C 220 w202 ongelma viiksikytkimen vaihdossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
allu85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 14.11.2007 21:44

C 220 w202 ongelma viiksikytkimen vaihdossa

Viesti Kirjoittaja allu85 »

Ajattelime vaihtaa kaverin mersuun tuon viiksikytkimen, koska pyyhkimet ei oikein toimi kunnolla. Saimme kytkimen irti, mutta uuteen kytkimeen ei se rauta sopimutkaan, eli se rauta, joka täytyy ottaa pois että sen katkaisimen saa pois, ei mennyt pohjaan asti. Katkaisija tilattu alustanumeron perusteella veholta. Pitäiskö katkasijan mukana tulla uusi rauta, joka sopii vai? Auto on vm 94 ja katkasija piti olla oikea eli siinä oli johto. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia ja miten ratkaistu?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mikä vaivasi pyyhkijöitä?
allu85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 14.11.2007 21:44

Viesti Kirjoittaja allu85 »

Vaivaa edelleen siis. Välillä pysähtyvät kesken pyyhkimisen keskelle lasiakin. Tai kaikki asennot ei toimi oolenkaan. Voisko tossa olla se, että pyyhkijöiden rele on runtattu, kun se pitäis asettaa hellästi siihen paikkaan, jossain täällä luki niin. Vai?
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Oletko voidellut pyyhkijöiden mekanismia? Se vaatii vaseliinia
kerran vuodessa.

Nuo pyyhkijöiden kytkimet ovat aika varmatoimisia. Suosittelen kysymään
Vehon teknisestä neuvonnasta tuosta osien sopivuudesta.

Pääsitkö kokeilemaan pyyhkijöitä uudella osalla, vaikka se ei kunnolla
kiinni mennytkään?

Releessä voisi olla murtuma tai juotosvika. Tuo kuulostaa siltä, että
rele välillä toimii ja välillä ei. Onko rele kerran jo vaihdettu?
allu85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 14.11.2007 21:44

Viesti Kirjoittaja allu85 »

Täytyy voidella toi mekanismi ja tutkailla tilannetta. Veholle soitettu ja pitkän etsimisen jälkeen Saksasta tilattu uusi renkula siihen katkaisijan päälle, kummallista että kukaan ei ole ainakaan sieltä Vehosta sellaista osaa tarvinnut. Veho kehä kolmosella. Onkohan joku sakemanni tvaihtanut tuon katkaisijan uuteen, auto on käytettynä tuotu suomeen. Se vanha katkaisija oli muovia uusi metallirunkoinen. Uudessa oli yksi liitin enemmän kuin vanhassa. Ei tullut kokeiltua uutta viikseä, kun olis tarvinnut laittaa bagigin paikalleen ja otti toi sopimattomuus pannuun sen verran. Onko toi rele sulakeboksissa vai, mites sen toimivuuden voi todeta? Ainakaan me ei olla sitä vaihdettu.
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Ei ole eka kerta kun Vehon "ohjeistus" ei pidä paikkaansa...
allu85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ke 14.11.2007 21:44

Viesti Kirjoittaja allu85 »

Saksasta tullut rinkula oli samanlainen kuin meillä jo ol. Uusi katkaisija on perannettu malli eli siinä ei tarvita ollenkaan sitä renkulaa, mutta eihän me sitä tajuttu. Ei pahemmin tullut mieleen kun olisi pitänyt asentaa se spiraali ja kaikki, että olis päässyt kokeilemaan. Nyt vaan vaihtamaan ja katsomaan toimiiko. Mutta eipä ollut siellä veholla ollut ennen yhtä tunari asiakkaita että olis tollasta osaa tullut kyselemään.
Vastaa Viestiin