M104 moottorin johtosarjan uusiminen
M104 moottorin johtosarjan uusiminen
Tervehdys,
Löytyisikö foorumilta ketään, jolta onnistuisi tämän surullisen kuuluisan moottorin johtosarjan uusiminen?
Mika
Löytyisikö foorumilta ketään, jolta onnistuisi tämän surullisen kuuluisan moottorin johtosarjan uusiminen?
Mika
ex C36 AMG
helppoa kuin heinänteko
Vaihtoehdot joko ostaa uusi johtosatsi marmoritiskiltä joka maksaa reilun tonnin tai korjata vanha.
Itse päädyin korjaamiseen ihan kustannussystä. Se ei ollut ollenkaan vaikeaa
Homma lähtee siitä että tilaat johtoa vaikka 11 m kumpaakin väriä:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=326
Sitten vaan purat koneen päältä imuputken ja suojamuovit pois. Jos tupakki maistuu niin vedä tässä vaiheessa ainakin 3 tupakkia ketjuun.
Sitten vaan etsin 3 sytytyspuolaa kannesta ja alat kääriä vanhaa korppua eristenauhaa pois. Näky on järkyttävä kun johtojen eristeet murenee pölyksi
. Noin kahden tunnin saksilla/pihdeillä/puukolla äheltämisen jälkeen olet päässyt lähelle tulipeltiä ja alkaa löytyä johtoja jotka ei murene käsiin. Tätä myöten tulee johdot uusia.
Sitten vaan identifiot aina kaksi johtoa / puola ja katkaiset ne ehjästä kohdasta. Etene puola kerrallaan ja merkkaa vielä piuhojen värit että osaat kytkeä ne oikein päin. Sitten vaan purat puolan liittimen ruuvimeisselillä kampeamalla ja juotat uudet sopivan mittaiset piuhat kiinni ja sama temppu tuulilasin luokse luokse. Muista vaan pujottaa uudet piuhat kumieristeen läpi joka on kannessa ulostulokohdassa ja suojata tulipellin lähellä olevat piuhat kutistesukalla. Yhtään liitostä ei saa jäädä paljaaksi ja muutenkin työ pitää tehdä jatkuvasti niin huolellisesti kuin vaan osaa.
Lopulta on kaikki kuusi piuhaa uusittu ja voidaan taas kone kasata. Huomaa paljon tasaisempi käynti.
Homman osaa tehdä kuka tahansa jos ruuvari ja kolvi pysyy kädessä. Pyydä kaveri avuksi kun juotat johtoja puolan liittimin, jotka olet puhdistanut.
Aikaa tähän saa varata yhden päivän niin ei tule kiire. Noin tonnin säästön lisäksi saat johdot jotka kestää.
Itse päädyin korjaamiseen ihan kustannussystä. Se ei ollut ollenkaan vaikeaa

Homma lähtee siitä että tilaat johtoa vaikka 11 m kumpaakin väriä:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=326
Sitten vaan purat koneen päältä imuputken ja suojamuovit pois. Jos tupakki maistuu niin vedä tässä vaiheessa ainakin 3 tupakkia ketjuun.
Sitten vaan etsin 3 sytytyspuolaa kannesta ja alat kääriä vanhaa korppua eristenauhaa pois. Näky on järkyttävä kun johtojen eristeet murenee pölyksi

Sitten vaan identifiot aina kaksi johtoa / puola ja katkaiset ne ehjästä kohdasta. Etene puola kerrallaan ja merkkaa vielä piuhojen värit että osaat kytkeä ne oikein päin. Sitten vaan purat puolan liittimen ruuvimeisselillä kampeamalla ja juotat uudet sopivan mittaiset piuhat kiinni ja sama temppu tuulilasin luokse luokse. Muista vaan pujottaa uudet piuhat kumieristeen läpi joka on kannessa ulostulokohdassa ja suojata tulipellin lähellä olevat piuhat kutistesukalla. Yhtään liitostä ei saa jäädä paljaaksi ja muutenkin työ pitää tehdä jatkuvasti niin huolellisesti kuin vaan osaa.

