S 400 (kuvia lisätty)
S 400 (kuvia lisätty)
Auto vuosimallia 01. miten ilma alustaisen auton madaltaminen onnistuu??
Vai onnistuuko? olisi viela kiva jos sen jalkeen toimisi korkeuden saato ja muut alustan hienoudet.
Vai onnistuuko? olisi viela kiva jos sen jalkeen toimisi korkeuden saato ja muut alustan hienoudet.
Viimeksi muokannut BENDER, Su 18.05.2008 07:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ihan samaa oon ajatellu minäkin , ois kiva saada hiukan enemmän tonttiin Ässää (W 220 400 cdi ) ja ilma jouset on mullakin, montaa senttiä ei tarvis ehkä pari on alla 20 " kesäset
sen verran oon kuullu et ilmeisesti boxista raja arvoja säätämällä pitäis homman onnistua, mut tää on tosiaan huhu ja mutu tunne eli faktaa pöytään jos jollain on !
sen verran oon kuullu et ilmeisesti boxista raja arvoja säätämällä pitäis homman onnistua, mut tää on tosiaan huhu ja mutu tunne eli faktaa pöytään jos jollain on !
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Juu ohjelmoimalla tipahtaa.
Jos ei kuitenkaan halua ohjelmoinnista maksaa niin homma hoituu myös parilla prikalla. Sinne jousitussysteemiin kun kattelee niin nohevalle kaverille pitäisi kyllä selvitä minne ne prikat kuuluu. Takapäässä homma on hiukan erilainen tietääkseni, mutta periaate sama.
inttervepin syövereistä löytyy kyllä ohjeita...
Tässä kuitenkin jotakin mistä aloittaa:
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... adid=43817
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... adid=43822
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... p?t=118274
http://www.mbworld.org/forums/showthread.php?t=91797
Jos ei kuitenkaan halua ohjelmoinnista maksaa niin homma hoituu myös parilla prikalla. Sinne jousitussysteemiin kun kattelee niin nohevalle kaverille pitäisi kyllä selvitä minne ne prikat kuuluu. Takapäässä homma on hiukan erilainen tietääkseni, mutta periaate sama.
inttervepin syövereistä löytyy kyllä ohjeita...
Tässä kuitenkin jotakin mistä aloittaa:
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... adid=43817
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... adid=43822
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... p?t=118274
http://www.mbworld.org/forums/showthread.php?t=91797
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Yhtiömme kiittää ja kumartaa ,eikähän se noista jompikumpi tapa pelasta
tilanteen ,voihan sitä varoiks viel selvittää ton boxin kautta pudottamisen mitä maksaa ja kuka ennenkaikkea tässä valtiossa sen vois hoitaa ,tuntuis jotenkin puhtaamalta hommalta , vielä on kuitenkin aikaa jos pudottelis sen keväällä kun valkoinen on sulanut
tilanteen ,voihan sitä varoiks viel selvittää ton boxin kautta pudottamisen mitä maksaa ja kuka ennenkaikkea tässä valtiossa sen vois hoitaa ,tuntuis jotenkin puhtaamalta hommalta , vielä on kuitenkin aikaa jos pudottelis sen keväällä kun valkoinen on sulanut
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
No nyt on saatu ässä tonttiin.
Hommahan eteni näin, ensin veholle alustaa laskemaan mutta kun saatiin sopivalle korkeudelle niin ei sitten saanutkaan arvoja muistiin
ilmoitti vaan että menee liian matalaksi.
Joten tein tällaiset vanttiruuvit/unibold systeemit anturia huijaamaan:


Pulttikaupasta 2kpl vasuri ja 2kpl oikeita uniboldeja, sitten Bilteman venepuolelle rosterista vanttiruuvia hakemaan.
Ruuveja joutui lyhentämään 30mm keskeltä ja hitsaamaan tigillä takasin kasaan.
Minimi pituudessaan tangot on 100mm mikä on myös orggisten pituus, näin on myös helppo palauttaa talven tullen oikeaan korkeuteensa.
Tällainen sitten tuli:


Pikkusen tosta korkeudesta vielä vähän huomenna nostetaan samalla kun menee kulmien säätöön.
Hommahan eteni näin, ensin veholle alustaa laskemaan mutta kun saatiin sopivalle korkeudelle niin ei sitten saanutkaan arvoja muistiin

ilmoitti vaan että menee liian matalaksi.
Joten tein tällaiset vanttiruuvit/unibold systeemit anturia huijaamaan:


