mursu lämpimäksi pakkasella
Mulla on kans tommonen 250D käyttiksenä ja kyllä se rupee n.1.5km jälkeen puhaltaa kuumaa vaikka starttaa -25 pakkasesta kylmänä. Mutta eihän näitä dieseleitä nyt ikinä saa niin nopeesti lämpenemään kun bensoja.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Niin puhaltaa minullakin lämmintä, mutta se ei tunnu puhaltavan sitä tarpeeksi, että pystyisi ylläpitämään sisätilat tarpeeksi lämpöisenä. Minulla on ongelma ton kanssa että en saa sitä keskiräppänää kokonaan kiinni joten sieltä puhataa sitä kylmää ilmaa koko ajan.. Tarkoituksena on säätää sitä keskiräppänän kusiokoloruuvia mikä vaikuttaa siihen säätörullan säätövaraan sen läpän suhteen, mutta kun sopivat työkalut on takakontissa ja se sitten on syväjäässä.. Ei viitsisi tuota varten mennä ostamaan uusia työkaluja.EVO X kirjoitti:Mulla on kans tommonen 250D käyttiksenä ja kyllä se rupee n.1.5km jälkeen puhaltaa kuumaa vaikka starttaa -25 pakkasesta kylmänä. Mutta eihän näitä dieseleitä nyt ikinä saa niin nopeesti lämpenemään kun bensoja.
220.128 Black Mirror
Juu se on melkein aina noissa vähän raolla se raitisilma räppänä. helpoitenhan se menee kun rullaat sen auki asenton ja kiristät ruuvia, sitten vaan rullaat kiinni niin se oikein tuntuu kun se tiiviste napsahtaa. Helppo homma mutta omasta kokemuksestakin tuttu tuo viitsiminen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-Laita kylmällä kelillä (-15 tai kylmempi) kunnon pahvi nokalle.
-Vaihda jäähdytinneste ja termostaatti uuteen ja huuhtele jäähdytysjärjestelmä.
-Käytä alkuperäistä termostaattia, jossa on oikea astelukema. -Bensamalleissa on kuumempi termostaatti kuin dieselissä ja turboissa on kaikkein viilein, mutta älä laita lämpöisempää kuin valmistaja on tarkoittanut, ellet sitten tarkkaile moottorin lämpöjä ja vaihda termostaattia kesäksi viileämpään.
-Avaa sisällä kaikki tuuletussuuttimet, myös keskeltä, jos autossa on ilmastointi (se tulee olla päällä).
-Käännä puhallin toiseksi suurimmalle asennolle.
-Käytä pykälää pienempiä vaihteita kuin tavallisesti, automaatissa 2- ja 3-asentoja.
-Tarkista, ettei autossa vedä. Jos ovipahvien alla ei ole ehjät muovit tai jos ovien ja ikkunoiden tiivisteet vuotavat, autossa vetää. Voitele kumitiivisteet silikonilla ja vaihda tarvittaessa uusiin. Säädä ovi niin, että se istuu oikeassa asennossa tiukasti vasten tiivisteitä (ohje mesen foorumilla).
-Säädä lämmöt täysille. Tarkista, että lämmityslaitteen lämmönsäätövivusto on oikein säädetty.
Lyhyellä matkalla on käytettävä sisätilanlämmitintä apuna, auto ei ehdi lämmetä muuten.
Jos ei lämmin näillä ohjeilla riitä, niin tarvitset webaston.
Jos moottori ei tunnu lämpiävän, tarkista ettei ilmastoinnin kennon sähköinen jäähdytyspuhallin pyöri nokalla jatkuvasti ja että moottorin jäähdytyspuhallin ei pyöri voimalla (kai siellä on viskokytkin?) .
-Vaihda jäähdytinneste ja termostaatti uuteen ja huuhtele jäähdytysjärjestelmä.
-Käytä alkuperäistä termostaattia, jossa on oikea astelukema. -Bensamalleissa on kuumempi termostaatti kuin dieselissä ja turboissa on kaikkein viilein, mutta älä laita lämpöisempää kuin valmistaja on tarkoittanut, ellet sitten tarkkaile moottorin lämpöjä ja vaihda termostaattia kesäksi viileämpään.
-Avaa sisällä kaikki tuuletussuuttimet, myös keskeltä, jos autossa on ilmastointi (se tulee olla päällä).
-Käännä puhallin toiseksi suurimmalle asennolle.
-Käytä pykälää pienempiä vaihteita kuin tavallisesti, automaatissa 2- ja 3-asentoja.
-Tarkista, ettei autossa vedä. Jos ovipahvien alla ei ole ehjät muovit tai jos ovien ja ikkunoiden tiivisteet vuotavat, autossa vetää. Voitele kumitiivisteet silikonilla ja vaihda tarvittaessa uusiin. Säädä ovi niin, että se istuu oikeassa asennossa tiukasti vasten tiivisteitä (ohje mesen foorumilla).
-Säädä lämmöt täysille. Tarkista, että lämmityslaitteen lämmönsäätövivusto on oikein säädetty.
Lyhyellä matkalla on käytettävä sisätilanlämmitintä apuna, auto ei ehdi lämmetä muuten.
Jos ei lämmin näillä ohjeilla riitä, niin tarvitset webaston.