Lopulta on kaikki kuusi piuhaa uusittu ja voidaan taas kone kasata. Huomaa paljon tasaisempi käynti.
Homman osaa tehdä kuka tahansa jos ruuvari ja kolvi pysyy kädessä. Pyydä kaveri avuksi kun juotat johtoja puolan liittimin, jotka olet puhdistanut.
Aikaa tähän saa varata yhden päivän niin ei tule kiire. Noin tonnin säästön lisäksi saat johdot jotka kestää.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: helppoa kuin heinänteko
Voisin kertoa vähän historiaa tähän. Eli johdot hajotti meikäläisellä moottorin boxin, jonka jälkeen uusin nämä sytytyspuolille menevät johtosarjat ja hommasin uuden boxin. Auto käyntiin ja kävi taas kaikilla. Pari päivää toimi kuin unelma.Noname kirjoitti:Vaihtoehdot joko ostaa uusi johtosatsi marmoritiskiltä joka maksaa reilun tonnin tai korjata vanha.
Itse päädyin korjaamiseen ihan kustannussystä. Se ei ollut ollenkaan vaikeaa![]()
Homma lähtee siitä että tilaat johtoa vaikka 11 m kumpaakin väriä:
http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=326
Sitten vaan purat koneen päältä imuputken ja suojamuovit pois. Jos tupakki maistuu niin vedä tässä vaiheessa ainakin 3 tupakkia ketjuun.
Sitten vaan etsin 3 sytytyspuolaa kannesta ja alat kääriä vanhaa korppua eristenauhaa pois. Näky on järkyttävä kun johtojen eristeet murenee pölyksi. Noin kahden tunnin saksilla/pihdeillä/puukolla äheltämisen jälkeen olet päässyt lähelle tulipeltiä ja alkaa löytyä johtoja jotka ei murene käsiin. Tätä myöten tulee johdot uusia.
Sitten vaan identifiot aina kaksi johtoa / puola ja katkaiset ne ehjästä kohdasta. Etene puola kerrallaan ja merkkaa vielä piuhojen värit että osaat kytkeä ne oikein päin. Sitten vaan purat puolan liittimen ruuvimeisselillä kampeamalla ja juotat uudet sopivan mittaiset piuhat kiinni ja sama temppu tuulilasin luokse luokse. Muista vaan pujottaa uudet piuhat kumieristeen läpi joka on kannessa ulostulokohdassa ja suojata tulipellin lähellä olevat piuhat kutistesukalla. Yhtään liitostä ei saa jäädä paljaaksi ja muutenkin työ pitää tehdä jatkuvasti niin huolellisesti kuin vaan osaa.![]()
Lopulta on kaikki kuusi piuhaa uusittu ja voidaan taas kone kasata. Huomaa paljon tasaisempi käynti.
Homman osaa tehdä kuka tahansa jos ruuvari ja kolvi pysyy kädessä. Pyydä kaveri avuksi kun juotat johtoja puolan liittimin, jotka olet puhdistanut.
Aikaa tähän saa varata yhden päivän niin ei tule kiire. Noin tonnin säästön lisäksi saat johdot jotka kestää.
Tämän jälkeen alkoi ihmeellinen nykiminen ja nyt se nykäisee aina, kun kaasua painaa. Sammuilee myös välillä. Kaikki nuo moottorin puolella olevat johdot ovat niin heikolla hapella, että seuraavaksi täytyy lähteä siitä että laitetaan koko johtosarja kerralla kuntoon. Eli sytytyspuolille menevät johdot on uusittu, mutta ei riitä kun siellä on muutkin sulaneet kuparille.. Esim. ilmamäärämittarille menevät 4 johtoa pääsevät kaikki koskemaan toisiaan.
Lamdba on uusittu, ilmamäärämittari uusittu, tulpat uusittu, tulpanjohdot uusittu. Sytkäpuolella ainostaan puolat ovat siis vaihtamatta. Toki voi olla niistä kiinni mutta uskon että syypää näihin oireisiin on tuo johtosarja, joka on tosi heikolla hapella kauttaaltaan.
ex C36 AMG
Omassa tapauksessa jouduin tekemään ensin em. ohjeiden mukaan, auto toimi vajaa pari vuotta noilla kikkailuilla, kunnes etummainen puola kirjaimellisesti räjähti. Vaihdoin sen uuteen ja taas mentiin vajaa vuosi. Sitten tuli taas kummallisuuksia ja tein MAFfin piuhat uudestaan vastaavalla metodilla. Kaasuläppäsysteemin johdotuksiin en koskenut, mutta taatusti sielläkin suunnalla on haperoa, kuten monessa muussakin vastaavassa tapauksessa on ollut.
tässä juttua tällä forumilla
Vaihdoin myös kaikki puolat varmuuden vuoksi. Motonetin puolat ei kuitenkaan koneeseen käyneet, moottori toimi mutta ei niin kuin olisi pitänyt vaan pätki ja röpötti.
Kannattaa huomata ettei koneeseen kuulu laittaa vastuksellisia sytytystulppia, saattoi mulla johtua niistä tuo puolan räjähtäminen.
Ja yksi tärkeä juttu on varmistua tulppien ja tulppien korkeajännitejohtojen ehjyydestä, ennen kuin hassaa rahaa muihin osiin
Itse vaihdoin pariin otteeseen tulpanjohdot (3kpl) ja ainakin kerran ne puolien alla kiinni olevat "tapit", jotka syöttävät puolan alla olevia tulppia.
tässä juttua tällä forumilla
Vaihdoin myös kaikki puolat varmuuden vuoksi. Motonetin puolat ei kuitenkaan koneeseen käyneet, moottori toimi mutta ei niin kuin olisi pitänyt vaan pätki ja röpötti.
Kannattaa huomata ettei koneeseen kuulu laittaa vastuksellisia sytytystulppia, saattoi mulla johtua niistä tuo puolan räjähtäminen.
Ja yksi tärkeä juttu on varmistua tulppien ja tulppien korkeajännitejohtojen ehjyydestä, ennen kuin hassaa rahaa muihin osiin

