Vuotovirta C-sulakkeelta (W124)
Vuotovirta C-sulakkeelta (W124)
Onkohan kellään kokemuksia seuraavanlaisesta viasta W124:ssa: keskuslukon, takapenkkiläisten ja peräkontin valon sulakkeen (C) läpi kulkee jatkuvasti pieni vuotovirta. Vuodon aiheuttaja (ei siis syy) on jokin rele sulakekotelon takana olevassa relekotelossa (en ole vielä tutkinut mikä, näin pakkasilla ajattelin kysellä ensin vähän vinkkejä).
Kaikki sulakkeen takana olevat vehkeet kuitenkin toimivat oikein. Olisiko mahdollista, että jonkin oven lukko ei tajua olevansa auki ja siksi pitää venttiiliä ylös-asennossa jatkuvasti? En ole vielä kokeillut vuotaako virtaa ovet lukossa, mutta kertokaapas nyt, mikäli oireet kuulostavat tutulta, niin jatketaan diagnosointia.
-- Tommi
W124 250D -90 171 tkm
W123 240D -79 605 tkm
Kaikki sulakkeen takana olevat vehkeet kuitenkin toimivat oikein. Olisiko mahdollista, että jonkin oven lukko ei tajua olevansa auki ja siksi pitää venttiiliä ylös-asennossa jatkuvasti? En ole vielä kokeillut vuotaako virtaa ovet lukossa, mutta kertokaapas nyt, mikäli oireet kuulostavat tutulta, niin jatketaan diagnosointia.
-- Tommi
W124 250D -90 171 tkm
W123 240D -79 605 tkm
Re: Vuotovirta C-sulakkeelta (W124)
Laita ovet kiinni, kun mittaat... Todennäköisesti autossasi on sähkölasit ainakin edessä. Laseille on rele sulakerasiassa, joka mahdollistaa lasien käyttämisen silloin kun ovet on auki ja virta pois päältä. Tuo ominaisuus pitäisi olla kaikissa autoissa, sillä mikään ei ole turhauttavampaa, kun huomata autosta lähtiessä, että lasi jäi auki ja se ei sulkeudu muuten kun laittamalla avain virtalukkoon ja virrat päälle....Kangas kirjoitti:Onkohan kellään kokemuksia seuraavanlaisesta viasta W124:ssa: keskuslukon, takapenkkiläisten ja peräkontin valon sulakkeen (C) läpi kulkee jatkuvasti pieni vuotovirta. Vuodon aiheuttaja (ei siis syy) on jokin rele sulakekotelon takana olevassa relekotelossa (en ole vielä tutkinut mikä, näin pakkasilla ajattelin kysellä ensin vähän vinkkejä).

Lisäselvityksinä vastauksiin viitaten kerrottakoon, että radio toimii täysin jopa ilman koko C-sulaketta ja vuotovirtaan ei vaikuta kontin, eikä peräpenkin valot (kokeiltu polttimot irroitettuina). Sähkölaseja ei ole, mutta sähkökattoluukku kylläkin... Todellakin sieltä relekotelosta kuuluu naksaus, kun sulakkeen laittaa paikoilleen tai irroittaa.
Tässä kerrattain (jouluaattona) oltiin lähdössä ja auton ollessa käynnissä rapattiin laseja puhtaaksi, kun ajattelin laittaa sulakkeen paikoilleen jotta keskuslukko saadaan toimimaan (ollut kovilla pakkasilla käyntiinlähdön varmistamiseksi irti). Eivätkövät ovet lopsahtaneet sulakkeen laitettuani lukkoon ja vielä auto käynnissä ja konepeitto tukevasti suljettuna. Vaimoni ehti jo lausumaan: "nyt sitä kusessa ollaan", mutta vara-avain oli kerrankin paikallaan kotona, eikä keskikonsolissa, josta se on vähintään yhtä usein tavattu...
