Jäähdytysnesteen merkkivalo palaa vaan...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Jäähdytysnesteen merkkivalo palaa vaan...

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

...mut miten sen sais sammumaan :?:
Vaihdoin jo anturin paisuntasäiliöön,mutta ei auttanut.

Oliko niin että myös lasinpesunesteen määrän anturi vaikutti
tuon toimintaan,eli vaihdettava myös?

W 202-00.
C220 CDI vm.2000
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Kyllä
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Eipä tullu vieläkään kuntoon vaikka laitoin hyppylangan sinne jäähdytin-
neste anturille ja myöskin lasinpesunesteanturin liittimeen :?: :?: :?:

Vika tuli alunperin niin että lisäsin koneen käydessä tuota jäähdytinnestettä
suoraan paisariin,ilmeisesti ei pitäis tehdä niin :evil:

Nyt häikkä on luultavasti mittaristossa,onko kellään vastaavaa ollut :?:
C220 CDI vm.2000
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Tuskin se paisariin veden lisäys haittaa!
Itsekin olisin tehnyt niin.
edesmennyt
W201
Hannu II
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 27.01.2007 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

:shock: Oletko tarkastanut ovatko anturille tulevat piuhat jo valmiiksi oikosulussa, koska virta kulkee anturin kautta ja anturi vain oikosulkee virtapiirin, kun nestettä on "vähän" ja valo syttyy! Pesunesteen ja jääh.nesteen antureilla on yhteinen "maa"! :!:
"Köydellä ei voi muka työntää - voihan Viagra!"
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Täytyy siis vielä mitata anturille tulevista liittimistä tuo,että ovatko
jo valmiiksi oikosessa,aivan oikein huomioitu.

Eli jos mittarivalolta anturille tuleva johdin pääsee jostain kautta
runkoon niin valo palaa jatkuvasti(niinkuin näyttää tekevän nyt).

Mittaan seuraavasti: Paisarin anturin liitin irti,virrat pois päältä,
yleismittarin vastusalueella mittaus toisesta liittimen navasta runkoon
täytyy näyttää yhteys(tai summerilla piippaus).

Se toinen napa liittimessä ei saa näyttää yhteyttä runkoon,eli on siis
mitterivalolta tuleva johdin. Ja jos kuitenkin näyttää on vika siinä.

Kerron huomenissa kuinka kävi


:!:
C220 CDI vm.2000
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

...Ja sitkeesti vaan palaa vieläkin.. :shock: :shock:

Vaikka otettu anturin liittimet irti paisarista että pesunestesäiliöstä
niin siellä se vaan valo paistaa mittaristossa :!:
Paisarin liitin mitattu: kumpaankaan nastaan ei yhteyttä maahan :!:
Ainoastaan toiseen tulee +3 volttia jännitettä.

Eli edelleen epäilen mittaristoa syyliseksi :arrow: siis vaihtoon tai
lamppu irti,muuta ei keksi?
C220 CDI vm.2000
Hannu II
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 27.01.2007 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

:wink: Eli ajattelin näin : anturit paikoilleen, esim. ompeluneulat läpi eristeiden anturille meneviin kaapeleihin ja vastusmittari neuloihin kiinni, josko vastus 0, niin virtaa menee jostain aikaisemmin läpi eli valo palaa. Anturi laskee virtaa (+) läpi vain, jos nestetaso säiliössä on alhainen. Vika (oikosulku) voi olla "likaisessa" anturin liittimessäkin! :?:
"Köydellä ei voi muka työntää - voihan Viagra!"
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Antureissa on tietyt vastusarvot, hyppylanka on vikatilanne.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Cardoc kirjoitti:Antureissa on tietyt vastusarvot, hyppylanka on vikatilanne.
Juuri näin :!:
Tosin liittimet irti ei pitäisi enää palaa merkkivalon?

Tällä hetkellä teippi päällä,homma hoidossa :lol:
Seurataan tilannetta.
C220 CDI vm.2000
Hannu II
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 27.01.2007 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

:lol: Tutkistelin ja kyselin maahantuojan spesialistilta itse vastaavaa tilannetta jokin aika sitten ja anturin (HELLA) toimintaperiaatetta. Mittausneuvoni ideana oli tutkia kulkeeko virta jostain anturin säiliön sisällä olevan mittapään ohi. Mulla anturin liitin oli irti ja valo ei palanut, kun sinulla, jos oikein ymmärsin valo palaa. Neula oli vain keino mennä eristeen läpi mittaustilanteessa l. yksi neula per kaapeli ei kaapelinipun ! Onnea vianetsintään - minä löysin ja vielä testasinkin, jotta ostamani uusi anturi ei vain "huijaa" ja itse "vika" ei poistunutkaan :oops:
"Köydellä ei voi muka työntää - voihan Viagra!"
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Ja laitetaans vielä ratkaisu tähän ongelmaan.
Auto oli sitten pajalla muiden ongelmien takia ja tämäkin vika
tuli samalla korjattua:

