
Alipaine ongelmiako??
Alipaine ongelmiako??
Katosi w124:sen jarrutehostimen toiminta,valojen korkeus säätö sekä auton sammutus
Onko alipaine vuotoa jossain vai mistä on kysymys? Entä jos on kyseessä juuri alipainevuoto niin miten paikallistaa vuotava kohta? Vai voiko olla jossain muualla häikkää??

M-B V 250 cdi 2014
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No juu meikäläiselle kävi joskus niinkin hassusti kun en tuolloin asiasta ymmärtänyt että vaihdettuani etuvalon polttimon auto ei enää sammunut, Olinpa siinä siinä hetki sormi suussa ja toinen
kunnes sormien paikkaa vaihdettuani tajusin nypänneeni etulampulta huomaamattani alipaineletkun irti 


W124 200D -87 715tkm
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mut en usko et tossa tapauksessa valon letku vaikuttaa niin paljoa että jarrutehostinkin häviää.Toni.H kirjoitti:No juu meikäläiselle kävi joskus niinkin hassusti kun en tuolloin asiasta ymmärtänyt että vaihdettuani etuvalon polttimon auto ei enää sammunut, Olinpa siinä siinä hetki sormi suussa ja toinenkunnes sormien paikkaa vaihdettuani tajusin nypänneeni etulampulta huomaamattani alipaineletkun irti
Siellä on iso vuoto tai sit ei tule alipainetta ollenkaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Juu kyllä valojen letkut on kiinni ja muutenkin näyttäis olevan ehjiä kaikki putket mitä nyt tuli äkkiä vilkaistua. Onko mitään keinoa paikallistaa vuotoa kun auto käynnissä se ei ainakaan onnistu kun ei kuule imun ääntä kun on konehuoneen puolella nuo kaikki letkut
Eikös se alipainepumppu ole pelkästään keskuslukkoa varten,kun se kyllä toimii?
Jos jollain hyviä ajatuksia kuinka paikallistaa vuoto,niin saa kertoilla? auton kanssa joka tapauksessa huomenna pajalle vikaa etsimään
Niin ja kyseessä on juuri tuo w124 250 diesel.

Eikös se alipainepumppu ole pelkästään keskuslukkoa varten,kun se kyllä toimii?
Jos jollain hyviä ajatuksia kuinka paikallistaa vuoto,niin saa kertoilla? auton kanssa joka tapauksessa huomenna pajalle vikaa etsimään


Niin ja kyseessä on juuri tuo w124 250 diesel.
M-B V 250 cdi 2014
Nyt vika luultavasti löydetty kyllä se pumppu siinä taitaa paskana olla kun ei imua tule
Mutta kysymys onkin että kuinka se irtoaa,ilmeisesti niillä 10mm pulteilla on kiinni,mutta täytyy vissiin purkaa muutakin siitä edestä pois vai kuinka on? entä onko siellä sitten öljyt takana vai? Onko jotain huomioitavaa irroituksessa?

M-B V 250 cdi 2014
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Juu oli kyllä alipainepumppu mennyt paskaksi. Sain pumpun tuolta varaosaautosta ja oli vielä sellanen juttu että oli mennyt siitä kotelo rikki niin piti vaihtaa sisuskalut sieltä tohon rikkinäisen pumpun ehjiin kuoriin
Siellä oli aika pahasti kulunut tuo "vuoristorata" niin tuli vaan mieleen että voikohan se rikkoa tuon uudenkin pumpun
Nyt kuitenkin toimii moitteetomasti,ainakin toistaiseksi...

Siellä oli aika pahasti kulunut tuo "vuoristorata" niin tuli vaan mieleen että voikohan se rikkoa tuon uudenkin pumpun


Nyt kuitenkin toimii moitteetomasti,ainakin toistaiseksi...

M-B V 250 cdi 2014
Noniin tein sitten sellaisen tempun tuolle vuoristolle että hioin sen tasaiseksi kun se oli kulunut siten että oli jäänyt sisäreunaan sellainen millin levyinen ja n.puoli senttiä korkea "reunus" joka siis oli rikkonut alipainepumpun. Onneksi jäi vielä sen verran niitä korkeampia kohtia että riittivät pumpulle, että alko taas alipaineet toimimaan



M-B V 250 cdi 2014
Myydäänkö noihin alipainepumppuihin noita laakereita erikseen siihen mikä ottaa sen nytkytysliikkeen vastaan ,kun oli kulunut tuo laakeri melkein samaan tasoon niitten kahden sivuilla olevien laakerien kuppien kanssa? Että saako niitä jostain sitä pelkkää lakeriosuutta uutena,ettei tarvi koko pumppua ostaa ja etsiä käytettyjä osia? 

M-B V 250 cdi 2014