Moottorin puoleinen johtosarja uusittu. Kaasuläppäkotelolle menevä johtonippu vielä uusimatta. Tyhjäkäynti nyt ok, mutta ihme nykäisy tapahtuu vieläkin lähes jatkuvasti, kun kaasua painaa. Tosin parani huomattavasti ja nykäisy on melko pehmeä, mutta ei tuota varmaan lastun piikkiinkään voi laittaa..
Kaasu käyttäytyy enemmänkin on/off kuin jouhevasti. Ei hjuva.
Täytynee vielä noi kaasuläppäkotelolle menevät johdot uusia.
Kaasu käyttäytyy enemmänkin on/off kuin jouhevasti. Ei hjuva.
Täytynee vielä noi kaasuläppäkotelolle menevät johdot uusia.
ex C36 AMG
Verkosta löytyy ohjeita, tässä kuvitettu ohje:
http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... rness.html
http://www.benzworld.org/forums/w202-c- ... rness.html
Jutun innoittamana päätin uusia omankin w202 M104 sen johtosarjan. Siis vain ne puolille menevät piuhat. Marssin lähimpään Mersua edustavaan liikkeeseen ja tilasin oheisen kuvan mukaiset kolme kaapelia liittimineen. Ei tarvitse kuin jatkaa kaksi karvaa per piuha vanhoihin ehjiin kaapeleihin ja homa pulkassa. Tuossa piuhaa senverta että riittää vaikka ohjausboxille asti. Kustannuskin oli kohtuulliset 45 euroa (koko sarja 1300 e) Pelkkää säästöä siis.

