W201 2.6 -88 sammuu lämpöisenä. Vika korjattu.
W201 2.6 -88 sammuu lämpöisenä. Vika korjattu.
Mottina siis m103 kattiversio ja ongelma on siinä että sammuu kun lämmöt nousevat n.60 asteeseen. Lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja lämmön noustessa alkaa pikkuhiljaa tyhjäkäynti kakomaan ja lopulta kone sammuu eikä lähde enää käytiin. Kun yrittää käynnistää niin bensa haisee eli saa ilmeisesti liikaa kakkua lämpöisenä.
Vaihdettu lisäilmaluisti, kylmäkäynnistysventtiili, tulpanjohdot ja virranjakajankansi. Tarkistin että ylijännitesuojareleen sulakkeet on ehjät.
Olisikohan lämpöaikakytkin rikki ja se ei katkaise kylmäkäynnistysventtiililtä virtoja, jolloin "ryypy" jää päälle. En vaan löytänyt sitä lämpöaikakytkintä joten se jäi kokeilematta. Eikös se lämpötila-anturi mikä näyttää lämpötilan mittaristossa oo eri asia kuin lämpöaikakytkin? Voisiko rikkinäinen labda aiheuttaa ongelman? Tai puola?
Auto on käynny jo korjaamolla eikä sitä saatu kuntoon kuin hetkellisesti. Ne oli ilmeisesti jotain hapettuneita liitoksia putsanneet. Haulla kattelin noi aikaisemmat korjaukset. Ideoita?
Vaihdettu lisäilmaluisti, kylmäkäynnistysventtiili, tulpanjohdot ja virranjakajankansi. Tarkistin että ylijännitesuojareleen sulakkeet on ehjät.
Olisikohan lämpöaikakytkin rikki ja se ei katkaise kylmäkäynnistysventtiililtä virtoja, jolloin "ryypy" jää päälle. En vaan löytänyt sitä lämpöaikakytkintä joten se jäi kokeilematta. Eikös se lämpötila-anturi mikä näyttää lämpötilan mittaristossa oo eri asia kuin lämpöaikakytkin? Voisiko rikkinäinen labda aiheuttaa ongelman? Tai puola?
Auto on käynny jo korjaamolla eikä sitä saatu kuntoon kuin hetkellisesti. Ne oli ilmeisesti jotain hapettuneita liitoksia putsanneet. Haulla kattelin noi aikaisemmat korjaukset. Ideoita?
Viimeksi muokannut TC7, To 15.11.2007 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen yritin sitäkin kokeilla kun kone oli lämmennyt sinne sammumispisteeseen mutta ei lähtenyt käyntiin. Ei edes luvannut. Poksauttelee vaan putkessa ja koneessa. Pitää tänään koittaa ottaa johto irti labdalta ja vaihtaa puola.
Lähteekö se virranjakajan kansi irti purkamatta muuta kuinka helposti? Näytti vaan se alin pultti olevan melko ahtaassa paikassa. Vois senkin nyt vielä tarkastaa että onko tullu parin kuukauden aikana hapettumia.
Lähteekö se virranjakajan kansi irti purkamatta muuta kuinka helposti? Näytti vaan se alin pultti olevan melko ahtaassa paikassa. Vois senkin nyt vielä tarkastaa että onko tullu parin kuukauden aikana hapettumia.
omassa w201:ssä teki samaa ja virranjakaja oli vialla... mutta eikö se ollut ihan niillä kahdella pitkällä koukkuruuvilla kiinni



C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Samantyyppistä vikaa
Itselläni on osittain samanlainen vika vm. -88 190E:ssä (2.0 l ruiskukone siis).
Kone lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja jos autolla ajelee sen aikaa, että lämmöt nousevat siihen mittarin keskivaiheille (~80c) normaalilämpöön, niin mitään ongelmaa ei ole (siis lämpöjen saavuttaessa tuon 80C) itse ajon aikana eikä kone sammutettaessa ja uudelleenkäynnistettäessä.