-- Tommi
W124 250D -90 171 tkm
W123 240D -79 605 tkm
Tässä kerrattain (jouluaattona) oltiin lähdössä ja auton ollessa käynnissä rapattiin laseja puhtaaksi, kun ajattelin laittaa sulakkeen paikoilleen jotta keskuslukko saadaan toimimaan (ollut kovilla pakkasilla käyntiinlähdön varmistamiseksi irti). Eivätkövät ovet lopsahtaneet sulakkeen laitettuani lukkoon ja vielä auto käynnissä ja konepeitto tukevasti suljettuna. Vaimoni ehti jo lausumaan: "nyt sitä kusessa ollaan", mutta vara-avain oli kerrankin paikallaan kotona, eikä keskikonsolissa, josta se on vähintään yhtä usein tavattu...
-- Tommi
W124 250D -90 171 tkm
W123 240D -79 605 tkm
Viimeksi muokannut Kangas, Ti 06.01.2004 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
c-sulake
Sama vika c-sulakkeen takana oleva rele vuotaa 0.6A. Sulakkeelta lähetee kaksi johtoa ohut : takasisävalo, tavaratilanvalo, sähköantenni, paksumpi josta menee keskuslukko, turvavyön kiristin . Rele joka on sulakerasian perällä on jotenkin yhteydessä vuotoon. Kun ottaa sulakkeen tai releen( joka on sulakerasían perällä) irti virtaa ei vuoda. Kun rele on irti sähköikkunat ei toimi ,täytyy vielä tutkia mihin muihin vaikuttaa. Itse laitoin katkaisijan c-sulakkeelta lähtevän paksumman johdon väliin ja ainoastaan keskuslukko ei toimi katkaisijan ollessa auki. Olisiko jollain vihjeitä mistä vuotoa voisi etsiä, voisiko se olla esim releen käämi joka jäisi vetämään jonkun anturin vian takia.
[quote]takaluukun valo on myös yksi vaihtoehto. Tyhjentää akun parissa vuorokaudessa, nimimerkillä kokemusta on syksyltä
mulla kävi sama homma ja akku oli menny aivan tyhjäksi
helpoin tapa korjata ainakin mun tapauksessa> säätää lukosta niin että vetää luukun tiukemmin kiinni (5 min homma).
oli niin pienestä kiinni.
mulla kävi sama homma ja akku oli menny aivan tyhjäksi

helpoin tapa korjata ainakin mun tapauksessa> säätää lukosta niin että vetää luukun tiukemmin kiinni (5 min homma).

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mittasin, että omassa tapauksessani vuotovirta on 370 mA ja puolet siitä kulkee myös sulakkeen no. 9 kautta. Sulakkeen C ollessa irti, ei myöskään sulake 9:n kautta kulje virtaa. Tuo sulake 9 on yhteydessä sulakerasian vieressä olevan releen kytkeytymiseen (minkä laitteen rele, miksi kytkeytyy, mistä tulee ohjausvirta, anturivika?) ja pelkkä sulake C kuulostaisi ohjaavan relettä jossain keskuslukon moottorin tienoilla.
Kaikki sisävalot on suljettu pois vikamahdollisuuksista. Vuotovirralla häviötehoksi tulee 4,4 W, eli sitä suuremman tehon ottavat muutkin laitteet ovat poissuljettuja.
Jos jollakulla ei muuta tekemistä ole, niin irroittakoon Mersustaan akun miinuskaapelin ja mitatkoon kulkeeko siinä yhtään virtaa. Ei tuo 0,37 A kulutus kyllä mielestäni normaalia ole.
-- Tommi
Kaikki sisävalot on suljettu pois vikamahdollisuuksista. Vuotovirralla häviötehoksi tulee 4,4 W, eli sitä suuremman tehon ottavat muutkin laitteet ovat poissuljettuja.
Jos jollakulla ei muuta tekemistä ole, niin irroittakoon Mersustaan akun miinuskaapelin ja mitatkoon kulkeeko siinä yhtään virtaa. Ei tuo 0,37 A kulutus kyllä mielestäni normaalia ole.
-- Tommi
Kävin mittailemassa omasta.
Akulta mitattuna virta n.20-500mA.
Sulake C:n kautta 0mA
Sulake 9:n kautta 150-500mA, radioon menee melkein kaikki.
Kun on etulevy paikalla ja levy sisässä, menee toi 500mA aluksi, sitten putoo 200mA:n ja hetken päästä 15mA.
Etupanelin kun avaa ja ottaa levyn pois menee 15mA.
Onko vetokoukkua?
Sillehän saattaa olla oma ohjausrele, jonka virta tulee ilmeisesti C:n kautta?