Pulttikaupasta 2kpl vasuri ja 2kpl oikeita uniboldeja, sitten Bilteman venepuolelle rosterista vanttiruuvia hakemaan.
Ruuveja joutui lyhentämään 30mm keskeltä ja hitsaamaan tigillä takasin kasaan.
Minimi pituudessaan tangot on 100mm mikä on myös orggisten pituus, näin on myös helppo palauttaa talven tullen oikeaan korkeuteensa.
Tällainen sitten tuli:


Pikkusen tosta korkeudesta vielä vähän huomenna nostetaan samalla kun menee kulmien säätöön.
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Korkeuttahan pystyy sisältä säätämään kun mökki baanalle mennään.JUHHisi kirjoitti:Ois kyllä hieno jos sais korkeutta muuttaa auton sisältä käsin. Mistäköhän löytäis sopivan sähköis/hydraalisen työsylinterin tuota "vantturin" virkaa hoitamaan?

Noin 20mm tulee olemaan ajokorkeus noita kuvia ylempänä.
Kulmien säädön jälkeen vielä asennetaan keskittävät spacerit ja prässätään kaaret jotta saadaan gummit aivan kulmille

Täytyy pistellä kuvia lisää, kunhan jotain kuvattava tulee....
madallus
Jep hyvän näköinen on, itelle laitetaan kans ässään tällä viikolla Carlssonin boxi sillä saa 5-30 mm tiputettua tilanteen mukaan
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Re: madallus
Mistä hommasit boxin ? Paljonko maksoi ? Miten/mihin kytketään ?eugen kirjoitti:Jep hyvän näköinen on, itelle laitetaan kans ässään tällä viikolla Carlssonin boxi sillä saa 5-30 mm tiputettua tilanteen mukaan
Pistähän kuvia esille

Mulla tuli nyt olemaan lopullinen tiputus jotain 100mm
Re: madallus
Löytyykö W220:stä asianmukaiset cambersäädöt? En pysty välttämään ajatusta, että näin merkittävällä madalluksella ja kuvassa näkyvän profiilin rengastuksella tulee helposti liian usein asiaa rengasliikkeeseen, jos camber-säätöä ei löydy.BENDER kirjoitti:...Mulla tuli nyt olemaan lopullinen tiputus jotain 100mm
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: madallus
Säädöt löytyy edestä mutta ei takaa.eerola kirjoitti:Löytyykö W220:stä asianmukaiset cambersäädöt? En pysty välttämään ajatusta, että näin merkittävällä madalluksella ja kuvassa näkyvän profiilin rengastuksella tulee helposti liian usein asiaa rengasliikkeeseen, jos camber-säätöä ei löydy.BENDER kirjoitti:...Mulla tuli nyt olemaan lopullinen tiputus jotain 100mm