Ja osanumerohan käy ilmi kuvasta.
Ja osanumerohan käy ilmi kuvasta.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Laatupelejä nää 104 koneet. Ei pelkästään johdot vaan mulla halkesi pala imusarjasta ja muovin palanen lensi imuilman mukana palotilaan. No talvella otetaan konetta auki taas kerran.
Mitäs nyt on menny vuosien mittaan
-No ne johdot tietty, varsinkin puolanohjauksen johdot.
-Kansipahvi paukkuu, liian nopea lämpölaajeneminen aiheuttaa sen + huono alkuperäinen visco viritys joka pitää koneen valoissa liian kuumana. Sähköflekti kunnon ohjauksella on paljon parempi ja paljon vakaampi lämpö.
-Imusarja on muovivalusaumasta herkästi halkeava, ja osana kallis. Miksei voisi olla kunnon alumiininen???
-Puolat menee oikosulkuun ja polttaa sytkäyksiköstä fetit
-Puolan ensiöpuolen johdot aiheuttavat palovaaran, ei linjoilla sulaketta!
-Polttoainepumpun rele rakennettu väärin, juotokset heikot ja vedot liian kapeat(suunniteltu hajoamaan)
ohhoijaa onhan sitä remontoitu kuin iisakin kirkkoa eikä loppua näy
Se piuha ei oo sitten silikoni johtoa jota veho myy, en suosittele laittamaan niitä, kun kerran määräykset sanovat, että siliconi johtoja uuneihin ja saunoihin niin myös se koskee koneen kannen päällä olevia johtoja jotka ovat 90-95asteen lämmössä.
DKK tarkista skoopilla TPS anturin toiminta, jos katkoo niin nykii ja saa teho bursteja.
MB takuusta: No tiskillä sanotaan näin, sellasii nää vaan on. Ne on kuluvia osia eikä takuu koske sitä/niitä. No kysyin: Saanko listan ei kuluvista osista jotka kuuluu takuuseen. Sanoin että ovenkahvakin on kuluva, mikä on ei kuluva??hä. Ei oo listaa näkyny, varsinainen takuu
Katsastusmieskin tiesi näistä vioista ja veisteli että tälläiselläkö sunnuntai autolla ajelet, ei kannata sateella ajaa tai tietokone kastuu.
Siinähän on perää, jos ikkunatiivisteet käpristyy niin tietokoneen päälle tulee vedet, uskomatonta mutta totta
Jos haluaa harrastaa Mersua niin tämä malli on varmaan sitten parhaasta päästä, mitään tälläistä ei ole M102 ja diesel koneissa. Varsinainen farssi kone tämä M104 voisin listata tämän yhtä hyväksi kuin olds 5,7D jolla kai pääsee pitemmälle kuin tällä protokoneella.
Mitäs nyt on menny vuosien mittaan
-No ne johdot tietty, varsinkin puolanohjauksen johdot.
-Kansipahvi paukkuu, liian nopea lämpölaajeneminen aiheuttaa sen + huono alkuperäinen visco viritys joka pitää koneen valoissa liian kuumana. Sähköflekti kunnon ohjauksella on paljon parempi ja paljon vakaampi lämpö.
-Imusarja on muovivalusaumasta herkästi halkeava, ja osana kallis. Miksei voisi olla kunnon alumiininen???
-Puolat menee oikosulkuun ja polttaa sytkäyksiköstä fetit
-Puolan ensiöpuolen johdot aiheuttavat palovaaran, ei linjoilla sulaketta!
-Polttoainepumpun rele rakennettu väärin, juotokset heikot ja vedot liian kapeat(suunniteltu hajoamaan)
ohhoijaa onhan sitä remontoitu kuin iisakin kirkkoa eikä loppua näy

Se piuha ei oo sitten silikoni johtoa jota veho myy, en suosittele laittamaan niitä, kun kerran määräykset sanovat, että siliconi johtoja uuneihin ja saunoihin niin myös se koskee koneen kannen päällä olevia johtoja jotka ovat 90-95asteen lämmössä.
DKK tarkista skoopilla TPS anturin toiminta, jos katkoo niin nykii ja saa teho bursteja.
MB takuusta: No tiskillä sanotaan näin, sellasii nää vaan on. Ne on kuluvia osia eikä takuu koske sitä/niitä. No kysyin: Saanko listan ei kuluvista osista jotka kuuluu takuuseen. Sanoin että ovenkahvakin on kuluva, mikä on ei kuluva??hä. Ei oo listaa näkyny, varsinainen takuu

Katsastusmieskin tiesi näistä vioista ja veisteli että tälläiselläkö sunnuntai autolla ajelet, ei kannata sateella ajaa tai tietokone kastuu.
Siinähän on perää, jos ikkunatiivisteet käpristyy niin tietokoneen päälle tulee vedet, uskomatonta mutta totta