Mulla tommonen rele on.
Vois olla pistorasialla sen verran töhnää, että vuotaa sieltä.
Akulta mitattuna virta n.20-500mA.
Sulake C:n kautta 0mA
Sulake 9:n kautta 150-500mA, radioon menee melkein kaikki.
Kun on etulevy paikalla ja levy sisässä, menee toi 500mA aluksi, sitten putoo 200mA:n ja hetken päästä 15mA.
Etupanelin kun avaa ja ottaa levyn pois menee 15mA.
Onko vetokoukkua?
Sillehän saattaa olla oma ohjausrele, jonka virta tulee ilmeisesti C:n kautta?
Mulla tommonen rele on.
Vois olla pistorasialla sen verran töhnää, että vuotaa sieltä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Laskennallisestihan se akku kestää purkua tuolla virralla hyvinkin kauan, mutta todellisuudessa tilanne on toinen. Kun kylmän akun pitää antaa pakkasella suuri kylmäkäynnistysvirta, niin pienikin puutos täydestä kapasiteetista vähentää virranantokykyä merkittävästi.
Peräkoukku autossa on, mutta ainakaan pistorasialta ei vuotoa voi olla, se on puhdas kuin uusi ja tuskin montaa kertaa käytetty. Missä tuon peräkoukkuliitännän ohjausrele on? Voisihan sen ottaa irti ja kokeilla vaikuttaako.
Tuon kattopaneelin johdotuksenkin voisin tarkistaa, kunhan vain saan tietää miten sen saa ehjänä irti. On aika rapeaa tuo muovi näin pakkasilla, eli ei uskalla mistä sattuu alkaa sitä irti kampeamaan.
Lisäys: Lähtihän se paneeli kun ruuvarilla löysi ne klipsut, mutta ei siellä mitään ongelmaa näkynyt. Irroitin kummankin liittimen ilman mitään vaikutusta ja johtoniput näyttivät kulkevan vapaasti niiltä osin, mitä niitä siitä reiästä pystyi havainnoimaan. Nyt on C-sulake irti ja keskuslukko pois pelistä. Samoin peräkonttia saa hapuilla pimeässä, mutta lähteepä auto ainakin aamulla käyntiin. kettumainen vika.
-- Tommi
Peräkoukku autossa on, mutta ainakaan pistorasialta ei vuotoa voi olla, se on puhdas kuin uusi ja tuskin montaa kertaa käytetty. Missä tuon peräkoukkuliitännän ohjausrele on? Voisihan sen ottaa irti ja kokeilla vaikuttaako.
Tuon kattopaneelin johdotuksenkin voisin tarkistaa, kunhan vain saan tietää miten sen saa ehjänä irti. On aika rapeaa tuo muovi näin pakkasilla, eli ei uskalla mistä sattuu alkaa sitä irti kampeamaan.
Lisäys: Lähtihän se paneeli kun ruuvarilla löysi ne klipsut, mutta ei siellä mitään ongelmaa näkynyt. Irroitin kummankin liittimen ilman mitään vaikutusta ja johtoniput näyttivät kulkevan vapaasti niiltä osin, mitä niitä siitä reiästä pystyi havainnoimaan. Nyt on C-sulake irti ja keskuslukko pois pelistä. Samoin peräkonttia saa hapuilla pimeässä, mutta lähteepä auto ainakin aamulla käyntiin. kettumainen vika.
-- Tommi
C-sulakkeen vuotovirta
Onko sinulla takaluukussa mootorisulkija (farkku)?
Se saa virtansa tuon C-sulakkeen kautta. Mahdollinen vika olisi silloin tuon luukun kytkimessä tai lukon säädössä, eli yrittää epätoivoisesti sulkea takaluukkua.
Samoin antennin moottori. Sen ohjaus menee myös radiolta, joka saa virran 9-sulakkeesta. Tuo selittäisi sen, että C-sulakkeen puuttuessa ei myöskään 9:n kautta mene virtaa...
Se saa virtansa tuon C-sulakkeen kautta. Mahdollinen vika olisi silloin tuon luukun kytkimessä tai lukon säädössä, eli yrittää epätoivoisesti sulkea takaluukkua.
