115 pomppii ja täräyttelee aamuisin
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: To 06.05.2004 17:32
- Paikkakunta: Oulu
115 pomppii ja täräyttelee aamuisin
jaaha, kysyisin kokeenempien vinkkejä seuraavaan pulmaan: Mersu lähtee kylmänä kyllä hyvin käyntiin mutta paukahtaa käynnistyessään sekä turauttaa siniharmaan pilven peräpäästään.lämpimänä hurisee kuin ennenkin.Olen tuijottanut konehuoneeseen useana aamuna ilman tulosta.voisiko vika olla suuttimissa tahi hehkuissa?Lisäksi kaipaisin vinkkiä minne Oulun seudulla voisi tämmöistä vaivaa mennä esittelemään.Autoni on seuraava viritys: W 115 240 D 3.0 1975/ kone 300 D vm 1983...Ai niin vielä yksi asia: Onko hehkun merkkivalosydeemi kovin poikkeava 115 ja 123:n välillä? koneen vaihdon jälkeen valo ei ole pelannut(asentaja neuvoi laskemaan 6:een),nyt 2 vuoden käytön jälkeen lasken jo kymmeneen ja PUM,taas mennään!
115 on käsihehku vedolla ja niin sanottu suolakuppi merkkivastus ja vain 3.0 on lämpöaika releellä toteutettu hehku ,ja avain startti
3.0 ja 300 123 releet eivät ole samat 115 on 5 tulppaa sarjassa ja 5 sylinteriin tulee sähkö ja 1 jälkeen menee kannessa olevaa kannen lämpötilaa aistivaan osaan
115 3.0 oman auton orkkis hehkut hehkuttaa lämpimässä noin puoli minuuttia talli 26 astetta ja 0 kelissä tai kovalla pakkasella minuutin
jos on vakio lanka hehkut ne toimii kaikki tai ei mikään , koska tulpat ovat sarjassa samoin on 123 lankahehku mallit , mutta niissä on toisenlainen rele systeemi
laita pikahehku sarja 123 siinä on tulpat rele johdot beru tekee niitä
siinä on hehkut kytketty rinnan
onko toi sun auto aito 3.0 malli mulla on yksi sellaisen hyvä kone joutilaana ja 5 uutta suutin kärkeä
'
kannattaa kattoa venttiilin välys imu 0,10 ja pako 0,40 kylmänä
löysää ruiskuputkea koneen käydessä ja kato miten vaikuttaa käyntiin jos huononi suutin toimii jos ei vaikutusta suutin on risa suuttimet ovat samoja kaikissa vaihda kokeeksi toiset käytetyt
3.0 ja 300 123 releet eivät ole samat 115 on 5 tulppaa sarjassa ja 5 sylinteriin tulee sähkö ja 1 jälkeen menee kannessa olevaa kannen lämpötilaa aistivaan osaan
115 3.0 oman auton orkkis hehkut hehkuttaa lämpimässä noin puoli minuuttia talli 26 astetta ja 0 kelissä tai kovalla pakkasella minuutin
jos on vakio lanka hehkut ne toimii kaikki tai ei mikään , koska tulpat ovat sarjassa samoin on 123 lankahehku mallit , mutta niissä on toisenlainen rele systeemi
laita pikahehku sarja 123 siinä on tulpat rele johdot beru tekee niitä
siinä on hehkut kytketty rinnan
onko toi sun auto aito 3.0 malli mulla on yksi sellaisen hyvä kone joutilaana ja 5 uutta suutin kärkeä
'
kannattaa kattoa venttiilin välys imu 0,10 ja pako 0,40 kylmänä
löysää ruiskuputkea koneen käydessä ja kato miten vaikuttaa käyntiin jos huononi suutin toimii jos ei vaikutusta suutin on risa suuttimet ovat samoja kaikissa vaihda kokeeksi toiset käytetyt
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Niin että onko sulla orkkis hehkurele vai koneenvaihdon jäljiltä uusi. Mekaanikon suositus "laskea kuuteen" viittaisi siihen että sulla on uudenmallinen pikahehku.
Jos on niin suolasirottimen "valo" ei tietenkään pelaa, koska hehkun merkkivalojärjestelmä on totaalisen erilainen. Minä kun vaihdoin pystäriin uudemman moottorin ja 3 litraisen virtalukon = avainstartin&hehkun, niin vedin uudemman hehkureleen violetista johdosta siistillä asennuksella mittaristoon tyyliin sopivan merkkivalon..
EDIT. Juho tän selittikin: Mutta mitenkäs se menikään; vanhan hekujärjestelmän kanssako oli semmoinen että kaikki tai ei mitään - jos yksi hehku on pimeänä niin ei koko hehkutus toimi? Uuden järjestelmän kanssa jos yksi hehku on pimeänä niin muut toimii mutta ei merkkivalo pala?
EDIT2. Onko Juho sulla tuosta pystärin kolmilitraisesta virtalukkoa?
Jos on niin suolasirottimen "valo" ei tietenkään pelaa, koska hehkun merkkivalojärjestelmä on totaalisen erilainen. Minä kun vaihdoin pystäriin uudemman moottorin ja 3 litraisen virtalukon = avainstartin&hehkun, niin vedin uudemman hehkureleen violetista johdosta siistillä asennuksella mittaristoon tyyliin sopivan merkkivalon..
EDIT. Juho tän selittikin: Mutta mitenkäs se menikään; vanhan hekujärjestelmän kanssako oli semmoinen että kaikki tai ei mitään - jos yksi hehku on pimeänä niin ei koko hehkutus toimi? Uuden järjestelmän kanssa jos yksi hehku on pimeänä niin muut toimii mutta ei merkkivalo pala?
EDIT2. Onko Juho sulla tuosta pystärin kolmilitraisesta virtalukkoa?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: To 06.05.2004 17:32
- Paikkakunta: Oulu
mersuasiaa
on uudemman malliset pikahehkut. Lähdden testailemaan Juhon neuvojen mukaisesti suuttimia.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: To 06.05.2004 17:32
- Paikkakunta: Oulu
huolto suoritettu
mersusta tarkastettiin hehkut ja suuttimet- kaikki kunnossa.venttiilit olivat liian tiukalla,nyt säädetty ja kas: pelaa kuin unelma.ei muuta kuin mutkaista tietä näkymättömiin...