elikkäs kukas vanhojen autojen harrastaja tunnistais kyseisen pumpun,taikka joku kuka näkee numerosta.
http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... nt=008.jpg
http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... nt=010.jpg
http://s141.photobucket.com/albums/r49/ ... nt=011.jpg
syöttöpumppu?
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Luulen pumpun olevan -50 luvun MB 180 dieselin ruiskutuspumpun (pullopersemersu). Tätä samaa moottoria käytettiin mm. leikkuupuimureissa ja muissakin... teollisuusmoottoreina.
Tämän jälkeen tuli 190 diesel yläpuolisella nokka-akselilla varustettu moottori. Tässä uudemmassa moottorissa polttoaineen siirtopumppu on toisella puolella ruiskutuspumppua.
Tämän jälkeen tuli 190 diesel yläpuolisella nokka-akselilla varustettu moottori. Tässä uudemmassa moottorissa polttoaineen siirtopumppu on toisella puolella ruiskutuspumppua.
Hieman ootee mutta kai sairaaloissa on vielä vanhanajan dieselit pyörittämässä generaattoreita,en nimittäin halua saada sydänkohtausta sähkökatkon aikaan jos varavoima on CDI voiman varassaMake44 kirjoitti:Mielestäni tuo on OM636'n pumppu.Oli laajasti käytössä muuallakin kuin MB180:ssä.Ainakin Fahr'in puimureissa, Hanomag-lyhytlavaisessa ja Siemens'n varavoimageniksissä.Jos vielä löydän ne, on kuvia yhdestä sairaalan varavoima-asennuksesta(firman arkisto).

auto w123 200D/300DT vm, -81
[/quote]Hieman ootee mutta kai sairaaloissa on vielä vanhanajan dieselit pyörittämässä generaattoreita,en nimittäin halua saada sydänkohtausta sähkökatkon aikaan jos varavoima on CDI voiman varassa
.[/quote]
(off topic)Ei huolta, kyllä siellä on tänä päivänä kunnon turboahdetut Perkins/Cummins/Volvo Penta dieselit hoitamassa voiman tekoa.Jopa V16
2000 kW koneita.Yhtään väheksymättä tuota OM 636'a. Se oli omana aikanaan (50-60luvulla)lyömätön luotettavuudessa.Vilkaise vaikka
www.FGWilson.com, millaisia myllyjä varavoimapuolella löytyy tänään.

(off topic)Ei huolta, kyllä siellä on tänä päivänä kunnon turboahdetut Perkins/Cummins/Volvo Penta dieselit hoitamassa voiman tekoa.Jopa V16
2000 kW koneita.Yhtään väheksymättä tuota OM 636'a. Se oli omana aikanaan (50-60luvulla)lyömätön luotettavuudessa.Vilkaise vaikka
www.FGWilson.com, millaisia myllyjä varavoimapuolella löytyy tänään.