Veholla näytti camberit kuitenkin olevan vielä ohje arvojen sisällä.
Silti kiinnostaisi epäkesko pultit millä sais passattua renkaat aivan pystyyn.
Kukahan niitä myy ??
- A.Viertola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 229
- Liittynyt: La 17.07.2004 19:24
- Paikkakunta: Kauhava/Kauhajoki
Eikös Vehonkin tarjonnasta jonkunsortin epäkeskot löydy? Muita mahdollisuuksia ovat esim. Kmacit. camber-säätöasiasta löytyy taannoista tutkielmaani ja tuskailuani Camber-hakusanalla. Se oli toiseen korimalliin, mutta tuotteet ovat loppujenlopuksi melko universaaleja.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: madallus
BENDER kirjoitti:Mistä hommasit boxin ? Paljonko maksoi ? Miten/mihin kytketään ?eugen kirjoitti:Jep hyvän näköinen on, itelle laitetaan kans ässään tällä viikolla Carlssonin boxi sillä saa 5-30 mm tiputettua tilanteen mukaan
Pistähän kuvia esille![]()
Mulla tuli nyt olemaan lopullinen tiputus jotain 100mm
MB-Stock sen mulle lähetti ja hinnasta en osaa sanoa kun se ei mulle maksanu vielä tässä kohtaa mitään , sen verran komea on paketti ja proon näköinen laite että ei varmaan ihan ilmainen mut tiedustele Stockista Laaksolta
Asennus odottaa vielä ,sama setti käy w 220 ,w215 ja r 230 jotain johtoja jätetään käyttämättä kussakin variaatioissa ja niitä piisaa kyllä ja lisäks käyttöohjeet germaanin kieltä ei oikein avaudu, mut sitä ei auta kyläpuusepän asennettavaks antaa ,kyl se pitää tehdä 100% varmuudella muuten palaa parin tonnin boxit
No lähetän sit kans kuvaa kun saadaan laitettua ,toivottavasti vielä tällä viikolla kun auto on menossa Hot Rod showhun Tampereelle MB Klubin ososatolle tulevana viikonloppuna ,sielläkin on sit nähtävänä jos jotain kiinnostaa livenä
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Re: madallus
BENDER kirjoitti:Mistä hommasit boxin ? Paljonko maksoi ? Miten/mihin kytketään ?eugen kirjoitti:Jep hyvän näköinen on, itelle laitetaan kans ässään tällä viikolla Carlssonin boxi sillä saa 5-30 mm tiputettua tilanteen mukaan
Pistähän kuvia esille![]()
Mulla tuli nyt olemaan lopullinen tiputus jotain 100mm
Vituiks meni koko vapaa pudotus laitettiin tänään se boxi (Carlsson ) ja kaveri siinä hikoili 2-3 tuntia , ei pudonnu anto vaan vikakoodia ,ESP,ABS,BAS assistent ja vielä hatuks ilmajousien magneetti venttiliit ja vielä joku hemmetin pyörimis nopeus anturi herjas ,no oli hiukka kiire lähtee kohti mansee näyttelyyn , eli odotellaan uutta boxia katotaan saako tällä tyylillä koskaan tonttiin vaiko ruvetaan kans suunnitteleen noit vanttiruuveja ?
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Re: madallus
Pudotusta saa tehtyä varmaan noin 80mm ilman noita vanttiruuvejakin. Veholle vaan testeriin ja kulmat säätöön samalla.eugen kirjoitti:BENDER kirjoitti:Mistä hommasit boxin ? Paljonko maksoi ? Miten/mihin kytketään ?eugen kirjoitti:Jep hyvän näköinen on, itelle laitetaan kans ässään tällä viikolla Carlssonin boxi sillä saa 5-30 mm tiputettua tilanteen mukaan
Pistähän kuvia esille![]()
Mulla tuli nyt olemaan lopullinen tiputus jotain 100mm
Vituiks meni koko vapaa pudotus laitettiin tänään se boxi (Carlsson ) ja kaveri siinä hikoili 2-3 tuntia , ei pudonnu anto vaan vikakoodia ,ESP,ABS,BAS assistent ja vielä hatuks ilmajousien magneetti venttiliit ja vielä joku hemmetin pyörimis nopeus anturi herjas ,no oli hiukka kiire lähtee kohti mansee näyttelyyn , eli odotellaan uutta boxia katotaan saako tällä tyylillä koskaan tonttiin vaiko ruvetaan kans suunnitteleen noit vanttiruuveja ?
Pistän varmaan kattavan kuva kokoelman kunhan sais uuden lookin päivitettyä.stanger kirjoitti:Tuosta kehtais kyllä varmaan laittaa lisääkin kuvia foorumille![]()
(vihi vihi).
Orggikset facelift valot ja autoa kiertämään pieni lippasarja, kesäkuun puolessavälissä menee sitten ylimaalaukseen jotta saa peittoon kiveniskut ja pikku lommot.
Kuhan vaan löytäis sopivan korisetin tältä mantereelta.
No niin projektit etenee, tälläkertaa panostettiin kulkupuoleen ja täytyy kyllä todeta että kyllä kannatti.
Motorbitissä vanha lastu irti ja siitä sitteu ohjelma siirrettii uudelle ja samalla sitä pikkusen muokkailtiin.
Savutusta ei vielä juurikaan esiinny ja laite toimii muutenkin aivan normaalisti.
Laatikko on vahvistettu siekkisellä jo aijemmin.

Erittäin asian tuntevan oloinen tyyppi ja muutenkin suosittelen kyseistä paikkaa jotka lastutusta suunnittelee.
Motorbitissä vanha lastu irti ja siitä sitteu ohjelma siirrettii uudelle ja samalla sitä pikkusen muokkailtiin.
Savutusta ei vielä juurikaan esiinny ja laite toimii muutenkin aivan normaalisti.
Laatikko on vahvistettu siekkisellä jo aijemmin.

Erittäin asian tuntevan oloinen tyyppi ja muutenkin suosittelen kyseistä paikkaa jotka lastutusta suunnittelee.