Mutta auta armias, jos lämmöt ovat nousseet vain hieman (eli autolla ajaa vain hetken, sammuttaa koneen tai se sammuu itsestään) ja yrittää käynnistää uudelleen. Saa startata todella pitkään ennenkuin lähtee käyntiin ja bensan haju on melkoinen (en polje kaasua). Samoin pakoputki paukkuu tuolloin välillä kuten viestiketjun avaajakin kertoi.
Jos moottorin antaa kylmetä (kokeilee startata vaikka muutaman tunnin päästä), niin moottori lähtee taas hyvin käyntiin.
Mikähän neuvoksi?
Kone lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja jos autolla ajelee sen aikaa, että lämmöt nousevat siihen mittarin keskivaiheille (~80c) normaalilämpöön, niin mitään ongelmaa ei ole (siis lämpöjen saavuttaessa tuon 80C) itse ajon aikana eikä kone sammutettaessa ja uudelleenkäynnistettäessä.
Mutta auta armias, jos lämmöt ovat nousseet vain hieman (eli autolla ajaa vain hetken, sammuttaa koneen tai se sammuu itsestään) ja yrittää käynnistää uudelleen. Saa startata todella pitkään ennenkuin lähtee käyntiin ja bensan haju on melkoinen (en polje kaasua). Samoin pakoputki paukkuu tuolloin välillä kuten viestiketjun avaajakin kertoi.
Jos moottorin antaa kylmetä (kokeilee startata vaikka muutaman tunnin päästä), niin moottori lähtee taas hyvin käyntiin.
Mikähän neuvoksi?
No niin, toimii taas. Tappelin eilen virranjakajan kannen auki. Oli muuten hankalaa kun ei ollut sopivan pitkää kuusiokoloavainta
. Kansi oli todella märkä ja kontaktipinnat aivan hapettuneet
Auto on siis ollut äskettäin Master-huollossa korjattavana eikä se tullut siellä kuntoon. Olin siis todellakin siinä uskossa että kaverit olis ensimmäisenä tarkistanut ton virranjakajan kannen. Tosi ammattimiehiä. Taas löytyi apu foorumilta eli kiitoksia vaan. Toivottavasti auto pelaa jatkossakin.


Auto on siis ollut äskettäin Master-huollossa korjattavana eikä se tullut siellä kuntoon. Olin siis todellakin siinä uskossa että kaverit olis ensimmäisenä tarkistanut ton virranjakajan kannen. Tosi ammattimiehiä. Taas löytyi apu foorumilta eli kiitoksia vaan. Toivottavasti auto pelaa jatkossakin.
Re: Samantyyppistä vikaa
Mulla oli siis tämä vika ja se korjautui täysin vaihtamalla virranjakajan kansi ja pyörijä. Kiitos tämän foorumin neuvojen, sain auton kuntoon nopeasti ja nyt kelpaa taas ajellamursuw201 kirjoitti:Itselläni on osittain samanlainen vika vm. -88 190E:ssä (2.0 l ruiskukone siis).
Kone lähtee kylmänä hyvin käyntiin ja jos autolla ajelee sen aikaa, että lämmöt nousevat siihen mittarin keskivaiheille (~80c) normaalilämpöön, niin mitään ongelmaa ei ole (siis lämpöjen saavuttaessa tuon 80C) itse ajon aikana eikä kone sammutettaessa ja uudelleenkäynnistettäessä.
Mutta auta armias, jos lämmöt ovat nousseet vain hieman (eli autolla ajaa vain hetken, sammuttaa koneen tai se sammuu itsestään) ja yrittää käynnistää uudelleen. Saa startata todella pitkään ennenkuin lähtee käyntiin ja bensan haju on melkoinen (en polje kaasua). Samoin pakoputki paukkuu tuolloin välillä kuten viestiketjun avaajakin kertoi.
Jos moottorin antaa kylmetä (kokeilee startata vaikka muutaman tunnin päästä), niin moottori lähtee taas hyvin käyntiin.
Mikähän neuvoksi?