Jos moottori ei tunnu lämpiävän, tarkista ettei ilmastoinnin kennon sähköinen jäähdytyspuhallin pyöri nokalla jatkuvasti ja että moottorin jäähdytyspuhallin ei pyöri voimalla (kai siellä on viskokytkin?) .
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
EVO X kirjoitti:Juu se on melkein aina noissa vähän raolla se raitisilma räppänä. helpoitenhan se menee kun rullaat sen auki asenton ja kiristät ruuvia, sitten vaan rullaat kiinni niin se oikein tuntuu kun se tiiviste napsahtaa. Helppo homma mutta omasta kokemuksestakin tuttu tuo viitsiminen.
omastakaan 124 ei mene kunnolla kiinni nuo raikkariluukut. miten nuo saa ilman väkivaltaa pois,että voi säätää sitä rullaa?
Ei niitä tarvii pois ottaa,lampulla kun katsoo sisälle niin siellä näkyy kuusiokolo avaimelle paikalle siitä kun säätelee niin rupeaa tiivistymään.teamhyypio kirjoitti:EVO X kirjoitti:Juu se on melkein aina noissa vähän raolla se raitisilma räppänä. helpoitenhan se menee kun rullaat sen auki asenton ja kiristät ruuvia, sitten vaan rullaat kiinni niin se oikein tuntuu kun se tiiviste napsahtaa. Helppo homma mutta omasta kokemuksestakin tuttu tuo viitsiminen.
omastakaan 124 ei mene kunnolla kiinni nuo raikkariluukut. miten nuo saa ilman väkivaltaa pois,että voi säätää sitä rullaa?
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Lämpii
Milläs lämpii kun ei anneta polttoainetta tarpeeksi Kyllä vanha 123 lämpiää
Mutta siellä meneekin löpöä tässä nurkissa ajaessa melkein 10 satasella ja
valillä ylikin Nämä Uuremmat kuluttaa 5-7 l satasella Ei ole mikä lämmittää
Tästä Eeberi sammumisesta senverran että jos se sammuu ajon aikana
On pakoputki väärin asennettu Minulla se tulee aivan edestä hiekkapellin
takaa näkyviin mutta sen edessä on tällänen pieni ilma ohjain joka ohjaa
ilmavirran ohitse pakoputken aukon Ei ole koskaa sammunut ajossa
En sitä käytäkkään kuin lähtiessä noin 10-15 minuttia niin koneen lämpö
on melkein 90 Ei vanha kakluunikan ilman puita lämpiä j.s.lehti
Mutta siellä meneekin löpöä tässä nurkissa ajaessa melkein 10 satasella ja
valillä ylikin Nämä Uuremmat kuluttaa 5-7 l satasella Ei ole mikä lämmittää
Tästä Eeberi sammumisesta senverran että jos se sammuu ajon aikana
On pakoputki väärin asennettu Minulla se tulee aivan edestä hiekkapellin
takaa näkyviin mutta sen edessä on tällänen pieni ilma ohjain joka ohjaa
ilmavirran ohitse pakoputken aukon Ei ole koskaa sammunut ajossa
En sitä käytäkkään kuin lähtiessä noin 10-15 minuttia niin koneen lämpö
on melkein 90 Ei vanha kakluunikan ilman puita lämpiä j.s.lehti
- teamhyypio
- Vakiokalustoa
- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
Re: Lämpii
j.s.lehti. kirjoitti:Milläs lämpii kun ei anneta polttoainetta tarpeeksi Kyllä vanha 123 lämpiää
Mutta siellä meneekin löpöä tässä nurkissa ajaessa melkein 10 satasella ja
valillä ylikin Nämä Uuremmat kuluttaa 5-7 l satasella Ei ole mikä lämmittää
Tästä Eeberi sammumisesta senverran että jos se sammuu ajon aikana
On pakoputki väärin asennettu Minulla se tulee aivan edestä hiekkapellin
takaa näkyviin mutta sen edessä on tällänen pieni ilma ohjain joka ohjaa
ilmavirran ohitse pakoputken aukon Ei ole koskaa sammunut ajossa
En sitä käytäkkään kuin lähtiessä noin 10-15 minuttia niin koneen lämpö
on melkein 90 Ei vanha kakluunikan ilman puita lämpiä j.s.lehti
kyllä tuo oma 200D 124:kin imee sen 9-10L sataselle

-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: mursu lämpimäksi pakkasella
skibe kirjoitti:Nii jos joku vaikka tietäis et mitähän tuo mersu tykkää jos on roikan nokassa koko yön.. eli lohkolämmitin on punasena.
Onkos siitä mitään haittaa?
lämmitystolpan kello hajos.. kuka lie hajotti.. se on päällä kokoajan.
Kylmää tuntuu olevan tuolla pihalla eikä oo kovin järkevää kylmänä käynnistellä.
Eikait sillä ole mitään merkitystä,ei se jaksa lämmittää kun johonkin 40- 50 asteeseen,on ollut joskus työmaalla viikonkin roikassa,ei tietenkään enerkian kulutuksen kannalta järkevää,mutta lämmittää ne täällä Oulussa katujakin ja jalkapallokenttää läpi talven.Borassa muuten letkulämmitin saattaa sen takia olla herkempi kärähtään.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D