Jos haluaa harrastaa Mersua niin tämä malli on varmaan sitten parhaasta päästä, mitään tälläistä ei ole M102 ja diesel koneissa. Varsinainen farssi kone tämä M104 voisin listata tämän yhtä hyväksi kuin olds 5,7D jolla kai pääsee pitemmälle kuin tällä protokoneella.
Viimeksi muokannut capriceman, La 10.11.2007 01:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Joo kyllä 123 diesel on ihan ok,laiskahko nykymittapuun mukaan mutta toimii luotettavasti.Sillä pääsee aamulla korjaamaan asiakkaiden uudehkoja monesti sähkövikaisia autoja ja illalla kotia lepäilemään.capriceman kirjoitti:Kyllä 123 on hirmu hyvä, syököön vaikka 15l/100km kunhan pääsee perille.
Ei oo hauskaa olla tienvarressa kun auto piiputtaa....![]()
No tietty sitten joku pysähtyy ja sanoo että kannattaisko hankkia parempi auto sellainen että pääsee perille, ai että rupee keittämään sit
auto w123 200D/300DT vm, -81
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
[/quote]
Joo kyllä 123 diesel on ihan ok,laiskahko nykymittapuun mukaan mutta toimii luotettavasti.Sillä pääsee aamulla korjaamaan asiakkaiden uudehkoja monesti sähkövikaisia autoja ja illalla kotia lepäilemään.[/quote]
No ei se laiskuus mitään haita, kunhan ei tarvitse sadetunnistinta/kosteusantureita tietokoneisiin varoittamaan mahdollisesta tulevasta toimintähäiriöstä
Kyllä ennen osattiin rakentaa autoja. Nyt uudet on lähes kertahyödykkeitä.
Joo kyllä 123 diesel on ihan ok,laiskahko nykymittapuun mukaan mutta toimii luotettavasti.Sillä pääsee aamulla korjaamaan asiakkaiden uudehkoja monesti sähkövikaisia autoja ja illalla kotia lepäilemään.[/quote]
No ei se laiskuus mitään haita, kunhan ei tarvitse sadetunnistinta/kosteusantureita tietokoneisiin varoittamaan mahdollisesta tulevasta toimintähäiriöstä

Kyllä ennen osattiin rakentaa autoja. Nyt uudet on lähes kertahyödykkeitä.
Joo kyllä 123 diesel on ihan ok,laiskahko nykymittapuun mukaan mutta toimii luotettavasti.Sillä pääsee aamulla korjaamaan asiakkaiden uudehkoja monesti sähkövikaisia autoja ja illalla kotia lepäilemään.[/quote]capriceman kirjoitti:
No ei se laiskuus mitään haita, kunhan ei tarvitse sadetunnistinta/kosteusantureita tietokoneisiin varoittamaan mahdollisesta tulevasta toimintähäiriöstä

Kyllä ennen osattiin rakentaa autoja. Nyt uudet on lähes kertahyödykkeitä.[/quote]
Niinpä

auto w123 200D/300DT vm, -81
Saako tuota kaasuläppäpotikkaa erikseen mistään?capriceman kirjoitti: DKK tarkista skoopilla TPS anturin toiminta, jos katkoo niin nykii ja saa teho bursteja.
EDIT. Töihin ajelin just autolla eli kokoajan mennään eteenpäin