Samoin antennin moottori. Sen ohjaus menee myös radiolta, joka saa virran 9-sulakkeesta. Tuo selittäisi sen, että C-sulakkeen puuttuessa ei myöskään 9:n kautta mene virtaa...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Re: C-sulakkeen vuotovirta
eiköhän tuo takaluukun sulkija ota aikalailla enemmän virtaa... useamman ampeerin....jorma-k kirjoitti:Onko sinulla takaluukussa mootorisulkija (farkku)?
Se saa virtansa tuon C-sulakkeen kautta. Mahdollinen vika olisi silloin tuon luukun kytkimessä tai lukon säädössä, eli yrittää epätoivoisesti sulkea takaluukkua.
Samoin antennin moottori. Sen ohjaus menee myös radiolta, joka saa virran 9-sulakkeesta. Tuo selittäisi sen, että C-sulakkeen puuttuessa ei myöskään 9:n kautta mene virtaa...
Kannattaisko ottaa kattoluukun moottorista piuhat irti, ja kokeilla sen vaikutus.
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CARS2/index.html
Tuolla olis kytkentäkaavioita.
Ensin vasemmalta Mersu.
Sitten toiseksi ylin 4:stä vaihtoehdosta.
Sitten alempi "Mitchell On-Demand"-loppuinen
Alasvetovalikoihin auton malli ym.
http://www.autolib.diakom.ru:8001/CARS2/index.html
Tuolla olis kytkentäkaavioita.
Ensin vasemmalta Mersu.
Sitten toiseksi ylin 4:stä vaihtoehdosta.
Sitten alempi "Mitchell On-Demand"-loppuinen
Alasvetovalikoihin auton malli ym.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
poroseppä:
Kun rele on irti sähköikkunat ei toimi . . .
voisiko se olla esim releen käämi joka jäisi vetämään jonkun anturin vian takia . . .
MikaH:
Laseille on rele sulakerasiassa, joka mahdollistaa lasien käyttämisen silloin kun ovet on auki ja virta pois päältä.
Mikahan tuon jo tuossa kertoi.
Eli anturivika olisi "ovi auki".
Mulla ei kylläkään ole ton kytkentäkaaviota, enkä vielä katsonut noita yllä olevia.
Onkos tuo "ovi auki"-kytkin sama kuin sisävalolle, silloinhan senkin pitäisi jäädä päälle???
Eikös tuo sähköluukkukin toimi samaan tapaan? Ei ole tullu viimeaikoina käytettyä.
Kun rele on irti sähköikkunat ei toimi . . .
voisiko se olla esim releen käämi joka jäisi vetämään jonkun anturin vian takia . . .
MikaH:
Laseille on rele sulakerasiassa, joka mahdollistaa lasien käyttämisen silloin kun ovet on auki ja virta pois päältä.
Mikahan tuon jo tuossa kertoi.
Eli anturivika olisi "ovi auki".
Mulla ei kylläkään ole ton kytkentäkaaviota, enkä vielä katsonut noita yllä olevia.
Onkos tuo "ovi auki"-kytkin sama kuin sisävalolle, silloinhan senkin pitäisi jäädä päälle???
Eikös tuo sähköluukkukin toimi samaan tapaan? Ei ole tullu viimeaikoina käytettyä.
W124:ssä on ovivalossa himmennin, joka sammuttaa valon n. 30 s kuluttua oven sulkemisesta. Tuo 0,37 A (4,4 W) viittaisi hyvinkin johonkin lamppuun pikemminkin kuin sulkijamoottoriin.Ponton kirjoitti:poroseppä:
Onkos tuo "ovi auki"-kytkin sama kuin sisävalolle, silloinhan senkin pitäisi jäädä päälle???
Saisko auton koko tyypin, niin osaisi katsella oikeaa kaaviota. Yhteistä niillä pikaisella vilkaisulla on, että C- ja 9-sulakkeet antaa virtaa sisävaloille ja noille apulaitteille.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Tyyppi on W124.125 250 D -90. Pitääpä itsekin alkaa tutustumaan noihin Mitchellin kaavioihin. Harmi vain että lähin taitaa olla 300 D, mutta ero ei varmaan ole suuri.jorma-k kirjoitti:Saisko auton koko tyypin, niin osaisi katsella oikeaa kaaviota. Yhteistä niillä pikaisella vilkaisulla on, että C- ja 9-sulakkeet antaa virtaa sisävaloille ja noille apulaitteille.