Testeri näytti vikaa flektin ohjainyksikössä,sijaitsee vas.etulokasuojan
sisällä.
Todennäköisesti sieltäkin oli vaan liitin päässyt hapettumaan,mutta
boksi vaihdettiin kokonaan h.200€.
Ja valo häippäs mittaristosta :wink:
C220 CDI vm.2000
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Hannu II kirjoitti:Neula oli vain keino mennä eristeen läpi mittaustilanteessa l. yksi neula per kaapeli ei kaapelinipun!
Ihan näin sivuhuomautuksena. Kaapeli tarkoittaa, että samassa kuoressa kulkee useampia johtimia. Eli neulalla pitäisi mennä yksittäisen johtimen eristeen läpi, ei kaapelin eristeen.
W123 280TE -79
Hannu II
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 27.01.2007 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

:oops: Mitäs sitten on 1-johtiminen kaapeli, 2-johtiminen kaapeli, valokaapeli jne. Taitaa tulla ulkomaankielestä tuo yleissana "kaapeli", voisi toki käyttää sanaa tässä "johdin"tai sähköjohdin, ettei sekoita vesijohtoon. Pääasia tässä oli, että joskus on vaikeuksia mitata eristeen läpi useita pieniä johtimia sisältäviä kaapeleita ja ao. eristeitä pahemmin vaurioittamatta ja ohuiden joustavien terässäikeiden (=neulat) käyttö virtaa siirtävinä elementteinä voisi olla yksi menetelmä -toki on muitakin jopa parempiakin! Mulla on niitä neuloja vaan yleensä miljoonaboxissa aina mukana esim. pissapojan tukkeutuvia suuttimia varten! :lol: :lol:
"Köydellä ei voi muka työntää - voihan Viagra!"
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Hannu II kirjoitti::oops: Mitäs sitten on 1-johtiminen kaapeli, 2-johtiminen kaapeli, valokaapeli jne. Taitaa tulla ulkomaankielestä tuo yleissana "kaapeli", voisi toki käyttää sanaa tässä "johdin"tai sähköjohdin, ettei sekoita vesijohtoon.
Tuossa ulkomaankielessäkin on cable (kaapeli), cord, wire ja duct (johto, johdin). Kaapeli ei oikein voi olla yksijohtiminen, jos määritelmässä pysytään. Valokaapeli taas sisältää useampia valoa johtavia kuituja. Jos kuituja on vain yksi, pitäisi valokaapelin sijasta oikeastaan puhua valokuidusta.
W123 280TE -79
Hannu II
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 27.01.2007 11:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hannu II »

:oops: Kun olen tällain "kirjanoppinut" en puhdas netisti , niin katsoin hakuteoksista seuraavaa: kaapeli ( latinaa; capulus=ripa) suojuksella (eristeellä) varustettu sähköjohdin, jossa voi olla yksi johdin tai useampi säije yhdessä tai erikseen eristettynä myös "kaapeli": merenkulussa ennen käytetty pituusmitta.
Armeijassa tuli vedettyä Haminan metsiin sekä 1- että 2-johtimista kaapelia sekä tienvarsiin useampijohtimista ns. kaukokaapelia ja jekutettua toisiamme joskus neulavirityksin.
Tässä nimenomaistapauksessa minulla oli samanlainen ongelma, joka tuli ratkaistua, mutta eristin kyllä tiesuolakylpyjä jäähdyttäjän päällä saavan anturin johdot hyvin homman lopuksi. Nämä sähköongelmat autoissa ovat viimeisiä hankaluuksia, joita kenellekkään kolleegalle toivon . Hyvät jatkot... :wink: :wink:
"Köydellä ei voi muka työntää - voihan Viagra!"
Avatar
Matti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ma 05.07.2004 13:06
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Matti M »

Miljoona(tuntia) kirjoitti:Ja laitetaans vielä ratkaisu tähän ongelmaan.
Auto oli sitten pajalla muiden ongelmien takia ja tämäkin vika
tuli samalla korjattua:

Testeri näytti vikaa flektin ohjainyksikössä,sijaitsee vas.etulokasuojan
sisällä.
Todennäköisesti sieltäkin oli vaan liitin päässyt hapettumaan,mutta
boksi vaihdettiin kokonaan h.200€.
Ja valo häippäs mittaristosta :wink:
Onko sulla pysynyt valo "kurissa" tuon ohjainyksikön vaihdon jälkeen?

Omassa autossa on nimittäin sama vika tällä hetkellä ja ei tunnu olevan antureista ainakaan kiinni (niitä tuli jo vaihdeltua yms.).

Jotain pitäisi tuolle omallekin autolle keksiä, kun ärsyttää se turhaan palava valo siellä.

Omassa autossa vika tuli niin, että aamulla, kun menin töihin, ei mitään ongelmaa, sitten iltapäivällä töistä lähtiessä valo syttyi, kun auton käynnistin ja siellä se perhana on sitten palanut.
C200T CDI A -00
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

Juu poissa on pysynyt sen jälkeen :lol:

Kannattaa sinun varmaankin kokeilla nitkutella liittimestä josko ois
hapettumia.
C220 CDI vm.2000
Avatar
Matti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ma 05.07.2004 13:06
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Matti M »

Hyvä tietää, että korjaus auttoi. Voipi hyvinkin olla, että sama vika omassa autossa.

Pitää jossain vaiheessa vilkaista sitä ohjausyksikköä, että miltä näyttää :)
C200T CDI A -00
Vastaa Viestiin