ex C36 AMG
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jep, kyllä se tps on siellä VDO kaasuläppäservon sisällä ja maksaa myös sen mukaisesti, mutta tuon TPS:n voi korvata ...http://88.112.191.13:443/pdf/TPSFIX.pdf
Potikan vastusrata kuluu ajan mittaan ja kuluma aiheuttaa katkoja. Eräs keino korjata toiminta on sirtää vastusrataa sen verran, että potikan liuku osuu uudelle uralle vastusradalla. Vastusrata on tehty useimmiten valkoisen alumiinioksilevyn päälle. Siirron voi parhaiten tehdä irroittamalla kiinnitysruuveja ja jättämällä levyn yhden ruuvin varaan jolloin levyn vääntäminen uuteen asentoon onnistuu. Levy kyllä pysyy paikoillaan yhdelläkin kiinnitysruuvilla. Korjaus on nopeasti tehtävissä ja ei vaadi muita säätöjä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Paljonko olet ajanut itse ja paljonko on mittarissa M104-vehkeessä? Mulla ei ole noin huonoa kuvaa tästä motista mutta enhän nyt hirveitä ole ajanutkaan! Tosin kyllä edellisen autoni moottori oli luotettavampi kuin nykyinen! Ei siinä johdot hapertunu eikä kannentiiviste vuotanut!capriceman kirjoitti:Laatupelejä nää 104 koneet. Ei pelkästään johdot vaan mulla halkesi pala imusarjasta ja muovin palanen lensi imuilman mukana palotilaan. No talvella otetaan konetta auki taas kerran.
Mitäs nyt on menny vuosien mittaan
-No ne johdot tietty, varsinkin puolanohjauksen johdot.
-Kansipahvi paukkuu, liian nopea lämpölaajeneminen aiheuttaa sen + huono alkuperäinen visco viritys joka pitää koneen valoissa liian kuumana. Sähköflekti kunnon ohjauksella on paljon parempi ja paljon vakaampi lämpö.
-Imusarja on muovivalusaumasta herkästi halkeava, ja osana kallis. Miksei voisi olla kunnon alumiininen???
-Puolat menee oikosulkuun ja polttaa sytkäyksiköstä fetit
-Puolan ensiöpuolen johdot aiheuttavat palovaaran, ei linjoilla sulaketta!
-Polttoainepumpun rele rakennettu väärin, juotokset heikot ja vedot liian kapeat(suunniteltu hajoamaan)
ohhoijaa onhan sitä remontoitu kuin iisakin kirkkoa eikä loppua näy
Se piuha ei oo sitten silikoni johtoa jota veho myy, en suosittele laittamaan niitä, kun kerran määräykset sanovat, että siliconi johtoja uuneihin ja saunoihin niin myös se koskee koneen kannen päällä olevia johtoja jotka ovat 90-95asteen lämmössä.
DKK tarkista skoopilla TPS anturin toiminta, jos katkoo niin nykii ja saa teho bursteja.
MB takuusta: No tiskillä sanotaan näin, sellasii nää vaan on. Ne on kuluvia osia eikä takuu koske sitä/niitä. No kysyin: Saanko listan ei kuluvista osista jotka kuuluu takuuseen. Sanoin että ovenkahvakin on kuluva, mikä on ei kuluva??hä. Ei oo listaa näkyny, varsinainen takuu
Katsastusmieskin tiesi näistä vioista ja veisteli että tälläiselläkö sunnuntai autolla ajelet, ei kannata sateella ajaa tai tietokone kastuu.
Siinähän on perää, jos ikkunatiivisteet käpristyy niin tietokoneen päälle tulee vedet, uskomatonta mutta totta![]()
Jos haluaa harrastaa Mersua niin tämä malli on varmaan sitten parhaasta päästä, mitään tälläistä ei ole M102 ja diesel koneissa. Varsinainen farssi kone tämä M104 voisin listata tämän yhtä hyväksi kuin olds 5,7D jolla kai pääsee pitemmälle kuin tällä protokoneella.
Tuosta puolan räjähtämisestä...Älkää hyvät ihmiset laittako resistoritulppia näihin vehkeisiin!! Esim. Boschilta ei löytynyt tähän muita kuin R-tulppia! Ärrättömät tulpat poistuivat myynnistä jokin aika sitten ja myyjät väittävät että tämä Resistoritulppa käy tilalle! No käyhän se mutta puolan tehon täytyy kasvaa jotta se voittaa ylimääräisen vastuksen mikä on tulpassa! Tulpan hatussa on 1,5 Kohm vastus joka poistaa häiriön joten ei sitä Resistori tulpan 5 Kohmin lisää enää tarvita!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Ohos ??
Mikä toi Profitin esittämä sarja on ? Mitä kaikkea sillä saa uusittua ?
Itse olen vähän huolissani nyt noista kaasuläpäkotelon piuhoista. Vai olenko turhaan sillä luistonestoja ja vakionopeudensäätimiä ei ole rajoittamssa ajamisen nautintoa
M104 on mahtava kone toimiessaan, mutta tosiaan vähän vikaherkkä ja tosi pahoja tyyppivikoja täynnä. Jokin pieni naputus kuuluu koneenyläpäästä lämpöisenä.. lieneekö venttiilinnostaja tai jakopäässä jotakin väljää jossakin. Jos joku vaan tietää mikä yläpäässä kulahtaa niin saa vuotaa tiedon muillekkin.
Painetaan kaasua nyt kun taas päästään eteenpäin.
Itse olen vähän huolissani nyt noista kaasuläpäkotelon piuhoista. Vai olenko turhaan sillä luistonestoja ja vakionopeudensäätimiä ei ole rajoittamssa ajamisen nautintoa