-- Tommi
Sähkökaavio
Alfamerin korjausoppaassa W124 & E löytyy myös 250 D - leväytetty 3:lle sivulle.Kangas kirjoitti: Tyyppi on W124.125 250 D -90. Pitääpä itsekin alkaa tutustumaan noihin Mitchellin kaavioihin. Harmi vain että lähin taitaa olla 300 D, mutta ero ei varmaan ole suuri.
-- Tommi
Koitan vielä illan mittan katsella, josko löytyisi jotai epäilyttävää...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Vuotovirta
Katselin tuota kaaviota: mystinen juttu!
Ainoa, mikä sopisi kuvaukseen (kun C on paikoillaan, menee myös 9:n kautta virtaa) olisi tuo sähköantenni.
Mittaa sen johdoista jännite esim. työntämällä neula eristeestä läpi, jos et löydä liitintä.
Tuo C-sulake antaa virtaa sisävaloille, tavaratilan sulkijan moottorille ja antennin moottorille.
Näköjään se antaa myös keskuslukolle, mutta se puuttuu tuosta Alfamerin kaaviosta kokonaan. Senkin pitäisi luovuttaa omia aikojaan säädyllisessä ajassa olipa ovet lukossa tai ei.
Yksi johto menee vielä peilin moottorin ja lämmityksen pistokkeelle (X30), mutta sen napa (1) on tyhjä.
9-sulake syöttää radiota (ei kai ole auki?), jolta menee ohjausvirta antennimoottorille.
Se ruokkii myös kelloa ja takometriä, etusisävaloa ja sen ajastinta (sammuu n. 30 s oven sulkemisesta), varoitusvilkkuja sekä vilkkujen, pyyhkijän ja takalasin lämmityksen yhdistelmärelettä. Ilmeisesti se naksuva purkki; saat varmistettua, kun nappaat pois, niin vilkut ei enää toimi.
Tuoltakin menee yksi johto liittimelle X26, mutta se napa (3) on tyhjä. Muut menee mm. hehkureleelle ja pissapojan lämmittimille.
Oletetaan, ettei jälkiasennuksena ole tehty omia viritelmiä. Silloin jokin noista vuotaa.
Itse lähtisin noista moottoreista (takaluukku, antenni): napataan johdot irti ja katsotaan auttoiko.
Takalasin lämmitys veisi kyllä paljon enemmän tehoja, mutta jos suurin osa langoista on pikki, niin 4,5 W voisi olla jopa mahdollinen(?), mutta ei selittäisi C-sulakkeen virtaa.
Mahdollista on myös, että virtalukon pohja on tiensä päässä ja päästää virtaa vähän minne sattuu...
Tavallisin paikka virranotolle omille viritelmille on sytkäri, mutta se saa virran 1-sulakkeelta.
Muita houkuttelevia virranottopaikkoja on suoraan sulakekotelosta tai radion navasta. Kannattaa ainakin tarkistaa, ettei siellä ole jälkeenpäin tehdyn näköisiä liitoksia.
Ainoa, mikä sopisi kuvaukseen (kun C on paikoillaan, menee myös 9:n kautta virtaa) olisi tuo sähköantenni.
Mittaa sen johdoista jännite esim. työntämällä neula eristeestä läpi, jos et löydä liitintä.
Tuo C-sulake antaa virtaa sisävaloille, tavaratilan sulkijan moottorille ja antennin moottorille.
Näköjään se antaa myös keskuslukolle, mutta se puuttuu tuosta Alfamerin kaaviosta kokonaan. Senkin pitäisi luovuttaa omia aikojaan säädyllisessä ajassa olipa ovet lukossa tai ei.
Yksi johto menee vielä peilin moottorin ja lämmityksen pistokkeelle (X30), mutta sen napa (1) on tyhjä.
9-sulake syöttää radiota (ei kai ole auki?), jolta menee ohjausvirta antennimoottorille.
Se ruokkii myös kelloa ja takometriä, etusisävaloa ja sen ajastinta (sammuu n. 30 s oven sulkemisesta), varoitusvilkkuja sekä vilkkujen, pyyhkijän ja takalasin lämmityksen yhdistelmärelettä. Ilmeisesti se naksuva purkki; saat varmistettua, kun nappaat pois, niin vilkut ei enää toimi.
