Morjens Gurut ja Mersumiehet
Aamulla etsiessäni ässää hangesta reilussa parinkympin pakkasessa huomasin pyyhkijöiden olevan aivan hervottomat. Olisiko joku vipu löysännyt? Mitä täytyy purkaa että pääsen vivustoon käsiksi? Kertoisko joku vinkkejä?
Nimim. Kysyn ennenkuin hajoitan jotain
Naru ikkunanvälistä patentti vai hmm..
ei siitä tarvi purkaa kuin se ilmaritilä konepellin alta... toosin joutuu irrottamaan myös ite pyyhkijät... samalla voi tarkistaa sen tuulilasin alareunan lämmityksen... itellä oli se vesiventtiili jumissa... (lasin alareuna lämpenee jäähdytysnesteellä ainaki omassa 126sessa)
miksu.80 kirjoitti:(lasin alareuna lämpenee jäähdytysnesteellä ainaki omassa 126sessa)
se kaikkilla niin.
Niinkö? OHO! Aina sitä oppii jotain uutta... tuo on aika makea yksityiskohta . Oiskos Pasi M.:llä tai jollain muulla heittää kaaviokuvaa aiheesta? Onko siinä joku putki vai kuinka homma on sovellettu? Kuinka hyvin tuo ominaisuus näkyy käytössä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Oiskos Pasi M.:llä tai jollain muulla heittää kaaviokuvaa aiheesta?
Oliskin...
Mutta kuinkas on noiden pesuletkujen ja suuttimien kanssa, onko ne lämmitetty kaikissa karvalakkimalleissakin? Omastani meni poikki tuo letku konepellin saranoiden kohdalta (yllätys, yllätys) ja siinä kyllä näytti olevan jonkinlainen lämmityselementti. Sitä ei vaan ollut ilmeisesti kytketty mihinkään, ainakaan piuhoja tai muuta ei näkynyt missään. Tai sitten en tajunnut sen toimintaperiaatetta. Joka tapauksessa korvasin letkun metritavaralla ja hyvin on toiminut.
KentZu kirjoitti:
Itse olin jo suunnittelemassa jonkin sortin vastus systeemiä jotta sais tuon pyyhkijän alusen äkkiä sulaksi ettei repäisisi sulkaa kun se on jäässä talvella.
Kakkosnelosen TD:ssä ei riitä, että skrabailee tuulilasin pyyhkijän irti jäästä. Takapyyhkijäkin on irroiteltava vaika et aikoisi käyttääkään sitä. Mese käynnistää itse takapyyhkijän, kun etupyyhkimet päällä panet pakin pesään. Jos sulka on silloin jumissa, niin moottorille tulee hikikii.
miksu.80 kirjoitti:(lasin alareuna lämpenee jäähdytysnesteellä ainaki omassa 126sessa)
se kaikkilla niin.
Niinkö? OHO! Aina sitä oppii jotain uutta... tuo on aika makea yksityiskohta . Oiskos Pasi M.:llä tai jollain muulla heittää kaaviokuvaa aiheesta? Onko siinä joku putki vai kuinka homma on sovellettu? Kuinka hyvin tuo ominaisuus näkyy käytössä?
Siellon sellanen jännä pussi lasin ja pellin välissä, pussissa kierrätetään nestettä sen mukaan miten paljon kabiiniin pannaan lämpöä, en ole ihan varma lämmönsäädöstä mutta ajatus on fiksu todellakin...
jorma-k kirjoitti:Kakkosnelosen TD:ssä ei riitä, että skrabailee tuulilasin pyyhkijän irti jäästä. Takapyyhkijäkin on irroiteltava vaika et aikoisi käyttääkään sitä. Mese käynnistää itse takapyyhkijän, kun etupyyhkimet päällä panet pakin pesään. Jos sulka on silloin jumissa, niin moottorille tulee hikikii.
Myös Vitossa oli tuo sama toiminto... mutta vain ja ainoastaan hyvin lyhyen aikaa! Aivan sutena syntynyt keksintö ainakin Suomen keleissä! Kurakelillä kun pakin iskee päälle, laahaa tuo takalasin "lääppijä" joka kerta naarmua takaikkunaan. Vaikka olisi etulasin pyyhkimet olleet sammutettuna jo tovin.
Vehossa kyseinen toiminto "eliminoitiin" ilmeisesti katkaisemalla peruutusvalolta takalasin pyyhintä ohjaavalle releelle menevä johto sivuleikkureilla? Ainakin allekirjoittanut on perin tyytyväinen...
Että kyllä se lämmitys mullakin oli lasissa. Mutta törmäsin heti uuteen anturiin joka on kiinni siinä pyyhin mekanismissa, vähän saman näköinen kuin ilmanlämpötila anturi ilmanputsari kotelossa. Mikähän sen tehtävä on.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126