Morjensta!
Tuli "pikkuinen" pulma sähkölaitteissa. Ekana meni keskuslukko niin, ettei toiminut kuskin ovesta, eikä jälkikäteen asennetusta VDO-comfort-lockista. Huomasin, että mursuhan purkaa akkua ihan ittekseen 0,3 ampeerilla. Irrottelin sulakkeita ja nro 9 irrottamalla kulutus tipahti oikealle tasolle, eli joitain 0,01 ampeeriin. 9 sisältää mm hätävilkut, kellon, etukattovalon, meikkipeilin valot ja comfort circuitry relay term 86 ( vissiin mukavuustoimintojen rele). No, irrotin releen (likinnä kojelautaa hanttarin puolella), niin kesti laittaa sulakkeen akkua purkamatta, mutta meni pimeeksi sähköpenkit, ratin sähkösäätö, ikkunat ym. Samalla kylläkin keskuslukko rupes toimimaan oikein. (En tiedä oliko sattumaa, vai liittyvätkö toisiinsa.
Releen napaan 86 tulee kolme n. 0,75 piuhaa ja jatkuva virta, jostain näistä. Kun rele on paikallaan, niin kaikki toimii normaalisti, mutta akun purku on se ongelma sitten.
Kysymys: Mistä nämä piuhat oikein tulee? Onko kellään sähkökaaviota, jossa nämä piuhat näkyy, jotta pystyy paikantamaan virran lähteen ja jopa korjaamaan niin, että penkit ym toimii purkamatta akkua? Braingears näytää haudatun.
124 300E sähköongelmaa/akun purku
124 300E sähköongelmaa/akun purku
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Re: 124 300E sähköongelmaa/akun purku
aseva kirjoitti:Morjensta!
Tuli "pikkuinen" pulma sähkölaitteissa. Ekana meni keskuslukko niin, ettei toiminut kuskin ovesta, eikä jälkikäteen asennetusta VDO-comfort-lockista. Huomasin, että mursuhan purkaa akkua ihan ittekseen 0,3 ampeerilla. Irrottelin sulakkeita ja nro 9 irrottamalla kulutus tipahti oikealle tasolle, eli joitain 0,01 ampeeriin. 9 sisältää mm hätävilkut, kellon, etukattovalon, meikkipeilin valot ja comfort circuitry relay term 86 ( vissiin mukavuustoimintojen rele). No, irrotin releen (likinnä kojelautaa hanttarin puolella), niin kesti laittaa sulakkeen akkua purkamatta, mutta meni pimeeksi sähköpenkit, ratin sähkösäätö, ikkunat ym. Samalla kylläkin keskuslukko rupes toimimaan oikein. (En tiedä oliko sattumaa, vai liittyvätkö toisiinsa.
Releen napaan 86 tulee kolme n. 0,75 piuhaa ja jatkuva virta, jostain näistä. Kun rele on paikallaan, niin kaikki toimii normaalisti, mutta akun purku on se ongelma sitten.
Kysymys: Mistä nämä piuhat oikein tulee? Onko kellään sähkökaaviota, jossa nämä piuhat näkyy, jotta pystyy paikantamaan virran lähteen ja jopa korjaamaan niin, että penkit ym toimii purkamatta akkua? Braingears näytää haudatun.
Kokoeiles laittaa lisämaapiuha rungosta laturinrunkoon ja mitata vieläkö purkaa voi olla vaan maa vika.
Re: 124 300E sähköongelmaa/akun purku
Kokoeiles laittaa lisämaapiuha rungosta laturinrunkoon ja mitata vieläkö purkaa voi olla vaan maa vika.[/quote]
Eipä auttanut lisämulta. Eihän lisämaan laittaminen poista tuohon releen 86 napaan tulevan jänntettä, joka napsauttaa releen kiinni aloittaa akun purkamisen.
Eipä auttanut lisämulta. Eihän lisämaan laittaminen poista tuohon releen 86 napaan tulevan jänntettä, joka napsauttaa releen kiinni aloittaa akun purkamisen.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Re: 124 300E sähköongelmaa/akun purku
Eipä auttanut lisämulta. Eihän lisämaan laittaminen poista tuohon releen 86 napaan tulevan jänntettä, joka napsauttaa releen kiinni aloittaa akun purkamisen.[/quotaseva kirjoitti:Kokoeiles laittaa lisämaapiuha rungosta laturinrunkoon ja mitata vieläkö purkaa voi olla vaan maa vika.
Ettei se rele ole sökö
Re: 124 300E sähköongelmaa/akun purku
Tässä jotain juttua jossa virrankulutus samaa luokkaapasi124 kirjoitti:Eipä auttanut lisämulta. Eihän lisämaan laittaminen poista tuohon releen 86 napaan tulevan jänntettä, joka napsauttaa releen kiinni aloittaa akun purkamisen.[/quotaseva kirjoitti:Kokoeiles laittaa lisämaapiuha rungosta laturinrunkoon ja mitata vieläkö purkaa voi olla vaan maa vika.
Ettei se rele ole sökö
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=comfort
Ropleema ratkaistu.
Laitoin sitten katkaisijan releelle virtaa jatkuvasti syöttävään piuhaan ja katkaisin kojelautaan. Katkaisin päälle, kun penkkejä säädellään. Muut vermeet toimii oikein.
Sen verran tutkin, että apumiehen jakkaran niskatuki liikkuu vain ylöspäin, joten alas säätävä namikka rikki. Antanee sitten virtaa releelle jatkuvasti.
Auto on myynnissä, enkä rupea päätäni sen enempää vaivaamaan. Pääasia on, että ei pura akkua ja penkkien säädöt toimii, vaikkakin katkasijan takaa.
Kiitos asiaan kommentoineille.
Asko
P.S. Otan vastaan asiallisia tarjouksia autosta:
- vm -87 250 D
- autoautolla ajettu 320 th. Koneella enemmän, mutta olen tehnyt kansirempan vuosi sitten. Pumpun olen huollattanut PP:llä viime keväänä.
- kaikki vermeet, jotka -87 autoon on saanut tehtaalta uutena.
Kysele lisää: 0500-381061
AUTO MYYTY!
Laitoin sitten katkaisijan releelle virtaa jatkuvasti syöttävään piuhaan ja katkaisin kojelautaan. Katkaisin päälle, kun penkkejä säädellään. Muut vermeet toimii oikein.
Sen verran tutkin, että apumiehen jakkaran niskatuki liikkuu vain ylöspäin, joten alas säätävä namikka rikki. Antanee sitten virtaa releelle jatkuvasti.
Auto on myynnissä, enkä rupea päätäni sen enempää vaivaamaan. Pääasia on, että ei pura akkua ja penkkien säädöt toimii, vaikkakin katkasijan takaa.
Kiitos asiaan kommentoineille.
Asko
P.S. Otan vastaan asiallisia tarjouksia autosta:
- vm -87 250 D
- autoautolla ajettu 320 th. Koneella enemmän, mutta olen tehnyt kansirempan vuosi sitten. Pumpun olen huollattanut PP:llä viime keväänä.
- kaikki vermeet, jotka -87 autoon on saanut tehtaalta uutena.
Kysele lisää: 0500-381061
AUTO MYYTY!
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61