w123:n jarrusylinteri jumissa
w123:n jarrusylinteri jumissa
oikean eturattaan toinen jarrusylinteri on jumissa eikä liiku kumpaakaan suuntaan. miten se kannatta irrottaa? uskaltaako sitä vääntää jollain kangella levyä vasten?
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Jarrut
EI missää nimessä jos niillä vielä haluaa ajaa Kyllä siinä hajoaa satula että laikka Ensin voi kokeilla otta vuorotellen jarrupalan pois javaikka vinkalla
(puristin) koettaa painaa mäntää sisälle jos menee niin joko jarrupala tai jokin kalikka väliin ettei mäntä tule ulos kun painaa mäntää ulos jarrupolkimesta siinä on hyvää olla kaksi ja jos irtoaa niin jotain liukastetta
crc kumin välistä ja pumppaa eres taisin niinkauan kun kulkee helposti mutta jollei irtoa niin satula irti ja ilmaruuvin paikalle rasvanippa ja prässillä vaseliinia sisään toinen mäntä pitää lukita vinkalla ja sitten painetta sisälle ninkauan että paukahtaa auki jos paukahtaa senjälkee toinen ja senjäkeen
uusi korjaussarja sisälle jos ne on siinä kunnossa että kannattaa laittaa
tai sitten hankkimaan toisen satulan Minultakin löytyy 4 kpl j.s.lehti
(puristin) koettaa painaa mäntää sisälle jos menee niin joko jarrupala tai jokin kalikka väliin ettei mäntä tule ulos kun painaa mäntää ulos jarrupolkimesta siinä on hyvää olla kaksi ja jos irtoaa niin jotain liukastetta
crc kumin välistä ja pumppaa eres taisin niinkauan kun kulkee helposti mutta jollei irtoa niin satula irti ja ilmaruuvin paikalle rasvanippa ja prässillä vaseliinia sisään toinen mäntä pitää lukita vinkalla ja sitten painetta sisälle ninkauan että paukahtaa auki jos paukahtaa senjälkee toinen ja senjäkeen
uusi korjaussarja sisälle jos ne on siinä kunnossa että kannattaa laittaa
tai sitten hankkimaan toisen satulan Minultakin löytyy 4 kpl j.s.lehti
Kannattaa ottaa, otat siis männät ulos. Putsaat kaikki hyvin, jos sylinterissä on syöpumää sitä voi varovasti putsata 1000 vesihiomapaperilla, ja taas hyvä puhdistus. Mäntiin uudet tiivisteet ja voitelu jarrunesteellä, sekä asennus. Uudet kumit pintaan.hannu1987 kirjoitti:juu.. huomenna korjaussarjan ostoon. pitää ottaa satula pöydälle vaihtaa siihen sisukset
Mikäli satula on huonossa kunnossa sen voi halkaista, niin sa paremmin siistittyä sisäpinnat:
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/15092007.html
Muistat vain että jarruneste irroittaa maalit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Eikös tää oo nykysinjo legendaksi laskettavaa tietoa; vaikkakin tossa remonttikuvauksessakin mainitisit että jouduit uuestaan maalaamaan satulat. Ainankaan nykyaineet ei taia läheskään niin herkästi maalia irrottaa ku "vanhat kunnon aineet".veskola kirjoitti:Muistat vain että jarruneste irroittaa maalit.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Liuottaa nämä nykyiset nesteet oiken hyvin maalia tai oikeastaan lakkaa, tule katsomaan meidän keittön pöytää jarruremontin jäljiltä jollet usko...tai no kokeileppa vaikka konepellilläsi 
Se alkuperäinen jarrusatulan maali taitaa kestää noita nesteitä, mitä sitten lieneekään.

Se alkuperäinen jarrusatulan maali taitaa kestää noita nesteitä, mitä sitten lieneekään.
Lisää tietoa: www.skg.fi