CDI motin lämpeneminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Harald
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Harald »

Kyllä termari on viallinen jos CDI ei nosta sinne 80 asteen tuntumaan lämpöjä.

Kokeilin tänään mihin sisätilat vois lämmitä, kiekot punaiselle ja puhallus täysille, ulkona -10 pakkasta ja Mersussa vartin puhalluksen jälkeen 41 astetta lämmintä. Se oli jo kuin huonosti lämmitetty sauna :D Kyllä CDI:ssäkin siis tarkenee, vielä olis pelivaraa kun laittais pahvit keulalle ja pitäsi Webastoa päällä (ja vedättäis kovempaa, tuo oli rauhallista ajoa suurimmalla vaihteella 80km/h alueella).
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja blackbird »

JariTre kirjoitti:Terve! Miten pystyisi helposti testaamaan että tuo auton lisälämmitin pelaa oikein? Minulla on nappi tuhkakupissa ja siinä palaa punainen valo kun se on OFF. Mutta kun on päällä eli ON, niin en ole mitään ihmeempää lämmitystä havainnut. Meneekö tuo lisälämpö päälle vasta kun auto käy? Jonkinlaista hurinaa kyllä auto pitää senkin jälkeen kun on sammuttanut. Jari
tiesikö tähän kukaan vastausta? vai onko se taas yksi asia mikä pitää käydä testerissä katsomassa..
e320
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja e320 »

Jos puhe oli rest painikkeesta, kyllä selkeästi kädellä pystyy kokeilemaan tuleeko lämppärin suuttimista lämmintä auton sammutuksen jälkeen.. :?

Jos kyse oli lisävastuksen toiminnasta, se ei ole käytössä auton ollessa sammutettuna vaan rest nappi vain kierrättää moottorin lämpöä kabiiniin kunnes motti jäähtyy alle 60c tai akusta jännite notkahtaa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies

Re: CDI motin lämpeneminen

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

e320 kirjoitti:Forumilla on ollut paljon puhetta CDI koneiden lämmöistä, lämmitysvastuksista yms. Itseäni on vähän ihmetyttänyt tuo 320cdi:n hidas lämpeneminen, nimittäin rauhallisella ajolla lämmöt ei nouse yli 80 edes kymmenen kilometrin ajolla. Jos polkee enemmän hönkää putkeen, silloin lämmöt yleensä alkaa nousta aika nopeasti. Tuo bensa 320 lämpenee normaalilämpöihin alle puolet siitä matkasta mitä tuolla cdi:llä menee - vastuksista huolimatta.

Eli kysymys on pitäisikö tilata termarin vaihto vai onko nuo isotkin cdi:t niin onnettoman huonoja lämpenemään?

Mulla nousee 90 asteeseen,mutta mulla on iso kumimatto keulassa,pitää asentaa niin että on kuitenkin irti syyläristä,jos puhallin lähtee päälle niin pitää sen saada ilmaa syylärin läpi,sama matto peittää myös vaihteiston jäähtytys kennon.hyvä homma kun muistaa ottaa vapulta pois.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
blackbird
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja blackbird »

e320 kirjoitti:Jos puhe oli rest painikkeesta, kyllä selkeästi kädellä pystyy kokeilemaan tuleeko lämppärin suuttimista lämmintä auton sammutuksen jälkeen.. :?

Jos kyse oli lisävastuksen toiminnasta, se ei ole käytössä auton ollessa sammutettuna vaan rest nappi vain kierrättää moottorin lämpöä kabiiniin kunnes motti jäähtyy alle 60c tai akusta jännite notkahtaa.
niin siis mietin sitä sähköisen lisälämmittimen toimintaa, että toimiiko se. eli voiko sitä mitenkään todentaa ilman testerissä käyntiä. lämmöt kyllä nousee piiiiiitkän ajan jälkeen sinne 80 ast, mutta kun tuntuu et aiemmin lämpesi huomattavasti nopeammin. auto 320cdi -00.
e320
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja e320 »

jussilampi kirjoitti:
e320 kirjoitti:Forumilla on ollut paljon puhetta CDI koneiden lämmöistä, lämmitysvastuksista yms. Itseäni on vähän ihmetyttänyt tuo 320cdi:n hidas lämpeneminen, nimittäin rauhallisella ajolla lämmöt ei nouse yli 80 edes kymmenen kilometrin ajolla. Jos polkee enemmän hönkää putkeen, silloin lämmöt yleensä alkaa nousta aika nopeasti. Tuo bensa 320 lämpenee normaalilämpöihin alle puolet siitä matkasta mitä tuolla cdi:llä menee - vastuksista huolimatta.

Eli kysymys on pitäisikö tilata termarin vaihto vai onko nuo isotkin cdi:t niin onnettoman huonoja lämpenemään?

Mulla nousee 90 asteeseen,mutta mulla on iso kumimatto keulassa,pitää asentaa niin että on kuitenkin irti syyläristä,jos puhallin lähtee päälle niin pitää sen saada ilmaa syylärin läpi,sama matto peittää myös vaihteiston jäähtytys kennon.hyvä homma kun muistaa ottaa vapulta pois.
Minulla vaihdettiin termari tuohon cdi:hin melko tasan vuosi sitten ja viime viikolla uudelleen kun oli kuulemma hajalla. Eli alle vuoden kesti käytössä (noin 35 000km).
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Sama laite 320 CDI -00. Saksasta tuodussa vehkeessä ei lämmöt nousseet, termarin vaihto auttoi heti asiaa. Termari oli 82-asteinen (olin itse paikalla kun se vaihdettiin) ja nyt lämmöt sinne nousee.

Se tuhkakupin kytkin kai kytkee webaston (tässä ei ole sähkölisälämmitintä käsittääkseni) pois päältä kun punainen valo palaa.
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Valkonen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja Valkonen »

Hei itselläni on mb e 220 cdi. Talvella lämmittää sisältä todella hyvin ja nopeasti. Mutta lämmöt ei nouse yli 65 asteen. On viima suojat. Nyt plussa keleilläkään ei nouse yli 65 asteen? Kulutus on kumminkin normaali eli sen 6.5l- 5.4l.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

"e 220 cdi" voi olla mitä vaan alkaen -98 väyrysestä, mutta todennäköisesti kyseessä uudempi malli.
Termostaatti on rikki, sen vaihdolla alkaa näillä keleillä lämmöt nousta ylemmäs.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin