirinä selvinnyt

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

270 cdi turbon sirinä selvinnyt

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

No niin, ahdin on aukaistu ja vika selvillä. Turbiini puolen siivet repeytyneet :!: ja akseli sökö. Että tämmöistä tällä kertaa...
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Paljonko tuohon vaati kilometrejä mittariin?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

No aika vähän mielestäni, 212tkm. Vähän kyllä ihmetyttää moinen. epäilen vieras esineitä siellä turbossa.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Turboja vaan menee. Kulutusosia :D
diipa daapa...
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Kyllähän se niin taitaa olla, että turbot tosiaan on kulutusosia. Pitkään mietin ahtimen muokkausta. Nyt kumminkin jatketaan vielä vakiolla vnt:llä.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

jussi77 kirjoitti:No aika vähän mielestäni, 212tkm. Vähän kyllä ihmetyttää moinen. epäilen vieras esineitä siellä turbossa.
Ei ole ollut mitään vieraita osia, vaan yksi turbiinipuolen siipi repeytynyt irti joka jää turbon sisään "pyörimään" ja nokkii muut huonon kuntoon. Mitä enemmän irtopaloja pyörii, siis turbiiniakselista irronneita, sitä huonopaan kuntoon menee.

Ainoa varoittava mikä tulee ensin esille on, että turbo alkaa viheltään.

Jos ajoa jatketaan niin tuhoutuu koko turbo ja valittevasti, kun alkaa moottori käymään moottoriöljyllä myöskin suuri vaara on moottorin tuhoutuminen, varsinkin automaattilaatikolla kun ei saa moottoria sammumaan millään :!: Ryntää ja käy niin kauan kun moottoriöljyä piisaa.
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Taidanpa siis pikaisesti hoitaa sen faijan auton turbon hoitoon. Jotain vihellysta siellä on havaittavissa. Samanlaisella motilla on myös isän auto.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Vastaa Viestiin