vääntöä...
vääntöä...
justiin tuossa penkitettiin vakio hx 40 holsetilla 830nm kierroksilla 3650rpm,2500rpm jo 500nm pitäs vissiin saaha joku "juuttuvasiipinen" VNT että sais vähän heräämään... semmosta... 360kw...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
MB S210 320cdi
ei se superi nyt aivan puolta alempaa herää, mutta aikaisemmin kuitenkin...enemmän se superin etu tulee tuolla toisessa päässä esiin...tenavatähti300 kirjoitti:ootko ajatellu koittaa superhx:ää. puhuvat ainakin että heräis melkein puolta alempaa mitä normi hx40
kartat
on käyny mielessä tuo super hx40, mutta se on ens kesän hommia!
onko tuosta sitte mitään käytännön hyötyä tuossa mun tapauksessa jossei kannelle tee mitään, ei tuosta taija ilman kansitöitä lähteä superillakaan ku korkeintaan +20hv
...aivan hyvin se kulkee liikenteessä tuollaki
onko tuosta sitte mitään käytännön hyötyä tuossa mun tapauksessa jossei kannelle tee mitään, ei tuosta taija ilman kansitöitä lähteä superillakaan ku korkeintaan +20hv
...aivan hyvin se kulkee liikenteessä tuollaki

MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
MB S210 320cdi
viilatulla kannella hx50 63/73 siivet,vääntö 903.4Nm,mutta 4000rpm kohalla.teho karvaa vaja viistuomazzz kirjoitti:on käyny mielessä tuo super hx40, mutta se on ens kesän hommia!
onko tuosta sitte mitään käytännön hyötyä tuossa mun tapauksessa jossei kannelle tee mitään, ei tuosta taija ilman kansitöitä lähteä superillakaan ku korkeintaan +20hv
...aivan hyvin se kulkee liikenteessä tuollaki
Billett
sanoinkin melkein puolta alempaanapa kirjoitti:ei se superi nyt aivan puolta alempaa herää, mutta aikaisemmin kuitenkin...enemmän se superin etu tulee tuolla toisessa päässä esiin...tenavatähti300 kirjoitti:ootko ajatellu koittaa superhx:ää. puhuvat ainakin että heräis melkein puolta alempaa mitä normi hx40
kartat

MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Sprinter 316cdi -04
joo kyllä siinä getrakki on ja perä tais olla 500 sl:stä 2.65 välitys. puhuuko tuomazzz nyt oikein isosta perästä mikä on 4 lapasella vääntiöllä.sellanen se olla pitää! "sullaki"tuomazzz kirjoitti:eikös kaikissa urheilullisissa diesel mersuissa oo getrakki![]()
tossa 900nm yksilössä tais olla ihan normi "iso" 2,65 ja vielä lukoton, jorma korjaa jos meni väärin...
Billett
Ja niinkuin tuossa totesinkin että pääasia että näiden vehkeiden kanssa on kivaa. Oli ne sitten 4-5-tai 6 pyttyisiä. Hauskuus menee kun homma menee liian vakavaksi.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: vääntöä...
tuomazzz kirjoitti:justiin tuossa penkitettiin vakio hx 40 holsetilla 830nm kierroksilla 3650rpm,2500rpm jo 500nm pitäs vissiin saaha joku "juuttuvasiipinen" VNT että sais vähän heräämään... semmosta... 360kw...

6 mukisessa (ja miksei 5 mukisessa myös...) pitäis olla käytössä pulssipesällinen pakopesä (jaettu pakopesä = 2 sisäänmeno aukkoa pakokaasulle), eikä pulssit sais mennä sekaisin hukkaportin takia, siksi kaksi hukkaporttia... onhan niitä onnistuttu virittelemään yhdelläkin, mutta kaksin aina kaunihimpi (toimivampi).tika kirjoitti:No ei hän tuo mikään ihme ollu, mut nyt tuoki on kokeiltu. Yhdellä portilla oli.
Miksi muka kaksi porttia..
Ja joskus kun pulssit menee sekasin, niin siinäpä se onkin sitten selvitteleminen.napa kirjoitti:6 mukisessa (ja miksei 5 mukisessa myös...) pitäis olla käytössä pulssipesällinen pakopesä (jaettu pakopesä = 2 sisäänmeno aukkoa pakokaasulle), eikä pulssit sais mennä sekaisin hukkaportin takia, siksi kaksi hukkaporttia... onhan niitä onnistuttu virittelemään yhdelläkin, mutta kaksin aina kaunihimpi (toimivampi).tika kirjoitti:No ei hän tuo mikään ihme ollu, mut nyt tuoki on kokeiltu. Yhdellä portilla oli.
Miksi muka kaksi porttia..

Joo niinhän se on, että ne pitäisi erotella. Minkälainen väännönnousu sillä saavutetaan onkin jo toinen tutkittava asia.
Sellaisen asian pääsin holsetista tutkimaan, että portittoman kanavan vapauttaminen toiseen kanavaan toi mukavan väännönlisän yläkierroksille. Tätä en ole vielä päässyt mittaamaan.
jaa porasitko siitä hukkaportin reiästä sen pakopesän väliseinän puhki? pitäköö sen reiän olla samankokoinen kun mitä portin reikäkin on.kynsi kirjoitti:Sellaisen asian pääsin holsetista tutkimaan, että portittoman kanavan vapauttaminen toiseen kanavaan toi mukavan väännönlisän yläkierroksille. Tätä en ole vielä päässyt mittaamaan.
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Sprinter 316cdi -04
Pikkusen pienemmän porasin. Olisiko ollut 12mm terä, ja sitten vielä ronkin pyörittämällä mitä saintenavatähti300 kirjoitti:jaa porasitko siitä hukkaportin reiästä sen pakopesän väliseinän puhki? pitäköö sen reiän olla samankokoinen kun mitä portin reikäkin on.kynsi kirjoitti:Sellaisen asian pääsin holsetista tutkimaan, että portittoman kanavan vapauttaminen toiseen kanavaan toi mukavan väännönlisän yläkierroksille. Tätä en ole vielä päässyt mittaamaan.