Tuoltakin menee yksi johto liittimelle X26, mutta se napa (3) on tyhjä. Muut menee mm. hehkureleelle ja pissapojan lämmittimille.
Oletetaan, ettei jälkiasennuksena ole tehty omia viritelmiä. Silloin jokin noista vuotaa.
Itse lähtisin noista moottoreista (takaluukku, antenni): napataan johdot irti ja katsotaan auttoiko.
Takalasin lämmitys veisi kyllä paljon enemmän tehoja, mutta jos suurin osa langoista on pikki, niin 4,5 W voisi olla jopa mahdollinen(?), mutta ei selittäisi C-sulakkeen virtaa.
Mahdollista on myös, että virtalukon pohja on tiensä päässä ja päästää virtaa vähän minne sattuu...
Tavallisin paikka virranotolle omille viritelmille on sytkäri, mutta se saa virran 1-sulakkeelta.
Muita houkuttelevia virranottopaikkoja on suoraan sulakekotelosta tai radion navasta. Kannattaa ainakin tarkistaa, ettei siellä ole jälkeenpäin tehdyn näköisiä liitoksia.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Kiitos Jorma aiheen syvällisestä analyysista. Tuo lista tulee olemaan tarkan syynin alla, kun tässä viikonlopun aikana jatkan vian selvitystä.
Sähköantennia autossa ei ole, eikä kantakortin mukaan pitäisikään olla. Onneksi auto on kaikin puolin originaali, eli mitään omia viritelmiä ei ole ja takalasin lämppärikin toimii kaikilla vastuksilla
.
Taitaakin olla tuo radio, joka lähtee seuraavaksi irti ja sitten jatketaan mittauksia.
-- Tommi
Sähköantennia autossa ei ole, eikä kantakortin mukaan pitäisikään olla. Onneksi auto on kaikin puolin originaali, eli mitään omia viritelmiä ei ole ja takalasin lämppärikin toimii kaikilla vastuksilla

Taitaakin olla tuo radio, joka lähtee seuraavaksi irti ja sitten jatketaan mittauksia.
-- Tommi
Selvitykset jatkuvat ja uusin havainto on seuraava: avaimen ollessa ACC-asennossa se outo rele ei vedä ja vuotovirtaa 9-sulakkeelta ei mene ollenkaan. C-sulakkeen kokonaisvirta putoaa tällöin 150 mA:iin (vaimea releen naksaus jostain kaukaa auton takaosasta C:tä kytkettäessä).
Minkähän vehkeen tuo auto siis luulee aktivoivansa, kun virta-avain käännetään lukkoasentoon? Olemattoman varashalyttimenkö tai vetävänsä olemattoman sähköantennin sisään?
-- Tommi
Minkähän vehkeen tuo auto siis luulee aktivoivansa, kun virta-avain käännetään lukkoasentoon? Olemattoman varashalyttimenkö tai vetävänsä olemattoman sähköantennin sisään?
-- Tommi
Kattoluukun moottorihan on tavaratilan puolella.Kangas kirjoitti:Minkähän vehkeen tuo auto siis luulee aktivoivansa, kun virta-avain käännetään lukkoasentoon? Olemattoman varashalyttimenkö tai vetävänsä olemattoman sähköantennin sisään?
-- Tommi
Koita ottaa piuhat irti sieltä, ja kokeile muuttuuko tilanne.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 59
- Liittynyt: Pe 16.07.2004 23:38
vuotovirta
Ootko löytänyt vikaa vuotovirralle? Itellä sama ongelma.
Otin takapenkin alla sijaitsevasta comfort boxista (mukavuustoimintoja ohjaavasta laatikosta) yhden johtoliittimen irti. Niillä on kirjainkoodit, mutta en kyllä enää jaksa muistaa mikä se oli. Ei niitä montaa ole, kokeile. Nyt kaikki toimii niinkuin pitääkin, paitsi että kattoluukku saa sähköä vain virrat päällä. Vian alkuperäistä aiheuttajaa ei ole enää ollut syytä hakea, joten se on edelleen mysteeri.