M104 on mahtava kone toimiessaan, mutta tosiaan vähän vikaherkkä ja tosi pahoja tyyppivikoja täynnä. Jokin pieni naputus kuuluu koneenyläpäästä lämpöisenä.. lieneekö venttiilinnostaja tai jakopäässä jotakin väljää jossakin. Jos joku vaan tietää mikä yläpäässä kulahtaa niin saa vuotaa tiedon muillekkin.
Painetaan kaasua nyt kun taas päästään eteenpäin.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Monet ovat suositelleet MB:n omaa tulppaa.
Itse ruuvasin NGK BCP6ES tulpat kiinni ja kone käy todella hyvin. Taisi maksaa muuteman euron kappale.
Oikeasta kärkivälistä ei ole aavistustakaan mutta ruuvasin ne mutu-periaattella 0,85 mm väliin kaikki. Ilmeisesti oikea kun pelaa hienosti.
Itse ruuvasin NGK BCP6ES tulpat kiinni ja kone käy todella hyvin. Taisi maksaa muuteman euron kappale.
Oikeasta kärkivälistä ei ole aavistustakaan mutta ruuvasin ne mutu-periaattella 0,85 mm väliin kaikki. Ilmeisesti oikea kun pelaa hienosti.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Jos tulppien hintataso on suinkin sama kuin M103:een Mersun paketissa myytävä tulppa, niin se taisi olla jotain 3-4 euron väliin per kappale. Tuohon hintaan en jaksa itse arpoa tarvikeliikkeessä että mikä ja mikä tulppa se on oikea autooni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onhan tolla protokoneella ajettu lähes 200tkm ja konettakaan ei oo avattu kuin kaksi kertaa. Ekalla kerralla vaihdettiin nokat ja toisella kertaa kansipahvi. Nyt sitten taas 
Ne puolat hajoo kyllä siitä että niissä on huono eristys ja kuparinlakkaus krakkaa ja tapahtuu oikosulku joka voi viottaa ECM yksikön. Monessa puolassa joita olen nähnyt on läpilyönnin merkkejä. Puolat voi testata ilman että ne on autossa ja samalla näkee läpilyönnit.

Ne puolat hajoo kyllä siitä että niissä on huono eristys ja kuparinlakkaus krakkaa ja tapahtuu oikosulku joka voi viottaa ECM yksikön. Monessa puolassa joita olen nähnyt on läpilyönnin merkkejä. Puolat voi testata ilman että ne on autossa ja samalla näkee läpilyönnit.
Tiukkaa ritiikkiä pukkaa yksnollanelosesta........
Jotenkin kyllä tuntuu, että capriceman:ille on sattunut maanantaikappale.
Mulla ainakin toistaiseksi 11 vuotta kukkunut ilman ongelmia.
Ettei ihan lyötäisi mottia lokaan, niin on se kuitenkin ominaisuuksiltaan varsin hyvä peli.
Tuo johtosarjaongelma on tietty tosiasia, mutta se koskee myös muita tuon aikakauden moottoreita ja on (ainakin toivon mukaan) korjaantunut noin -95 eteenpäin.
Jotenkin kyllä tuntuu, että capriceman:ille on sattunut maanantaikappale.
Mulla ainakin toistaiseksi 11 vuotta kukkunut ilman ongelmia.
Ettei ihan lyötäisi mottia lokaan, niin on se kuitenkin ominaisuuksiltaan varsin hyvä peli.
Tuo johtosarjaongelma on tietty tosiasia, mutta se koskee myös muita tuon aikakauden moottoreita ja on (ainakin toivon mukaan) korjaantunut noin -95 eteenpäin.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tämä kone on kuin Cäddyn HT4100 koneet, eli toimii jos käyttää kauniisti. Mutta kyllä tässä mallissa on täysin suunnittelussa epäonnistuttu.
Ruisku ja sytkä samassa boxissa >> kallis korjata ja samalla hankaloittaa mittauksia.
Puolat on mitoitettu niin ettei niiden jännitekestossa ole kuin 4500Volttia toleranssia, jos kärkiväli tulpissa nousee yli sallitun niin puola lyö sisällä läpi.
Jos moottoriohjauksessa ei ole lambdaa niin seos ei pysy kunnossa vaan suurilla tehoilla (yli50%) menee laihalle ja sitten syntyy venttiilien palamisriski.
No mutta harrastetaan ja sitten kun kypsyttää niin pidetään remonteissa taukoja
Ruisku ja sytkä samassa boxissa >> kallis korjata ja samalla hankaloittaa mittauksia.
Puolat on mitoitettu niin ettei niiden jännitekestossa ole kuin 4500Volttia toleranssia, jos kärkiväli tulpissa nousee yli sallitun niin puola lyö sisällä läpi.
Jos moottoriohjauksessa ei ole lambdaa niin seos ei pysy kunnossa vaan suurilla tehoilla (yli50%) menee laihalle ja sitten syntyy venttiilien palamisriski.
No mutta harrastetaan ja sitten kun kypsyttää niin pidetään remonteissa taukoja
